Valmieras Ziņas

“Valmieras stikla šķiedras” apgrozījums pērn pieaudzis par 8,8%

Lasīšanas laiks: 5 min

Stikla šķiedras ražotāja AS “Valmieras stikla šķiedra” pagājušajā gadā strādāja ar 90,526 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 8,8% vairāk nekā 2020.gadā, kā arī guva 4,497 miljonu eiro peļņu pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš, liecina “Firmas.lv” informācija.

Savukārt “Valmieras stikla šķiedras” koncerna apgrozījums pērn bija 104,578 miljoni eiro, kas ir par 9,1% vairāk nekā 2020.gadā, bet grupas peļņa samazinājās par 23,2% un bija 5,289 miljoni eiro.

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka 2021.gads bija otrais pilnais Covid-19 globālās pandēmijas gads ar tās ierobežošanas pasākumiem valstu, Eiropas un pasaules mērogā, kas izraisīja neskaidrības gan saistībā ar pieprasījumu realizācijas tirgos, gan izejvielu un transportu, kā arī personāla pieejamību.

Pēc pieprasījuma pēc e-stikla izstrādājumiem mērenā krituma, kā arī augošā spiediena uz pārdošanas cenām 2020.gada ceturtajā ceturksnī un 2021.gada pirmajā ceturksnī, no 2021.gada otrā ceturkšņa jau novērots būtisks pieprasījuma pieaugums, kas turpinās, atzīmēts vadības ziņojumā.

Vienlaikus uzņēmuma vadība norāda, ka klientu pieprasījuma pieaugumu nevarēja pilnībā apmierināt, jo 2021.gada pirmajā ceturksnī visās krāsnīs nebija pieejams pietiekams visu veidu stikla daudzums kausēšanas procesa problēmu dēļ.

Šīs problēmas stikla ražošanā galvenokārt radās tāpēc, ka pandēmijas izraisītie piegādes ķēdes traucējumi lika mainīt izejvielas. Izejvielu maiņa īpaši spēcīgi ietekmēja e-stikla kausēšanas krāsns Nr.2.1 darbu, kuras remontu nācās atlikt par 1,5 gadiem, jo tam nepieciešamais finansējums nebija pieejams bilances pārstrukturēšanas laikā Latvijā īstenotā tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) dēļ.

Vadības ziņojumā teikts, ka “Valmieras stikla šķiedras” parādsaistību pārfinansēšana bija iespējama tikai pēc tam, kad pēc veiksmīgi pabeigtā akciju pirkšanas un pārdošanas līguma par kontrolējošo akcionāru kļuva “Duke I S.a.r.l.” un ar “SEB banku” tika panākta vienošanās par saistību pārstrukturēšanu. Tādējādi uzņēmums ieguva papildu finanšu līdzekļus 15 miljonu eiro apmērā, kas tiks izmantoti stratēģisko investīciju finansēšanai.

Līdz ar akcionāru maiņu un parādsaistību pārfinansēšanu, uzņēmums veica TAP plānā paredzētos maksājumus piegādātājiem pirms termiņa, TAP procesu izbeidzot trīs mēnešus pirms noteiktā termiņa – 2021.gada jūlijā.

Tas ļāvis normalizēt attiecības ar piegādātājiem, un ar vairākumu no tiem vienoties par atvērtiem apmaksas nosacījumiem. “Valmieras stikla šķiedra” tagad visus maksājumus veic savlaicīgi, turklāt kopā ar jauno kontrolējošo akcionāru tika veikti vairāki pasākumi pašu kapitāla struktūras uzlabošanai, palielinot pašu kapitāla rādītāju no mīnus 36% 2021.gada janvārī līdz plus 18% šobrīd, teikts vadības ziņojumā.

Tāpat vadības ziņojumā uzsvērts, ka šie pasākumi ļaus uzņēmumam atgūt zaudēto reputāciju ieinteresēto pušu acīs, piemēram, aizdevēju, kredītu apdrošinātāju, piegādātāju, valsts iestāžu vidū, un izmantot subsīdiju programmas, valsts atbalstu un piegādātāju atlaides.

Papildu finansējums arī ļāvis 2021.gada septembrī veikt plānoto krāsns Nr.2.1 remontu rekordīsā laikā. Veicot krāsns remontu, izdevies pilnībā pārskatīt iekārtas un palielināt kausēšanas jaudu par aptuveni 10%, proti, līdz 55 tonnām dienā, kā arī mainīt enerģijas avotu patēriņa struktūru par labu elektroenerģijai.

Līdz ar to jau 2021.gada trešajā ceturksnī “Valmieras stikla šķiedra” varēja piedāvāt noieta tirgos produkciju, apmierinot arvien augošo pieprasījumu, turklāt par augstākām cenām.

Valmieras stikla šķiedras” vadība atzīmē, ka uzņēmumam īpaši izdevīga ir saspringtā situācija ar konkurējošo produktu transportu no Āzijas, kā arī esošo un potenciālo klientu atgriešanās Eiropas piegādes ķēdēs. Pandēmijas laikā Eiropas industriālie stikla šķiedras patērētāji ir secinājuši, ka Āzijas piegādātāji nespēj reaģēt uz pieprasījuma svārstībām un īstermiņa izmaiņām un ka ārkārtīgi lielās transporta izmaksas, kas dažkārt sasniedz pat preču cenu, nav savienojamas ar to biznesa modeļiem.

Kompānijas vadības atzīmē, ka “Valmieras stikla šķiedra” 2021.gada trešajā ceturksnī sāka paaugstināt cenas vidēji par 20%. Uzņēmumam nācies to darīt saistībā ar gāzes un elektrības cenu kāpumu.

Gāzes un elektrības izmaksu kāpumu vidēji par 200% “Valmieras stikla šķiedra” novirzīja uz cenu pieaugumu 2021. un 2022.gadā, kas kopumā tirgū tika pieņemts, jo visai nozarei nācās saskarties ar līdzīgu situāciju, piebilsts vadības ziņojumā.

Pandēmijas ietekmi uzņēmums izjutis arī saistībā ar personāla pieejamību. Vadības ziņojumā teikts, ka “Valmieras stikla šķiedra” nespēja izmantot visas tirgus iespējas, jo personāla trūkuma dēļ nevarēja pilnībā izmantot savas stikla apstrādes jaudas. Valstī un līdz ar to arī uzņēmumā tika ieviesti plaši karantīnas pasākumi Covid-19 izplatības ierobežošanai, tādējādi 12% darbinieku bija spiesti doties ilgstošā slimības atvaļinājumā, un šādu personāla trūkumu nebija iespējams kompensēt ar virsstundām.

Vadības ziņojumā teikts, ka līdz ar veikto krāsns remontu un ražošanas stabilizāciju augstā līmenī palielinājās arī ieņēmumi, sasniedzot plānoto līmeni. Līdz ar to ienākošās naudas plūsmas ir ļāvušas “Valmieras stikla šķiedrai” veikt stratēģiskus ieguldījumus un veikt ražošanas iekārtu un infrastruktūras vispārējus uzlabojumus.

Vadības ziņojumā teikts, ka periodā no 2021.gada decembra līdz šim brīdim vērojams vēl straujāks cenu un izmaksu kāpums, galvenokārt ģeopolitisko satricinājumu dēļ. Ņemot vērā uzņēmuma ģeogrāfisko atrašanās vietu, “Valmieras stikla šķiedra” bija spiesta pastiprināt riska pārvaldību un pārskatīt piegādātāju struktūru. Kopš 2022.gada marta uzņēmums pilnībā pārtraucis iepirkt materiālus no Krievijas un Baltkrievijas, un līdz turpmākiem valdības lēmumiem uz šiem tirgiem nepiegādās arī savu produkciju.

2020.gadā “Valmieras stikla šķiedras” koncerna apgrozījums bija 95,84 miljoni eiro, bet koncerna peļņa veidoja 6,89 miljonus eiro. Vienlaikus pašas “Valmieras stikla šķiedras” apgrozījums 2020.gadā bija 83,207 miljoni eiro, bet kompānijas zaudējumi veidoja 3,475 miljonus eiro.

Jau ziņots, ka “Valmieras stikla šķiedras” akcijas 2021.gada 18.jūnijā izslēdza no biržas “Nasdaq Riga”, jo akcionāri 29.martā ārkārtas sapulcē ar nepieciešamo balsu vairākumu atbalstīja kompānijas akciju izslēgšanu no regulētā tirgus.

Tāpat vēstīts, ka 2021.gada februārī Luksemburgas fonds “Duke” iegādājās “Valmieras stikla šķiedras” akciju kontrolpaketi, bet pēc akciju atpirkšanas obligātā piedāvājuma noslēgšanās maijā “Duke” īpašumā ir 84,07% uzņēmuma akciju.

“Duke” ir “Warwick” alternatīvo ieguldījumu fonda “European Opportunities Fund III LP”, kuru pārvalda “Warwick Capital Partners LLP”, Luksemburgas meitasuzņēmums. “Warwick” ir Londonā bāzēts ieguldījumu pārvaldnieks, kas darbību koncentrē uz Eiropas “special situations” jeb īpašos apstākļos nokļuvušiem uzņēmumiem, un tā pārvaldīto fondu pārvaldībā esošie aktīvi pārsniedz divus miljardus eiro.

 

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes štābs VALMIERĀ piedāvā darbu VECĀKAJAM KOMUNIKĀCIJAS SPECIĀLISTAM UZ NOTEIKTU LAIKU Darba pienākumi:  Nodrošināt sabiedrības informēšanu par Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes aktivitātēm; Veikt sadarbību ar plašsaziņas līdzekļiem, sagatavot un nosūtīt preses paziņojumus; Veikt preses monitoringu; Nodrošināt informatīvo materiālu, vizualizāciju izstrādi; Iesaistīties publisko pasākumu organizēšanā; Nodrošināt mājas lapas un sociālo tīklu lapu satura organizēšanu, plānošanu, papildināšanu; Veikt pasākumu fotografēšanu, foto apstrādi, foto un video arhīva uzturēšanu. Pamatprasības: 1.līmeņa profesionālā augstākā vai augstākā izglītība sociālajās zinībās (sabiedriskajās attiecībās, žurnālistikā, politoloģijā, stratēģiskajā komunikācijā, psiholoģijā u.c.), var būt pēdējo kursu students (pieredze līdzīgā darbā tiks uzskatīta par priekšrocību); Teicamas latviešu un angļu valodas zināšanas;  Labas organizatoriskās, saskarsmes un prezentēšanas prasmes; Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām un pieredze darbā ar sociālo tīklu kontu administrēšanu, satura veidošanu;  Profesionālas iemaņas un pieredze informatīvu, publicitātes un reprezentatīvo materiālu sagatavošanā;  Prasme foto/video materiālu apstrādē, vizualizāciju veidošanu, izmantojot tādus tiešsaistes rīkus kā Canva utml. Augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; Iespēju paplašināt zināšanas un profesionālās iemaņas; Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Par priekšrocību tiks izvirzīti kandidāti, kuri jau ir zemessargi vai ir gatavi iestāties Zemessardzē. Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vecākais komunikāciju speciālists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.12.2025. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: SABIEDRISKO ATTIECĪBU SPECIĀLISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-12 Kontaktpersona: Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi iesūtīt uz epastu Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Aicina komandai pievienoties C vai C1 transportlīdzekļu vadītājus ar iespēju iegūt D kategorijas vadītāja kvalifikāciju.  