Valmieras Ziņas

VPR: Objektīvu apstākļu dēļ kavējas pakalpojuma “transports pēc pieprasījuma” ieviešana

Lasīšanas laiks: 3 min

Vidzemes plānošanas reģions (VPR) aktīvi turpina darbu pie pakalpojuma “transports pēc pieprasījuma” (TPP) īstenošanas divās Vidzemes novada pašvaldībās – Alūksnes un Mazsalacas novadā. Sākotnēji projekta komanda prognozēja pakalpojuma uzsākšanu līdz ar 2019. gada vasaras sākumu, tomēr šobrīd objektīvu apstākļu dēļ plānotās aktivitātes ir aizkavējušās, informē VPR.

Projekta “MAMBA” vadītāja Līga Puriņa-Purīte (Vidzemes plānošanas reģions) skaidro: “Pārrobežu projektā iesaistījāmies ar pārliecinošu vēlmi Vidzemē izmēģināt vienu no tā sauktajiem elastīgiem transporta pakalpojumu veidiem – transports pēc pieprasījuma (TPP). Eiropā un citviet pasaulē tas tiek īstenots jau 20 gadus, tomēr ne tikai Latvijai, bet vēl lielai daļai valstu tas ir vēl mazpazīstams risinājums.

Jāatzīst, Latvijā normatīvo aktu bāze ir neelastīga un šobrīd nav īsti piemērota jaunu risinājumu ieviešanai iedzīvotāju pārvadāšanai un pat ne jaunu risinājuma testēšanai.

Esam domājuši, kā TPP realizēt, lai tas nebūtu pretrunā ar Latvijas likumiem. Daudz laika un darba prasījis  iecerētos plānus saskaņot un gaidīt atļauju gan no atbildīgajām iestādēm Latvijā, gan arī starptautiskām organizācijām. Esam jautājumu risinājuši ar visām iesaistītajām pusēm un dažādos līmeņos – ar juristiem, transporta un iepirkumu speciālistiem, pārvadātājiem, pašvaldību vadību, Autotransporta direkciju un Satiksmes ministru.  Lai arī ne tik raiti, kā cerēts, tomēr process virzās uz priekšu un strādājam pie tā, lai  Alūksnes un Mazsalacas novada iedzīvotāji vēl šogad sāktu izmēģināt “transports pēc pieprasījuma” pakalpojumu.”

Lai TPP pakalpojumu īstenotu, tiks izstrādāta īpaša programmatūra, kas būs galvenais darba instruments, lai reģistrētu pakalpojuma lietotājus, veidotu maršrutus, kurus līdz ar papildu informāciju (piemēram, par to, ka nepieciešams pasažieri uzņemt dzīvesvietā, braucienā jānodrošina bērnu autosēdeklītis u.c. detaļas) nodot transportlīdzekļa vadītājam, kā arī, lai pārvadātājs tiešsaistē varētu atzīmēt arī pasūtījuma izpildi.

Maija vidū tika pabeigta programmatūras iepirkuma procedūra un jūnija vidū tiks uzsākts programmatūras izstrādes darbs, paredzot pirmās versijas testēšanu jau pēc viena mēneša kopš līguma noslēgšanas brīža. Programmatūra tiks testēta darbībā un veidota atbilstoši lietotāju vajadzībām.

Paralēli norit darbs pie iepirkuma TPP pasažieru pārvadāšanas pakalpojuma nodrošināšanas  dokumentācijas izstrādes, lai jūnija sākumā izsludinātu pretendentu pieteikšanos.

Šobrīd darbu uzsākusi Mobilitātes centra koordinatore Daina Priede, kura ir atbildīga par saziņu ar iedzīvotājiem, kā arī strādās ar programmatūru, reģistrējot pakalpojuma lietotājus, veidojot maršrutus, kā arī sazināsies ar pārvadātāju par reisu izpildi.

Plānoto pilotteritoriju iedzīvotājus un citus interesentus aicina zvanīt uz TPP informatīvo tālruni 27891000 (darba dienās no plkst.8:30 līdz 17:00) vai rakstīt uz tpp@vidzeme.lv, lai uzzinātu atbildes uz vēl neskaidrajiem jautājumiem par transports pēc pieprasījuma plānoto organizēšanas kārtību.

Projektu MAMBA īsteno Vidzemes plānošanas reģions sadarbībā ar partneriem no Vācijas, Polijas, Somijas, Dānijas, Zviedrijas un Latvijas Interreg Baltijas jūras reģiona (BJR) programmas 2014.-2020. gadam ietvaros, ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu. Tā mērķis ir uzlabot mobilitātes  pakalpojumu pieejamību attālajos lauku apvidos un demogrāfisko pārmaiņu skartajos reģionos, un pilnveidot transporta pakalpojumu sniedzēju kapacitāti. Latvijā projekts tiek saistīts ar pakalpojuma “transports pēc pieprasījuma” pilotēšanu divos Vidzemes novados – Alūksnes novada pašvaldībā un Mazsalacas novada pašvaldībā, kas ir viena no vairākām projekta aktivitātēm. Vairāk informācijas projekta MAMBA mājaslapā https://www.mambaproject.eu un Vidzemes plānošanas reģiona mājaslapā www.vidzeme.lv .

