Valmieras Ziņas

“Valmieras stikla šķiedras” apgrozījums pērn pieaudzis par 8,8%

Lasīšanas laiks: 5 min

Stikla šķiedras ražotāja AS “Valmieras stikla šķiedra” pagājušajā gadā strādāja ar 90,526 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 8,8% vairāk nekā 2020.gadā, kā arī guva 4,497 miljonu eiro peļņu pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš, liecina “Firmas.lv” informācija.

Savukārt “Valmieras stikla šķiedras” koncerna apgrozījums pērn bija 104,578 miljoni eiro, kas ir par 9,1% vairāk nekā 2020.gadā, bet grupas peļņa samazinājās par 23,2% un bija 5,289 miljoni eiro.

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka 2021.gads bija otrais pilnais Covid-19 globālās pandēmijas gads ar tās ierobežošanas pasākumiem valstu, Eiropas un pasaules mērogā, kas izraisīja neskaidrības gan saistībā ar pieprasījumu realizācijas tirgos, gan izejvielu un transportu, kā arī personāla pieejamību.

Pēc pieprasījuma pēc e-stikla izstrādājumiem mērenā krituma, kā arī augošā spiediena uz pārdošanas cenām 2020.gada ceturtajā ceturksnī un 2021.gada pirmajā ceturksnī, no 2021.gada otrā ceturkšņa jau novērots būtisks pieprasījuma pieaugums, kas turpinās, atzīmēts vadības ziņojumā.

Vienlaikus uzņēmuma vadība norāda, ka klientu pieprasījuma pieaugumu nevarēja pilnībā apmierināt, jo 2021.gada pirmajā ceturksnī visās krāsnīs nebija pieejams pietiekams visu veidu stikla daudzums kausēšanas procesa problēmu dēļ.

Šīs problēmas stikla ražošanā galvenokārt radās tāpēc, ka pandēmijas izraisītie piegādes ķēdes traucējumi lika mainīt izejvielas. Izejvielu maiņa īpaši spēcīgi ietekmēja e-stikla kausēšanas krāsns Nr.2.1 darbu, kuras remontu nācās atlikt par 1,5 gadiem, jo tam nepieciešamais finansējums nebija pieejams bilances pārstrukturēšanas laikā Latvijā īstenotā tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) dēļ.

Vadības ziņojumā teikts, ka “Valmieras stikla šķiedras” parādsaistību pārfinansēšana bija iespējama tikai pēc tam, kad pēc veiksmīgi pabeigtā akciju pirkšanas un pārdošanas līguma par kontrolējošo akcionāru kļuva “Duke I S.a.r.l.” un ar “SEB banku” tika panākta vienošanās par saistību pārstrukturēšanu. Tādējādi uzņēmums ieguva papildu finanšu līdzekļus 15 miljonu eiro apmērā, kas tiks izmantoti stratēģisko investīciju finansēšanai.

Līdz ar akcionāru maiņu un parādsaistību pārfinansēšanu, uzņēmums veica TAP plānā paredzētos maksājumus piegādātājiem pirms termiņa, TAP procesu izbeidzot trīs mēnešus pirms noteiktā termiņa – 2021.gada jūlijā.

Tas ļāvis normalizēt attiecības ar piegādātājiem, un ar vairākumu no tiem vienoties par atvērtiem apmaksas nosacījumiem. “Valmieras stikla šķiedra” tagad visus maksājumus veic savlaicīgi, turklāt kopā ar jauno kontrolējošo akcionāru tika veikti vairāki pasākumi pašu kapitāla struktūras uzlabošanai, palielinot pašu kapitāla rādītāju no mīnus 36% 2021.gada janvārī līdz plus 18% šobrīd, teikts vadības ziņojumā.

