Valmieras Ziņas

ZAAO pašvaldības izzina ilgtspējas jautājumus

Lasīšanas laiks: 3 min

SIA “ZAAO” darbības reģiona pašvaldību speciālisti uzziņas dienā “Ceļā uz ilgtspējīgas vides veidošanu” izzina ilgtspējas būtību, pašvaldības lomu ilgtspējīgā attīstībā, zaļmaldināšanu un atbildīgu komunikāciju, portālu “Valmieras Ziņas” informēja SIA ZAAO sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Kovala Sēne.

Lai veicinātu SIA “ZAAO” darbības reģiona pašvaldību izpratni par ilgtspējas un aprites ekonomikas jautājumiem, kā arī, lai stiprinātu savstarpējo sadarbību pašvaldību iedzīvotāju informēšanai par atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumiem un nozares aktualitātēm, SIA “ZAAO” sadarbībā ar Zviedrijas Vēstniecību Latvijā 12. maijā Dabas un tehnoloģiju parkā “URDA” organizēja uzņēmuma kapitāldaļu turētāju komunikācijas un vides speciālistu izziņas dienu “Ceļā uz ilgtspējīgas vides veidošanu”.

Atkritumu apsaimniekošanas nozare ir cieši saistīta gan ar vides, gan sabiedrības iesaistes jautājumiem, līdz ar to ilgtspēja jau vairākus gadus ir viens no SIA “ZAAO” uzdevumiem. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gints Kukainis uzsver: “Vairākas regulas, normatīvie akti nosaka obligātās rīcības ilgtspējas jautājumos, ko arī īstenojam. Neskatoties uz to, ikdienā turpinām meklēt veidus un iespējas, kā vēl uzlabot ne tikai uzņēmuma veikumu, bet arī izglītot un iesaistīt vietējo sabiedrību, jo mums rūp ilgtspējīgas Latvijas veidošana!”

Ilgtspēja jau sen vairs nav tikai politisks jautājums, tas kļūs aizvien aktuālāks, visticamāk – arī obligāts vairākās nozarēs un sabiedrībā kopumā. Uzziņas dienas ietvaros Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta vadītāja Dace Helmane vērsa uzmanību uz ilgtspējas aktualitāti, klimata, sociālajām problēmām, kas veicina uz atklātām un iekļaujošām rīcībām. Tāpat D. Helmane iepazīstināja ar ESG ilgtspējas un sociālās ietekmes novērtēšanas kritērijiem, kā arī, kā ilgtspējas jautājumus vadīt pašvaldībām.

Antra Vicinska, komunikācijas aģentūras ”Reimagine” ilgtspējas komunikācijas stratēģe, Cēsu, Siguldas, Saulkrastu, Smiltenes, Valmieras pašvaldību pārstāvjus iepazīstināja ar zaļmaldināšanu jeb manipulatīvajiem, nepatiesajiem apgalvojumiem un rīcībām saistībā ar uzņēmuma darbībām ilgtspējas jomā, šādi gūstot konkurences priekšrocības vai radot sev labvēlīgākus apstākļus. A.Vincka arī norādīja, kā neiekrist zaļmaldināšanā. Tajā pat laikā viņa iedrošināja pievērsties ilgtspējas jautājumiem, kas ir iespēja izaugsmei un kopējai sabiedrības iesaistei.

Uzziņas dienas ietvaros klātesošie tika iepazīstināti arī ar SIA “ZAAO” pieredzi ilgtspējīgas rīcības veicināšanā, kas vērsta uz kopējā atkritumu daudzuma samazināšanu un pārstrādes veicināšanu, līdz ar to arī resursu taupību un sabiedrības izglītošanu. Atkritumu pārstrādes jautājumos kā piemērs tika minēts atkritumu pārstrādes veicināšanas hakatons “DaibeZero”, kas tiks rīkots jau otro reizi projekta Nr. LIFE20 IPE/LV/000014 “Atkritumi kā resursi Latvijā – Reģionālās ilgtspējas un aprites veicināšana, ieviešot atkritumu kā resursu izmantošanas koncepciju” plānotās un jau uzsāktās aktivitātēs, kā, piemēram, Vidzemes reģionālais aprites ekonomikas centra izveide. Atkritumu šķirošanas infrastruktūras pilnveide, attīstība, kā arī SIA “ZAAO” virzība uz mazemisiju un nulles emisiju transportlīdzekļu plašāka izmantošanu, atjaunojamo resursu izmantošana, mērķtiecīga sabiedrības izglītošana arī ir daļa no ikdienā īstenotajām darbībām ilgtspējīgas vides veidošanā.

Pasākuma izskaņā klātesošie diskutēja par pirmajiem soļiem ilgtspējīgāku un uz atbildīgākām rīcībām motivējošu pasākumu īstenošanu ikdienā, izvirzot sasniedzamus mērķus un uzdevumus, kas varbūt pavisam drīz tiks ieviesti SIA “ZAAO” pašvaldībās.

Atgādinām, ka SIA “ZAAO” ir publiski privāta 8 pašvaldību – Balvu, Cēsu, Limbažu, Saulkrastu, Siguldas, Smiltenes, Valkas, Valmieras – kapitālsabiedrība, kas sniedz kvalitatīvus atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumus Vidzemē.

Uzziņas diena tika organizēta sadarbības līguma ar Zviedrijas vēstniecību Rīgā ietvaros, realizējot Zviedrijas Institūta (SI) finansētu projektu “Re:waste – how Sweden is rethinking resources 10003/2021”. Klimata pārmaiņas drīzumā kļūs par klimata krīzi un projekts “Re:waste – how Sweden is rethinking resources” dalās ar pieredzi un risinājumiem, kā mēs kopīgi varam izvairīties no klimata pārmaiņām, iesaistoties gan uzņēmējiem, gan valdībām, gan patērētājiem.

Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes štābs VALMIERĀ piedāvā darbu VECĀKAJAM KOMUNIKĀCIJAS SPECIĀLISTAM UZ NOTEIKTU LAIKU Darba pienākumi:  Nodrošināt sabiedrības informēšanu par Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes aktivitātēm; Veikt sadarbību ar plašsaziņas līdzekļiem, sagatavot un nosūtīt preses paziņojumus; Veikt preses monitoringu; Nodrošināt informatīvo materiālu, vizualizāciju izstrādi; Iesaistīties publisko pasākumu organizēšanā; Nodrošināt mājas lapas un sociālo tīklu lapu satura organizēšanu, plānošanu, papildināšanu; Veikt pasākumu fotografēšanu, foto apstrādi, foto un video arhīva uzturēšanu. Pamatprasības: 1.līmeņa profesionālā augstākā vai augstākā izglītība sociālajās zinībās (sabiedriskajās attiecībās, žurnālistikā, politoloģijā, stratēģiskajā komunikācijā, psiholoģijā u.c.), var būt pēdējo kursu students (pieredze līdzīgā darbā tiks uzskatīta par priekšrocību); Teicamas latviešu un angļu valodas zināšanas;  Labas organizatoriskās, saskarsmes un prezentēšanas prasmes; Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām un pieredze darbā ar sociālo tīklu kontu administrēšanu, satura veidošanu;  Profesionālas iemaņas un pieredze informatīvu, publicitātes un reprezentatīvo materiālu sagatavošanā;  Prasme foto/video materiālu apstrādē, vizualizāciju veidošanu, izmantojot tādus tiešsaistes rīkus kā Canva utml. Augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; Iespēju paplašināt zināšanas un profesionālās iemaņas; Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Par priekšrocību tiks izvirzīti kandidāti, kuri jau ir zemessargi vai ir gatavi iestāties Zemessardzē. Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vecākais komunikāciju speciālists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.12.2025. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: SABIEDRISKO ATTIECĪBU SPECIĀLISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-12 Kontaktpersona: Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi iesūtīt uz epastu Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Aicina komandai pievienoties C vai C1 transportlīdzekļu vadītājus ar iespēju iegūt D kategorijas vadītāja kvalifikāciju.  APMĀCĪBU SĀKUMS 2026. GADA 13. MARTĀ PRASĪBAS PRETENDENTIEM: vidējā izglītība; vismaz 24 gadi; C vai C1 kategorijas transportlīdzekļa vadītāja apliecība; vēlama pieredze, vadot B, C vai C1 kategorijas transportlīdzekli; labas saskarsmes un komunikācijas prasmes; latviešu valodas un vēlamas svešvalodas zināšanas atbilstoši darba raksturam. APMĀCĪBU PROCESS UN FINANSIĀLĀ ATBALSTA APMĒRS: uzsākot sadarbību, tiks slēgts apmācību līgums; finansiālais atbalsts: 100% sedz uzņēmums; apmācību izmaksās tiek iekļauts: skolas eksāmens, praktiskās braukšanas nodarbības 20 h (ja ir iegūta C1 kategorija) vai 12h (ja ir iegūta C kategorija), CSDD teorijas un braukšanas eksāmens un profesionālā autovadītāju periodiskā apmācība (95 kods); apmācību izmaksu pilnīgai dzēšanai, uzņēmumā nepārtraukti jānostrādā vismaz 2 gadi. DARBA PIENĀKUMI: pasažieru pārvadāšana ar autobusu saskaņā ar grafiku; darbs ar kases aparātu; biļešu pārdošana pasažieriem; kvalitatīva pasažieru apkalpošana. UZŅĒMUMS PIEDĀVĀ: darbu stabilā uzņēmumā; darbavietu pēc paša izvēles: Valmieras, Valkas, Rūjienas vai Smiltenes filiāle; darba samaksu mēnesī līdz 1850 EUR (pirms nodokļu nomaksas); daļēju ceļa izdevumu apmaksu no dzīvesvietas uz darbavietu; iespēju savienot ar darbu citā uzņēmumā; veselības apdrošināšanas iespējas; pilnas sociālās garantijas; 95. koda apmācības; apmācību pirms darba pienākumu uzsākšanas; dinamisku un profesionālu darba vidi. CV iesniegt sūtot elektroniski uz norādīto e-pasta adresi: info@vtu-valmiera.lv vai SIA „VTU Valmiera” personāla daļā darba dienās no plkst.13:00 līdz 16:00 („Brandeļi”, Brandeļi, Kocēnu pagasts,Valmieras novads, Reģ.nr. 40003004220). Informācijai zvanīt uz norādīto tālr.nr. 29231565. Ar pretendentiem, kurus aicināsim uz tikšanos, lai pārrunātu sadarbības iespējas, sazināsimies personīgi! Profesija: KRAVAS AUTOMOBIĻA VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Brandeļi, Brandeļi, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 5 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-03-13 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: info@vtu-valmiera.lv, mob.t.29231565 Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Finanšu un ekonomikas nodaļas budžeta ekonomistu/-i (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • piedalīties budžeta tāmju sagatavošanā pārziņā esošajām Pašvaldības iestādēm; • kontrolēt un analizēt pārziņā esošo Pašvaldības iestāžu apstiprinātā gada budžeta izpildi, kā arī konsultēt jautājumos par budžeta sastādīšanu; • veikt maksas pakalpojumu cenu aprēķinus pārziņā esošām iestādēm; • piedalīties ar pārziņā esošām iestādēm saistīto Eiropas Savienības struktūrfondu un citu politiku instrumentu līdzfinansēto projektu finanšu plānošanā, datu precīzā uzskaitē un naudas plūsmas kontrolē; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība ekonomikas, finanšu vai grāmatvedības jomā; • ne mazāk kā 2 gadu iepriekšēja profesionālā darba pieredze finanšu jomā; • ar darba jomu saistīto normatīvo aktu pārzināšana un finanšu procesu izpratne; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: augsta atbildība, precizitāte, analītiska domāšana, labas komunikācijas prasmes; spēja strādāt patstāvīgi, uzņemties atbildību; • teicamas iemaņas darbā ar MS Office programmām (t.sk. Word, Excel), kā arī ar kādu no grāmatvedības uzskaites datorprogrammām. Kā priekšrocība tiks uzskatīta iepriekšēja darba pieredze ar programmām Horizon un/vai MicroStrategy; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1195 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1258 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Vecākā budžeta ekonomista/-es amatam” līdz 2025.gada 11.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: BUDŽETA EKONOMISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Bankas / Apdrošināšana / Finanses/Grāmatvedība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-11 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri