Valmieras Ziņas

EK: ”Rail Baltica” trase nedrīkst šķērsot dabas liegumu ”Vitrupes ieleja” pie Salacgrīvas

Lasīšanas laiks: 3 min

Eiropas Komisija (EK) ir apstiprinājusi, ka dabas lieguma “Vitrupes ieleja” šķērsošana “Rail Baltica” trasē nav pieļaujama, aģentūru BNS informēja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM).

Šodien, 18.oktobrī, Briselē notikušas Latvijas konsultācijas ar EK Vides ģenerāldirektorāta pārstāvjiem par Salacgrīvas posma, kas šķērso “Natura 2000” teritoriju Vitrupes ielejā, īstenošanas iespējamību. EK ir vienisprātis ar Latvijas vides institūciju atzinumu, ka dabas lieguma šķērsošana nav pieļaujama. EK šajā jautājumā ir aicinājusi ievērot Latvijas uzņemtās saistības vides aizsardzības jomā.

Tikšanās laikā Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji informējuši EK par projekta virzību, veikto ietekmes uz vidi novērtējumu un valdības pieņemto paredzētās darbības akceptu. Savukārt Salacgrīvas pašvaldības vadītājs Dagnis Straubergs norādījis uz piekrastes attīstības potenciālu, kā arī vērsis uzmanību, ka “Rail Baltica” trases alternatīva ietekmēšot daudzus vietējos iedzīvotājus. Viņš norādījis, ka jau patlaban visa Salacgrīvas pašvaldības teritorija atrodas aizsargājamā dabas teritorijā – Ziemeļbiosfēras rezervātā -, tāpēc turpmākā attīstība esot iespējama tikai uz atklātām lauksaimniecības zemēm.

Tikmēr EK eksperti skaidrojuši, ka no Eiropas Savienības (ES) likumdošanas viedokļa primāri jāskatās tādas “Rail Baltica” trases alternatīvas, kas nešķērso “Natura 2000” teritoriju. Ja tomēr šādas projekta alternatīvas nav iespējamas, tad “Natura 2000” teritoriju ietekmējošas alternatīvas īstenošana pieļaujama tikai pēc visu ES dabas likumdošanā paredzēto nosacījumu ievērošanas, tostarp pierādot, ka nebūs nekādas negatīvas ietekmes.

Lai gan izvērtējums par sociāli ekonomiskajām ietekmēm un trases alternatīvu izvēle ir nacionālā kompetence, EK solīja, ka padziļināti izvērtēs visus dokumentus, lai pārliecinātos, ka projektam nebūs ietekmes uz dabas liegumu, ja tomēr tiks pieņemts lēmums par tā šķērsošanu. Šāds izvērtējums varētu prasīt pietiekami ilgu laiku. Mainot trases novietojumu, būs nepieciešams EK atzinums nepieciešamā ES finansējuma saņemšanai “Rail Baltica” projekta īstenošanai, norāda VARAM.

Projekta “Rail Baltica” nacionālās izpētes vadītājs Kaspars Vingris aģentūrai BNS atzina, ka EK ierēdņi būtībā atbalsta līdzšinējo projekta virzību. Pēc viņa teiktā, SM un VARAM informēs valdību, ka pēc konsultācijām ar EK jāatstāj spēkā atbalstītais “Rail Baltica” trases novietojums B2-2.

Jau ziņots, ka valdība 9.augustā, lemjot par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas “Rail Baltica” būvniecības paredzētās darbības akceptu, Salacgrīvas novadā atbalstīja risinājumu B2-2, kas nešķērso “Natura 2000” teritoriju. Vienlaikus, ņemot vērā Salacgrīvas pašvaldības un iedzīvotāju viedokli, valdība uzdeva VARAM, Satiksmes ministrijai, iesaistot Salacgrīvas novada pašvaldību, līdz 1.novembrim konsultēties ar EK par C5 alternatīvas īstenošanas iespējām.

“Rail Baltica” trase Latvijas teritorijā sāksies pie Igaunijas-Latvijas robežas un turpināsies caur 15 pašvaldību teritoriju: Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils novadiem, Rīgu, Mārupes, Olaines, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Bauskas novadiem līdz Latvijas-Lietuvas robežai. Trases garums Latvijas teritorijā būs 263 kilometri.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA “ZAAO”, VRN 44103015509, sniedz kvalitatīvus atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumus – atkritumu savākšanu, šķirošanu, transportēšanu, apstrādi un apglabāšanu videi draudzīgā veidā, kā arī veic sabiedrības informēšanu un izglītošanu. AICINĀM DARBĀ: Atkritumvedēja vadītāju (8332 01) Valmierā Mēs piedāvājam: Pilnu darba slodzi; Normālo darba laiku ar summētā darba laika organizāciju četru mēnešu pārskata periodā; Labus darba apstākļus; Bruto atalgojumu no 1360.00 mēnesī; Piemaksas par papildus darba apjomu;  Degvielas izdevumu kompensācija darbinieka nokļūšanai uz darbu; Sociālās garantijas; Kvalifikācijas celšanas iespējas; Nelaimes gadījumu apdrošināšana uzsākot darbu; Veselības apdrošināšana pēc pārbaudes laika beigām; Ģimenei draudzīgu darba vietu. Darba pienākumi: Sadzīves atkritumu, lielgabarīta atkritumu un šķiroto atkritumu savākšana; Ievērot darba drošības noteikumus pārvietojot konteinerus un strādājot ar hidrauliskajiem manipulatoriem; Uzturēt automašīnu tehniski labā stāvoklī un savlaicīgi ziņot par tehniskajiem bojājumiem.  Prasības: Vidējā vai vidējā speciālā izglītība; C kategorijas autovadītāja apliecība. 95 kods; Vēlama vismaz viena gada pieredze automašīnas vadīšanā; Vēlama pieredze darbā ar hidrauliskajiem manipulatoriem; Labas tehniskās zināšanas; Prasme rīkoties ārkārtas situācijās; Komunikācijas prasmes, kas orientētas uz klientu apkalpošanu; Prasme pielietot darbā tehnisko inventāru; Organizatoriskās prasmes. Pieteikties: CV lūdzam iesūtīt e-pastā darbs@zaao.lv līdz 2024.gada 26. maijam Tālrunis informācijai: 26207402 Pateicamies par atsaucību ikvienam/i kandidātam/ei un informējam, ka SIA “ZAAO” nodrošina vienlīdzīgas iespējas ikvienam. SIA “ZAAO” atbalsta dažādību un iekļaujošu darba vidi, un kandidātus(-es) izvērtē, balstoties vienīgi uz sasniegumiem, kvalifikācijām un darba pieredzi. Informējam, ka Jūsu pieteikumu dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi. Personas datu apstrādes pārzinis ir SIA “ZAAO”, Rīgas iela 32, Valmiera, LV-4201 Profesija: ATKRITUMVEDĒJA VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Brandeļi, Brandeļi, Kocēnu pag., Valmieras nov. Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-05-26 Kontaktpersona: Personāla Speciālists

Mūsu partneri