Valmieras Ziņas

Vidzemes Biznesa dienā Valmierā diskutē par Nacionālo attīstības plānu un nodokļu izmaiņām

Lasīšanas laiks: 4 min

Otrdien, 18.februārī, Vidzemes Biznesa dienā Valmierā, ko organizēja Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) Vidzemes reģionālā nodaļa sadarbībā ar AS Swedbank, klātesošie diskutēja par divām tautsaimniecībā ļoti nozīmīgām tēmām Nacionālo attīstības plānu un iecerētajām nodokļu izmaiņām.

Pirms diskusiju sākšanas ar ievadvārdiem uzstājās Valmieras pašvaldības domes priekšsēdētājs Jānis Baiks un Vidzemes plānošanas reģiona Attīstības padomes priekšsēdētājs Hardijs Vents, pastāstot par pašvaldību uzdevumiem un mērķiem 2020.gadā. Kopumā Vidzemes Biznesa dienu apmeklēja vairāk nekā 60 interesentu, tostarp tuvējo pašvaldību vadītāji, politiķi un uzņēmēji.

Ar prezentāciju “Nacionālais attīstības plāns un atbalsts uzņēmējdarbībai” uzstājās Pārresoru koordinācijas centra vadītājs Pēteris Vilks, kurš atbildēja arī uz klātesošo jautājumiem. Uzņēmēji norādīja, ka pašreiz plānā ir daudz mērķu, uz ko koncentrēties, secinot, ka tajā trūkst noteikta fokusa, kā arī izmērāmo rezultātu, tādējādi rodas bažas par to, ka tas netiks ņemts vērā lēmumu pieņemšanas procesos, piemēram, veidojot valsts budžetu. Tāpat arī diskusijās tika pausts tas, ka, lai arī Nacionālajam attīstības plānam vajadzētu kalpot par valsts pamatdokumentu, pamatojoties uz kuru tiek pieņemti nozīmīgi lēmumi saistībā ar ekonomikas un uzņēmējdarbības attīstību, pašreiz tā daudzo prioritāšu dēļ, rodas bažas, ka plāns līdzīgi kā citi dokumenti “noguls atvilktnē” nevis tiks izmantots, piemēram, veidojot nākamo gadu valsts budžetus.

Pasākuma otrajā daļā ar prezentāciju “Nodokļu politikas evolūcija Latvijā” uzstājās LTRK viceprezidente un nodokļu eksperte Elīna Rītiņa. Viņa iepazīstināja klātesošos ar LTRK apstiprināto pozīciju sistēmas turpmākajai attīstībai. Būtiski, ka par virsmērķi tiek izvirzīta tautsaimniecības attīstība, ceļot konkurētspēju, palielinot nodokļu maksātāju skaitu un mazinot ēnu ekonomiku. Svarīgi, ka nodokļos samaksātie līdzekļi tiek izlietoti efektīvi, nodrošinot sistēmas ilgtspēju.

“Aicinu visus uzņēmējus, kas maksā godīgi nodokļus ar patiesu lepnumu iztaisnot muguras un apzināties, ka tieši viņi ir Latvijas galvenais virzītājspēks, savukārt nodokļu politikas veidotājus, valsts institūcijas un pašvaldību pārstāvjus aicinu ar jaunām nodokļu izmaiņām neaizbiedēt esošos nodokļu maksātājus un neuzlikt uz to pleciem vēl lielāku slogu, tā vietā ar lielu atbildību un ilgtermiņa redzējumu prioritāri veidot labvēlīgu uzņēmējdarbības vidi, konkurētspējīgu nodokļu politiku, sevišķi attiecībā uz darbaspēka nodokļiem un izmaksām un nodrošināt iekasēto nodokļu efektīvu izlietojumu” lai tādējādi veicinātu esošo uzņēmēju izaugsmi un attīstību, jauno uzņēmēju skaita pieaugumu, iedzīvotāju pirktspējas pieaugumu, kas rezultētos papildus nodokļu ieņēmumos. ” saka E.Rītiņa, piebilstot, ka jebkādām nodokļu izmaiņas ir veicamas tikai caur tautsaimniecības evolūcijas prizmu – kā saglabāt labāko un labot kļūdaino, “tā ir liela atbildība, kas pašreiz gulstas uz politiķu pleciem!”

Klātesošie pārrunāja arī konkurētspējas celšanas jautājumus, kur par galveno problēmu pašreiz konstatētas augstās darbaspēka izmaksas. “Latvijā uzņēmējiem gan darbaspēka nodokļu, gan papildus darbaspēka izmaksu slogs par katru strādājošo jāmaksā krietni augstāks nekā Lietuvā un Igaunijā, kas būtiski ietekmē biznesa attīstību. Ir vairāki instrumenti, kurus iespējams izmantot, pat nemainot nodokļu sistēmu, bet būtiski uzlabojot situāciju un konkurētspēju,” saka E.Rītiņa, piebilstot, ka nepieciešams veikt izmaiņas darba nespējas lapu apmaksas kārtībā – tikai Latvijā darba devējam jāapmaksā pirmās 10 dienas” virsstundu regulējumā – pie mums tās izmaksā divas reizes dārgāk, saglabājot jauno vecāku pabalstus tiem paralēli strādājot un veicot nodokļu nomaksu valsts budžetā, kā arī veicot izmaiņas un nepiemērojot papildus nodokļus, ja uzņēmums darbiniekam apmaksā mobilitātes, izmitināšanas un augstākās izglītības izdevumus izmaksas, u.c.”

E.Rītiņa prezentēja un tika izdiskutēts arī LTRK priekšlikumi mazo nodokļu režīmu pilnveidošanai, piedāvājot būtiski vienkāršot un samazinot esošo nodokļu režīmu skaitu – tā vietā radot tikai divus vienkāršus un sociāli atbildīgus risinājumus – fiksētā nodokļa un darījuma nodokļa veidā. Būtiskākais – novēršot turpmāk jebkādas iespējas mazos nodokļu režīmus izmantot kā alternatīvas darbaspēka nodokļu optimizēšanai.

Vidzemes biznesa dienas apmeklētāji bija vienisprātis, ka noteikti jāsaglabā esošā uzņēmumu ienākuma nodokļa kārtība ar 0% reinvestētās peļņas nodokļa likmi. Ministru prezidenta padomnieks ekonomikas jautājumos Jānis Upenieks, kurš arī apmeklēja pasākumu, apstiprināja, ka šo regulējumu paredzēts saglabāt, jo jau šobrīd tas rāda pozitīvu efektu, bet ilgtermiņā motivēs uzņēmējus veikt investīcijas. Paredzēts, ka sarunas par nodokļu evolūcijas jautājumiem turpināsies arī nākamajos Vidzemes Biznesa dienu pasākumos.

Pēc diskusijām par Nacionālo attīstības plānu un nodokļu sistēmas izmaiņām, ar prezentāciju “5 tendences, kas ietekmēs biznesu turpmākajos 5 gados” uzstājās AS Swedbank Biznesa klientu apkalpošanas menedžere Dina Linde.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Valmieras novada bāriņtiesas (turpmāk - Bāriņtiesa) priekšsēdētāja palīgu uz noteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • sniegt atbalstu Bāriņtiesas priekšsēdētājam iestādes darbības nodrošināšanā, dokumentu, lietu sagatavošanā, reģistru ziņu aktualizācijā (darbs ar datu bāzēm); • veikt nepieciešamo datu uzskaiti, uzraudzību, to sistemātisku aktualizāciju saistībā ar Bāriņtiesas darbībām; • sniegt atbalstu Bāriņtiesas darbiniekiem, veikt Bāriņtiesas sēžu protokolēšanu un sēžu protokola sagatavošanu, piedalīties ģimeņu dzīves apstākļu pārbaudēs, riska novērtējumos, personu uzklausīšanā, veikt noskaidroto ziņu dokumentēšanu / fiksāciju; • piedalīties piemērotu aizbildņu, aizgādņu un audžuģimeņu meklēšanā, apmācību organizēšanā saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem; • veikt organizatoriskos pasākumus dažāda veida sanāksmju norisei saistībā ar Bāriņtiesas darbību (supervīzijas, semināri, apmācības, kursi, pieredzes apmaiņa u.tml.); un ja Tev ir: • atbilstība Bāriņtiesu likuma 15.1panta noteiktajiem kritērijiem, kā arī nav attiecināms neviens no Bāriņtiesu likuma 11.pantā minētajiem ierobežojumiem; • izpratne un zināšanas par bāriņtiesas darba organizāciju un procesiem; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: spēja patstāvīgi plānot un organizēt savu darbu, spēja strādāt komandā, augsta atbildības sajūta pret darba pienākumiem un precizitāte to izpildē, pašiniciatīva, spēja analītiski domāt un strādāt ar lielu informācijas apjomu, labas komunikācijas prasmes un pozitīva domāšana; • teicamas iemaņas darbā ar datoru, MS Office programmām, informācijas sistēmām un biroja tehniku; • B kategorijas auto vadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 999 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Bāriņtiesas priekšsēdētāja palīga/-dzes amatam” līdz 2025.gada 30.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: Bāriņtiesas PRIEKŠSĒDĒTĀJA PALĪGS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 8, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-30 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Termo.lv (SIA Muwit) ir viens no vadošajiem nozares uzņēmumiem reģionā.  Augot uzņēmumam, aicinām darbā apkures tehniķi. Darba pienākumi: Siltumsūkņu montāža: hidraulika, iekšas/āra bloku montāža, sūkņi/akumulācijas tvertnes, pieslēgšanās mājas apkures sistēmai; Darbs Rīgā/Pierīgā/Vidzemē (vakaros pēc darba brauc atpakaļ mājās, retas reizes 1-2 naktis paliek objekta tuvumā, uzņēmuma nodrošinātā viesnīcā/apartamentos). Nepieciešama: Iepriekšēja pieredze apkures sistēmu montāžā (nav obligāti jāveic tieši siltumsūkņu montāža; to iemācīsim); B kategorijas vadītāja apliecība. Piedāvājam: Draudzīgus kolēģus un labus darba apstākļus; Nepieciešamās apmācības; Saprotošu un pretimnākošu uzņēmuma vadību; Visu nepieciešamo darbam: instrumentus, darba apģērbu, ņemot vērā Tavas vēlmes. Darba laiku: 8:30-17:30. Sagaidām: Pozitīvi noskaņotu personību ar augstiem kvalitātes un darba standartiem. Cilvēku ar pieredzi apkures sistēmu/hidraulikas montāžā. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu endijs@termo.lv vai pieteikties telefoniski pa mob. 26401098 (Endijs). Ja vēlies mūs redzēt, apmeklē mūsu sociālos tīklus - Youtube/Instagram/TikTok "Termo Siltumsūkņi". Profesija: SILTUMAPGĀDES UN APKURES SISTĒMU TEHNIĶIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Krautuves iela 1, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 2 Aktuāla līdz: 2026-01-12 Kontaktpersona: Kontakttālrunis: 26401098.

Piesakies par apsardzes darbinieku  darbam veikalā Depo - Matīšu šosejā 6, Valmierā. Labs atalgojums apsardzes sfērā. Nodrošināsim: - Stabilu un vienmēr laicīgi izmaksātu atalgojumu no 5.40 -5.60 EUR/h bruto - Papildus atalgojumam reālas piemaksas par rezultatīvu darbu - Ceļa izdevumu kompensāciju - Ērtu darba formu - Elastīgu darba grafiku - Apmaksātus pārtraukumus - 100 % ārstniecības izdevumu apmaksu, ja noticis nelaimes gadījums darbā Ir iespēja nopelnīt papildus prēmiju 150 Eur bruto par jaunu darbinieku piesaisti Galvenie darba pienākumi: - Sabiedriskās kārtības uzraudzība - Preču kontrole - Pirkumu apliecinošu dokumentu pārbaudīšana - Videonovērošana Prasības kandidātiem: - Apsardzes sertifikāts (vai vēlme to iegūt) - Latviešu valodas zināšanas - Datorzināšanas Darbam pieteikties var, zvanot uz zemāk norādīto tālruni, elektroniski sūtot CV uz e-pastu ar pievienotu kontaktinformāciju. Tālrunis: 29460593, e-pasts: darbs@secure-latvia.lv Informējam, ka, iesniedzot savu pieteikumu, Jūs piekrītat, ka Jūsu personas dati tiks apstrādāti, uzglabāti un izmantoti SIA “Secure Solutions Latvia” personāla atlases vajadzībām. Profesija: APSARDZES DARBINIEKS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Matīšu šoseja 6, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-21 Kontaktpersona: Heino Eglītis Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri