Valmieras Ziņas

5 ieteikumi, kā veiksmīgi ieiet Vācijas tirgū

Lasīšanas laiks: 3 min

Latvijas uzņēmumi vēlas apgūt arvien jaunus tirgus Eiropā, un Vācija kā kontinenta lielākais tirgus, kas turklāt šobrīd piedzīvo augšupeju, piedāvā daudzveidīgas iespējas. Pagaidām Vācija ieņem vien piekto vietu starp valstīm, kurās Latvijas uzņēmumi investē visvairāk, joprojām iepaliekot aiz Krievijas. Latvijas uzņēmumu eksportspējai Vācijas tirgū ir liels izaugsmes potenciāls, tomēr, uzsākot darbību Vācijā, ir nepieciešams labi sagatavoties, lai nepieļautu kļūdas, kas nākotnē var bremzēt uzņēmumu eksporta iespējas.

“Biznesa veiksme Vācijā ir atkarīga no ļoti daudziem faktoriem, piemēram, no spējas piedāvāt kvalitatīvu un cenas vērtu produktu vai pakalpojumu, nodrošinot precīzi un profesionāli strādājošu, vāciski runājošu servisu. Taču Latvijas uzņēmējiem, kuri vēlas sākt uzņēmējdarbību Vācijas tirgū, ir jāzina arī par tipiskajām biznesa kļūdām. Sniedzot konkrētus piemērus, varam palīdzēt jaunajiem eksportētājiem neuzkāpt uz tiem pašiem grābekļiem”,

uzsver AHK Latvijas biroja vadītājs Andris Eglājs, kurš ilggadēji vadījis Latvijas reklāmas aģentūras Mooz Berlīnes filiāli Vācijā. Tādēļ Vācijas-Baltijas Tirdzniecības kamera Igaunijā, Latvijā, Lietuvā (AHK) 24.novembrī organizē semināru “Kā veiksmīgi ieiet Vācijas tirgū”, kurā pieredzējuši eksperti un uzņēmēji dalīsies savā ilggadējajā pieredzē.”

Andris Eglājs sniedz vairākus praktiskus padomus, kā būt veiksmīgiem Vācijā:

1. Savas “svara kategorijas” apzināšanās

Ar saviem 80 miljoniem iedzīvotāju Vācijai ir nesalīdzināmi lielāki tirgus apjomi, tāpēc Latvijas uzņēmumam, kas vēlas sākt piedāvāt produktus vai pakalpojumus Vācijā, ir svarīgi pareizi novērtēt savu “svara kategoriju”. Piemēram, kad piedāvāju uzņēmumam BMW pakalpojumus, saņēmu pretjautājumu, vai spēšu nodrošināt 200 darbinieku lielu komandu, kas strādās tikai šim klientam? Manā komandā tobrīd kopumā bija vien 10 cilvēki.

2. Atvērtība dažādiem sadarbības modeļiem

Lielisku pieredzi sniedz piedalīšanās starptautiskās profesionālajās izstādes. Tas ir veids, kā nodibināt kontaktus ar iespējamiem sadarbības partneriem, paplašināt klientu loku, bet arī ieraudzīt jaunas, dažbrīd pat negaidītas attīstības perspektīvas.

3. Ja esi “karalis” šeit, tas nenozīmē, ka būsi arī tur

Ja kāds zīmols ir augstu novērtēts un plaši atpazīstams Latvijā, tas diemžēl automātiski nenozīmē, ka tieši tāpat zīmols tiks uztverts citā tirgū, kur ir cita konkurences situācija un savi “karaļi”. Piemēram, pirms aptuveni astoņiem gadiem kosmētikas produktu ražošanas uzņēmums “Madara Cosmetics” uzsvēra, ka reklāma viņiem nav nepieciešama, jo bioloģiskā kosmētika un dabai draudzīga uzņēmējdarbība ir kaut kas tik labs, ka tāpat saņem mediju un sabiedrības atbalstu. Un Latvijā tas tiešām darbojās, jo šī bija jauna tendence, taču Vācijā daudziem bio kosmētikas uzņēmumiem ir jau 40 gadus ilga pieredze.

Ir ļoti būtiski veidot sava zīmola un produktu stāstu, pamatot savu unikalitāti, kas ir tās īpašības, ar ko uzņēmums atšķiras no daudziem citiem līdzīgiem.

4. Uzmanīgi ar ekskluzivitātes līgumiem jeb novērtē pirms sadarbojies

Lielā ekonomikā izplatīta prakse ir ekskluzīvie sadarbības līgumi, kas paredz, ka savu pakalpojumu sniegsi vai preces pārdosi tikai vienam konkrētam klientam, taču iesaku nesteigties ar šādu līgumu parakstīšanu. Mūsu praksē ir bijuši vairāki gadījumi, kad uzņēmumi pēc ekskluzīvu līgumu parakstīšanas kož sev pirkstos, jo izrādās, ka nav izvēlējušies visveiksmīgāko noieta tirgu. Tāpēc iesaku iegūt iespējami pilnīgāku, plašāku informāciju par visiem potenciālajiem sadarbības partneriem.

5. Precizitāte un ilgtermiņa domāšana

Vācieši joprojām ļoti novērtē precizitāti un kvalitāti visās dzīves jomās, tostarp biznesā. Un šī ir viena no mūsu priekšrocībām, jo Latvijas uzņēmumi spēj nodrošināt gan izcilu produkcijas kvalitāti, gan labu servisu.

Taču der atcerēties, ka Vācijā noteikti novērtēs servisu, kas tiks sniegts vācu valodā.

Turklāt kvalitāte attiecas ne vien uz produktu ražošanu un izplatīšanu, bet arī uz likumisku darba attiecību veidošanu un korporatīvo atbildību. Vācijā novērtē labu reputāciju.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA „Firma Madara 89” - viens no lielākajiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem, kas veiksmīgi darbojas pārtikas mazumtirdzniecībā un ēdināšanā, piedāvā darbu  PAVĀRAM (-EI) ēdināšanas uzņēmumā “Pasēdnīca”,Rīgas ielā 64, Valmierā. Prasības kandidātiem: • vēlama atbilstoša izglītība vai darba pieredze pavāra amatā; • godīgums un augsta atbildības sajūta; • pozitīva attieksme pret darbu; • spēja strādāt komandā un maiņu darbā. Galvenie darba pienākumi: • garšīga un kvalitatīva ēdiena gatavošana saskaņā ar kalkulācijām; • tehnoloģisko procesu pārzināšana un ievērošana; • sekot produkcijas kvalitātei, produktu glabāšanas un gatavās produkcijas realizācijas termiņiem. Piedāvājam: • veselības apdrošināšanu; • mūsdienīgu darba vidi; • papildus sociālās garantijas pēc nostrādāta gada; • atmaksātus papildatvaļinājumus; • svētku dāvanas; • profesionālās un personīgās izaugsmes iespējas; • darba alga no EUR 1000 – 1050 (bruto)/6.00 - 6.50 EUR/h. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv ar norādi - Pavārs Valmierā,vai pieteikties personīgi WhatsApp vai zvanot pa mob.tel.nr. +371 26167218. Profesija: PAVĀRS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 64, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ēdināšana / Pārtikas rūpniecība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-16 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv Vai pieteikties WhatsApp: +371 26167218

Mūsu partneri