Tāpat vadības ziņojumā uzsvērts, ka šie pasākumi ļaus uzņēmumam atgūt zaudēto reputāciju ieinteresēto pušu acīs, piemēram, aizdevēju, kredītu apdrošinātāju, piegādātāju, valsts iestāžu vidū, un izmantot subsīdiju programmas, valsts atbalstu un piegādātāju atlaides.

Papildu finansējums arī ļāvis 2021.gada septembrī veikt plānoto krāsns Nr.2.1 remontu rekordīsā laikā. Veicot krāsns remontu, izdevies pilnībā pārskatīt iekārtas un palielināt kausēšanas jaudu par aptuveni 10%, proti, līdz 55 tonnām dienā, kā arī mainīt enerģijas avotu patēriņa struktūru par labu elektroenerģijai.

Līdz ar to jau 2021.gada trešajā ceturksnī “Valmieras stikla šķiedra” varēja piedāvāt noieta tirgos produkciju, apmierinot arvien augošo pieprasījumu, turklāt par augstākām cenām.

Valmieras stikla šķiedras” vadība atzīmē, ka uzņēmumam īpaši izdevīga ir saspringtā situācija ar konkurējošo produktu transportu no Āzijas, kā arī esošo un potenciālo klientu atgriešanās Eiropas piegādes ķēdēs. Pandēmijas laikā Eiropas industriālie stikla šķiedras patērētāji ir secinājuši, ka Āzijas piegādātāji nespēj reaģēt uz pieprasījuma svārstībām un īstermiņa izmaiņām un ka ārkārtīgi lielās transporta izmaksas, kas dažkārt sasniedz pat preču cenu, nav savienojamas ar to biznesa modeļiem.

Kompānijas vadības atzīmē, ka “Valmieras stikla šķiedra” 2021.gada trešajā ceturksnī sāka paaugstināt cenas vidēji par 20%. Uzņēmumam nācies to darīt saistībā ar gāzes un elektrības cenu kāpumu.

Gāzes un elektrības izmaksu kāpumu vidēji par 200% “Valmieras stikla šķiedra” novirzīja uz cenu pieaugumu 2021. un 2022.gadā, kas kopumā tirgū tika pieņemts, jo visai nozarei nācās saskarties ar līdzīgu situāciju, piebilsts vadības ziņojumā.

Pandēmijas ietekmi uzņēmums izjutis arī saistībā ar personāla pieejamību. Vadības ziņojumā teikts, ka “Valmieras stikla šķiedra” nespēja izmantot visas tirgus iespējas, jo personāla trūkuma dēļ nevarēja pilnībā izmantot savas stikla apstrādes jaudas. Valstī un līdz ar to arī uzņēmumā tika ieviesti plaši karantīnas pasākumi Covid-19 izplatības ierobežošanai, tādējādi 12% darbinieku bija spiesti doties ilgstošā slimības atvaļinājumā, un šādu personāla trūkumu nebija iespējams kompensēt ar virsstundām.

Vadības ziņojumā teikts, ka līdz ar veikto krāsns remontu un ražošanas stabilizāciju augstā līmenī palielinājās arī ieņēmumi, sasniedzot plānoto līmeni. Līdz ar to ienākošās naudas plūsmas ir ļāvušas “Valmieras stikla šķiedrai” veikt stratēģiskus ieguldījumus un veikt ražošanas iekārtu un infrastruktūras vispārējus uzlabojumus.

Vadības ziņojumā teikts, ka periodā no 2021.gada decembra līdz šim brīdim vērojams vēl straujāks cenu un izmaksu kāpums, galvenokārt ģeopolitisko satricinājumu dēļ. Ņemot vērā uzņēmuma ģeogrāfisko atrašanās vietu, “Valmieras stikla šķiedra” bija spiesta pastiprināt riska pārvaldību un pārskatīt piegādātāju struktūru. Kopš 2022.gada marta uzņēmums pilnībā pārtraucis iepirkt materiālus no Krievijas un Baltkrievijas, un līdz turpmākiem valdības lēmumiem uz šiem tirgiem nepiegādās arī savu produkciju.

2020.gadā “Valmieras stikla šķiedras” koncerna apgrozījums bija 95,84 miljoni eiro, bet koncerna peļņa veidoja 6,89 miljonus eiro. Vienlaikus pašas “Valmieras stikla šķiedras” apgrozījums 2020.gadā bija 83,207 miljoni eiro, bet kompānijas zaudējumi veidoja 3,475 miljonus eiro.

Jau ziņots, ka “Valmieras stikla šķiedras” akcijas 2021.gada 18.jūnijā izslēdza no biržas “Nasdaq Riga”, jo akcionāri 29.martā ārkārtas sapulcē ar nepieciešamo balsu vairākumu atbalstīja kompānijas akciju izslēgšanu no regulētā tirgus.

Tāpat vēstīts, ka 2021.gada februārī Luksemburgas fonds “Duke” iegādājās “Valmieras stikla šķiedras” akciju kontrolpaketi, bet pēc akciju atpirkšanas obligātā piedāvājuma noslēgšanās maijā “Duke” īpašumā ir 84,07% uzņēmuma akciju.

“Duke” ir “Warwick” alternatīvo ieguldījumu fonda “European Opportunities Fund III LP”, kuru pārvalda “Warwick Capital Partners LLP”, Luksemburgas meitasuzņēmums. “Warwick” ir Londonā bāzēts ieguldījumu pārvaldnieks, kas darbību koncentrē uz Eiropas “special situations” jeb īpašos apstākļos nokļuvušiem uzņēmumiem, un tā pārvaldīto fondu pārvaldībā esošie aktīvi pārsniedz divus miljardus eiro.

 

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras Jaunatnes centrs “Vinda” (turpmāk – Iestāde) aicina kultūras pasākumu organizatoru/-i uz noteiktu laiku. Darba vietas adrese: Rīgas iela 42, Valmiera, Valmieras novads. Ja Jūs vēlaties: • konsultēt pedagogus, nodrošināt viņiem palīdzību pasākumu organizēšanā; • nodrošināt pasākumu publicitāti Iestādes mājas lapā un sociālajos tīklos; • izstrādāt nolikumus skatēm un konkursiem un organizēt/koordinēt to norisi; • plānot un organizēt Iestādes rīkotos pasākumus, sacensības un konkursus (pēc pasākuma veikt izvērtēšanu); • plānot un organizēt Iestādes audzēkņu dalību valsts un starptautiska mēroga sacensībās, konkursos skatēs un festivālos; • iesaistīties citu iestāžu rīkotajos pasākumos, kur Iestāde ir sadarbības partneris; un Jums ir: • vismaz 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība pasākumu vadībā vai citās jomās, kas nodrošina amata pienākumu izpildei nepieciešamās prasmes; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • pieredze veidojot digitālos vizuālos materiālus (canva, photoshop u.c.); • kompetences: ļoti labas organizatoriskās un saskarsmes spējas, argumentācijas prasme; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus; analītiskās spējas; augsta atbildības sajūta; precizitāte; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 999,00 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika līdz 1052,00 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Pieteikuma vēstuli un CV lūdzam nosūtīt uz e-pastu: vinda@valmiera.edu.lv, vai personīgi Valmieras Jaunatnes centrā “Vinda”, adrese: Rīgas ielā 42, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Pieteikums kultūras pasākumu organizatora/-es amatam” līdz 2025.gada 12.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 29446642. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: KULTŪRAS PASĀKUMU ORGANIZATORS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 42, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Kultūra / Māksla Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-12 Kontaktpersona: vinda@valmiera.edu.lv 29446642

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Valmieras novada Nekustamā īpašuma apsaimniekošanas pārvaldes (turpmāk – Struktūrvienība) vadītāja vietnieku/-ci, būvinženieri (uz noteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • organizēt un piedalīties būvniecības procesos Pašvaldības un tās iestāžu būvprojektu realizācijas laikā; • piedalīties būvprojektēšanas uzdevumu sagatavošanā, izvērtēt būvprojektus to izstrādes procesā; • veikt Pašvaldības būvju vizuālo/ tehnisko apsekošanu, atzinumu sagatavošanu, sniegt priekšlikumus un ieteikumus par prioritāri nepieciešamajiem Pašvaldības ēku un būvju remontdarbiem; • izstrādāt/organizēt Pašvaldības vajadzībām nepieciešamās remontdarbu tāmes, veikt izmaksu aplēses investīciju projektiem; • piedalīties Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto būvobjektu projektu pieteikumiem un atskaitēm nepieciešamās būvprojektu un būvniecības dokumentācijas sagatavošanā; • nodrošināt zaļās zonas apsaimniekošanu; • nodrošināt Pašvaldībai piederošā nekustamā īpašuma apzināšanu un uzskaiti; • piedalīties Struktūrvienības budžeta sagatavošanā un kontrolē un citi; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība (vai tai pielīdzināma augstākā izglītība) būvniecības jomā; • vismaz pēdējo trīs gadu praktiskā pieredze būvniecības jomā; • normatīvo aktu pārzināšana būvniecības jomā un izpratne to pielietošanā; • sertifikāts ēku būvdarbu vadīšanā, būvuzraudzībā tiks uzskatīts par priekšrocību; • kompetences: labas organizatoriskās un saskarsmes spējas, argumentācijas prasme, prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus, spēja strādāt individuāli un komandā, spēja loģiski domāt un analizēt, strādāt intensīvi, patstāvīgi un uzņemties atbildību, pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; • labas praktiskā pielietojuma prasmes darbam ar MS Office, Būvniecības informācijas sistēmā, Būvju informācijas modelēšanas (BIM) sistēmā un biroja tehniku; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 2174 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 2304 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Valmieras novada Nekustamā īpašuma apsaimniekošanas pārvaldes vadītāja vietnieka/-ces, būvinženiera/-es amatam” līdz 2025.gada 10.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148, 27807444. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PAŠVALDĪBAS PAMATDARBĪBAS STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS /PRIEKŠNIEKA VIETNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-10 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 27807444

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) Dikļu Kultūras centrs (turpmāk – Kultūras centrs) aicina darbā Vaidavas vēsturisko liecību ekspozīcijas vadītāju uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • piedalīties izstāžu, ekspozīciju un citu aktivitāšu ieviešanas projektos; • organizēt izstādes; • uzturēt un papildināt informāciju, apkopot un izvietot ekspozīcijas materiālus; • vadīt nodarbības un ekskursijas; • sniegt konsultācijas apmeklētājiem; un ja Tev ir: • akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība humanitārajās zinātnēs; • vēlama pieredze ekskursiju gida darbā; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: teicamas organizatoriskās, komunikācijas un saskarsmes prasmes, strādājot individuāli un komandā; iniciatīva un radoša pieeja darbam; • labas prasmes darbā ar datoru, MS Office programmām un citu biroja tehniku; mēs piedāvājam: • nepilnu darba laiku 16 stundas nedēļā (0,4 slodze); • pamatalgu pārbaudes laikā 399,60 EUR (par 0,4 slodzi) pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 420,80 EUR (par 0,4 slodzi) pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu un citus labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu un sakārtotu darba vidi. Motivācijas vēstuli, CV un izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz e-pastu: personals@valmierasnovads.lv ar norādi „Pieteikums Vaidavas vēsturisko liecību ekspozīcijas vadītāja/-s amatam” līdz 2025.gada 8.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 26486115. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PAŠVALDĪBAS IESTĀDES VADĪTĀJS /PRIEKŠNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Skolas iela 1, Vaidava, Vaidavas pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Nepilnais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-08 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 26486115

Mūsu partneri