Valmieras Ziņas

VID: Kases aparātu reforma rit smagnēji, tomēr patlaban tās gaita ir daudz raitāka nekā pērn

Lasīšanas laiks: 4 min

Kases aparātu reforma rit smagnēji, tomēr tās gaita ir daudz raitāka nekā pērn, informēja Valsts ieņēmumu dienestā (VID).

VID norādīja, ka patlaban jau 49% no visām dienestā reģistrētajām ierīcēm un iekārtām ir nomainītas.

“VID no savas puses dara visu iespējamo, lai padarītu šo procesu vienkāršāku gan tiem uzņēmējiem, kuri jau ieguldījuši savus līdzekļus jauno kases aparātu iegādē, gan tiem, kuri to plāno izdarīt. Regulāri notiek aktīvas diskusijas ar visām iesaistītajām pusēm. Lai vērtējumi būtu objektīvi, esam piesaistījuši arī neatkarīgu ekspertu,” uzsvēra iestādē.

Vienlaikus VID pauda gatavību skaidrot nianses, kā tiek interpretēti Ministru kabineta (MK) noteikumi, gadījumā, ja atsevišķiem uzņēmējiem rodas jautājumi vai viedoklis, kā atbilstoši tiem tiek īstenota kases aparātu sistēmas maiņa. “Reformas nepieciešamību ir noteicis augstais ēnu ekonomikas īpatsvars valstī, un, sastopoties ar grūtībām tās īstenošanas gaitā, ir būtiski nezaudēt šo fokusu. Ir svarīgi, lai ar jaunajiem kases aparātiem nevarētu krāpties,” pauda iestādē.

VID ieskatā lietotājam par ražotāju kļūdām nav jāmaksā, un nekvalitatīvo kases aprātu atkārtota sertifikācija uzņēmēju izmaksas nepalielinās, jo tā netiks veikta par tirgotāju līdzekļiem. VID atzīmēja, ka tas ir saņēmis mutisku apstiprinājumu no SIA “Computer Hardware Design” (CHD) par gatavību segt izmaksas, kas radīsies, lai nodrošinātu jau lietošanā esošo CHD attiecīgo modeļu kases aparātu atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.

Savukārt komentējot izmaksas saistībā ar kases aparātu maiņu reformas īstenošanas gaitā, VID uzsvēra, ka tajā iesaistītas vairākas atbildīgās puses, un VID nav tiesīgs regulēt vai ietekmēt tirgus cenas. “Tirgus ir atvērts, un jaunajām prasībām atbilstošus kases aparātus var piedāvāt jebkurš ražotājs, gan ārvalstu, gan vietējais. Atbilstības institūcija nevērtē ražotāju, bet produktu. Jo vairāk MK prasībām atbilstošu kases aparātu modeļu nonāks tirgū, jo vieglāk lietotājam būs izvēlēties savam biznesam atbilstošo. Jaunu ražotāju ienākšana tirgū paātrinātu reformas gaitu,” uzsvēra VID.

Vienlaikus iestādē atzīmēja, ka pēdējā laikā VID veiktie kontroles pasākumi ir preventīvi un tie nav tieši saistīti ar kases aparātu pārbaudēm. “Lai arī atklāto pārkāpumu skaits ir ievērojams, uzņēmēji netiek sodīti, jo mūsu mērķis ir veicināt brīvprātīgu saistību izpildi. Apzinot tirdzniecības vietas klātienē, esam konsultējuši, skaidrojuši, kā labot kļūdas, un aicinājuši novērst pārkāpumus,” skaidroja VID.

Kā ziņots, Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) ieskatā kases aparātu reformas kopējās izmaksas varētu sasniegt 250 miljonus eiro. Asociācija uzskata, ka VID maldinājis sabiedrību un uzņēmējus, norādot, ka reformas finansiālā ietekme varētu būt 20 miljoni eiro.

Vienlaikus no LTA puses VID tika pārmests pārlieku dārgais kases aparātu sertifikācijas process, kā arī tā sadārdzināšanās atkārtotas sertifikācijas rezultātā, kas varētu veicināt preču un pakalpojumu cenu pieaugumu, tādējādi ietekmējot pašus patērētājus.

Tāpat LTA uzskata, ka VID kases aparātu reformas īstenošanas laikā neatbilstoši interpretē MK noteikumus, kā arī negodīgi vēršas pret uzņēmējiem, veicot pārbaudes tirdzniecības vietās un nosakot pārejas termiņus uz jaunajiem kases aparātiem, kaut arī uzņēmēji iepriekš Elektroniskās deklarēšanas sistēmā saņēmuši paziņojumus, ka var lietot nesertificētos aparātus līdz brīdim, kad varēs veikt to maiņu vai sertifikāciju. Asociācijas uzskaitīto pārmetumu vidū VID bija arī vienotas sistēmas trūkums reformas īstenošanas gaitā, viena ārvalstu ražotāja kases aparātu lobēšana un iespējama VID darbinieku labuma gūšana no minētā procesa.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka pērn 1.janvārī stājās spēkā noteikumi par jaunajām kases aparātu un sistēmu prasībām, kurām uzņēmējiem jāpielāgojas līdz aizvadītā gada 1.jūlijam.

