Valmieras Ziņas

Covid-19: SIA “Akācija E.V.” slēdz “Multiklubu” un kafejnīcas; darbu zaudē 35 darbinieki (3)

Lasīšanas laiks: 3 min

Noteiktie ierobežojumi saistībā ar koronavīrusa Covid-19 izplatību ir būtiski ietekmējuši ekonomiku. Taču katrā tautsaimniecības nozarē ietekme ir atšķirīga. Pašlaik vissmagāko triecienu izjūt tūrisma un viesmīlības nozare. Daudzi uzņēmumi ir apturējuši darbu un atlaiž darbiniekus. Viens no tiem ir SIA “Akācija E.V.”, kas Valmierā darbojas izklaides un sabiedriskās ēdināšanas jomā. Uzņēmumā ietilpst “Multiklubs”, kā arī kafejnīcas “Jauna saule” un “Kūkas un pankūkas”.

Uzņēmuma īpašniece Sandra Zīrāpe portālam “Valmieras Ziņas” pastāstīja, ka “Multiklubā” tika atcelts pagājušā sestdienā paredzētais pasākums, lai gan tobrīd bija spēkā pulcēšanās ierobežojums līdz 200 cilvēkiem. Šāds apmeklētāju daudzums nevar nodrošināt pasākuma rentabilitāti. Pašlaik naktsklubs ir slēgts un nenoteiktu laiku.

SIA “Akācija E.V.” piedāvā arī ēdināšanas pakalpojumus dažādos pasākumos. Uzņēmuma bija paredzēts nodrošināt ēdināšanu 14.martā Vidzemes Olimpiskajā centrā paredzētajā Latvijas čempionātā standartdejās, kā arī peldēšanas sacensībās Valmieras peldbaseinā. Tā kā abi pasākumi tika atcelti, bet pārtikas produkti jau bija pasūtīti no piegādātājiem, tas radījis uzņēmuma lielus zaudējumus. Turklāt finansiālo grūtību dēļ nav iespējams apmaksāt rēķinus par piegādātajām precēm.

Jau pagājušajā piektdienā kafejnīcā “Kūkas un pankūkas” bijis ļoti maz klientu, tādēļ tā pārtraukusi darbu. Vakar vēl bijusi atvērta kafejnīca “Jauna saule”, taču ieņēmumu apjoms bijis zem kritiskās robežas, tādēļ ar šo iestādi nācies slēgt.

Lai mazinātu zaudējumus, darbinieki ievietojuši saldētavās visus produktus, ko var ilgstoši uzglābāt, bet pārējie produkti par pašizmaksu pārdoti darbiniekiem un ziedoti Kristīgā žēlsirdības fonda zupas virtuvei.

Kā pašu sāpīgāko lēmumu Sandra Zīrāpe atzīst darbinieku atlaišanu. Kopumā uzņēmums uz abpusējās vienošanās pamata pārtraucis darba attiecības ar 35 darbiniekiem. Tā kā sabiedriskajā ēdināšanā ir izteikti sezonāls raksturs un lielākā daļa darbinieku jau ir bijuši atvaļinājumos ziemas periodā, viņi nevarētu saņemt atvaļinājuma kompensāciju. Savukārt darba apmaksa uzņēmumā ir par nostrādātajām stundām. Tā kā pašlaik ir dīkstāve, tad viņi nevarētu saņemt nekādu samaksu likumā paredzētajā mēneša periodā, ja viņi paši būtu uzteikuši darbu. Tādēļ īpašniece izmaksājusi likumā paredzēto kompensāciju un vienojusies ar darbiniekiem par viņiem izdevīgāko risinājumu, lai darbinieki nekavējoties varētu reģistrēties par bezdarbniekiem un pēc iespējas ātrāk varētu saņemt pabalstu.

Uzņēmuma īpašniece ir bažīga par savu darbinieku tālāko likteni. Viena no darbiniecēm, kas iepriekš bijusi bezdarbniece, pieņemta darbā vien pirms trim mēnešiem. Saskaņā ar pašlaik spēkā esošo likumdošanu, viņa pēc darba attiecību pārtraukšanas nevarēs saņemt bezdarbnieka pabalstu un paliks bez iztikas līdzekļiem. Sarežģītā situācija ir arī divi studenti, kuri nepilnu gadu strādājuši uzņēmumā, lai nopelnītu sev iztiku. Arī viņi nekvalificējas bezdarbnieka pabalsta saņemšanai.

Sandra Zīrāpe apliecināja, ka noteikti nezaudēs saikni ar darbiniekiem. Tiklīdz uzņēmums atsāks darbu, viņi tiks aicināti strādāt uzņēmumā. Taču SIA “Akācija E.V.” īpašniece ir bažīga par nozares atkopšanos pēc krīzes. Viņa pastāstīja, ka sabiedriskās ēdināšanas nozarē ir iespēja nopelnīt un veidot iekrājumus tikai vasaras sezonā. Ziemā uzņēmums darbojas ar zaudējumiem vai “pa nullēm”. Ja ārkārtas situācija turpināsies vēl dažas nedēļas, pastāv cerība atsākt darbu vēl šajā sezonā. Taču, ja neizdosies savaldīt koronavīrusu vairākus mēnešus, tad situācija būs ļoti drūma. Jau pašlaik daudzi sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumi nevar apmaksāt rēķinus piegādātājiem. Tuvākajā laikā tiks saņemti rēķini par elektrību, apkuri, ūdeni un telpu īri. Uzņēmumiem sāks krāties nodokļu parādi. Tādēļ ļoti būtisks ir valsts atbalsts, lai uzņēmumi varētu atgūties pēc krīzes. Taču svarīgi būs arī tas, cik ātri atgūsies ekonomika kopumā. Ja cilvēkiem nebūs naudas, lai apmeklētu kafejnīcas un izklaides vietas, nozares atkopšanās varētu būt ļoti lēna.

    Sabīne - 18.03.2020

    Šajā situācijā darba devējs nav rīkojies atbilstoši Darba likumam. Faktiski šis ir darba devēja uzteikums DL 101.panta pirmās daļas 9.punkta izpratnē vai pat kolektīvā atlaišana pēc 105.panta. Turklāt ir neētiski “iestāstīt”, ka, noslēdzot abpusēju vienošanos, darbiniekiem būs izdevīgāki nosacījumi bezdarbnieku pabalsta saņemšanai.
    Pirmkārt, darbiniekiem bija jāsaņem rakstisks darba uzteikums ar darba devēja parakstu.
    Otrkārt, šāds uzteikums jāizsniedz vismaz vienu mēnesi pirms darba tiesisko attiecību pārtraukšanas.
    Darbinieks var tiesāties, un tiesa var konstatēt, ka nav iestājušies ap­stākļi, kas ļautu piemērot likuma normu par darbinieku skaita samazināšanu.
    Svarīgākais, ka darba devēja uzteikuma gadījumā darbiniekam ir tiesības uz atlaišanas pabalstu vismaz viena mēneša vidējās izpeļņas apmērā.
    Ieteiktu darbiniekiem vērsties Valsts darba inspekcijā vai tiesā par prettiesisku darba attiecību pārtraukšanu un kompensācijas neizmaksāšanu.

    ja nav ko ēsti - 19.03.2020

    man mežmalos mazdārziņš pats neesmu tur uz vietas varat kautko pastādīt vai tāpat padzīvoties prom no pilsētas burzmas, es dažreiz nesaprotu cilvēku domāšanu kāda jēga dzīvot augstceltnē skatīties visu dienu televizoru par dabu, ja to var darīt dabā

    Kaija - 19.03.2020

    Multiklubs jau sen pagridē kad tur beidzamo reizi bija remonts? Aukstums ir pasakumu diena telpas nezeligs gan driz saks pelet ar sienas no ta…Sen tur vajag rekonstrukciju.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ. Nr. 90000069281) izsludina konkursu uz Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes Algas nodokļu daļas galvenā nodokļu inspektora ierēdņa amatu (vakance uz nenoteiktu laiku) Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) pamatdarbības un atbalsta funkcijas īstenošana labprātīgas nodokļu, nodevu, citu valsts noteikto obligāto maksājumu un tieši piemērojamos Eiropas Savienības normatīvajos aktos par muitas lietām noteikto maksājumu saistību izpildes, aprēķināšanas un maksāšanas pareizības kontroles un atbalsta jomā. Mūsu vērtības ir efektivitāte, atbildība un sadarbība. Ja Tev ir: akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība; zināšanas nodokļu normatīvajos aktos; spēja strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; pamatprasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; atbilstība likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām; nevainojama reputācija. Ja Tev ir kāda no šīm īpašībām vai prasmēm, mēs Tevi gaidām Algas nodokļa daļā: proti argumentēt un pamatot savu viedokli; esi nosvērts, komunikabls un atvērts jautājumiem; atbildības sajūta, precizitāte, disciplinētība un līdzsvarotība; pārzini vai interesē kā notiek process kādā no nozarēm, piemēram, būvniecības nozarē, mazumtirdzniecībā, ražošanas nozarē, sabiedriskajā ēdināšanā, pakalpojuma sniegšanā; spēj saskatīt likumsakarības, analizēt un aprakstīt iegūto informāciju; proti strādāt ar datoru un programmām; labprāt dodies ārpus darba vietas; jūties droši svešā vietā un spēj runāt ar jebkuru personu. Tev ikdienā būs šādi pienākumi: Jākomunicē ar nodokļu maksātājiem kā klātienē vai attālināti, tā rakstiski. Jārīko un jāpiedalās klātienes un attālinātajās tikšanās ar nodokļu maksātājiem. Jāveic nodokļu maksātāja saimnieciskās darbības apmeklēšana/novērošana. Jāgatavo pieprasījumi nodokļu maksātājiem, kredītiestādēm, valsts un pašvaldību institūcijām. Jāstrādā ar programmām un informācijas sistēmām. Jāvērtē grāmatvedības reģistri un dokumenti. Jāanalizē iegūtā un apkopotā informācija. Jāapraksta rezultāti, gatavojot nodokļu rēķinus un lēmumu projektus. Jāsadarbojas ar kolēģiem. Mēs piedāvājam: Stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1483 līdz 1719 EUR (bruto), pārbaudes laikā līdz 1521 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes ilguma attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; Tev būs sociālās garantijas. Apdrošināšanas polisi. Brīvas papildus dienas (papildatvaļinājuma dienas). Iespēju strādāt daļēji attālināti. Labas izaugsmes iespējas. Ieguldīt savas zināšanas un prasmes. Tavs darbs būs novērtēts no kolēģu un vadības puses. Ātri apgūt darba pienākumus. Teicamu kolektīvu. Elastīgu un ērtu darba laiku. Priekšrocības pretendentam ar: akadēmisko vai otrā līmeņa profesionālo augstāko izglītību ekonomikā vai komerczinībās un administrēšanā vai tiesību zinātnē; pieredzi nodokļu administrēšanā vai uzņēmējdarbībā, vai finanšu vadībā, vai finanšu analīzē, vai grāmatvedībā, vai auditā vai tiesību zinātnē ne mazāk kā divi gadi. Ierēdņa dienesta vieta: Beātes iela 49, Valmiera. Pieteikuma vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 20 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz NNVP_AND_GNI_Valmiera_Vards_Uzvards”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam ierēdņa amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67121490. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru +371 67122633 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: GALVENAIS NODOKĻU INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-22 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ.Nr.90000069281) izsludina konkursu uz Informātikas pārvaldes Reģionālās tehniskā atbalsta daļas Otrās nodaļas vecākā informācijas tehnoloģiju administratora darbinieka amatu (1 vakance uz nenoteiktu laiku) Informātikas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmuma dienesta (turpmāk – VID) atbalsta funkcijas īstenošana informācijas sistēmu resursu pārvaldības jomā. Mūsu vērtības ir: efektivitāte, atbildība, sadarbība. Ja Tev ir: vidējā vai profesionālā vidējā izglītība; praktiskas zināšanas par datortīklu (LAN) uzbūvi, izmantotajiem protokoliem, konfigurēšanu un darbības principiem; padziļinātas un praktiskas zināšanas par darbstaciju operētājsistēmām un lietojumprogrammām, to uzstādīšanu un apkopes veikšanu; padziļinātas un praktiskas zināšanas par datortehnikas t.sk. perifērijas iekārtu uzbūvi, darbības principiem un veidiem; labas prasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; spēja patstāvīgi organizēt darbu un strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; spēja uzņemties atbildību un pieņemt lēmumus; atbilstība likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām; nevainojama reputācija. Ja esi gatavs nodrošināt: lietotāju tehnisko atbalstu, datortehnikas un programmatūras problēmu lokalizāciju un risināšanu; datortehnikas sagatavošanu un uzturēšanu; tehniskās infrastruktūras un serveru darbības uzturēšanu; informācijas un komunikāciju tehnoloģiju drošības pasākumu nodrošināšanu. Pievienojies mūsu kolektīvam, jo mēs piedāvājam: stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1405 līdz 1777 EUR (bruto), - pārbaudes laikā līdz 1529 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; interesantu un stabilu darbu, draudzīgu kolektīvu; personīgo izaugsmi un profesionālo zināšanu pilnveidošanu; iespēju piedalīties dažādās apmācību programmās; sociālās garantijas; veselības apdrošināšanas polisi no pirmā mēneša; papildatvaļinājuma dienas. Priekšrocības pretendentiem ar: vidējo vai vidējo profesionālo izglītību informācijas tehnoloģiju jomā; praktisko darba pieredzi informātikas jomā vismaz vienu gadu; B kategorijas vadītāja apliecību. Darbinieka darba vieta: Beātes iela 49, Valmiera, LV-4201 Motivācijas vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 15 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas dienas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz IP_RegioTAD_2N_VITA_Vārds_Uzvārds”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam darbinieka amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67123444. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru 67122630 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: INFORMĀCIJAS TEHNOLOĢIJU ADMINISTRATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-17 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Mūsu partneri