"Valmieras ziņas" jautā

Kā jūs ietekmējis energoresursu cenu kāpums?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA „Padtex Insulation” aicina savā komandā OVERLOKA IEKĀRTAS OPERATORU Tava darba apraksts: izgatavot izstrādājumus atbilstoši noteiktajām prasībām un izmēriem, izmantojot stikla šķiedras materiālus; vadīt un uzraudzīt overloka iekārtu; veikt izstrādājumu vizuālo kvalitātes pārbaudi procesa laikā. Mūsu prasības kandidātiem: darba pieredze ar overloka iekārtām; precizitāte, prasme organizēt savu darbu, augsta atbildības sajūta un apņemšanās mācīties. Mēs piedāvājam: stabilu darba vietu Valmierā - pilnas slodzes maiņu darbs, darba dienās no 06:00 līdz 15:00 un 15:00 līdz 00:00 (vienu nedēļu rīta, otru – vakara maiņa); akorda darba samaksas sistēma, no 500 EUR līdz 750 EUR pirms nodokļu nomaksas; sociālās garantijas, piemaksas par virsstundu darbu; labus darba apstākļus un apmācību darba vietā; atsaucīgus kolēģus un darbu lieliskā komandā. CV ar norādi “Overloka iekārtas operators” gaidīsim līdz 11. februārim uz e-pastu alise@padtex.lv. Mēs novērtējam katru pieteikumu, tomēr informējam, ka sazināsimies ar tiem kandidātiem, kuri tiks izvirzīti atlases nākamajai kārtai. Piesakoties vakancei, Jūs piekrītat iesniegto personas datu apstrādei konkrētajā atlasē. Jums ir iespēja atsaukt piekrišanu, sūtot pieprasījumu uz e-pastu alise@padtex.lv. Profesija: ŠŪTO IZSTRĀDĀJUMU IZGATAVOTĀJS Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cempu iela 27, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2022-02-11 Darba sākšanas datums: 2022-02-14 Kontaktpersona: CV ar norādi “Šuvējs” sūtīt uz alise@padtex.lv Izglītības līmenis: Profesionālā vidējā izglītība

Pievienojies! Valmieras novada pašvaldība aicina darbā Personāla nodaļas vadītāju uz nenoteiktu laiku Ja Tev ir vēlme: nodrošināt Valmieras novada pašvaldības administrācijas (turpmāk – Pašvaldība) struktūrvienības “Personāla nodaļa” darbību; nodrošināt Pašvaldības personāla stratēģijas un politikas izstrādi, vadīt tās ieviešanu; izstrādāt darbinieku motivācijas un lojalitātes sistēmas, nodrošināt to ieviešanu; pilnveidot Pašvaldības darbinieku attīstības un novērtēšanas procedūru; organizēt Pašvaldības darba aizsardzības un darba vides iekšējo uzraudzību; piedalīties ar struktūrvienības darbību saistīto normatīvo aktu izstrādē un to pilnveidošanā, kā arī nodrošināt citu struktūrvienībai noteikto funkciju un uzdevumu izpildi; organizēt/nodrošināt pašapkalpošanās sistēmas HoP un Resursu vadības sistēmas Horizon sekmīgu ieviešanu Pašvaldībā, pastāvīgi to pilnveidojot un ja Tev ir: augstākā izglītība tiesību vai sociālajās zinātnēs (personāla vadībā, psiholoģijā vai vadībzinībās); vismaz 2 gadu darba pieredze (vēlams publiskajā sektorā) personāla vadības jomā (personāla atlase, novērtēšana u.tml.) lielā iestādē/uzņēmumā (vismaz 200 darbinieki); pamata zināšanas par pašvaldību, tās darbību; teicamas zināšanas darba tiesību jomā un prasme pielietot praktiskajā darbā; valsts valodas prasmes augstākajā līmenī atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; kompetences: stratēģiskās plānošanas prasme, spēja noteikt mērķus un plānot struktūrvienības darbu, pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību, teicamas komunikācijas prasmes, precizitāte, spēja risināt konfliktsituācijas/iesaistīties to risināšanā, labas organizatora dotības; teicamas prasmes darbam ar biroja tehniku, MS Office programmatūru un darbā ar personāla uzskaites un darbinieku pašapkalpošanās sistēmām (vēlama pieredze darbā ar Resursu vadības sistēmas Horizon Personāla moduli); sadarbspējīgs COVID-19 vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts mēs piedāvājam: darba un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā pašvaldībā; stabilu atalgojumu (atbilstoši 13.mēnešalgu grupai no 1565 līdz 1805 EUR, atbilstoši darbinieka individuālajam novērtējumam); profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas; sociālās garantijas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam. Motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”), ietverot arī informāciju par līdzšinējo pieredzi personālvadības jomā (norādot konkrētus piemērus par būtiskākajiem izstrādātajiem dokumentiem, ieviestajiem pasākumiem/sistēmām; noorganizētiem darbinieku izaugsmes/saliedēšanās pasākumiem u.tml.); CV un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz indra.cakure@valmierasnovads.lv (Personāla nodaļas vadītāja p.i.), vai personīgi Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads ar norādi “Personāla vadītāja amatam” līdz 2022.gada 11.febuārim plkst.16.00. Tālrunis papildus informācijai: 29448574 vai 64807156. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Valmieras novads ir otrs lielākais Latvijā ar vairāk kā 3000 darbiniekiem pašvaldības dibinātajās iestādēs. Profesija: PERSONĀLA VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2022-02-11

Mūsu partneri