APMĀCĪBU SĀKUMS 2026. GADA 13. MARTĀ PRASĪBAS PRETENDENTIEM: vidējā izglītība; vismaz 24 gadi; C vai C1 kategorijas transportlīdzekļa vadītāja apliecība; vēlama pieredze, vadot B, C vai C1 kategorijas transportlīdzekli; labas saskarsmes un komunikācijas prasmes; latviešu valodas un vēlamas svešvalodas zināšanas atbilstoši darba raksturam. APMĀCĪBU PROCESS UN FINANSIĀLĀ ATBALSTA APMĒRS: uzsākot sadarbību, tiks slēgts apmācību līgums; finansiālais atbalsts: 100% sedz uzņēmums; apmācību izmaksās tiek iekļauts: skolas eksāmens, praktiskās braukšanas nodarbības 20 h (ja ir iegūta C1 kategorija) vai 12h (ja ir iegūta C kategorija), CSDD teorijas un braukšanas eksāmens un profesionālā autovadītāju periodiskā apmācība (95 kods); apmācību izmaksu pilnīgai dzēšanai, uzņēmumā nepārtraukti jānostrādā vismaz 2 gadi. DARBA PIENĀKUMI: pasažieru pārvadāšana ar autobusu saskaņā ar grafiku; darbs ar kases aparātu; biļešu pārdošana pasažieriem; kvalitatīva pasažieru apkalpošana. UZŅĒMUMS PIEDĀVĀ: darbu stabilā uzņēmumā; darbavietu pēc paša izvēles: Valmieras, Valkas, Rūjienas vai Smiltenes filiāle; darba samaksu mēnesī līdz 1850 EUR (pirms nodokļu nomaksas); daļēju ceļa izdevumu apmaksu no dzīvesvietas uz darbavietu; iespēju savienot ar darbu citā uzņēmumā; veselības apdrošināšanas iespējas; pilnas sociālās garantijas; 95. koda apmācības; apmācību pirms darba pienākumu uzsākšanas; dinamisku un profesionālu darba vidi. CV iesniegt sūtot elektroniski uz norādīto e-pasta adresi: info@vtu-valmiera.lv vai SIA „VTU Valmiera” personāla daļā darba dienās no plkst.13:00 līdz 16:00 („Brandeļi”, Brandeļi, Kocēnu pagasts,Valmieras novads, Reģ.nr. 40003004220). Informācijai zvanīt uz norādīto tālr.nr. 29231565. Ar pretendentiem, kurus aicināsim uz tikšanos, lai pārrunātu sadarbības iespējas, sazināsimies personīgi! Profesija: KRAVAS AUTOMOBIĻA VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Brandeļi, Brandeļi, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 5 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-03-13 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: info@vtu-valmiera.lv, mob.t.29231565 Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Finanšu un ekonomikas nodaļas budžeta ekonomistu/-i (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • piedalīties budžeta tāmju sagatavošanā pārziņā esošajām Pašvaldības iestādēm; • kontrolēt un analizēt pārziņā esošo Pašvaldības iestāžu apstiprinātā gada budžeta izpildi, kā arī konsultēt jautājumos par budžeta sastādīšanu; • veikt maksas pakalpojumu cenu aprēķinus pārziņā esošām iestādēm; • piedalīties ar pārziņā esošām iestādēm saistīto Eiropas Savienības struktūrfondu un citu politiku instrumentu līdzfinansēto projektu finanšu plānošanā, datu precīzā uzskaitē un naudas plūsmas kontrolē; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība ekonomikas, finanšu vai grāmatvedības jomā; • ne mazāk kā 2 gadu iepriekšēja profesionālā darba pieredze finanšu jomā; • ar darba jomu saistīto normatīvo aktu pārzināšana un finanšu procesu izpratne; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: augsta atbildība, precizitāte, analītiska domāšana, labas komunikācijas prasmes; spēja strādāt patstāvīgi, uzņemties atbildību; • teicamas iemaņas darbā ar MS Office programmām (t.sk. Word, Excel), kā arī ar kādu no grāmatvedības uzskaites datorprogrammām. Kā priekšrocība tiks uzskatīta iepriekšēja darba pieredze ar programmām Horizon un/vai MicroStrategy; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1195 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1258 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Vecākā budžeta ekonomista/-es amatam” līdz 2025.gada 11.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: BUDŽETA EKONOMISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Bankas / Apdrošināšana / Finanses/Grāmatvedība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-11 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri