Valmieras Ziņas

Vidzemes uzņēmēji: Līdztekus Covid-19 krīzei valdībai jārisina arī ieilgušas problēmas

Lasīšanas laiks: 3 min

Vidzemes biznesa vides pārstāvji ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) prezidentu Aigaru Rostovski ir vienisprātis, ka bez Covid-19 pandēmijas radītajiem izaicinājumiem, valdībai jārisina arī tādas ielaistas problēmas kā iedzīvotāju emigrācija, kvalificēta darba spēka trūkums un arvien augošais birokrātijas slogs.

LTRK aģentūrai LETA pauda, ka, diskutējot par valdības atbalstīto Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna projektu, Vidzemes reģiona uzņēmēji pauda bažas, vai fonda izlietojums sekmēs vienmērīgu valsts attīstību, uzsverot, ka būtisku pienesumu valsts budžetam sniedz arī uzņēmumi reģionos, taču fonda līdzekļus pamatā plānots izlietot Rīgā.

Savukārt, diskutējot par Covid-19 pandēmijas mazināšanas ierobežojumiem, Vidzemes biznesa vides pārstāvji uzsvēra reģionālo iedzīvotāju problemātiku pielāgoties ilgajiem tirdzniecības ierobežojumiem, minēja organizācijā. Tika paustas bažas, vai valdības pārstāvji, lemjot par jauniem ierobežojumiem vai to pagarināšanu, ir domājuši par cilvēkiem ārpus Rīgas, kuru iespējas izmantot, piemēram, e-komercijas pakalpojumus, ir ierobežotākas nekā galvaspilsētas iedzīvotājiem.

Līdztekus pārrunās spriests par tādām uzņēmējdarbību ietekmējošām sfērām kā kvalificēta darbaspēka trūkums, kas saistīts ar tādām ieilgušām problēmām kā iedzīvotāju emigrācija, kā arī zemais audzēkņu skaits profesionālajās izglītības iestādēs.

LTRK pārstāvji minēja, ka viena no sarunas tēmām bija arī birokrātija un tās pieaugošais slogs uzņēmējiem, tostarp likuma grozījumi, kas paredz, ka no šī gada 1.aprīļa ikvienam tirgotājam, tai skaitā pašnodarbinātai personai, būs nepieciešams kases aparāts.

“Viens no iemesliem ir tas, ka Latvijā birokrātija koncentrējas uz kvantitāti, nevis kvalitāti – mūsu valstī ir procentuāli daudz ierēdņu, kas saņem vidēju vai zemu atalgojumu, un viņi nav ieinteresēti veidot dialogu ar uzņēmējiem,” uzsvēra Rostovskis.

Vidzemes uzņēmēji norādījuši, ka ieildzis jautājums esot arī iedzīvotāju ienākuma nodokļa pārdale starp pašvaldībām, kurā darbinieks dzīvo un kurā strādā.

Rostovskis informēja, ka gan pirms reģionālās reformas, gan pēc tās ir vairākkārt aktualizējis šo tematu Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā, un bija vienisprātis ar uzņēmējiem, ka nodokļu pārdalē nepieciešama lielāka korelācija starp to, kur darbinieks dzīvo un kur strādā.

“Lai pašvaldība varētu uzturēt un atbalstīt biznesa vidi un infrastruktūru, tai būtu jāsaņem atbalsts nodokļu maksājumu formā,” piebilda Rostovskis.

Vidzemes biznesa vides pārstāvji ar LTRK prezidentu tikās ceturtdien, 4.februārī.

Vidzemes uzņēmējus pārstāvēja 12 organizācijas, tostarp SIA “Valpro” valdes priekšsēdētājs Aivars Flemings, AS “Valmieras stikla šķiedra” valdes loceklis Ģirts Vēveris, SIA “VRPB” valdes priekšsēdētājs Jurģis Ābele, SIA “LVKV” valdes priekšsēdētājs Jānis Biernis, “VAKS” kooperatīvās sabiedrības valdes priekšsēdētājs Indulis Jansons, SIA “Avoti SWF” valdes priekšsēdētājs Uldis Misiņš, un citi.

LTRK ir uzņēmēju biedrība, kurā apvienojušies visu Latvijas reģionu un tautsaimniecības nozaru mikro, mazie, vidējie un lielie uzņēmumi. Kamerai ir gandrīz 6000 biedru, tostarp apmēram 3000 individuālo uzņēmumu un apmēram 3000 uzņēmējus pārstāvošo biedrību. LTRK individuālo biedru – uzņēmumu – apgrozījums 2019.gadā pārsniedza 17,2 miljardus eiro. LTRK pārstāv tās biedru intereses valsts un pašvaldību institūcijās, cīnoties par labāku biznesa vidi, sniedz atbalstu biedriem, palīdzot celt uzņēmumu konkurētspēju, kā arī palīdz atrast jaunus sadarbības partnerus Latvijā un ārvalstīs.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Zemessardzes 2.Vidzemes brigāde (Reģ.Nr. Reģ.Nr. 90000040549) VALMIERĀ uz noteiktu laiku piedāvā darbu VADOŠAJAM FINANSISTAM Darba pienākumi:  Izstrādāt ZS 2.VBde budžeta projektu un plānotā finansējuma izmaksu sadalījumu pa ceturkšņiem; Veikt kārtējā gada ZS 2.VBde budžeta izdevumu programmu izpildes uzskaiti pa mēnešiem un pārplānošanu gada laikā;  Vadīt 2.VBde budžeta projektu un izstrādāt priekšlikumus budžeta grozījumiem; ZS 2.VBde budžeta ietvaros veikt finanšu līdzekļu sadali ZS 2.VBde vienībām atbilstoši veicamajam uzdevumam; Apkopot ZS 2.VBDE štāba un vienību iesūtītās vajadzības iepirkumu veikšanai; Sagatavot ZS 2.VBde izdevumu tāmes vienību nodrošināšanai ar nepieciešamajām preču iegādēm atbilstoši plānotajam budžetam; Veidot vienību saimniecisko darījumu norēķinu dokumentu sagataves resursu vadības sistēmā HORIZON; Veikt ZS 2.VBde budžeta izpildes analīzi par noteiktu laika periodu vai par noteiktu izdevumu programmu pēc daļas priekšnieka pieprasījuma; Kontrolēt ZS 2.VBde komandiera pavēļu izpildi savas kompetences ietvaros; Apkopot, sagatavot un iesniegt nepieciešamo informāciju pēc ZS Štāba pieprasījumiem par atbildībā esošajiem jautājumiem; Pamatprasības: 2.līmeņa augstākā izglītība; Kvalifikācijas kursi grāmatvedībā; Vismaz divu gadu darba pieredze grāmatveža, finansista amatā (pieredze grāmatvedības darbā valsts iestādē tiks uzskatīta par priekšrocību)  Prasme lietot grāmatvedības programmu “Horizon”; Teicamas latviešu un vēlamas angļu valodas zināšanas; Labas organizatoriskās prasmes Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām;  Precizitāte un augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja pielietot pozitīvās saskarsmes iemaņas, psiholoģiskā noturība; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; · Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vadošais finansists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.01.2026. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: FINANSISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-12 Kontaktpersona: Pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi sūtīt uz aija.bumane@mil.lv, t. 26130777. Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri