Valmieras Ziņas

Pauls Timrots: Apstiprinātā centra apļa izbraukšanas shēma ir maldinoša (40)

Lasīšanas laiks: 2 min

Auto žurnālists Pauls Timrots, televīzijas raidījuma “Zebra” vadītājs uzskata, ka apstiprinātā Valmieras centra apļa izbraukšanas shēma nav pareiza, jo tā ir maldinoša un var radīt avārijas situācijas. 

“Tur ir nepareizi sazīmēts. Nevar būt pirms apļa bultiņas, kas rāda pa kreisi. “Lauku veči”, kas atceras veco krustojumu, iebrauks “pret spalvu” aplī. Viņi taču nevar zināt, ka tur ir aplis. Vispār ir par daudz zīmju, kas nav vajadzīgas. Shēma ir jāveido tā, ka pa pirmo joslu, braucot no Rīgas puses, var nogriezties tikai uz tiltu. Tikai pa otro varētu tikt uz teātri. Tas sadalītu plūsmu apmēram vienādi,” skaidroja auto jomas eksperts.

Pauls Timrots atzina, ka vadītāji varētu neievērot jauno kārtību, tādēļ “audzināšanas nolūkos sākumā vajag uzstādīt barjeru, bet vēlāk varētu atstāt tikai atbilstošu marķējumu.”

Eksperts arī uzsvēra, ka jau laikus, no Rīgas puses braucot, ir jābūt uzstādītām zīmēm, lai norādītu vadītājiem, ka pirmā josla ir paredzēta tikai, lai nogrieztos uz tiltu, bet otrā josla paredzēta izbraukšanai pa apli uz teātri. Savukārt tie, kuri brauks no tilta, varēs vieglāk pagriezties uz teātri, jo darbosies “labās rokas likums”. Braucot no tilta Rīgas virzienā, aplī jāiebrauc tikai no otrās joslas.

“Šobrīd tie, kas brauc pa otro joslu, viens otru “ienīst”. Braucot no Rīgas puses pa otro joslu, ko arī drīkst darīt, viņus negrib palaist tie vadītāji, kas brauc no tilta,” skaidroja Timrots.

    Nemīlu vairs Valmieru - 24.08.2017

    Vispār gribētos zināt vārdus tiem ģēnijiem kas sa.irsa visu centea satiksmi, samazināja caurlaidību. Samazinot neizplānoja paralēlus risinājumus.
    Tagad arī pie VTU, vai kādam skaidrs kādēļ 50kmh, ja ir luksafors?

      Daaa - 24.08.2017

      Tāpēc arī ir 50, jo ir luksafors!🤦‍♀️

      Leo - 24.08.2017

      Normālās vietās, kā arai rīgā un citur Latvijā ir 70km/h

      Artūrs - 25.09.2019

      Viss ir vienkārši.. aplis ir par mazu lai droši pārkārtotos no iekšējās joslas uz ārējo un tad uz izbrauktuvi.Šobrīd sanāk no iekšējās joslas škērsot ārējo joslu lai tiktu uz izbrauktuvi.. noteikumi neatłauj škērsot joslas bet atłauj pārkartoties kas šajā aplī ir neiespējami.Problēma ir tā ka šajā mazajā aplī pie šādas auto plūsmas būtu jābūt divām izbrauktuvēm nevis vienai.Jo vienlaicīgi braucot pa iekšmalu aplī var iebraukt otrs auto ārējā joslā un izbraukt uzreiz pirmajā izbrauktuvē un vińam ir priekšroka to darīt. Un tad sākās prikoli.. tas kas brauc pa iekšmalu par visu varu grib šērsot malējo joslu uz izbrauktuvi neredzot spogulī autińu kas brauc pēc noteikumiem pa ārējo malu (Škērsot joslas ir aizliegts)metot priekša tam kas brauc jau pa ārmalu un gatavojas izbrauk pirmajā izbrauktuvē. Visur kur esmu pabijis un redzējis ka šādos apłos ir divas iebrauktuves un divas izbrauktuves.. Pirmā josla Tikai uz pirmo izbrauktuvi kas bieži ir norobežota no apła iekšējās joslas lai nevienam nenāktu prātā braukt pa apli.Tādā veidā vienlaicīgi divi auto droši var braukt pa apli un vienlaicīgi izbrauk vienā izbrauktuvē netraucējot vien otru un nezīlējot vai kāds laidīs, vai otrs vispār vińu redz..Tad ir citi apłi kuriem ir viena iebrauktuve un viena izbrauktuve,bet parasti šādi apłi ir łoti mazińi..Katr aplis ir piemērots auto plūsmai konkrētajā aplī.. Valmieras apła plānotāji ir domājuši kā pēc iespējas vairāk auto vienlaicīgi var iebraukt aplī bet ne pa to kā no vińa tikt visiem vienlaicīgi ārā..Varbūt ja kāds ir braucis pa Parīzi un ir sanācis brauk pa apli ap Triumfa arku zin ka aplī vispār nav nozīmētas joslas un vienlaicīgi viena otrai blakus var brauk patsmit autińi un visi brauc krustām škērsām bez avārijām,un visi izbrauc apli.. Tiesa gan pirmo reizi braucot kājas bija aukstas.

    Volvo FH16 - 24.08.2017

    Vispār jau ir pareizi sastādīta shēma, saku no savas pieredzes kā šoferis, kas izbraucis visu eiropu ( darbs tāds). Pareizi vien ir ja noradīti virzieni no kuras joslas braukt. Satiksmes bremzēšana vienīgi ir tajā momentā ja laikus nau parkātojies uz korekto joslu un iebraucot pēdējā momentā , kas liek sabremzēt pārējos pārējos automobīļu vadītājus, kas atrodas pareizā joslā. Protams piekrītu arī rakstā minētajam ka norādēm jābut jau laikus, lai laikus ieņemtu pareizo joslu.

      Artūrs - 25.09.2019

      Aplim jau nav ne vainas.Aplim ar divām ieprauktuvē un vienu izbrauktuvi būtu jābūt vismaz trīsreiz lielākam lai varētu pārkārtoties netraucējot citus braucējus ārmalā kas taisās arī izbraukt uz pirmo izbrauktuvi.Pie šāda apła izmēra un satiksmes kāda ir Valmierā bija jābūt divām izbrauktuvēm. Pirmā josla tikai uz pirmo izbrauktuvi,otrā josla uz otro un citām izbrauktuvēm,problēmu nebūtu un viss būtu pēc noteikumiem.

    Nav to “lauku veču”, kas brauks pret spalvu!!! Arī viņi ir īsti šoferi, nevis kaut kādi duraki – ķerras vadītāji. Saprotu, ka tā bulta pa kreisi tiek uzskatīta par “maldinātāju”. Bet no Gaujas puses tas arī ir pa kreisi! Un kustību pa loku atpazīst arī tie, kas ieguvuši tiesības pirms 50 gadiem.
    Bet, starp citu, lielāka problēma ir pārkārtoties uz izbraukšanu, ja brauc no Pārgaujas uz Rīgas pusi pa 2. joslu. Šad tad atrodas kāds, kas blakus taisa dragreisu pa 1. joslu un nelaiž pārkārtoties. Nu, lūk, šitādu dēļ arī vajag to shēmu.
    Un vēl, šodien ievēroju, ka daudz vairāk vadītāju izmanto 2. joslu. :-)

      Zane - 24.08.2017

      Jūs apzinājāt visus “lauku večus”, ka tik viennozīmīgi apgalvojat – tādu nav!? Esmu redzējusi pietiekoši daudz tādu gan jaunāku, gan vecāku, lai uzskatītu, ka pirms jaunās shēmas ieviešanas ir stingri jāstrādā pie braucēju informēšanas par to kā aplis nu būs izbraucams.
      Kas attiecas uz dragreisu – piemēram, centra aplī ir ļoti maz laika, lai sakomunicētu ar otrās joslas šoferi un saprastu vai viņš izmanto labās puses spoguli, lai izbrauktu, vai raus virsū kā lielais. Ja prot iekļauties plūsmā – uz priekšu! Izmantojat otro joslu.

      In - 25.08.2017

      Jūs esat redzējusi daudz jaunāku un vecāku lauku veču, kas brauc pretēji kustības virzienam, jo atcetas krustojumu pirms pārbūves?! A rakstu izlasījāt?

      Mārtiņš - 12.07.2018

      Cik bieži Jūs brauciet, it īpaši, pa Boķa pogu? Es piemēram ļoti bieži un jau divas reizes esmu redzējis kā divi onkas – viens ar moskviču un otrs ar Opel izbrauca krustojumu kā vecajos labajos laikos – pret spalvu! Visi bija šokā…

    VTU - 24.08.2017

    Pie VTU vispar tagad ir dzila pak..a.Ja kada masina tur saplist ta uzreiz ir propka.Bija normals cels,tagad tik sacakareja :(

      Q - 12.07.2018

      Cik propkās esi tur stāvējis?

    Didzis - 24.08.2017

    Ir arī tāda lieta,ka daudzi vienkārši nezina satiksmes noteikumus,;šajā gadijumā braucot no tilta puses,pirms iebraucot aplī,apstājas lai palaistu gājējus,savukārt izveidojas nevajadzīga rinda pret kalnu….

      Andris - 24.08.2017

      No gaujas puses braucot nav jālaiž gājēji, braucot no apļa uz gauju jālaiž gājēji!

      Ieva - 25.08.2017

      Gājējiem ir tāda proritāte, ka virsū jau nebrauks.

      valmieriec - 24.08.2017

      Un cik ir tādu noteikumu zinātāju, kas palaiž gājējus, nogriežoties uz tiltu? Katrs desmitais, kaut noteikumos noteikts, ka jālaiž! Bez noteikumiem ir arī pieklājības, kas valda mazākā mērā uz Latvijas ceļiem, un tupums, kas novērojams pārsvarā.

      Es - 25.08.2017

      Priekšnama ir gājēju parejas turvispar nav ko līst un ja lien tad lai gaida….

      Opis - 25.08.2017

      Gājēji jāpalaiž gan uzbraucot uz galveno ceļu,gan nobbraucot no tā.

      Es - 29.08.2017

      …un rada arī avārijas situāciju. Jo automašīnas, kas brauc pa otro joslu, var neredzēt šo gājēju!

    Andris - 24.08.2017

    Timrota kungs, kāda labā roka, ja no visām pusēm pirms apļa ir DOT CEĻU zīmes !!! Eksperts kurš neredz zīmes

      Inta - 25.08.2017

      Tieši tā. Citādi no Timrota iepriekšminētā sapratu, ka man apļa vidū otrajā joslā būs jāsāk stāvēt un laist visus tos, kas nogriežas pirmajā nobrauktuvē pa labi. Tā viss centrs apstāsies.

      Jānis - 25.08.2017

      Domāju kad Timrots ir runājis par daudz apļiem un krustojumiem. Tapēc visu sīki un detalizēti nevar atcerēties visus ko ir apskatijis.

      Ieva - 25.08.2017

      Piekrītu Timrotam. Negribu bakstīšanos jaunajā centra aplī.

      viedoklis - 01.09.2017

      negribi braukt pareizi,tad sēdi mājā!

    piekasīšanās siikumime saliek shitaadas zīmes (kā visur normālā pasaulē :) )un viss ir kārtībā:
    https://goo.gl/maps/3ghdFtnSw9D2

    Es pati - 25.08.2017

    Vakardien pat braucu no Rīgas ielās uz leju un divi nevarēja sadalīt kurš nu pirmais tiks uz Rīgas ielās. Viena pa iekšu, otrs pa āru un tad bakstās.

    kaspars - 25.08.2017

    Valmierā daudzjoslu apļi ir problemātiski viena iemesla dēļ, jo daudzi šoferi ir mudaki kas uzspiež gāzi un neļauj pārkārtoties no vidējās joslas uz malējo, tādejādi netiek izlaisti ārā, šī iemesla dēļ retais tikai brauc pa vidējo joslu jo pārkārtošanās gadījumā var nākties ilgi gaidīt lai tiktu uz ārējo joslu. Sarpcitu arī likumsargi mēdz arī nelaist pārkārtoties uz ārējo joslu ja nu vienīgi jābūt naglijam un jāspraucās nekaunīgi iekšā, bet šis atkal draudz ar satiksmes negadījumu. Vienkārši šoferīšiem vajag censties būt laipnākiem un saprotošākiem vienam pret otru.

