Valmieras Ziņas

5 ieteikumi, kā veiksmīgi ieiet Vācijas tirgū

Lasīšanas laiks: 3 min

Latvijas uzņēmumi vēlas apgūt arvien jaunus tirgus Eiropā, un Vācija kā kontinenta lielākais tirgus, kas turklāt šobrīd piedzīvo augšupeju, piedāvā daudzveidīgas iespējas. Pagaidām Vācija ieņem vien piekto vietu starp valstīm, kurās Latvijas uzņēmumi investē visvairāk, joprojām iepaliekot aiz Krievijas. Latvijas uzņēmumu eksportspējai Vācijas tirgū ir liels izaugsmes potenciāls, tomēr, uzsākot darbību Vācijā, ir nepieciešams labi sagatavoties, lai nepieļautu kļūdas, kas nākotnē var bremzēt uzņēmumu eksporta iespējas.

“Biznesa veiksme Vācijā ir atkarīga no ļoti daudziem faktoriem, piemēram, no spējas piedāvāt kvalitatīvu un cenas vērtu produktu vai pakalpojumu, nodrošinot precīzi un profesionāli strādājošu, vāciski runājošu servisu. Taču Latvijas uzņēmējiem, kuri vēlas sākt uzņēmējdarbību Vācijas tirgū, ir jāzina arī par tipiskajām biznesa kļūdām. Sniedzot konkrētus piemērus, varam palīdzēt jaunajiem eksportētājiem neuzkāpt uz tiem pašiem grābekļiem”,

uzsver AHK Latvijas biroja vadītājs Andris Eglājs, kurš ilggadēji vadījis Latvijas reklāmas aģentūras Mooz Berlīnes filiāli Vācijā. Tādēļ Vācijas-Baltijas Tirdzniecības kamera Igaunijā, Latvijā, Lietuvā (AHK) 24.novembrī organizē semināru “Kā veiksmīgi ieiet Vācijas tirgū”, kurā pieredzējuši eksperti un uzņēmēji dalīsies savā ilggadējajā pieredzē.”

Andris Eglājs sniedz vairākus praktiskus padomus, kā būt veiksmīgiem Vācijā:

1. Savas “svara kategorijas” apzināšanās

Ar saviem 80 miljoniem iedzīvotāju Vācijai ir nesalīdzināmi lielāki tirgus apjomi, tāpēc Latvijas uzņēmumam, kas vēlas sākt piedāvāt produktus vai pakalpojumus Vācijā, ir svarīgi pareizi novērtēt savu “svara kategoriju”. Piemēram, kad piedāvāju uzņēmumam BMW pakalpojumus, saņēmu pretjautājumu, vai spēšu nodrošināt 200 darbinieku lielu komandu, kas strādās tikai šim klientam? Manā komandā tobrīd kopumā bija vien 10 cilvēki.

2. Atvērtība dažādiem sadarbības modeļiem

Lielisku pieredzi sniedz piedalīšanās starptautiskās profesionālajās izstādes. Tas ir veids, kā nodibināt kontaktus ar iespējamiem sadarbības partneriem, paplašināt klientu loku, bet arī ieraudzīt jaunas, dažbrīd pat negaidītas attīstības perspektīvas.

3. Ja esi “karalis” šeit, tas nenozīmē, ka būsi arī tur

Ja kāds zīmols ir augstu novērtēts un plaši atpazīstams Latvijā, tas diemžēl automātiski nenozīmē, ka tieši tāpat zīmols tiks uztverts citā tirgū, kur ir cita konkurences situācija un savi “karaļi”. Piemēram, pirms aptuveni astoņiem gadiem kosmētikas produktu ražošanas uzņēmums “Madara Cosmetics” uzsvēra, ka reklāma viņiem nav nepieciešama, jo bioloģiskā kosmētika un dabai draudzīga uzņēmējdarbība ir kaut kas tik labs, ka tāpat saņem mediju un sabiedrības atbalstu. Un Latvijā tas tiešām darbojās, jo šī bija jauna tendence, taču Vācijā daudziem bio kosmētikas uzņēmumiem ir jau 40 gadus ilga pieredze.

Ir ļoti būtiski veidot sava zīmola un produktu stāstu, pamatot savu unikalitāti, kas ir tās īpašības, ar ko uzņēmums atšķiras no daudziem citiem līdzīgiem.

4. Uzmanīgi ar ekskluzivitātes līgumiem jeb novērtē pirms sadarbojies

Lielā ekonomikā izplatīta prakse ir ekskluzīvie sadarbības līgumi, kas paredz, ka savu pakalpojumu sniegsi vai preces pārdosi tikai vienam konkrētam klientam, taču iesaku nesteigties ar šādu līgumu parakstīšanu. Mūsu praksē ir bijuši vairāki gadījumi, kad uzņēmumi pēc ekskluzīvu līgumu parakstīšanas kož sev pirkstos, jo izrādās, ka nav izvēlējušies visveiksmīgāko noieta tirgu. Tāpēc iesaku iegūt iespējami pilnīgāku, plašāku informāciju par visiem potenciālajiem sadarbības partneriem.

5. Precizitāte un ilgtermiņa domāšana

Vācieši joprojām ļoti novērtē precizitāti un kvalitāti visās dzīves jomās, tostarp biznesā. Un šī ir viena no mūsu priekšrocībām, jo Latvijas uzņēmumi spēj nodrošināt gan izcilu produkcijas kvalitāti, gan labu servisu.

Taču der atcerēties, ka Vācijā noteikti novērtēs servisu, kas tiks sniegts vācu valodā.

Turklāt kvalitāte attiecas ne vien uz produktu ražošanu un izplatīšanu, bet arī uz likumisku darba attiecību veidošanu un korporatīvo atbildību. Vācijā novērtē labu reputāciju.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA „Firma Madara’89”, Reģ.Nr. 4003115846 - viens no lielākajiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem, kas veiksmīgi darbojas pārtikas mazumtirdzniecībā, piedāvā darbu pārdevējam (-ai) veikalā “top!” Strenčos, Valkas ielā 2. Galvenie darba pienākumi: Pārtikas un nepārtikas preču tirdzniecība; Pircēju apkalpošana pie kases; Preču pieņemšana, pasūtīšana, uzskaite, izvietošana tirdzniecības zālē; Preču realizācijas termiņu, marķējuma, kvalitātes, uzglabāšanas apstākļu un atbilstošas temperatūras kontrole. Prasības kandidātiem: Vēlama pieredze pārtikas tirdzniecībā; Precizitāte, atbildības sajūta. Piedāvājam: Veselības apdrošināšana; Papildus sociālās garantijas pēc nostrādāta gada; Svētku dāvanas; Atmaksātus papildatvaļinājumus; Profesionālās un personīgās izaugsmes iespējas; Interesantu darbu stabilā uzņēmumā, mūsdienīgu darba vidi; Darba alga no EUR 880-930 (bruto); Darba laiks maiņās no plkst. 8.00-22.00. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv, ar norādi – pārdevējs Strenčos vai pieteikties personīgi, vai WhatsApp +371  29 906 049. Profesija: MAZUMTIRDZNIECĪBAS VEIKALA PĀRDEVĒJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Valkas iela 2, Strenči, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-07-18 Kontaktpersona: top! STRENČI CV lūdzam sūtīt uz e-pastu vai pieteikties sūtot ziņu uz WhatsApp

"Valmieras piens", AS piedāvā darbu laborantam (-ei). JA TEV IR: Profesionālā vidējā izglītība pārtikas rūpniecībā; Kvalitātes vadības, vides pārvaldības, produkta nekaitīguma un drošuma sistēmu standarta prasību pārzināšana; Atbildības sajūta; Iespēja strādāt maiņu darba grafiku no plkst. 5.30 -15.00 un no plkst. 10.00-22.00. MĒS TEV UZTICĒSIM: Kontrolēt produkcijas ražošanas tehnoloģisko procesu un iekārtu, inventāra higiēnas stāvokli. Veikt tehnoloģisko parametru un gatavās produkcijas fizikāli-ķīmiskās, sensorās analīzes, atbilstoši izstrādātam plānam, novērtēt rezultātu atbilstību uzņēmuma standartiem, specifikācijām. Noformēt laboratorijas pierakstus, kvalitātes apliecības gatavai produkcijai. MĒS PIEDĀVĀJAM: Dinamisku darba vidi; Apmācību, uzsākot darbu; Bruto darba algu sākot no 1190 līdz 1250 eiro; Veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika; Bezmaksas iknedēļas pārtikas produktu komplektus un citus labumus. Sazināsimies ar Tevi, ja tiksi izvirzīts nākamai atlases kārtai. Nosūtot savu CV, pretendents piekrīt, ka AS “Valmieras piens”, Reģ. nr. LV 40003020475, kā datu pārzinis, veiks personas datu apstrādi CV atlases procesā. Profesija: LABORANTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 93, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-08-31 Darba sākšanas datums: 2025-07-07 Kontaktpersona: Sannija Novika Izglītības līmenis: Profesionālā vidējā izglītība

Mūsu partneri

Seko jaunumiem mūsu Facebook lapā!