Valmieras Ziņas

ViA studentiem iespēja praktiski īstenot lekcijās apgūto

Lasīšanas laiks: 3 min

Ceturtdien, 7.aprīlī, Vidzemes Augstskolas (ViA) ITEM programmas studenti no Latvijas, Igaunijas, Lietuvas un Azerbaidžānas prezentēja izstrādātos sadarbības un pasākumu plānus, kas veiksmīgas kopdarbības gadījumā tiks īstenoti Izglītības attīstības centrā un Valmieras Biznesa un inovāciju inkubatorā (VBII). 

“Priekšlikumu izstrādē darbojāmies kā konsultantu grupa. Sastādījām pasākumu plānu vienai aktivitātei, kas notiks Izglītības attīstības centra rīkotās starptautiskās konferences ietvaros. Tā norisināsies Valmierā no 6. līdz 8.jūnijam, tiekoties 60 dalībniekiem no dažādām valstīm. Mums ir uzticēta nelielas, bet atbildīgas konferences daļas plānošana, kas saskan ar apgūto studijās,”

portālam “Valmieras Ziņas” pastāstīja Viktorija, studente no Lietuvas. Jauniešu ideja Izglītības attīstības centrā ir ne tikai akceptēta, bet arī studenti piedalīsies tās īstenošanā.

“Prasība bija vakara pasākuma plāna izstrāde konferences dalībniekiem. Kopā ar klientu nonācām pie idejas piedāvāt ekskursiju Valmieras gidu vadībā. Otrā vakara aktivitātēm esam sagatavojuši trīs variantus: Valmiermuižas alus darītavas apmeklējums, brauciens ar Gaujas tramvaju, Sajūtu parka apmeklējums. Esam arī atbildīgi, lai dalībnieki veiksmīgi nokļūtu norises vietā un viss ritētu, kā iecerēts,”

stāstīja Laine, studente no Latvijas.

Savukārt otras grupas uzdevums bija izstrādāt priekšlikumus regulāriem pasākumiem VBII.

“Uzsvērsim VBII lomu veiksmīgas uzņēmējdarbības veicināšanai reģionā. Klienti vēlējās pasākumu plānu, ietverot laika grafika, definētas mērķgrupas, uzsverot esošo situāciju Valmierā, tās apkaimē un Vidzemē. Pēc divām tikšanās reizēm VBII, vienā apzinot, ko nepieciešams sasniegt un izvirzot idejas, bet otrā diskutējot jau par konkrētiem priekšlikumiem, esam sagatavojuši realizācijas plānu idejas īstenošanai. Tā būs studentu un jauno uzņēmēju tikšanās, kopīgas sarunas, iesaistot ekspertus, lai uzlabotu esošo biznesa piedāvājumu,”

stāstīja Sjūzena, studente no Igaunijas.

Studentu grupu konsultāciju modulis tika izstrādāts jau iepriekš, ViA iesaistoties starptautiskā projektā. ITEM maģistra programmā tas tiek īstenots, portālam “Valmieras Ziņas” stāstīja Agita Līviņa, kursa “Studentu grupu konsultēšana” vadītāja.

“Kurss ir ļoti praktisks. Bija arī teorija, lai studenti saprastu, kas ir konsultanta darbs, kādas prasmes nepieciešamas. Liels pluss ir tas, ka apgūto studenti varēja paši pārbaudīt, nevis tikai balstīties uz pasniedzējas teiktā. Arī, ja pirmā saskarsme ar klientu nav tik veiksmīga, kā plānots, tā ir iespēja jauniešiem meklēt risinājumu. Tos arī studenti atrada. Pasniedzējs šeit darbojas kā novērotājs.”

Kursa ietvaros studenti pildīja eksāmenu darbu, norādot, kā tiktu galā ar neapmierinātu klientu, kā pārvarēt nesaprašanos komandā, tāpat bija jānosaka veiktā konsultāciju pakalpojuma cena, kā arī jāizstrādā noslēguma ziņojuma izpētes struktūra.

Pasniedzēja vērtē, ka dažādos posmos panākumi bijuši atšķirīgi. Liela nozīme ir arī klientam, jo šāda sadarbība prasa papildu enerģiju un laiku, kā arī uzticēšanos. Abām pusēm ir jāsaprot, ko iegūs, kas jāiegulda.

Pēc prezentācijām studenti norādīja, ka praktiskie uzdevumi bijuši vērtīgi un gribētu turpinājumu. Tāpēc jau tiek domāts par jaunu uzņēmumu iesaistīšanu, kuri saistīti ar pasākumu organizēšanu, kuriem būtu vajadzīgs studentu veikts pētījums, idejas, uzdevumi.

Kursa ietvaros ar jauniešiem strādāja trīs pasniedzējas: kursa vadītāja Agita Līviņa, par psiholoģiskajiem aspektiem darba grupās lekcijas vadīja Vinete Silkāne, savukārt Aiva Švēde pastāstīja par konsultēšanas praktiskajiem aspektiem.

ITEM ir ar Klaipēdas Universitāti izveidota kopīga maģistra studiju programma “Starptautiskā tūrisma pasākumu vadība”.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

KLIENTU KONSULTANTS/-TE - KASIERIS/-E Tu iegūsi - stabilu atalgojumu vienmēr laikā 5.45 EUR/h - 5.90 EUR/h (bruto), - mēs parūpēsimies par Tavu maltīti – katru dienu bezmaksas un garšīgas pusdienas; - atbalstu un apmācības, lai Tev būtu viss nepieciešamais veiksmīgam darba sākumam; - veselības apdrošināšanu (pēc nostrādātiem 3 mēnešiem); - apmaksātu pirmreizējo obligāto veselības pārbaudi; - dāvanas svētkos un stipendijas bērniem par izcilām sekmēm - mēs novērtējam un atbalstām ģimenes vērtības; - 300 EUR bonuss par katru rekomendēto kolēģi, kurš uzsāks darbu mūsu komandā. Mēs sagaidām - pamatizglītību, - latviešu valodas zināšanas atbilstoši B1 līmenim, - vēlams pieredzi līdzīgā darbā, - vēlmi un spēju aktīvi strādāt. Mēs Tev uzticēsim - laipnu un precīzu klientu apkalpošanu, - preču izvietošanu plauktos, - darbu kasē. Pieteikties vari šeit, atverot saiti! Ja ir kādi jautājumi, zvani uz bezmaksas tālruni 80000088. Profesija: VEIKALA KASIERIS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Valdemāra iela 2, Rūjiena, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-31 Kontaktpersona: Pieteikties, atverot saiti. 80000088 Izglītības līmenis: Vispārējā pamatizglītība

Zemessardzes 2.Vidzemes brigāde (Reģ.Nr. Reģ.Nr. 90000040549) VALMIERĀ uz noteiktu laiku piedāvā darbu VADOŠAJAM FINANSISTAM Darba pienākumi:  Izstrādāt ZS 2.VBde budžeta projektu un plānotā finansējuma izmaksu sadalījumu pa ceturkšņiem; Veikt kārtējā gada ZS 2.VBde budžeta izdevumu programmu izpildes uzskaiti pa mēnešiem un pārplānošanu gada laikā;  Vadīt 2.VBde budžeta projektu un izstrādāt priekšlikumus budžeta grozījumiem; ZS 2.VBde budžeta ietvaros veikt finanšu līdzekļu sadali ZS 2.VBde vienībām atbilstoši veicamajam uzdevumam; Apkopot ZS 2.VBDE štāba un vienību iesūtītās vajadzības iepirkumu veikšanai; Sagatavot ZS 2.VBde izdevumu tāmes vienību nodrošināšanai ar nepieciešamajām preču iegādēm atbilstoši plānotajam budžetam; Veidot vienību saimniecisko darījumu norēķinu dokumentu sagataves resursu vadības sistēmā HORIZON; Veikt ZS 2.VBde budžeta izpildes analīzi par noteiktu laika periodu vai par noteiktu izdevumu programmu pēc daļas priekšnieka pieprasījuma; Kontrolēt ZS 2.VBde komandiera pavēļu izpildi savas kompetences ietvaros; Apkopot, sagatavot un iesniegt nepieciešamo informāciju pēc ZS Štāba pieprasījumiem par atbildībā esošajiem jautājumiem; Pamatprasības: 2.līmeņa augstākā izglītība; Kvalifikācijas kursi grāmatvedībā; Vismaz divu gadu darba pieredze grāmatveža, finansista amatā (pieredze grāmatvedības darbā valsts iestādē tiks uzskatīta par priekšrocību)  Prasme lietot grāmatvedības programmu “Horizon”; Teicamas latviešu un vēlamas angļu valodas zināšanas; Labas organizatoriskās prasmes Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām;  Precizitāte un augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja pielietot pozitīvās saskarsmes iemaņas, psiholoģiskā noturība; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; · Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vadošais finansists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.01.2026. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: FINANSISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-12 Kontaktpersona: Pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi sūtīt uz aija.bumane@mil.lv, t. 26130777. Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri