Valmieras Ziņas

Pētījums: attālināti strādājošajiem cilvēkiem ir labāka veselība

Lasīšanas laiks: 4 min

Labāka veselība ir tikai viens no ieguvumiem, ko sniedz attālināts darbs. Platforma “BiSMART” apkopojusi argumentus par to, kādas ir attālināti strādājošo cilvēku priekšrocības.

Piemēroti darba apstākļi var uzlabot produktivitāti pat par piektdaļu

Diezin vai kāds noliegs, ka traucējošu faktoru neesamība ļauj cilvēkiem ātrāk izpildīt uzdevumus un sasniegt mērķus, proti, būt produktīvākam.

Ne vienā vien pētījumā secināts, ka profesionālis, kas vēlas un spēj strādāt attālināti, bieži vien ir produktīvāks nekā vidējais darbinieks birojā. Pat tādās nozarēs, kur darbs ārpus biroja šķiet neiespējams. Piemēra, kāds Ķīnā bāzēts zvanu centrs pārliecinājās – strādājot no mājām, cilvēki paguva apkalpot par 13% vairāk zvanu. Viens no iemesliem – klusāka vide. Turklāt attālināti strādājošo cilvēku grupā uz pusi samazinājās kadru mainība.

Latvijā, kā liecina pētījumu kompānijas “TNS” aptaujas, divi no trīs darba devējiem uzskata, ka, strādājot ārpus biroja, efektivitāte ir mazāka. Savukārt pašu darbinieku domas par piemērotāko strādāšanas vietu dalās aptuveni uz pusēm. Turklāt tie, kuri vēlētos strādāt attālināti, uzskata, ka ārpus biroja darba apstākļi būtu ērtāki, savukārt biroja darba piekritēji biežāk norāda uz nepiemērotu vidi ārpus tā.

Attālināti strādājošiem cilvēkiem ir labāka veselība

Ja cilvēkam ir lielāka iespēja pašam organizēt savu darbu, tad viņš var vairāk kontrolēt, piemēram, miegam atvēlēto laiku. Pēc mediķu aplēsēm, dažādas problēmas ar miegu ir aptuveni trešajai daļai cilvēku teju visās valstīs.

Pensilvānijas valsts universitātes (ASV) pētnieki pārliecinājās, ka miegam atvēlēts papildu laiks ne tikai uzlabo veselību, bet arī ļauj efektīvāk strādāt. Regulāra neizgulēšanās samazina darba produktivitāti, vājina spējas pieņemt lēmumus, liek uzņemties papildu riskus un palielina kļūdu iespēju. Pētnieki secināja, ka cilvēki, kuriem ir elastīgs darba laiks, katru nakti gulēja vidēji astoņas minūtes ilgāk jeb nedēļā – apmēram stundu vairāk.

 Jo mazāk laika jāpatērē braukšanai uz darbu, jo apmierinātāki cilvēki

Darba vietas atrašanās tuvu mājām ir viens no četriem svarīgākajiem iemesliem, kas cilvēkus notur pašreizējā darbā. Jaunākā “TNS” veiktā aptauja liecina, ka šis apsvērums ir svarīgs katram trešajam strādājošajam Latvijā. Laika ietaupījums, strādājot mājās, ir svarīgs teju pusei cilvēku, kas vēlētos darboties attālināti.

Garš un nogurdinošs ceļš neļauj veltīt pietiekami daudz laika saviem mīļajiem un traucē atpūsties. Tā vietā ilga braukšana uz darbu izraisa aptaukošanos, kakla sāpes, vientulību, veicina šķiršanos, stresu un bezmiegu. Umeo universitātes (Zviedrija) pētnieki pat secinājuši, ja kāds no partneriem uz darbu brauc ilgāk par 45 minūtēm vienā virzienā, tad par 40% pieaug šķiršanās iespējamība. Jo katras liekas desmit minūtes ceļā atņem ap 10% sociālās komunikācijas.

ASV noskaidrots, ka cilvēki, kas ceļā no mājām uz biroju pavada vismaz pusotru stundu, ir daudz agresīvāki braucēji. To nosaka nogurums, saspringums skausta rajonā utt.

Attālināts darbs ļauj ietaupīt resursus

Izrādās, sniega vētra, kas 2010.gadā paralizēja Vašingtonu, ASV nodokļu maksātājiem ietaupīja aptuveni 32 miljonus dolāru, jo federālie ierēdņi četras dienas bija spiesti strādāt no mājām, aplēsusi “Global Workplace Analytics”. Tipisks uzņēmums gadā varot ietaupīt apmēram vienpadsmit tūkstošus dolāru, vienkārši pusi laika ļaujot strādāt no mājām.

“TNS” sabiedrības uzvedības pētījumu eksperte Alise Lāce norāda, ka arī darba ņēmēji novērtē attālinātā darba ekonomisko aspektu. Tā personisko izmaksu samazinājumu kā būtisku ieguvumu no darba mājās min arī 42% “TNS” aptaujāto, kuri vēlētos strādāt attālināti, bet katrs trešais norāda, ka šādi izmaksas mazināsies arī uzņēmumam.

“Mobilo un biznesa tehnoloģiju attīstība ļauj prognozēt, ka aizvien biežāk kā biznesa modelis primāri būs mobilie risinājumi. Biznesa organizācija balstīsies uz konkrētiem darba uzdevumiem paredzētām, efektīvi strādājošām komandām. Latvijā pieejamās mobilās tehnoloģijas ļauj to viegli īstenot,” skaidro “Latvijas Mobilā Telefona” korporatīvo risinājumu vadītājs Sandis Riņķis.

Labāks darba un dzīves līdzsvars strādājošos padara produktīvākus

Pēdējos gados darba un privātās dzīves līdzsvars ir viena no būtiskākajiem apsvērumiem, kura dēļ uzņēmumi darbiniekiem piedāvā elastīgāku darba laiku. Un tas atmaksājas, jo, piemēram, Varvikas universitātē (Lielbritānija) izpētīts, ka laimīgi cilvēki strādā par 12% produktīvāk. Tikmēr Lielbritānijas nacionālais statistikas birojs, analizējot jaunākās tautas skaitīšanas datus, secinājis, ka standarta darba laiku strādājošie ir nepamierinātāki ar ikdienas darbu, turklāt neatkarīgi no tā, cik viņiem ir samaksāts.

Arī Latvijā elastīgs darba laiks un optimāls līdzsvars starp darbu un personisko dzīvi ir salīdzinoši būtiski aspekti, kas strādājošos notur pašreizējā darbā. “TNS” jaunākā aptauja liecina, ka šie apsvērumi kā vieni no svarīgākajiem ir aptuveni katram piektajam strādājošajam – attiecīgi 21% un 17% aptaujāto.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Biedrība “Resursu centrs cilvēkiem ar garīgiem traucējumiem “ZELDA” (turpmāk RC ZELDA), reģ. Nr. 40008114387 aicina darbā atbalsta personu lēmumu pieņemšanā – sociālo mentoru Valmieras novadā pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem. Kas ir Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā? Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā ir personai ar garīga rakstura traucējumiem sniegts atbalsts lēmumu pieņemšanā, lai palīdzētu viņai vienlīdzīgi ar citiem sabiedrības locekļiem īstenot savu tiesībspēju un rīcībspēju. Atbalsts lēmumu pieņemšanā ļauj personai paust savu gribu, izvēli, plānot un pašai pieņemt lēmumus par savu dzīvi, veselības un sociālo aprūpi, finansēm un īpašumiem, kā arī palīdz personai paplašināt savu dabisko atbalsta loku, palīdz pilnveidot spējas pārstāvēt sevi un aizsargāt savas tiesības un intereses. Pakalpojuma ietvaros atbalsts tiek nodrošināts 6 dzīves jomās: tiesību un interešu aizstāvības jomā, finanšu jomā, ikdienas dzīves jomā, veselības aprūpes jomā, sociālā aprūpes jomā un atbalsta loka veidošanā. Atbalsta personas lēmumu pieņemšanā galvenie darba pienākumi: atbalsta sniegšana lēmumu pieņemšanā personām ar garīga rakstura traucējumiem (turpmāk – atbalstāmajām personām); atbalstāmo personu atbalsta plāna sagatavošana, balstoties uz stipro pušu un vajadzību izvērtēšanu; palīdzība atbalstāmajām personām apzināt un piesaistīt nepieciešamos resursus, veicinot atbalstāmo personu motivāciju lēmumu pieņemšanā un saistīto problēmu risināšanā; palīdzība dokumentu sagatavošanā iesniegšanai valsts un pašvaldību institūcijās; atbalsta loka veidošana atbalstāmajām personām; atbalstāmās personas patstāvīgai dzīvei nepieciešamo lēmumu pieņemšanas prasmju attīstīšana un veicināšana (t.sk. nodrošināt lēmuma pieņemšanai nepieciešamo informāciju un sniegt to atbalstāmajai personai saprotamā veidā un valodā, kā arī sniegt nepieciešamo atbalstu, lai atbalstāmā persona varētu paust savu gribu un izdarīt patstāvīgu izvēli); iknedēļas saturisko atskaišu un mēneša atskaites – atbalsta personas pakalpojuma uzskaites lapas sagatavošana. Prasības kandidātam: pirmā vai otrā līmeņa augstākā izglītība sociālajā darbā, sociālajā aprūpē, sociālajā rehabilitācijā, psiholoģijā, tiesību zinātnēs vai citās sociālajās vai humanitārajās zinātnēs; vēlamas pamatprasmes un pieredze darbā un komunikācijā ar personām ar garīga rakstura traucējumiem; labas latviešu valodas zināšanas (augstākā līmeņa 2. pakāpe (C2)); pamatzināšanas par valsts pārvaldi un prasme sagatavot dokumentus valsts un pašvaldību institūcijām; prasme strādāt ar datoru; prasme strādāt gan individuāli, gan komandā; spēja plānot savu darbu individuāli; augsta saskarsmes kultūra, komunikabilitāte, empātija, tolerance un atvērtība jaunām idejām. Atbalsta personai nepieciešamās kompetences: iecietība pret personām ar garīga rakstura traucējumiem, lai veidotu veiksmīgu kontaktu; spēja analizēt situāciju un identificēt iespējamos cilvēktiesību pārkāpumus pret atbalstāmo personu; spēja strādāt komandā un piemēroties mainīgiem darba apstākļiem; spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus, komunicēt, risināt problēmas un konfliktus; spēja motivēt atbalstāmo personu pārmaiņām; spēja plānot un organizēt savu darbu; augsti ētikas standarti. Mēs piedāvājam: Pilna vai nepilna laika darba slodzi ar summēto darba laiku; Veselības apdrošināšana; Nodrošinām darba datoru, kā arī telefona un interneta pieslēgumus; Darba laiks tiek organizēts, pamatojoties uz katrai atbalstāmajai personai izstrādātu atbalsta plānu; Atalgojumu 7.73 EUR/h pirms nodokļu nomaksas, slēdzot ar personu terminētu darba līgumu, nodrošinot visas sociālās garantijas (darba līguma termiņš 31.12.2024. ar iespēju līgumu pagarināt); Ar darbu saistīto izdevumu atmaksa (degviela, sabiedriskā transporta biļetes, kancelejas preces u.tml.); Apmācību pirms darba uzsākšanas, regulāru pakalpojuma koordinatora, sociālā darbinieka un citu RC ZELDA speciālistu atbalstu ikdienas darbā, kovīzijas vai supervīzijas. Darba vietas adrese : Mārupes iela 4, Rīga un visā Latvijas teritorijā. Pieteikumu ar CV un motivācijas vēstuli lūgums sūtīt: zelda@zelda.org.lv  Profesija: Sociālais MENTORS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-06-03 Kontaktpersona: Tālrunis: 67442828 E-pasts: zelda@zelda.org.lv Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras pirmsskolas izglītības iestāde “Sprīdītis” aicina darbā skolotāja palīgu uz noteiktu laiku (40 stundas nedēļā jeb 1,0 likme).  Darba vietas adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • veikt bērnu aprūpi ikdienā; • sadarboties ar grupas skolotājām, sniegt atbalstu bērniem mācību jomu apguvē; • veidot bērnos kulturālas uzvedības un higiēnas iemaņas; • rūpēties par bērnu dienas režīma ievērošanu; • nodrošināt telpu, inventāra tīrību un kārtību; un ja Tev ir: • vismaz vispārējā vidējā izglītība (vēlams auklītes sertifikāts vai praktiskā pieredze darbā ar bērniem); • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu, disciplinētība; pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 702 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 731 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Profesionālās darbības aprakstu (CV), pieteikuma vēstuli gaidīsim līdz 2024. gada 27.maijam personīgi (adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads) vai e-pastā spriditis@valmiera.edu.lv. Tālrunis papildu informācijai: 64231434. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SKOLOTĀJA PALĪGS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-27 Kontaktpersona: CV, piet.vēst.un izgl.dok.kopijas ar norādi sūtīt uz spriditis@valmiera.edu.lv, 64231434. Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri