Valmieras Ziņas

Vidējā ātruma kontroles iekārtas uzstādītas visos 16 posmos; turpinās IT sistēmas pilnveidošana un posmu verificēšana

Lasīšanas laiks: 5 min

Visos 16 valsts autoceļu posmos, kuros šogad ir paredzēts ieviest vidējā ātruma kontroles sistēmu, ir uzstādīts attiecīgais aprīkojums, taču patlaban sistēma vēl nedarbojas. Vidējā ātruma kontroles sistēmas piegādātājs, pilnsabiedrība Fima Group, turpina veikt uzlabojumus IT sistēmā, pēc kā būs jāveic iekārtu un sistēmas verificēšana. Piegādātājam par termiņa kavējumiem tiks piemērots līgumsods, portālu “Valmieras Ziņas” informēja VSIA Latvijas Valsts ceļi Komunikācijas daļa.

Vidējā ātruma kontroles sistēmu šogad plānots ieviest 16 posmos:

  • Tallinas šoseja (A1) no Siguļiem līdz Lilastei (14,1.–20,1. km);
  • Vidzemes šoseja (A2) no tilta pār Vējupīti Siguldā līdz Augšlīgatnei (54,5.–62,3. km);
  • Valmieras šoseja (A3) no krustojuma ar autoceļu Plācis–Rozula (V281) līdz Stalbei (36,3.–38,7. km);
  • Rīgas apvedceļš (Salaspils–Babīte ) (A5) no Stūnīšiem līdz Jaunmārupei (23,1.–28,6. km);
  • Daugavpils šoseja (A6):
  • no Kokneses līdz Stukmaņiem (102,4.–116,0. km);
  • no tilta pār Aivieksti Pļaviņās līdz mājām Banderi (133,5.–139,2. km);
  • no Krustpils līdz Stūrniekiem (150,2.–159,7. km);
  • Bauskas šoseja (A7) no Lejas Ģūģiem līdz Iecavai (25,3.–40,1. km);
  • Jelgavas šoseja (A8) no Spodrām līdz krustojumam ar Parka aleju Elejā (50,0.–69,2. km);
  • Liepājas šoseja (A9):
  • no pagrieziena uz Kalnciemu līdz krustojumam ar autoceļu Jelgava–Tušķi–Tukums (P98) (26,1.–38,0. km);
  • no krustojuma ar autoceļu Tebbra–Kazdanga–Cildi (V1200) līdz Silkalniem (157,3.–169,7. km);
  • Ventspils šoseja (A10):
  • no Varkaļiem līdz Griķiem (24,1.–30,8. km);
  • no pagrieziena uz Tīreļu taku līdz pagriezienam uz Smārdi (44,9.–52,4. km);
  • no Gulbju ezera līdz pagriezienam uz Usmu (135,0.–140,8. km);
  • Valsts galvenais autoceļš Krievijas robeža–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža no Kovališkiem līdz Rušeņicai (A13) (81,8.–88,5. km);
  • Reģionālais autoceļš Cēsis–Vecpiebalga–Madona no Jaunkleķeriem līdz Krustakrogam (P30) (22,1.–29,0. km).

Projektēšanas gaitā tika precizētas iekārtu uzstādīšanas vietas, kas mainījās no sākotnēji plānotajām, ņemot vērā dažādus tehniskos aspektus. Divos posmos šīs korekcijas bija būtiskākas:

  • Tallinas šosejas (A1) posma sākums tika mainīts no 13,44 km uz 14,07 km, lai visā posmā būtu vienmērīgs atļautais ātrums 90 km/h;
  • Bauskas šosejas (A7) posma sākums mainīts no 24,24 km uz 25,21 km sakarā ar Ķekavas apvedceļa būvdarbiem.

Atgādinām, ka katram posmam atsevišķi tiks veikta verificēšana (mērījumu precizitātes pārbaude un kļūdas noteikšana). Tās gaitā katra posma garums tiks precīzi izmērīts, izmantojot Latvijas Nacionālā metroloģijas centra rīcībā esošās attāluma mērīšanas ierīces, un norādīts verificēšanas sertifikātā, lai vidējais braukšanas ātrums tiktu aprēķināts korekti un bez kļūdām.

Ieviešana kavējas

Diemžēl projekta ieviešana notiek ar ievērojamu kavēšanos. Sākotnēji tas notika dēļ tā, ka bija nepieciešams izstrādāt vidējā ātruma kontroles sistēmas verificēšanas metodiku. Piegādātāju dēļ kavēšanās notika būvniecības procesā, kā arī turpinās sakarā ar nepilnībām izstrādātajās IT sistēmās. Par kavējumu pilnsabiedrībai Fima Group tiks piestādīts līgumsods.

Vidējā ātruma kontroles posms uz Rīgas apvedceļa (A5) posmā no Stūnīšiem līdz Jaunmārupei (23,039.–28,52. km) jau tika verificēts jūnija beigās, taču tika atklātas nepilnības IT sistēmā, kuras piegādātājs patlaban novērš. Pēc tam, kad IT sistēma sāks darboties pilnvērtīgi, būs nepieciešams veikt atkārtotu verificēšanu šajās posmā. Tāpat tiks verificēti visi pārējie 15 posmi, kur katrs tiek verificēts atsevišķi.

Verificēšanu veic SIA Latvijas nacionālais metroloģijas centrs ar valsts aģentūras Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs akreditēto metodi. Paredzams, ka verifikācija un tai nepieciešamie saskaņojumi aizņems no divām līdz pat četrām nedēļām, līdz ar to pirmais vidējā ātruma kontroles posms uz Rīgas apvedceļa (A5) varētu sākt darboties augusta beigās. Patlaban sistēma nedarbojas un līdz ar to attiecīgās ceļazīmes pie posmiem ir aizsegtas.

Kā darbojas vidējā ātruma kontroles sistēma

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas  veic ātruma mērījumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laiku, kad transporta līdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates (TA), autoceļu lietošanas nodevas samaksas un OCTA samaksas kontroli.

Kas izrakstīs sodus

Saskaņā ar Administratīvās atbildības likumu un likumu “Par policiju”, sodus par maksimāli atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, tai skaitā vidējā ātruma kontroles posmos, piestāda un administrē Valsts policija.

Kā izvēlējās posmus kuros uzstādīt vidējā ātruma kontroli

Sistēmas ieviešanas mērķis ir kontrolēt transportlīdzekļu vidējo braukšanas ātrumu potenciāli bīstamos autoceļu posmos. Vidējā braukšanas ātruma kontroles posmi tika izvēlēti, ņemot vērā ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) statistiku par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējo satiksmes intensitāti, kravas transporta īpatsvaru un satiksmes organizāciju (aizliegumu apdzīt).

Finansējums un ierīkošana

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēmu, atbilstoši iepirkuma rezultātiem, uzstāda PS Fima Group par līgumcenu 1 261 155,87 eiro (bez PVN). No tās ap 900 000 eiro  (bez  PVN)  paredzēti vidējā ātruma kontroles sistēmas ierīkošanai 16 posmos, bet ap 360 000  eiro (bez  PVN) – sistēmas uzturēšanai triju gadu periodā 2023.–2025. gadā. Pēc līguma beigām sistēmas uzturēšana tiks īstenota par valsts budžeta līdzekļiem.

Projekta īstenošanai Ceļu satiksmes drošības padomē 2021. un 2022. gadā piešķirti līdzekļi 1 050 000 eiro apjomā. Realizējot projektu, pagājušajā gadā jau ieguldīti 57 581,56  eiro (ar PVN): iepirkumu rezultātā izstrādāti elektrotīkla pieslēgumu būvprojekti par  36 118 eiro (ar PVN), ko veica SIA ELKO; AS Sadales tīkls veicis elektrotīkla pieslēgumu ierīkošanu par 21 463 eiro (ar PVN).

PS Fima Group bija jāveic reģistrācijas iekārtu projektēšana, izbūve un aprīkojuma uzstādīšana, informācijas sistēmas ieviešana, datu apmaiņas servisu izstrāde informācijas nodošanai Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD), kā arī visu iekārtu un sistēmas verificēšana. Lai veiktu iekārtu verificēšanu, SIA Latvijas Nacionālais Metroloģijas centrs bija jāizstrādā jauna metodika, kurai bija nepieciešams saņemt akreditāciju tiesību aktos noteiktajā kārtībā, jo līdz šim Latvijā vidējā ātruma kontroles sistēma nav darbojusies.

Lietuvas pieredze

Lietuvā patlaban darbojas 131 vidējā ātruma kontroles posms, un statistika liecina, ka tas ievērojami uzlabo satiksmes drošību. 28 no esošajiem vidējā ātruma kontroles posmiem Lietuvā darbojas kopš 2021. gada, un cietušo skaits šajos posmos ir samazinājies par 70 %, salīdzinot ar periodu pirms vidējā ātruma kontroles ieviešanas. Līdz 2021. gadam šajos posmos vidēji ceļu satiksmes negadījumos bija 80 ievainotie un septiņi bojāgājušie, savukārt pēc vidējā ātruma sistēmas uzstādīšanas 2021. gadā – 26 cietušie un divi bojāgājušie.

Līdz 2024.gadam Lietuvā plānots ieviest vēl 27 vidējā ātruma kontroles posmus.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Metālapstrādes uzņēmums SIA BALTMA aicina darbā CNC iekārtu operatoru—iestatītāju. Ja Tev ir vidējā profesionālā, augstākā vai nepabeigta augstākā inženiertehniskā izglītība metālapstrādes nozarē, interesē CNC virpošanas un frēzēšanas procesi – pievienojies mūsu komandai! Ko mēs sagaidām? Pozitīvu attieksmi pret darbu, atbildību un precizitāti, spēju strādāt komandā, patstāvīgi pieņemt lēmumus un organizēt savu darbu. Kādi būs Tavi pienākumi? Iestatīt un uzraudzīt CNC virpošanas un frēzēšanas iekārtas, nodrošināt ražošanas procesu un pārraudzīt produkcijas kvalitāti. Par priekšrocību uzskatīsim izglītību metālapstrādes jomā un pieredzi darbā ar CNC iekārtām. Ko mēs piedāvājam? Darbu strauji augošā uzņēmumā, stabilu un progresīvu atalgojumu no 1500 eiro mēnesī BRUTO (pēc pārbaudes laika), darbu maiņās (6:00 – 14:30 rīta maiņa un 13:30 – 22:00 vakara maiņa), sociālās garantijas un veselības apdrošināšanu, nelaimes gadījumu apdrošināšanu, apmaksātas sporta un atpūtas aktivitātes (trenažieru zāle un peldbaseins), labus darba apstākļus dinamiskā kolektīvā, darbu ar jaunākajām CNC iekārtām, regulāras apmācības, iespēju profesionāli pilnveidoties un īstenot inovatīvas idejas, pieredzes apmaiņu ārvalstu komandējumos. Pieteikšanās: Motivācijas vēstuli un CV sūti uz e-pastu: info@baltma.lv, vai atnes personīgi uz SIA BALTMA Kauguru iela 19, Valmiera ar norādi “CNC operatora vakance”. Profesija: DATORIZĒTĀS CIPARU VADĪBAS (CNC) METĀLAPSTRĀDES DARBAGALDU OPERATORS Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Kauguru iela 19, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-31 Kontaktpersona: CV sūtīt uz e-pastu: info@baltma.lv vai zvanīt pa tālruni 64207220 Izglītības līmenis: Profesionālā vidējā izglītība

CNC operatori /iestatītāji CNC virpošanas un frēzēšanas uzņēmums “Baltma” aicina Jūs pievienoties komandā! Pievienojies strauji augošam uzņēmumam Valmierā. Piedāvājam: darba laiku darba dienās: no 6:00 līdz 14:30 un no 13:30 līdz 22:00; atalgojumu sākot no 1500 līdz 2000 EUR (bruto)/mēnesī; darbam nepieciešamo apmācību un aprīkojumu; veselības un nelaimes gadījuma apdrošināšanas polisi pēc pārbaudes laika; piedāvā peldbaseina un sporta zāle apmeklējumus; atsaucīgu un profesionālu komandu.  No Jums sagaidām: iepriekšējo darba pieredzi metālapstrādē vai kokapstrādē; pieredzi ar CNC garenvirpošanas iekārtām, vai arī ar citām CNC iekārtām; pieredzi ar garenvirpošanas procesiem vai citiem CNC virpošanas vai frēzēšanas procesiem; spēju efektīvi organizēt darba ikdienu. Jums uzticēsim: sagatavot un iestatīt CNC darbagaldus ražošanai, nodrošināt produkcijas kvalitāti; uzraudzīt ražošanas procesus, instrumentu nomaiņu, materiālu papildināšanu; nodrošināt produkcijas kvalitatīvu ražošanu. Gaidīsim Jūsu CV uz cv@biuro.lv, vai zvanot pa tālruni +371 27030750. Profesija: DATORIZĒTĀS CIPARU VADĪBAS (CNC) METĀLAPSTRĀDES DARBGALDU IESTATĪTĀJS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Kauguru iela 19, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Uzņēmuma līgums Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Uzņēmuma līgums Aktuāla līdz: 2024-07-24 Darba sākšanas datums: 2024-04-24 Kontaktpersona: BIURO SIA

Mūsu partneri