Valmieras Ziņas

Tirdzniecības misijas uz eksporta tirgiem

Lasīšanas laiks: 5 min

Viens no efektīvākajiem un ātrākajiem veidiem, kā iegūt papildu informāciju par potenciālo eksporta tirgu un atrast iespējamos sadarbības partnerus, ir doties tirdzniecības misijā uz izvēlēto valsti. Latvijas uzņēmējiem sadarbībā ar Eiropas Biznesa atbalsta tīklu (Enterprise Europe Network – EEN) ir iespējams jau iepriekš identificēt potenciālos sadarbības partnerus konkrētajā valstī, lai vēlāk ar tiem tiktos klātienē un pārrunātu interesējošos jautājumus.

Latvija EEN tīklam pievienojās 2008. gadā. Šajā projektā piedalās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) un Latvijas Tehnoloģiskais centrs (LTC), kas abas kopā veido vienu konsorciju – EEN Latvija. Eiropas Biznesa atbalsta tīkls ir neatsverams informācijas un atbalsta rīks ES uzņēmējiem, kas vēlas paplašināt savu darbību Eiropas Savienībā vai ārpus tās robežām. EEN tīkls aptver vairāk nekā 60 pasaules valstis, un tajā kopīgam darbam apvienotas aptuveni 600 partnerorganizāciju.

EEN Latvija sadarbībā ar LIAA regulāri organizē tirdzniecības misijas Latvijas uzņēmējiem uz dažādām pasaules valstīm – to starpā arī uz ASV, Ķīnu, Japānu u.c. Tirdzniecību misiju ietvaros tiek rūpīgi plānotas arī uzņēmēju kontaktbiržas (brokerage events), kuru laikā misijas dalībniekiem ir iespējams uzrunāt potenciālos sadarbības partnerus, prezentēt savu produktu un, iespējams, jau saņemt pirmos pasūtījumus. Kā liecina statistika, tad EEN tīkla starptautiskās kontaktbiržas katru gadu kopā apmeklē vidēji 70 000 organizāciju.

IEGUVUMI NO DALĪBAS TIRDZNIECĪBAS MISIJĀS

Svarīgākie tirdzniecības misijas mērķi ir tikšanās ar potenciālajiem sadarbības partneriem klātienē un eksporta tirgus labāka iepazīšana. Misijas ietvaros iespējams iegūt papildu informāciju gan par nozares cenām un tendencēm, gan novērtēt sava produkta pirktspēju un konkurētspēju konkrētajā tirgū. Bieži vien uzņēmēji izmanto dalību misijā, lai satiktos ar līdzīgiem savas nozares uzņēmumiem un pārrunātu iespējamo kopīgo dalību starptautiskos iepirkumos.

Informācija par aktuālajām tirdzniecības misijām un kontaktbiržām pieejama EEN Latvija un LIAA mājas lapās. Te iespējams noskaidrot gan uz kādām valstīm tās tiek organizētas, gan kādas nozares uzņēmumiem paredzētas un līdz kuram datumam jāpiesakās. Uzņēmējiem ieteicams pieteikties savlaicīgi, un pēc iespējas precīzāk aizpildīt pieteikuma anketu. Jo precīzāka būs aizpildītā anketa, jo vieglāk un ātrāk EEN Latvija speciālistiem būs iespējams identificēt un uzrunāt potenciālos sadarbības partnerus.

Katram tirdzniecības misijas dalībniekam tiek izveidota arī atsevišķa programma un sastādīts grafiks, kurā paredzētas tikšanās ar atlasītajiem kontaktiem. Eksistē arī kopīga programma visiem dalībniekiem, piemēram, tā var ietvert gan kopīgu nozares izstādes apmeklēšanu (vai arī dalību kopstendā), vizītes pie vietējiem ražotājiem un organizācijām utt. Svarīgi arī atcerēties, ka vietu skaits tirdzniecības misijās parasti ir ierobežots.

Uzņēmumiem, kas vēlas piedalīties misijā, ir jārēķinās ar savu pārstāvju komandējuma (transports, naktsmītne, dienas nauda) izmaksu segšanu, kā arī ar viesnīcas un aviobiļešu rezervēšanu. Dalībnieki var pretendēt uz de minimis atbalstu 80% apmērā no tirdzniecības misijas dalības maksas un ceļa (transporta) izdevumiem. Plašāka informācija LIAA mājas lapā.

LINKEDIN PROFILS – UZŅĒMĒJA VIZĪTKARTE

Egita Aizsilniece – Ibema, LIAA pārstāvniecības vadītāja Nīderlandē, dalās savos novērojumos un ieteikumos, kas varētu noderēt uzņēmējiem, pirms došanās tirdzniecības misijā uz Nīderlandi: Tirdzniecības misijas ir ļoti labs veids, kā iegūt jaunus kontaktus. Bieži tie ir kontakti, līdz kuriem uzņēmējs pats saviem spēkiem tik viegli netiktu. LIAA un EEN Latvija organizētās tirdzniecības misijas parasti tiek savienotas ar kādu konkrētā valstī vai reģionā aktuālu notikumu – nozares konferenci, izstādi utt. Taču galvenais ieguvums, ko parasti min arī paši uzņēmēji, ir jauni personīgie kontakti. Šādās pārrunās ar potenciālajiem sadarbības partneriem tiek uzdoti konkrēti jautājumi un saņemtas konkrētas atbildes, kas visnotaļ atvieglo dzīvi uzņēmējam.

Tirdzniecības misijas bieži ietver arī pieredzes apmaiņu, – kur vienas nozares uzņēmumi viesojas pie tās pašas nozares uzņēmumiem citā valstī. Tas ļauj iedvesmoties gan jaunām idejām un tehnoloģijām, gan atrast sadarbības partnerus kāda kopīga produkta izstrādei.

Svarīgākie “mājas darbi”, ar ko būtu, manuprāt, jārēķinās katram uzņēmējam, pirms došanās tirdzniecības misijās, noteikti ietver informācijas atjaunošanu un sakārtošanu uzņēmuma mājas lapā – angļu valodā. Mājas lapai nav jābūt sarežģītai vai dārgai, bet tādai, kas veiksmīgi atspoguļo uzņēmuma darbību, sniedz informāciju, piemēram, par esošajiem produktiem, to paraugiem, kā arī tajā iespējams iepazīties ar klientu atsauksmēm. Vajadzētu padomāt arī par izdales materiāliem angļu valodā, pie kā varētu, tā teikt, “piesiet dūšu” pārrunu laikā. Cik esmu novērojusi, tad tieši holandieši ļoti augstu vērtē arī klientu atsauksmes uzņēmuma Linkedin profilā. Bieži vien Linkedin saturs tiek pārbaudīts un apskatīts jau sarunas laikā, tādēļ arī par šī profila aktualizēšanu Latvijas uzņēmējiem vajadzētu padomāt.”

UZŅĒMĒJA PIEREDZES STĀSTS

Viens no Latvijas uzņēmumiem, kas izmantojis EEN Latvija sniegtos konsultāciju pakalpojumus saistībā ar ārvalstu partneru piesaisti ir SIA „Gravtex”. Uzņēmums nodarbojas ar mūsdienīgu dekoratīvo žogu un sienas paneļu ražošanu. Sadarbībā ar EEN Latvija un LIAA uzņēmums ir gan piedalījies vairākās tirdzniecības misijās, gan saņēmis informāciju par ES finansējuma piesaistes iespējām, kā arī uzņēmuma profils ievietots EEN biznesa sadarbības datu bāzē.

Andris Filipenoks, uzņēmuma AS „Gravtex” valdes loceklis, par sadarbību ar EEN Latvija un LIAA: „Esam veiksmīgi piedalījušies Latgales reģiona uzņēmēju tirdzniecības misijā uz Tamperi, kas tika organizēta sadarbībā ar Somijas EEN. Līdzīgi esam pabijuši arī Norvēģijā un Nīderlandē. Domāju, ka šādas vizītes uz ārvalstīm ir ļoti noderīgas, un esam pateicīgi EEN Latvija un LIAA, kas  mūs piesaistīja šiem braucieniem. Somijas vizīte vainagojās ar diviem reāliem sadarbības partneriem, ar kuriem šobrīd arī strādājam. Savukārt Norvēģijas vizītes laikā ieguvām noderīgu un praktisku informāciju par turienes tirgu, un kā mūsu produkts tajā tiek pozicionēts. Nozīmīgs bija arī izstādes apmeklējums Nīderlandē, kur smēlāmies idejas mūsu tālākai attīstībai, aplūkojot jaunākos tehnoloģiskos risinājumus.”

NODERĪGA UN AKTUĀLA INFORMĀCIJA

LIAA aktuālo pasākumu kalendārs – par aktuālajiem semināriem, tirdzniecības misijām un starptautiskajām izstādēm.

Logo rinda_gv2016

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA CowCare aicina savā komandā PRODUKTU SPECIĀLISTU/-I SIA CowCare ir starptautisks un strauji augošs uzņēmums, kas specializējas liellopu nagu kopšanas aprīkojuma un ar to saistīto preču tirdzniecībā. Lai gan uzņēmuma birojs atrodas Kocēnos, Valmieras novadā, CowCare komandā strādā kolēģi no vairākām Eiropas valstīm. MĒS TEV UZTICĒSIM: Jaunu produktu meklēšanu, izvērtēšanu un ieviešanas procesu vadību; Sadarbību ar esošajiem piegādātājiem un jaunu sadarbības partneru piesaisti, nodrošinot uzņēmumam izdevīgākos sadarbības nosacījumus; Tirgus izpēti un cenu politikas plānošanu; Produktu datu analīzi un rezultātu izmantošanu produktu klāsta optimizācijai; Ciešu sadarbību ar citām uzņēmuma nodaļām, nodrošinot efektīvu procesu un labākus rezultātus; Izstrādāt ar amatu saistītās instrukcijas un nodrošināt to ievērošanu. MĒS NO TEVIS SAGAIDĀM: Mērķtiecīgu, uz rezultātu orientētu personību; Iepriekšēju darba pieredzi dažādu projektu organizēšanā, vadīšanā un produktu vadībā; Precizitāti, teicamas komunikācijas prasmes un atbildību; Spēju patstāvīgi organizēt savu darbu, pārraudzīt, kontrolēt un rast risinājumus dažādās situācijās; Teicamas latviešu valodas zināšanas un angļu valodas zināšanas gan mutiski, gan rakstiski (darbā nepieciešama saziņa ar ārvalstu kolēģiem, partneriem un piegādātājiem); B kategorijas tiesības un auto vadīšanas prasmi; Labas iemaņas darbā ar MS Office, MS Teams un citām digitālām platformām; Pieredze darbā ar Microsoft Dynamics 365 Business Central sistēmu tiks uzskatīta par priekšrocību; Pieredze hidraulikā, elektronikā vai citā tehniskajā nozarē tiks uzskatīta par priekšrocību. MĒS TEV PIEDĀVĀJAM: Atalgojumu no EUR 2000-2500 (bruto); Pilnas slodzes darbu no plkst.: 8.00 – 17.00; Mājīgu darba vietu Kocēnos, Valmieras novadā, ar iespēju vienoties par hibrīddarba modeli; Apmācības un izaugsmes iespējas; Veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika un citus uzņēmuma piedāvātos "labumus"; Dinamisku darba vidi starptautiskā komandā. Lai saņemtu detalizētāku informāciju par veicamajiem pienākumiem, lūgums sazināties ar Ivetu Reņko, tālrunis uzziņām +371 26665993. Piesakies līdz 2025. gada 30. oktobrim CV un motivētu pieteikumu nosūtot elektroniski uz e-pastu: hr@cowcare.eu. Sazināsimies ar otrās atlases kārtas kandidātiem. Profesija: PRODUKTU SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Aveņu iela 3 - 18, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Lauksaimniecība / Vide Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-10-30 Kontaktpersona: Danuta Žērbele

SIA "Centrālā laboratorija" ir modernākā laboratorija Baltijā un viens no lielākajiem laboratorisko pakalpojumu sniedzējiem valstī ar vairāk nekā 100 filiālēm visā Latvijā. Aicinām pievienoties kolektīvam vispārējās aprūpes māsas / ārsta palīgus. Darba pienākumi: - veikt asins paraugu ņemšanu no vēnas - reģistrēt klientus / analīžu paraugus datu bāzē - strādāt ar kasi un datu bāzi Prasības: - pieredze medicīnas māsas darbā / asins paraugu ņemšanā - atbilstoša medicīniskā izglītība un reģistrācija ārstniecības personu reģistrā - datorzināšanas - pozitīva attieksme pret darbu, spēja uzņemties atbildību - ļoti labas komunikācijas prasmes ar cilvēkiem Piedāvājam: - darbs uz attīstību orientētā uzņēmumā; - darba vide ar vismodernākajām tehnoloģijām; - izaugsmes un karjeras iespējas; - uzņēmuma pakalpojumu privilēģiju karte; - veselības apdrošināšanas polise (pēc viena nostrādāta gada); - sākotnēja apmācība un darba apģērbs; - individuāla pieeja darba grafikam (iespējams savienot ar citiem darbiem vai studijām); - komandas saliedēšanas pasākumi, korporatīvas dāvanas. Darba laiks: pēc grafika, maiņas, dd 07:00-16:00, ss 08:00-16:00 Darba samaksa: no 10 EUR/h Bruto Darba vieta: Valmiera, Rīgas iela 4 Aicinām sūtīt CV uz darbs@laboratorija.lv Sazināsimies ar pretendentiem, kuri tiks aicināti uz interviju klātienē. Iesniedzot savu CV un pieteikumu, Jūs piekrītat dalībai norādītās vakances kandidātu izvērtēšanas un atlases procesā un saziņai ar Jums. Apliecinām, ka kandidātu izvērtēšanas un atlases procesā tiks nodrošināta tiesiska Jūsu personas datu apstrāde. Pēc konkursa noslēgšanās, Jūsu personas dati tiks uzglabāti 3 mēnešus. CV un pieteikumā norādāma tikai tā informācija, kas ir nepieciešama, lai objektīvi izvērtētu Jūsu kandidatūras atbilstību vakantajam amatam. Ievērojot minēto, aicinām izvērtēt CV un pieteikumā iekļaujamās informācijas apjomu. Pārzinis: SIA Centrālā laboratorija reģ. Nr. 40003210801 Profesija: MĀSA/ vispārējās aprūpes MĀSA Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 4, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-14 Kontaktpersona: Tālrunis: 20646569 E-pasts: darbs@laboratorija.lv Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri