Valmieras Ziņas

Veselības aprūpes nozarē izsludina ārkārtas stāvokli

Lasīšanas laiks: 5 min

Pieaugošā stacionēto Covid-19 pacientu skaita dēļ Valsts operatīvās medicīniskās komisijas sēdē ceturtdien nolemts izsludināt ārkārtas stāvokli veselības aprūpes sistēmā, žurnālistiem pavēstīja Veselības ministrijas valsts sekretāre Daina Mūrmane-Umbraško.

Tādējādi Veselības ministrija varēs likt otrā un trešā līmeņa slimnīcām pēc iespējas operatīvāk pārņemt pacientus no universitāšu un reģionālajām slimnīcām.

“Vienojāmies, ka tiek veidota īpašas sadarbības teritorijas,” atklāja valsts sekretāre, skaidrojot, ka tās pārraudzīs koordinators, lai varētu operatīvi apmainīties ar informāciju par slimnīcu ieviestajiem pakalpojumu ierobežojumiem. Sadarbības tīkli veidosies ap reģionālajām slimnīcām, un tajos ietilps pirmā un otrā līmeņa slimnīcas.

“Jau četrās slimnīcās, tajā skaitā Rīgas Austrumu klīniskajā universitātes slimnīcā, ir sasniegts kritiski augsts esošo gultu noslogojums,” sacīja valsts sekretāre.

Līdz ar ārkārtas situācijas izsludināšanu “mēs varam arī dot lielākas tiesības slimnīcu vadītājiem”, norādīja Mūrmane-Umbraško, skaidrojot, ka tas tostarp sniegtu lielāku kontroli pār darbinieku atvaļinājumiem. Tāpat slimnīcām būtu vienkāršāk piesaistīt cilvēkresursus Covid-19 pacientu ārstēšanai.

Tādējādi ārstniecības iestādes Covid-19 pacientu aprūpē varēs iesaistīt medicīnas personālu, kas ierastos apstākļos nestrādātu ar infekcijas slimības pacientiem, kā arī piesaistīt citu specialitāšu ārstus.

Austrumu slimnīcas valdes priekšsēdētājs Imants Paeglītis skaidroja, ka ārkārtas situācijas izsludināšana ļaus efektīvāk pārvaldīt cilvēkresursu pieejamību. “Mēs varam pārtraukt atvaļinājumus vieglāk, mēs varam darbiniekiem lūgt strādāt brīvdienās. Tie ir lēmumi attiecībā uz to, lai nodrošinātu vajadzīgo personālu,” atzīmēja Paeglītis.

Tāpat slimnīcas vadītājs teica, ka patlaban neredz nepieciešamību apturēt ambulatoro pakalpojumu sniegšanu ārstniecības iestādē, taču plānveida pakalpojumus jau šobrīd sāk ierobežot, slimnīcā vērtējot, vai pacientu nepieciešams stacionēt, un iespēju robežās atliekot pakalpojumus.

Vadoties pēc Veselības ministrijā paustā, ārkārtas situācija kā juridisks statuss arī paātrina lēmumu pieņemšanas procesu un VOMK ir plašākas pilnvaras uzdot ārstniecības iestādēm pārvirzīt noteiktus veselības aprūpes pakalpojumus un pacientu plūsmu.

Kā norāda ministrijā, piemēram, ja kādā slimnīcā nevarēs nodrošināt veselības aprūpes pakalpojumus, kurus nedrīkst pārtraukt sniegt iedzīvotājiem, tos organizēs citā ārstniecības iestādē. Tāpat otrā un trešā līmeņa slimnīcām būs jāpārņem pacienti no reģionālajām un universitātes slimnīcām, kuru veselības stāvoklis un turpmākā ārstēšanas gaita to pieļaus.

Vienlaikus tāpat kā līdz šim slimnīcas pašas lems par noteiktu plānveida un citu veselības aprūpes pakalpojumu ierobežošanu, ņemot vērā konkrēto situāciju, primāri sniedzot neatliekamo palīdzību. Ja būs nepieciešams veselības aprūpes pakalpojumus ierobežot plašāk, tāpat kā iepriekš lēmumu apstiprinās valdība.

Attiecībā uz veselības aprūpes pakalpojumiem ministrijā uzsver, ka arī turpmāk tiks nodrošināta neatliekamā medicīniskā un akūtā palīdzība, tajā skaitā nepieciešamie izmeklējumi un konsultācijas.

Līdzīgā apjomā kā līdz šim tiks sniegti ambulatorie veselības aprūpes pakalpojumi, tostarp speciālistu konsultācijas. Netiks atceltas arī onkoloģiskās, dzīvību glābjošas, kā arī tādas operācijas, kuru atcelšanas rezultātā var iestāties invaliditāte.

Ministrijā skaidro, ka katra ārstniecības iestāde individuāli sazināsies ar pacientu, lai informētu, ja kāds pakalpojums tiks atlikts. Vienlaikus šie pacienti nezaudēs savu rindu, un, atjaunojot konkrēto pakalpojumu sniegšanu, tos saņems prioritāri. Ja cilvēks, piemēram, kopā ar ģimenes ārstu izlemj, ka kāds pakalpojums šobrīd nav nepieciešams, svarīgi esot atcelt pierakstu ārstniecības iestādē.

Lai saņemtu precīzāku informāciju par valsts apmaksātajiem veselības aprūpes pakalpojumiem, iedzīvotāji tiek aicināti sazināties ar Nacionālo veselības dienestu pa tālruni 8000 1234.

Kā ziņots, veselības ministre Ilze Viņķele (AP) iepriekš intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā “Rīta panorāma” atklāja, ka, izsludinot ārkārtas situāciju veselības aprūpes nozarē, slimnīcu vadību rīcībā būs brīvāki instrumenti medicīnas personāla darba pārorganizācijai un pārkārtošanai, kā arī mandāts plānveida pakalpojumu un arī ambulatoro pakalpojumu ierobežošanai, ja tas nepieciešams.

Nacionālā veselības dienesta dati liecina, ka pagājušajā diennaktī stacionēti 102 Covid-19 pacienti. Savukārt kopumā stacionāros patlaban ārstējas 744 pacienti, no kuriem 704 ir ar vidēji smagu slimības gaitu, bet 40 – smagu slimības gaitu.

Pēdējās diennakts laikā no stacionāra izrakstīti 65 pacienti, bet līdz šim kopumā – 1863.

Trešdien Latvijā atklāti 890 jauni Covid-19 gadījumi, savukārt 11 sasirgušie miruši, liecina Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) apkopotie dati.

Viena no mirušajām personām bijusi vecumā no 55 līdz 60 gadiem, trīs – vecumā no 65 līdz 75 gadiem, trīs – vecumā no 75 līdz 85 gadiem, bet vēl trīs – vecumā no 85 līdz 95 gadiem. Vēl viena no mirušajām personām bijusi vecumā no 95 līdz 100 gadiem. Diennakts laikā 11 mirušie ir atkārtots ceturtais augstākais rādītājs Latvijā.

Līdz šim kopumā mirušas 304 personas, kurām bija apstiprināta saslimšana ar Covid-19.

Šis ir trešais lielākais vienā diennaktī atklāto inficēto skaits līdz šim. Iepriekš lielāks gadījumu skaits tika atklāts 3.decembrī, kad bija reģistrēti 930 Covid-19 gadījumi un 26.novembrī, kad tika fiksēti kopumā 898 saslimšanas ar Covid-19 gadījumi.

Kopumā šīs nedēļas pirmajās trīs dienās Covid-19 saslimstības rādītāji ir nedaudz zemāki nekā iepriekšējā nedēļā – kopējais trīs dienu laikā ar Covid-19 saslimušo skaits ir samazinājies no 2232 personām pagājušajā nedēļā līdz 2186 šonedēļ jeb par 2%.

Pēdējās diennakts laikā Latvijā veikti 9642 Covid-19 testi, kas ir līdz šim otrais lielākais veikto testu skaits vienas diennakts laikā. No visiem aizvadītajā diennaktī veiktajiem testiem pozitīvi bijuši 9,2%. SPKC iepriekš skaidroja, ka šis rādītājs Eiropas Savienībā tiek uzskatīts par būtisku, jo, tam pārsniedzot 4% robežu, slimības izplatība uzskatāma par strauju un nekontrolētu.

Latvijā ar Covid-19 kopumā saslimuši 23 706 cilvēki. Aģentūras LETA aprēķini liecina, ka pēdējo 14 dienu laikā ir atklāti 8535 Covid-19 gadījumi, savukārt senāki saslimšanas gadījumi tiek uzskatīti par tādiem, kas atveseļojušies.

SIA “Valmieras Olimpiskais centrs” Peldbaseinu komplekss aicina pievienoties savai komandai: Glābēju Amata pienākumi: -uzraudzīt, lai apmeklētāji ievēro Peldbaseinu kompleksa Iekšējās kārtības noteikumus; -sniegt pirmo palīdzību ārkārtas situācijās; -sniegt apmeklētājiem informāciju par Peldbaseinu kompleksu; -veikt nepieciešamos uzkopšanas darbus, sekot līdzi ūdens kvalitātei baseinos; -nodrošināt pastāvīgu peldbaseinu un atpūtas zonas uzraudzību; -citi pienākumi, kas saistīt ar Peldbaseinu kompleksa ikdienas darbu. Mēs sagaidām: -labas peldēšanas/niršanas ūdenī prasmes; -C kategorijas sporta speciālista vai glābēja sertifikāts tiks uzskatīts par priekšrocību. -apliecinājumu par izietiem pirmās palīdzības kursiem; -augstu atbildības sajūtu, enerģiju, aktivitāti, pozitīvu attieksmi pret cilvēkiem; -labas komunikācijas prasmes; -spēju saglabāt mieru ārkārtas situācijās; -profesionālu attieksmi pret darba pienākumiem, spēju kvalitatīvi veikt darba pienākumus intensīva darba ritma apstākļos, -labas latviešu valodas zināšanas; -spēja sazināties arī angļu valodā tiks uzskatīta par priekšrocību. Mēs piedāvājam: -dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu stabilā uzņēmumā; -labus darba apstākļus; -apmācības; -sociālās garantijas; -konkurētspējīgu atalgojumu – stundas likme 6,00€, (pārbaudes laikā 5,50€); -summēto darba laiku, maiņu darbu, kas apvienojams ar studijām; -darba vieta: Valmieras Peldbaseinu komplekss Čempionu ielā 4, Valmierā, Valmieras novadā. Pieteikuma vēstuli un CV lūdzam sūtīt uz e-pastu – inga.amerika@valmierasoc.lv. Vairāk informācijas: +371 26822909. Tiks izskatīti tikai tie pieteikumi, kuros būs gan CV, gan motivācijas (pieteikuma) vēstules. Pieteikumus uz vakanci iesniegt līdz 31.07.2025.

Pievienojies Sporta Veselības centra komandai kā fizioterapeits! Vai vēlies strādāt dinamiskā, sportiskā vidē, kur katra diena ir iespēja augt un palīdzēt citiem sasniegt labāko formu? Mēs meklējam fizioterapeitu uz noteiktu laiku, kurš vēlas attīstīties kopā ar profesionāļu komandu un strādāt gan ar sportistiem, gan ikvienu, kuram nepieciešama palīdzība kustību un veselības uzlabošanā. Ko mēs sagaidām no Tevis? -Augsta atbildības sajūta un spēja sadarboties komandā; -Vēlme mācīties un attīstīties; -Profesionāls bakalaura grāds veselības aprūpē vai sporta zinātnē ar kvalifikāciju “fizioterapeits” vai pēdējā kursa studijas; -Reģistrācija ārstniecības personu valsts reģistrā (ja studijas pabeigtas); -Valsts valodas prasmes; -Pieredze sporta rehabilitācijā un fizioterapeita sertifikāts tiks uzskatīti par priekšrocību. Tavi galvenie pienākumi būs: -Novērtēt pacienta/klienta funkcionālo stāvokli un veikt tā analīzi; - Sastādīt individuālu rehabilitācijas plānu; -Veikt dažāda veida ārstnieciskās masāžas atbilstoši pacienta vajadzībām; -Vadīt individuālās un grupu fizioterapijas nodarbības; -Apmācīt pacientus par ikdienas kustībām un aktivitātēm; -Nodrošināt uz klientu orientētu pakalpojumu sniegšanu. Ko Tu iegūsi, pievienojoties mums? -Darbu sportiskā, profesionālā un atbalstošā kolektīvā; - Iespēju strādāt ar modernākajām tehnoloģijām, kā arī darboties sporta ārsta vadībā; -Darbu gan ar sportistiem un komandām, gan ar klientiem bez sporta pieredzes; -Darba līgums uz noteiktu laiku (ar iespēju turpināt darba tiesiskās attiecības uz nenoteiktu laiku); - Stabilu atalgojumu — bruto no 1900,00 EUR, sociālās garantijas; -Dinamisku, atbildīgu un interesantu darbu; -Dienas darbu ar summēto darba laiku un akorda sistēmu; -Modernu, drošu un sakārtotu darba vidi; Tava jaunā darba vieta: Sporta Veselības centrs, Čempionu iela 2, Valmiera. Ja vēlies būt daļa no mūsu komandas, sūti savu CV un pieteikumu uz aiva.dreimane@valmierasoc.lv, pieteikumus gaidīsim līdz 21.07.2025.

Vairāk par mums uzzināsi šeit: https://www.vid.gov.lv/lv/personals VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ. Nr. 90000069281) izsludina konkursu uz Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes Otrās juridisko personu parādu atgūšanas daļas galvenā nodokļu inspektora ierēdņa amatu (2 vakances uz nenoteiktu laiku un 1 vakance uz noteiktu laiku) Ar iespēju strādāt Valmierā, Madonā, Cēsīs, Balvos, Daugavpilī vai Rīgā. Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) pamatdarbības un atbalsta funkcijas īstenošana labprātīgas nodokļu, nodevu, citu valsts noteikto obligāto maksājumu un tieši piemērojamos Eiropas Savienības normatīvajos aktos par muitas lietām noteikto maksājumu saistību izpildes, aprēķināšanas un maksāšanas pareizības kontroles, atbalsta un nodokļu parādu piedziņas jomā. Ja vēlies ieguldīt savas zināšanas un prasmes interesantā un dinamiskā vidē un ikdienā pildīt darba pienākumus, kas saistīti ar nodokļu maksātāju nesavlaicīgu norēķināšanu ar valsts budžetu, konkrētas situācijas analīzi un risinājumu piedāvāšanu, vienojoties ar parādnieku par parāda atmaksu, vai nodokļu parādu atgūšanas procesa uzsākšanu parādniekam, piesakies! Obligātās prasības: vismaz pirmā līmeņa profesionālā augstākā (koledža) izglītība; zināšanas nodokļu normatīvajos aktos; atbilstība likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām*; nevainojama reputācija. Ja Tev piemīt kāda no šādām īpašībām, mēs Tevi gaidām Otrās juridisko personu parādu atgūšanas daļā: esi nosvērts; patīk meklēt risinājumus; spēj sekot līdzi informācijai; proti analizēt informāciju; atbildīgi risini izveidojušos situāciju; saskati likumsakarības; strādā ar datoru un programmām; komunicē ar jebkuru personu. Tev ikdienā būs šādi pienākumi: jākomunicē ar nodokļu maksātājiem attālināti vai rakstiski; jārīko un jāpiedalās attālinātajās tikšanās ar nodokļu maksātājiem; jāgatavo pieprasījumi un rīkojumi nodokļu maksātājiem, iestādēm un organizācijām; jāstrādā ar informācijas sistēmām un jāiegūst informācija par nodokļu maksātāju; jāanalizē nodokļu maksātāja saimnieciskā darbība; jāvērtē finanšu dokumenti, jāapkopo informācija un jāgatavo argumentēti lēmumu projekti; jāsadarbojas ar kolēģiem. Mēs piedāvājam: Stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1130 līdz 1388 EUR (bruto), pārbaudes laikā līdz 1200 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes ilguma attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā;. Tev būs sociālās garantijas. Apdrošināšanas polisi. Brīvas papildus dienas (papildatvaļinājuma dienas). Iespēju strādāt mūsdienīgā darba vidē. Labas izaugsmes iespējas. Ieguldīt savas zināšanas un prasmes. Tavs darbs būs novērtēts no kolēģu un vadības puses. Ātri apgūt darba pienākumus. Teicamu kolektīvu. Elastīgu un ērtu darba laiku. Priekšrocības pretendentam ar: ˗ pirmā līmeņa profesionālo augstāko (koledža) izglītību ekonomikā vai komerczinībās un administrēšanā vai tiesību zinātnē. Ierēdņa dienesta vieta: Beātes iela 49, Valmiera; Raiņa iela 3, Madona; Kr.Valdemāra iela 2, Cēsis; Brīvības iela 81, Balvi; Rīgas iela 4/6, Daugavpils; Talejas iela 1, Rīga Pieteikuma vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 20 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz NNVP_2JPPAD_GNI_norādi pašvaldību_Vards_Uzvards”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Piesakot savu kandidatūru vakantajam ierēdņa amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67123733. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru +371 67122633 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. *Šā panta pirmās daļas 4. punkts neattiecas uz personu, kura pretendē uz ierēdņa amatu, kas ir vakants uz noteiktu laiku. Profesija: GALVENAIS NODOKĻU INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 3 Aktuāla līdz: 2025-07-28 Kontaktpersona: vid.konkursi@vid.gov.lv, 67122633

Mūsu partneri