Atbilstoši MK noteikumiem atbilstošo kases aparātu, hibrīda kases aparātu un kases sistēmu lietošana visiem nodokļu maksātājiem, izņemot padziļinātās sadarbības programmas dalībniekus, obligāti bija jāsāk ne vēlāk kā 2017.gada 1.janvārī. Tomēr, tā kā uzņēmēju gatavība, pielāgoties jaunajām prasībām, vērtējama kā zema, VID iepriekš paziņoja par sešu mēnešu pārejas periodu. Tas nozīmē, ka jaunām prasībām atbilstošus kases aparātus un sistēmas bija jāsāk lietot no 2017.gada 1.jūlija.

Savukārt padziļinātās sadarbības programmas dalībnieku reģistrā iekļautie nodokļu maksātāji jaunajām tehniskajām prasībām atbilstošos kases aparātus, hibrīda kases aparātus un kases sistēmas jāsāk lietot ne vēlāk kā 2019.gada 1.janvārī.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Latvijas Republikas Iekšlietu ministrijas Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, reģistrācijas Nr.90000054163, izsludina konkursu uz Valmieras nodaļas REFERENTA amatu (uz nenoteiktu laiku). Prasības pretendentiem: * Vismaz pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība; * valsts valodas zināšanas augstākajā līmenī; * vēlamas angļu valodas zināšanas, kas ļauj amata pienākumu izpildē komunicēt svešvalodā (amata pienākumi ietver arī ārzemju klientu apkalpošanu); * izpratne par Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes sniegtajiem pakalpojumiem; * labas prasmes darbā ar datoru; * vēlama darba pieredze valsts pārvaldē vai klientu apkalpošanas jomā; * labas saskarsmes un komunikācijas spējas. Galvenie darba pienākumi: * pieņemt izskatīšanai dokumentus migrācijas jomā; * apmeklētāju (tajā skaitā ārzemnieku) apkalpošana klientu apkalpošanas zālē; * darbs ar informācijas sistēmām; * administratīvo aktu projektu izstrāde; * ziņu aktualizēšana Fizisko personu reģistrā. Pārvalde piedāvā: * iespēju veikt atbildīgu un interesantu darbu valsts pārvaldē; * mēnešalgu EUR 1100,- pārbaudes laikā un pēc pārbaudes laika līdz EUR 1221,- pirms nodokļu nomaksas; * sociālās garantijas - veselības apdrošināšanu (pēc pārbaudes laika), redzes korekcijas līdzekļu iegādes izdevumu kompensāciju; * papildatvaļinājumu, atvaļinājuma pabalstu, novērtēšanas prēmiju; * labus darba apstākļus Valmierā, Meža ielā 7, LV-4201. Iesniedzamie dokumenti: * motivācijas vēstule; * CV; * izglītības dokumenta kopija. Amata pienākumu veikšanai nepieciešams izmantot patstāvīgi noformētu nacionālo elektroniskās identifikācijas risinājumu, t.i., eParaksts mobile, eParaksts eID. Pretendentu vērtēšanas komisija izskatīs tikai tos pieteikumus, kuriem būs pievienoti visi iesniedzamie dokumenti. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, jāpievieno dokuments par izglītības akadēmisko atzīšanu Latvijā. Dokumentus var iesniegt līdz 2025.gada 5.septembrim: * nosūtot pa pastu uz adresi - Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes Personāla vadības nodaļai, Čiekurkalna 1.līnija 1, k-3, Rīga, LV-1026; * nosūtot uz e-pasta adresi: darbs@pmlp.gov.lv ar norādi “pieteikums Valmieras nodaļas referenta amatam”. Uzziņas pa tālruni: 67219552. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula), 13.pantu, Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde informē, ka: 1) pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu atlases konkursa norisi; 2) personas datu apstrādes pārzinis ir Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, kontaktinformācija: Čiekurkalna 1.līnija 1, k-3, Rīga, LV-1026, e-pasts: pmlp@pmlp.gov.lv Profesija: REFERENTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Meža iela 7, Valmiera, Valmieras nov. Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-09-05 Kontaktpersona: Santa Zariņa Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

SIA “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS” aicina savā komandā kolēģi uz nenoteiktu laiku SANTEHNIĶI Galvenie darba pienākumi: ūdensvadu un kanalizācijas tīklu, siltumapgādes sistēmu apkalpošana sanitārtehnisko iekārtu uzstādīšana un apkalpošana ūdens skaitītāju nomaiņa, ierīkošana un uzstādīšana citu santehnisko darbu veikšana Prasības kandidātiem: profesionālās kvalifikācijas apliecība – būvniecībā vai cits specialitāti apliecinošs izglītības dokuments tiks uzskatīts par priekšrocību vēlama praktiska darba pieredze santehniķa darbā, būvniecībā izpratne par ēku tehnisko aprīkojumu (siltumapgāde, ūdensvads un kanalizācija) prasme kontaktēties ar cilvēkiem B kategorijas autovadītāja apliecība valsts valodas zināšanas ne mazākas kā pamata līmenī (A2) Piedāvājam: dinamisku darbu vienā no lielākajiem namu pārvaldīšanas uzņēmumiem Vidzemē veselības apdrošināšanu pēc nostrādātiem 6 mēnešiem nelaimes gadījumu apdrošināšanu pēc nostrādātiem 3 mēnešiem labumu grozu atbilstoši koplīgumam līdzmaksājumu sporta aktivitātēm stabilu atalgojumu no EUR 1280 – 1410 (bruto) mēnesī atkarībā no pieredzes un prasmēm Pieteikties līdz 2025.gada 21. septembrim, sūtot CV elektroniski uz Personals@v-nami.lv vai uz adresi: Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS”, Semināra iela 2a, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Sazināsimies tikai ar tiem pretendentiem, kurus aicināsim uz pārrunām. Tālrunis informācijai: 28329013. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti šīs atlases konkursa ietvaros. Datu pārzinis ir Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS”, Semināra iela 2a, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Profesija: SANTEHNIĶIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Semināra iela 2A, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Pakalpojumi Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-09-21 Kontaktpersona: VALMIERAS NAMSAIMNIEKS VALMIERAS NAMSAIMNIEKS

Meklējam pilna laika full-stack programmētāju Valmierā ilgtermiņa darbam ar WordPress bāzētām tīmekļa vietnēm un sistēmām. Darba ikdiena sastāvēs no dažādas sarežģītības risinājumu izstrādes uzņēmuma iekšējām vajadzībām. OBLIGĀTĀS PRASĪBAS: Minimālais izglītības līmenis: Vidējā vai vidējā - profesionālā Labas angļu valodas zināšanas: spēja brīvi klausīties, izteikties, lasīt dokumentāciju un izprast tehniskos terminus.  Zināšanas un pieredze darbā ar GIT / HTML / JS / CSS / PHP / MYSQL Pieredze darbā ar WordPress (vispusēji) ĻOTI NOVĒRTĒSIM, JA TEV IR: Paplašināta pieredze darbā ar WordPress (framework, funkcionalitātes un darbības principu pārzināšana) Pieredze un zināšanas darbā ar Linux sistēmām (OS un serverprogrammatūra) Pieredze darbā ar AWS, Google Cloud Console, AI risinājumiem (automatizācija) Kā svarīgus papildus kritērijus vērtējam augstu atbildības sajūtu un paškritiku, izpildīto darbu kvalitāti un precizitāti, motivāciju, un acīmredzamu vēlmi attīstīt sevi profesionāli. MĒS PIEDĀVĀJAM: Stabilu un konkurētspējīgu atalgojumu atkarībā no kvalifikācijas, un pieredzes (no 1800 EUR / BRUTO); Veselības apdrošināšanu; Darbu mūsdienīgi iekārtotā birojā ar klimata kontroli, atpūtas zonu un virtuvi ar neizsmeļamiem kafijas krājumiem, kā arī autostāvvietu; Mūsdienīgu un ergonomiski iekārtotu personīgo darba vietu; Izaugsmes iespējas (ikgadējās prēmijas un iespēju iegūt algas paaugstinājumu, atbilstoši savām spējām, motivācijai piedalīties uzņēmuma attīstībā un parādītajam rezultātam); Darbu bez neparedzētām virsstundām, brīvdienu dzimšanas dienā; Fleksiblu darba laiku (galvenais ir rezultāts) un iespēju daļu laika strādāt no mājām; Draudzīgu kolektīvu ar brīvu darba vidi, bez pārmērībām kontroles mehānismos (galvenais ir rezultāts); Darba laiks: 9:00 - 18:00 Ja esi ieinteresēts pievienoties mūsu komandai, iesūti savu CV un motivācijas vēstuli (neformāli: īss apraksts un nākotnes vīzija par sevi, un savu profesionālo darbību, kā arī tas, ar ko būsi noderīgs mūsu komandas papildinājums) uz sekojošo e-pasta adresi: info@webhaus.lv Profesija: PROGRAMMĒTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Ziemeļu iela 7, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-09-14 Darba sākšanas datums: 2025-09-15 Kontaktpersona: Edgars Āboliņš Izglītības līmenis: Profesionālā vidējā izglītība

Mūsu partneri