      Q - 12.07.2018

      Ilgi, tas ir cik? 2 sekundes?

    Jānis - 26.08.2017

    Izbrauc labāk caur Ogri pa Daugavpils šoseju un paskaties uz zīmēm.Luksafori ik pa 500m un pirms katra zīme 50 un pec 70:D

    JES - 27.08.2017

    vispirms auto instruktori jāapmāca pareizi apli izbraukt,neviens mācībnieks nekad nebrauc pa otro joslu -tas ir vājprāts tai aplī,it sevišķi pievakarē

      Robežnieks - 01.09.2017

      esot pie stūres, trīs lietas man zāļu skapītī stāv:
      1. pieklājība
      2. pagriezienu (ne)rādīšana
      3. telefons
      Tālāk jau nāk saprašana, ka Valmiera sen nav kolchozs “Uz priekšu!”, kur viss iet atpakaļ, bet potenciālā Latvijas galvaspilsēta (tad, kad Rīgu pilnībā pārņems SC un ZZS). Ir satiksmes noteikumi, ir nesamērīgi liels, bet slinks CSDD un CP un izlaidusies tauta, no kuras vismaz 2/3 nevajadzētu sēsties pie stūres. Pavērojiet- neievēro joslas, pļerkst pa telefonu, nerāda pagriezienus, pārkāpj horizontālos apzīmējumus, brauc pie sarkanā(!), neapstājas pie STOP u.t.t. Bet ko dara CP!?! Labākā gadījumā sēž, noslēpušies, un nekāpj ārā no siltā auto, bet faktiski ikdienā pilsētā nav redzami vispār.
      P.S. Ja kāds jūtas nepelnīti aizskarts, esmu gatavs tikties tet a tet.

      Lita - 13.07.2018

      Piekrītu, jo es prasīju cilvēkam kurš tikko beidza autoskolu kā jāizbrauc centra aplis un viņš teica ka jābrauc pa malējo joslu nevis vidējo,jo instruktors kas mācīja braukt esot teicis ka apļi esot pa mazu lai izbrauktu pa vidējo joslu

      Es - 25.09.2019

      Auto instruktori nemāca braukt pa otro joslu, jo mācībnieki nepaspēs un nemācēs pārkārtoties vajadzīgajā vietā, tā kā aplis ir tik maziņš. Jāpārkārtojas ir pirms nogriešanās un jānogriežas jau no pirmās joslas nevis tā kā to dara lielākais variants centra aplī – pa taisno no otrās joslas nogriežas no tirgus puses braucot lejā uz Pārgauju. Tā kā ceļu satiksmes noteikumi nosaka, ka jābrauc tuvāk ceļa labajai malai, tad šobrīd, kamēr aplī nav nekādas izmaiņas veiktas, tā ir drošāk pašiem mācībniekiem. Viņus jau tā visi ienīst un regulāri apdzen par “pārāk lēnu braukšanu” uz 50, bet viņiem ir jāiemācās braukt PĒC LIKUMA, lai iegūtu tiesības.

    Juris - 13.07.2018

    Nekas jauns jau nav jaizdomā,viss jau ir izdomāts,piemēram Islandē apļos labās rokas likums nedarbojas un izbraucot no apļa vidējās joslas vienmēr ir priekšroka.Apļi griežas uz 50km/h un nav ne avāriju ne drūzmēšanās.

    Šoferis - 13.07.2018

    Es vispār savu degunu otrajā joslā nebāžu, jo var gadīties, ka no viņas būs pagrūti tikt ārā, jo jāpalaiž pa pirmo joslu braucošie. Tapēc arī braucu tikai pa pirmo, kaut vai no Rīgas puses, lai brauktu atpakaļ uz Rīgas pusi. Nekāda otrā josla, tik pa pirmo. Varbūt dažreiz lēnāk, bet galā es nokļūstu.

    Andrejs. - 16.07.2018

    Tur viss ir saprotami un pareizi.
    Ja pirms apļa ir zīme aplis un lauku veci to neredz tad vajag grāmatu pacilāt.
    Bet netrūkst jau tāpat dulburu kas neprot normāli braukt.
    Nau jau jāņem valletas aplis.
    Var ņemt par piemēru aplis pie depo.
    Virziena no depo uz Rīgu kāds klauns taču izvales pa ārējo vot tas ir lauku stulbums.

    Mario - 25.09.2019

    Vis tur kārtībā ja neesat mācījušies satiksmes noteikumus Tad tā ir jūsu vaina jo likums apli ir pirmā nobrauktuves tikai pa labi un otrā ir uz parējām

    Baba - 26.09.2019

    Un kas tas Timrots ir? Kāds viņam prasa? Jeb atkal visām mucām par tapu uzbāžas…
    Nekāda vaina nav Valmieras aplī, drīz visi būs braukt iemācījušies.

    Tik mazā aplī 2 joslas ir velti, ja nav 2 izbrauktuves, jo no Gaujas puses uz Rīgas pusi braucot pa 2. joslu nepaspēj pārkārtoties uz 1. joslu. Esmu dienas laikā 9 no 10 gadījumiem saskāries ar to, ka pirmā joslā kāds man jau praktiski blakus.

Aktuālais jautājums

Vai plānojat šogad svētkos izmantot pirotehnikas izstrādājumus/šaut salūtu?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Aicinām darbā TELPU UN TERITORIJU UZKOPĒJU ĒKĀS BRANDEĻOS (uz nenoteiktu laiku) DARBA PIENĀKUMI: · ikdienas biroja un autoservisa telpu uzkopšana PRASĪBAS PRETENDENTIEM: · vēlama iepriekšēja darba pieredze uzkopšanas un tīrīšanas darbos · iemaņas darbā ar sadzīves tehniku · vēlamas zināšanas telpaugu kopšanā UZŅĒMUMS PIEDĀVĀ: · darbu stabilā uzņēmumā · sociālās garantijas · darba samaksu valstī noteiktā minimālā stundas tarifa likmes apmērā, papildus piemaksa par kvalitatīvi veiktu darbu CV ar norādi vakancei „Telpu un teritoriju uzkopējs” līdz š.g. 29. decembrim iesniegt: · sūtot elektroniski uz info@vtu-valmiera.lv · personīgi SIA „VTU Valmiera” personāla daļā darba dienās no plkst.13:00 līdz 16:00 („Brandeļi”, Brandeļi, Kocēnu pagasts, Valmieras novads) Sazināsimies ar pretendentiem, kuri būs izvirzīti nākamajai atlases kārtai. * Iesniegtos personas datus SIA “VTU VALMIERA” izmantos, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu. Ja kandidāts vēlas, lai viņa personas dati tiktu saglabāti SIA “VTU VALMIERA” iekšējā datu bāzē ar mērķi tos apstrādāt citos SIA “VTU VALMIERA” personāla atlases konkursos. Profesija: APKOPĒJS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Brandeļi, Brandeļi, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-29 Darba sākšanas datums: 2026-01-02 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: info@vtu-valmiera.lv, mob.t.29231565

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) Rūjienas apvienības pārvalde aicina darbā traktora vadītāju uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • vadīt traktortehniku un kravas automašīnu ievērojot ekspluatācijas un apkopes noteikumus; • veikt dažāda rakstura saimnieciskos darbus Pašvaldībai piederošā teritorijā (infrastruktūras uzturēšanas, kopšanas, transportēšanas un citus ar amata pienākumiem saistītus darbus); • uzturēt traktortehniku, automašīnu un tā aprīkojumu tehniskā kārtībā; un ja Tev ir: • vismaz pamata izglītība; • traktortehnikas vadīšanas apliecība TR1, TR2 vai B kategorijas autovadītāja apliecība; • labas latviešu valodas zināšanas; • spēja pastāvīgi veikt darbu un uzņemties atbildību par noteikto uzdevumu izpildi; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 783 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 824 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam. CV lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz rujienasapvieniba@valmierasnovads.lv vai personīgi Rūjienas apvienības valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā, adrese: Raiņa iela 3, Rūjiena, Valmieras novads, ar norādi „Pieteikums traktora vadītāja/-s amatam”, līdz 2026.gada 14.janvārim plkst.12.00. Tālrunis papildu informācijai: 25662217. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: TRAKTORA VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Raiņa iela 3, Rūjiena, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-14 Kontaktpersona: rujienasapvieniba@valmierasnovads.lv 25662217

Mūsu partneri