Valmieras Ziņas

Vidzemes uzņēmēji: Līdztekus Covid-19 krīzei valdībai jārisina arī ieilgušas problēmas

Lasīšanas laiks: 3 min

Vidzemes biznesa vides pārstāvji ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) prezidentu Aigaru Rostovski ir vienisprātis, ka bez Covid-19 pandēmijas radītajiem izaicinājumiem, valdībai jārisina arī tādas ielaistas problēmas kā iedzīvotāju emigrācija, kvalificēta darba spēka trūkums un arvien augošais birokrātijas slogs.

LTRK aģentūrai LETA pauda, ka, diskutējot par valdības atbalstīto Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna projektu, Vidzemes reģiona uzņēmēji pauda bažas, vai fonda izlietojums sekmēs vienmērīgu valsts attīstību, uzsverot, ka būtisku pienesumu valsts budžetam sniedz arī uzņēmumi reģionos, taču fonda līdzekļus pamatā plānots izlietot Rīgā.

Savukārt, diskutējot par Covid-19 pandēmijas mazināšanas ierobežojumiem, Vidzemes biznesa vides pārstāvji uzsvēra reģionālo iedzīvotāju problemātiku pielāgoties ilgajiem tirdzniecības ierobežojumiem, minēja organizācijā. Tika paustas bažas, vai valdības pārstāvji, lemjot par jauniem ierobežojumiem vai to pagarināšanu, ir domājuši par cilvēkiem ārpus Rīgas, kuru iespējas izmantot, piemēram, e-komercijas pakalpojumus, ir ierobežotākas nekā galvaspilsētas iedzīvotājiem.

Līdztekus pārrunās spriests par tādām uzņēmējdarbību ietekmējošām sfērām kā kvalificēta darbaspēka trūkums, kas saistīts ar tādām ieilgušām problēmām kā iedzīvotāju emigrācija, kā arī zemais audzēkņu skaits profesionālajās izglītības iestādēs.

LTRK pārstāvji minēja, ka viena no sarunas tēmām bija arī birokrātija un tās pieaugošais slogs uzņēmējiem, tostarp likuma grozījumi, kas paredz, ka no šī gada 1.aprīļa ikvienam tirgotājam, tai skaitā pašnodarbinātai personai, būs nepieciešams kases aparāts.

“Viens no iemesliem ir tas, ka Latvijā birokrātija koncentrējas uz kvantitāti, nevis kvalitāti – mūsu valstī ir procentuāli daudz ierēdņu, kas saņem vidēju vai zemu atalgojumu, un viņi nav ieinteresēti veidot dialogu ar uzņēmējiem,” uzsvēra Rostovskis.

Vidzemes uzņēmēji norādījuši, ka ieildzis jautājums esot arī iedzīvotāju ienākuma nodokļa pārdale starp pašvaldībām, kurā darbinieks dzīvo un kurā strādā.

Rostovskis informēja, ka gan pirms reģionālās reformas, gan pēc tās ir vairākkārt aktualizējis šo tematu Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā, un bija vienisprātis ar uzņēmējiem, ka nodokļu pārdalē nepieciešama lielāka korelācija starp to, kur darbinieks dzīvo un kur strādā.

“Lai pašvaldība varētu uzturēt un atbalstīt biznesa vidi un infrastruktūru, tai būtu jāsaņem atbalsts nodokļu maksājumu formā,” piebilda Rostovskis.

Vidzemes biznesa vides pārstāvji ar LTRK prezidentu tikās ceturtdien, 4.februārī.

Vidzemes uzņēmējus pārstāvēja 12 organizācijas, tostarp SIA “Valpro” valdes priekšsēdētājs Aivars Flemings, AS “Valmieras stikla šķiedra” valdes loceklis Ģirts Vēveris, SIA “VRPB” valdes priekšsēdētājs Jurģis Ābele, SIA “LVKV” valdes priekšsēdētājs Jānis Biernis, “VAKS” kooperatīvās sabiedrības valdes priekšsēdētājs Indulis Jansons, SIA “Avoti SWF” valdes priekšsēdētājs Uldis Misiņš, un citi.

LTRK ir uzņēmēju biedrība, kurā apvienojušies visu Latvijas reģionu un tautsaimniecības nozaru mikro, mazie, vidējie un lielie uzņēmumi. Kamerai ir gandrīz 6000 biedru, tostarp apmēram 3000 individuālo uzņēmumu un apmēram 3000 uzņēmējus pārstāvošo biedrību. LTRK individuālo biedru – uzņēmumu – apgrozījums 2019.gadā pārsniedza 17,2 miljardus eiro. LTRK pārstāv tās biedru intereses valsts un pašvaldību institūcijās, cīnoties par labāku biznesa vidi, sniedz atbalstu biedriem, palīdzot celt uzņēmumu konkurētspēju, kā arī palīdz atrast jaunus sadarbības partnerus Latvijā un ārvalstīs.

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Pašvaldības administrācijas Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā BIROJA ADMINISTRATORU Strenču apvienības pārvaldē (turpmāk – Apvienība) (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • veikt dokumentu un arhīva pārvaldību Apvienībā, sniegt konsultācijas Apvienības darbiniekiem dokumentu pārvaldības jautājumos; • īstenot biroja administrēšanas funkcijas, nodrošinot Apvienības pārvaldes vadītāja darbu; • konsultēt apmeklētājus sniedzot vispārēju informāciju par Pašvaldības un Apvienības sniegtajiem pakalpojumiem, to saņemšanas kārtību, procedūru un nepieciešamajiem dokumentiem; un ja Tev ir: • augstākā izglītība; • vismaz trīs gadu darba pieredze dokumentu pārvaldības jomā tiks uzskatīta par priekšrocību; • valsts valodas prasme augstākajā līmenī; • labas datorprasmes, prasme strādāt ar MS Office programmām un biroja tehniku; • kompetences: labas komunikācijas prasmes, spēja strādāt gan individuāli, gan komandā, profesionāla attieksme pret darba pienākumiem; • sadarbspējīgs COVID-19 vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts; Mēs piedāvājam: • darba un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • stabilu atalgojumu (atbilstoši 9.mēnešalgu grupai no 890 EUR līdz 955 EUR un darbinieka individuālajam novērtējumam); • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu un citus labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam • profesionālās pilnveidošanās iespējas. Pieteikuma vēstuli, CV un augstākās izglītības dokumenta kopijas var iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā adrese: Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Biroja administrators” līdz 2022.gada 27.janvārim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: BIROJA ADMINISTRATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Valkas iela 16, Strenči, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2022-01-27 Kontaktpersona: CV, motivācijas vēst. un izgl.dok.kopiju sūtīt uz personals@valmierasnovads.lv, t. 64207148. Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

 izsludina konkursu uz vakanto DATORSPECIĀLISTA amatu (0,8 slodze) Prasības pretendentam: augstākā izglītība datorzinībās vai inženierzinātnēs, vai pēdējo kursu students; labas latviešu un angļu valodas zināšanas; augsta atbildības sajūta, precizitāte, labas komunikācijas un sadarbības spējas; prasme patstāvīgi organizēt savu darbu un operatīvi risināt problēmas, augstas darba spējas un radoša pieeja darbam, vēlme apgūt jaunas prasmes un papildināt savas zināšanas; analītiska domāšana, iniciatīva; sadarbspējīgs Covid-19 vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts. Galvenie pienākumi: nodrošināt IT atbalstu; veikt datortehnikas un aprīkojuma uzturēšanu, tehnisko apkopi un remontu, kā arī programmatūras atjaunināšanu; veikt audio, foto un video tehnikas izsniegšanu, uzturēšanu un apkopi; E-mācību vides sistēmas lietotāju atbalsts (Moodle). Mēs piedāvājam: interesantu un atbildīgu darbu; sociālās garantijas; garantētu atalgojumu par padarīto darbu (768.00 EUR pirms nodokļu nomaksas); papildu atalgojumu projektos vai akadēmiskajā darbā (0,2 slodze) pēc iespējām un intereses. Interesentiem līdz 2022.gada 23.janvārim sūtīt motivācijas vēstuli un CV ViA juristei-personāla speciālistei (adrese: Valmiera, Cēsu iela 4, LV-4201, kabinets Nr.C204 vai e-pasts: agrita.somase@va.lv) ar norādi „Datorspeciālista vakancei”. Profesija: DATORSISTĒMU TEHNIĶIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 4, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2022-01-23 Kontaktpersona: Sūtīt CV un motivācijas vēstuli ar amata norādi uz agrita.somase@va.lv, t. 26186555. Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri