Valmieras Ziņas

Vidzemes Biznesa dienā Valmierā diskutē par Nacionālo attīstības plānu un nodokļu izmaiņām

Lasīšanas laiks: 4 min

Otrdien, 18.februārī, Vidzemes Biznesa dienā Valmierā, ko organizēja Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) Vidzemes reģionālā nodaļa sadarbībā ar AS Swedbank, klātesošie diskutēja par divām tautsaimniecībā ļoti nozīmīgām tēmām Nacionālo attīstības plānu un iecerētajām nodokļu izmaiņām.

Pirms diskusiju sākšanas ar ievadvārdiem uzstājās Valmieras pašvaldības domes priekšsēdētājs Jānis Baiks un Vidzemes plānošanas reģiona Attīstības padomes priekšsēdētājs Hardijs Vents, pastāstot par pašvaldību uzdevumiem un mērķiem 2020.gadā. Kopumā Vidzemes Biznesa dienu apmeklēja vairāk nekā 60 interesentu, tostarp tuvējo pašvaldību vadītāji, politiķi un uzņēmēji.

Ar prezentāciju “Nacionālais attīstības plāns un atbalsts uzņēmējdarbībai” uzstājās Pārresoru koordinācijas centra vadītājs Pēteris Vilks, kurš atbildēja arī uz klātesošo jautājumiem. Uzņēmēji norādīja, ka pašreiz plānā ir daudz mērķu, uz ko koncentrēties, secinot, ka tajā trūkst noteikta fokusa, kā arī izmērāmo rezultātu, tādējādi rodas bažas par to, ka tas netiks ņemts vērā lēmumu pieņemšanas procesos, piemēram, veidojot valsts budžetu. Tāpat arī diskusijās tika pausts tas, ka, lai arī Nacionālajam attīstības plānam vajadzētu kalpot par valsts pamatdokumentu, pamatojoties uz kuru tiek pieņemti nozīmīgi lēmumi saistībā ar ekonomikas un uzņēmējdarbības attīstību, pašreiz tā daudzo prioritāšu dēļ, rodas bažas, ka plāns līdzīgi kā citi dokumenti “noguls atvilktnē” nevis tiks izmantots, piemēram, veidojot nākamo gadu valsts budžetus.

Pasākuma otrajā daļā ar prezentāciju “Nodokļu politikas evolūcija Latvijā” uzstājās LTRK viceprezidente un nodokļu eksperte Elīna Rītiņa. Viņa iepazīstināja klātesošos ar LTRK apstiprināto pozīciju sistēmas turpmākajai attīstībai. Būtiski, ka par virsmērķi tiek izvirzīta tautsaimniecības attīstība, ceļot konkurētspēju, palielinot nodokļu maksātāju skaitu un mazinot ēnu ekonomiku. Svarīgi, ka nodokļos samaksātie līdzekļi tiek izlietoti efektīvi, nodrošinot sistēmas ilgtspēju.

“Aicinu visus uzņēmējus, kas maksā godīgi nodokļus ar patiesu lepnumu iztaisnot muguras un apzināties, ka tieši viņi ir Latvijas galvenais virzītājspēks, savukārt nodokļu politikas veidotājus, valsts institūcijas un pašvaldību pārstāvjus aicinu ar jaunām nodokļu izmaiņām neaizbiedēt esošos nodokļu maksātājus un neuzlikt uz to pleciem vēl lielāku slogu, tā vietā ar lielu atbildību un ilgtermiņa redzējumu prioritāri veidot labvēlīgu uzņēmējdarbības vidi, konkurētspējīgu nodokļu politiku, sevišķi attiecībā uz darbaspēka nodokļiem un izmaksām un nodrošināt iekasēto nodokļu efektīvu izlietojumu” lai tādējādi veicinātu esošo uzņēmēju izaugsmi un attīstību, jauno uzņēmēju skaita pieaugumu, iedzīvotāju pirktspējas pieaugumu, kas rezultētos papildus nodokļu ieņēmumos. ” saka E.Rītiņa, piebilstot, ka jebkādām nodokļu izmaiņas ir veicamas tikai caur tautsaimniecības evolūcijas prizmu – kā saglabāt labāko un labot kļūdaino, “tā ir liela atbildība, kas pašreiz gulstas uz politiķu pleciem!”

Klātesošie pārrunāja arī konkurētspējas celšanas jautājumus, kur par galveno problēmu pašreiz konstatētas augstās darbaspēka izmaksas. “Latvijā uzņēmējiem gan darbaspēka nodokļu, gan papildus darbaspēka izmaksu slogs par katru strādājošo jāmaksā krietni augstāks nekā Lietuvā un Igaunijā, kas būtiski ietekmē biznesa attīstību. Ir vairāki instrumenti, kurus iespējams izmantot, pat nemainot nodokļu sistēmu, bet būtiski uzlabojot situāciju un konkurētspēju,” saka E.Rītiņa, piebilstot, ka nepieciešams veikt izmaiņas darba nespējas lapu apmaksas kārtībā – tikai Latvijā darba devējam jāapmaksā pirmās 10 dienas” virsstundu regulējumā – pie mums tās izmaksā divas reizes dārgāk, saglabājot jauno vecāku pabalstus tiem paralēli strādājot un veicot nodokļu nomaksu valsts budžetā, kā arī veicot izmaiņas un nepiemērojot papildus nodokļus, ja uzņēmums darbiniekam apmaksā mobilitātes, izmitināšanas un augstākās izglītības izdevumus izmaksas, u.c.”

E.Rītiņa prezentēja un tika izdiskutēts arī LTRK priekšlikumi mazo nodokļu režīmu pilnveidošanai, piedāvājot būtiski vienkāršot un samazinot esošo nodokļu režīmu skaitu – tā vietā radot tikai divus vienkāršus un sociāli atbildīgus risinājumus – fiksētā nodokļa un darījuma nodokļa veidā. Būtiskākais – novēršot turpmāk jebkādas iespējas mazos nodokļu režīmus izmantot kā alternatīvas darbaspēka nodokļu optimizēšanai.

Vidzemes biznesa dienas apmeklētāji bija vienisprātis, ka noteikti jāsaglabā esošā uzņēmumu ienākuma nodokļa kārtība ar 0% reinvestētās peļņas nodokļa likmi. Ministru prezidenta padomnieks ekonomikas jautājumos Jānis Upenieks, kurš arī apmeklēja pasākumu, apstiprināja, ka šo regulējumu paredzēts saglabāt, jo jau šobrīd tas rāda pozitīvu efektu, bet ilgtermiņā motivēs uzņēmējus veikt investīcijas. Paredzēts, ka sarunas par nodokļu evolūcijas jautājumiem turpināsies arī nākamajos Vidzemes Biznesa dienu pasākumos.

Pēc diskusijām par Nacionālo attīstības plānu un nodokļu sistēmas izmaiņām, ar prezentāciju “5 tendences, kas ietekmēs biznesu turpmākajos 5 gados” uzstājās AS Swedbank Biznesa klientu apkalpošanas menedžere Dina Linde.

Aktuālais jautājums

Vai 2025. gads Jums būs veiksmīgāks par 2024. gadu?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) Kocēnu apvienības pārvalde (turpmāk – Pārvalde) aicina darbā dārznieku/-ci Kocēnu pagastā, Rubenē uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • rūpēties par Pārvaldes publisko teritoriju apstādījumiem: • veikt apstādījumu ierīkošanu, kopšanu, atjaunošanu; • veikt dekoratīvo augu, koku un krūmu stādīšanu, kopšanu, formēšanu; • sniegt teritorijas labiekārtošanas priekšlikumus; • veikt teritorijas uzkopšanu (sniega tīrīšana, zāles pļaušana, lapu savākšana); ja Tev ir: • pamata vai vidējās pakāpes profesionālā izglītība; • labas latviešu valodas zināšanas; • zināšanas par ainavas ierīkošanas arhitektūru, plānošanu, augu stādīšanu un kopšanu; • darba pieredze dārzkopības jomā; • kompetences: prasme organizēt savu darbu; spēja strādāt komandā; precizitāte, iniciatīva un augsta atbildības sajūta, labas komunikācijas un saskarsmes prasmes; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 763 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 803 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Motivācijas vēstuli, CV, izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz e-pastu: kocenuapvieniba@valmierasnovads.lv, vai personīgi Kocēnu apvienības pārvaldē, adrese: Alejas iela 8, Kocēni, Kocēnu pagasts, Valmieras novads, ar norādi „Pieteikums Kocēnu apvienības pārvaldes dārznieka/-ces amatam”, līdz 2025.gada 24.februārim. Papildu informācija, zvanot pa tālruni: 26473533 vai 26072148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: DĀRZNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 8, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-02-24 Kontaktpersona: kocenuapvieniba@valmierasnovads.lv 26072148 vai 26473533

Pievienojies mūsu komandai! Rūjienas vidusskola (turpmāk – Iestāde) ar 2025.gada 3.martu aicina darbā sekretāru (40 stundas nedēļā) uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Rūjienas vidusskola, Rīgas iela 30, Rūjiena, Valmieras novads.  Ja Tev ir vēlme: • veikt dokumentu noformēšanu, veidošanu, kārtošanu, uzglabāšanu atbilstoši nomenklatūrai dokumentu pārvaldības kārtībai; • veikt ierobežotas pieejamības informācijas apstrādi; • nodrošināt inventarizācijas dokumentu pārvaldību; • organizēt un koordinēt skolēnu transporta pieprasījumus un izmaiņas, sadarbojoties ar pārvadātāju; • pārzināt Iestādes struktūru, darbības jomas, pienākumu sadali starp skolas darbiniekiem; un ja Tev ir: ● vismaz vidējā vispārējā izglītība; ● valsts valodas prasme atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; ● zināšanas par likumdošanu personu datu aizsardzībā un prasme orientēties normatīvajos aktos; ● prasme lietot dažādus tehniskos līdzekļus informācijas iegūšanā, atlasē, apkopošanā un nosūtīšanā; ● kompetences: spēja patstāvīgi plānot un organizēt savu darbu, spēja strādāt komandā; augsta atbildības sajūta pret darba pienākumiem un precizitāte to izpildē; labas komunikācijas prasmes un pozitīva domāšana; spēja pielāgoties dažādām mainīgām situācijām; ● iepriekšēja pieredze līdzīgā amatā tiks uzskatīta par priekšrocību; mēs piedāvājam: • atalgojumu pārbaudes laikā – 740 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • atsaucīgu kolēģu atbalstu. Profesionālās darbības aprakstu (CV) lūdzam iesniegt līdz 2025.gada 26.februārim e-pastā: rujienas.vidusskola@valmiera.edu.lv ar norādi “Vakance - sekretārs” vai pastkastē Rūjienas vidusskolā, Rīgas iela 30, Rūjiena, Valmieras novads. Tālrunis informācijai lietvedībā: 64263605. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SEKRETĀRS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 30, Rūjiena, Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-02-26 Kontaktpersona: rujienas.vidusskola@valmiera.edu.lv 64263605

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras Jaunatnes centrs “Vinda” (turpmāk – Vinda) aicina darbā direktora vietnieku administratīvi saimnieciskajā darbā uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • vadīt Vinda saimniecisko darbu; • plānot, vadīt un kontrolēt tehnisko darbinieku darbu, nodrošinot saimniecisko darbu izpildi; • piedalīties Vindas budžeta plānošanā, izpildes kontrolē un iepirkuma procedūras izstrādē un organizēšanā; • iegādāties nepieciešamo inventāru, instrumentus un citas materiālās vērtības, nepieciešamības gadījumos sastādīt tehnisko specifikāciju un veikt tirgus izpēti; • sekot darba aizsardzības un ugunsdrošības noteikumu ievērošanai Vindā; • nodrošināt Vindas inženiertīklu (elektrotīkla, signalizācijas, ūdensvada un kanalizācijas, apkures sistēmas) savlaicīgu tehnisko apkopi un profilaktisko apkalpošanu, uzturēšanu kārtībā un piedalīties šajā darbā; • organizēt, vadīt un piedalīties Vindas telpu remontdarbos; • veikt Vindas materiālo vērtību uzskaiti, kontroli, piedalīties inventarizācijas komisijas darbā; un Tev ir: • vēlama augstākā izglītība; • vēlama izglītības iestādes saimniecisko darbu pārzināšana un izmaksu sastādīšanas prasme remontdarbiem; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • B kategorijas vadītāja apliecība; • kompetences: prasme plānot un organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu; atbildības sajūta, disciplinētība, precizitāte; komunikācijas un sadarbības prasmes; psiholoģiskā noturība; prasme strādāt individuāli un komandā; • labas prasmes darbam ar datoru un citu biroja tehniku; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 974 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1025 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Iesniedzamos dokumentus ar norādi “Pieteikums Valmieras Jaunatnes centra “Vinda” vakancei - direktora vietniece/-ks administratīvi saimnieciskajā darbā” līdz 2025.gada 24.februārim nosūtot uz e-pastu vinda@valmiera.edu.lv. Papildu informācija: Valmieras Jaunatnes centrs “Vinda” direktors Edijs Pētersons, tālr.nr. 64232302. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SAIMNIECĪBAS VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 42, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-02-24 Kontaktpersona: vinda@valmiera.edu.lv 64232302

Mūsu partneri