Valmieras Ziņas

“Valmieras Ziņas” meklē atbildi: Kādā prioritātē grantētajām ielām tiek uzklāts cietais segums? (2)

Lasīšanas laiks: 4 min

Valmierā šobrīd ir 37,516 km grantēto ielu. Sausajā laikā ielu putēšana būtiski pasliktina gaisa kvalitāti. Lai novērstu  grantēto ielu putēšanu pavasara un vasaras sausajā sezonā, SIA “Valmieras Namsaimnieks” aprīlī veica grantēto ielu apstrādi ar putekļu absorbentu. Taču šis tomēr ir problēmas īstermiņa risinājums. Turklāt grantētās ielas tiek izdangātas un tajās veidojas bedres, kā arī mitrajā laikā peļķes un dubļi apgrūtina gājēju un autotransporta pārvietošanos. Tādēļ iedzīvotāji regulāri pašvaldību aicina risināt šo jautājumu, uzklājot ielām asfaltu vai vismaz šķembas un bitumena emulsiju.

Šoreiz meklējam atbildi uz kāda lasītāja portālā publicēto komentāru par grantēto ielas posmu pie Linarda Laicena ielas 12. nama.

“Dīvaina attieksme Valmierā attiecībā uz ielu uzturēšanu. Gar L. Laicena ielas 12. māju ar 85 mājsaimniecībām (140 m grants segums) nevar apstrādāt kaut ar frēzēto asfaltbetona masu, bet Podnieku ielu ar ~15 mājsaimniecībām 400 m garumā noklāj. Jāsāk domāt vai tik kāds deputāts tur nedzīvo?”,

jautā portāla lasītājs.

Valmieras pilsētas pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste vides komunikācijā Līga Bieziņa portālu “Valmieras Ziņas” informēja:

“Lielākoties grantētajām ielām bedru veidošanos efektīvi un ilglaicīgi novērst var vienīgi asfaltēšana. Frēzasfalts kā virsmas seguma uzlabošanas metode Valmierā netiek izmantota. Šādi apstrādātām ielām nav iespējama virsmas seguma kopšana. Lai uzlabotu pilsētas grantēto ielu stāvokli, Valmieras pilsētas pašvaldība kā risinājumu izmanto ielu virsmu divkāršu apstrādi ar šķembām un bitumena emulsiju, tādējādi radot šīm ielām cietu virsmas seguma pārklājumu. Šāds risinājums efektīvi pielietojams tikai ielām ar lietus ūdens noteci un zemu satiksmes intensitāti (pamatā – savrupmāju rajonos).

Ielām, kam bija laba lietus ūdens notece – lietus ūdens kanalizācija vai laba ūdens drenāža un grāvju sistēma – divkāršā virsmu apstrāde jau ir veikta. 2014.gadā tika apstrādāti 0,6 km grantēto ielu. 2015.gadā tie bija 0,68 km grantēto ielu. 2016.gadā grantēto ielu virsmas divkāršā apstrāde veikta 0,925 km un 2017.gadā – 0,648 km garumā. Līdzīgā veidā, veicot apstrādi vienā kārtā, tika uzlabots arī Austrumu ielas 0,7 km asfaltētās daļas stāvoklis. Savukārt 2018.gadā grantēto ielu virsmas divkārtu apstrāde veikta 5,5 km garumā 16 ielu posmos Burkānciemā, Kārlienā un Jāņparkā. Portāla lasītāja komentārā minētajai Podnieku ielai tās virsmas divkāršā apstrāde (cietā virsmas seguma ieklāšana) tika veikta 2018.gadā.

Grantēto ielu divkāršo apstrādi Valmieras pilsētas pašvaldība organizē plānveidā atbilstoši Valmieras pilsētas pašvaldības domes apstiprinātajām ielu uzturēšanas klasēm, nepieciešamajiem priekšdarbiem un pieejamajam budžetam. Vispirms virsmas divkāršā apstrāde tiek veikta C klases ielām – “Nozīmīgākajām grantētajām ielām” – ar lietus ūdens noteci. Pēc tam ielu apstrāde tiek turpināta D klases ielām – “Pārējās grantētās ielas” – ar lietus ūdens noteci.

Atsevišķām C klases ielām, piemēram, Sporta un Skolas ielām, kam divkāršā apstrāde nebija iespējama nesakārtotas lietus ūdens novadīšanas sistēmas dēļ, virsmas seguma stāvokļa uzlabošana notiek pakāpeniski. Šīm ielām vispirms, izstrādājot būvprojektu, nepieciešama lietus ūdens novadīšanas sistēmas izbūve. Pēc tam iespējama ielu virsmas seguma stāvokļa uzlabošana, ieklājot cieto segumu.

Savukārt C klases Vienības ielas posmam no Brīvības līdz Loku ielai, Tālavas un Teodora Ūdera ielām līdzīga lietus ūdens novadīšanas sistēmas sakārtošana un divkāršā virsmas seguma apstrādes metodes izmantošana virsmas seguma uzlabošanai nav izmantojama to grunts sastāva dēļ un netiek plānota.  Tālavas un Teodora Ūdera ielām ir izstrādāti ielu pārbūves būvprojekti.

Plānveida grantēto ielu virsmu divkāršā apstrāde tiek turpināta arī šogad, 2020.gadā.  Cieto segumu vispirms paredzēts ieklāt šādās C klases ielās: Ausekļa un Straupes ielās, Ūdens ielas posmā no Pauku līdz Zaķu ielām, kā arī Vienības ielas posmā no Brīvības līdz Austrumu ielām, kopā 1,327 km garumā. Pēc tam cieto segumu plānots ieklāt šādām D klases ielām: Dauguļu, Dikļu, Ezera, Jāņa Ziemeļnieka, Krasta, Lazdu, Parka, Pilātu, Upe un Ūdru ielās, kopā 2,951 km garumā.

Sporta un Skolas ielām, kas ir C klases ielas, 2019.gadā tika izstrādāts būvprojekts “Lietus ūdens/drenāžas kolektora un grāvju sistēmas sakārtošana Sporta un Skolas ielās”. Šīm ielām šogad saskaņā ar būvprojektu vispirms tiks sakārtota lietus ūdens novades sistēma. Pēc tam, joprojām saglabājoties ielu virsmas divkāršai apstrādei piemērotiem laikapstākļiem, abām ielām plānota arī to virsmas divkāršā apstrāde.

Ielas posms gar Linarda Laicena ielu 12 ir D klases iela. Ielas virsmas divkāršā apstrāde ar granti un bitumena emulsiju nav izmantojama kā risinājums Linarda Laicena grantētā ielas posma seguma uzlabošanai, jo šim posmam nepieciešams mainīt ielas ģeometriju, sakārtot apakšzemes komunikācijas un izbūvēt lietus ūdens kanalizāciju. Šādu pārbūves darbu veikšana iespējama saskaņā ar izstrādātu būvprojektu. 2020.gadā grantētajam ielas posmam tiks nodrošināti ikdienas uzturēšanas darbi, veicot ielas greiderēšanu, izlīdzinot bedres, kā arī ielai ir veikta pretputekļu apstrāde.”

 

    Iedzīvotājs - 08.05.2020

    Brīnišķīgi, ka Tālavas un Teodora Ūdera ielām ir izstrādāti ielu pārbūves būvprojekti.
    Projektus izstrādāja jau pirms 2 gadiem, ar iedzīvotājiem viss saskaņots, bet solītie darbi joprojām nav sākušies. Ko gaidām? Kad beidzot kaut kas tiks darīts?

    Tās nav vienīgās ielas, kurām projekti jau sen gatavi. Kaut kur jau sen bija minēts, ka arī Rubenes ielai tāds esot.

    Mani vairāk interesē, vai, ņemot vērā slikto atzinumu par veloceļu infrastruktūru, joprojām tiks realizēti šie padomju stila ielu rekonstrukcijas darbi? Andreja Upīša ielā uztaisīja Rīgas Čaka vai Brīvības ielas monstru. Izcirta daudzus kokus. Vai tiešām mums tā patīk? Neviens Eiropā nav bijis un redzējis, kas ir videi draudzīga infrastruktūra? Vai to, ka pirmajā vietā ir gājējs, otrajā velo, trešajā auto? Mums joprojām ir padomijas laikā iesakņojies auto kults.
    Gribetos teikt, ka zaļo apstādījumu un kvalitatīvu, nodalītu veloceļu esamība ir pilsētas vadības intelekta pazīme.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

reģ.Nr.LV90001342592 izsludina konkursu uz vakantajiem amatiem Vidzemes Augstskolas Zinātniskajā institūtā: vadošais pētnieks - 1 vieta; zinātnes nozare Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija, apakšnozare Komunikācijas teorija Uz vadošā pētnieka amatu var pretendēt persona ar doktora grādu, kurai ir pētījumu profilam atbilstošas zinātniskās publikācijas un/vai patenti, kura spēj patstāvīgi veikt zinātniskos pētījumus, veidot zinātnisko projektu pieteikumus, vadīt citu zinātnieku pētniecisko darbu un kuram zinātniskā un akadēmiskā darba stāžs kopumā nav mazāks par pieciem gadiem. Pretendentu zinātnisko kvalifikāciju izvērtē institūta zinātniskā padome atbilstoši “Nolikums par vēlēšanām akadēmiskajos amatos Vidzemes Augstskolā” (https://va.lv/dokumenti). Pretendentiem uz vakantajiem amatiem līdz 2025.gada 19.decembrim (ieskaitot) jāiesniedz institūta zinātniskajai padomei adresēts iesniegums-motivācijas vēstule par dalību konkursā, norādot, uz kādu amatu un kādā zinātņu nozarē/apakšnozarē kandidāts pretendē, izglītību un zinātnisko grādu apliecinošu dokumentu kopijas, publicēto zinātnisko darbu saraksts, CV ar iekļautu informāciju par angļu valodas zināšanu līmeni. Pieteikumu sūtīt Vidzemes Augstskolas juristei-personāla speciālistei: kabinets Nr.222, Tērbatas iela 10, Valmiera, LV-4202 vai pa e-pastu agrita.somase@va.lv ar norādi „Konkurss uz zinātnisko amatu”; tālr.: 26442256. Samaksa vadošajam pētniekam: 17,54-52,62 EUR/h,atbilstoši konkrētajam veiktajam darbam. Profesija: VADOŠAIS PĒTNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Tērbatas iela 10, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-19 Kontaktpersona: CV,mot.vēst.,lūdzam sūtīt uz e-pastu: agrita.somase@va.lv

reģ.Nr.LV90001342592 izsludina konkursu uz vakantajiem amatiem Vidzemes Augstskolas Zinātniskajā institūtā: vadošais pētnieks - 1 vieta; zinātnes nozare Elektrotehnika, elektronika, informācijas un komunikāciju tehnoloģijas, apakšnozare Sistēmu analīze, modelēšana un projektēšana. Uz vadošā pētnieka amatu var pretendēt persona ar doktora grādu, kurai ir pētījumu profilam atbilstošas zinātniskās publikācijas un/vai patenti, kura spēj patstāvīgi veikt zinātniskos pētījumus, veidot zinātnisko projektu pieteikumus, vadīt citu zinātnieku pētniecisko darbu un kuram zinātniskā un akadēmiskā darba stāžs kopumā nav mazāks par pieciem gadiem. Pretendentu zinātnisko kvalifikāciju izvērtē institūta zinātniskā padome atbilstoši “Nolikums par vēlēšanām akadēmiskajos amatos Vidzemes Augstskolā” (https://va.lv/dokumenti). Pretendentiem uz vakantajiem amatiem līdz 2025.gada 19.decembrim (ieskaitot) jāiesniedz institūta zinātniskajai padomei adresēts iesniegums-motivācijas vēstule par dalību konkursā, norādot, uz kādu amatu un kādā zinātņu nozarē/apakšnozarē kandidāts pretendē, izglītību un zinātnisko grādu apliecinošu dokumentu kopijas, publicēto zinātnisko darbu saraksts, CV ar iekļautu informāciju par angļu valodas zināšanu līmeni. Pieteikumu sūtīt Vidzemes Augstskolas juristei-personāla speciālistei: kabinets Nr.222, Tērbatas iela 10, Valmiera, LV-4202 vai pa e-pastu agrita.somase@va.lv ar norādi „Konkurss uz zinātnisko amatu”; tālr.: 26442256. Samaksa vadošajam pētniekam: 17,54-52,62 EUR/h,atbilstoši konkrētajam veiktajam darbam. Profesija: VADOŠAIS PĒTNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Tērbatas iela 10, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-19 Kontaktpersona: CV,mot.vēst.,lūdzam sūtīt uz e-pastu: agrita.somase@va.lv

Viens no vadošajiem metālapstrādes uzņēmumiem Latvijā  aicina komandā  REMONTATSLĒDZNIEKU! GALVENIE DARBA UZDEVUMI: veikt gāzes balonu pārbaudes atbilstoši prasībām un instrukcijām ievērot un izpildīt tehnoloģisko procesu un iekārtu pareizu, drošu ekspluatāciju SAGAIDĀM KANDIDĀTU AR: vidējo, vidējo profesionālo vai arodizglītību, vēlams tehniskajā specialitātē fiziskam darbam atbilstošu veselības stāvokli pieredze darbā ar ražošanas iekārtām tiks uzskatīta par priekšrocību PIEDĀVĀJAM: stabilu darbu uz attīstību orientētā ražošanas uzņēmumā darba rezultātam, prasmēm un kvalifikācijai atbilstošu atalgojumu no EUR 1500 bruto apmācības un atbalstu, uzsākot darbu veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšanu. Dažādus papildu labumus un bonusus sakārtotu darba vidi, darba apģērbu un nepieciešamo aprīkojumu atbalstu transporta izdevumu segšanā palīdzību dzīvesvietas atrašanai darba laiku 6.00-14.30 / 14.30-23.00. Bez nakts darba un vienmēr brīvām svētdienām un svētku dienām PIETEIKUMU SŪTĪT UZ E-PASTU: darbs@valpro.lv 64207235 | www.valpro.lv Pateicamies par atsaucību un informējam, ka sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz pārrunām. Nosūtot pieteikumu, Jūs piekrītat, ka personas datu pārzinis SIA VALPRO (Reģ. nr. 40003058280) iekļauj Jūsu personas datus savā datubāzē un uzglabā 1 gadu no pieteikuma saņemšanas brīža. Piekrišanu Jums ir tiesības atsaukt, rakstot uz norādīto e-pasta adresi. Profesija: REMONTATSLĒDZNIEKS Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 12A, Valmiermuiža, Valmieras pag., Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-20 Kontaktpersona: E-pasts: darbs@valpro.lv; Tālr.: 64207235, 29413500; Adrese: L.Laicena iela 2, Valmiera.

Mūsu partneri