Valmieras Ziņas

Valmieras pašvaldība pauž atbalstu Mārītes Seiles rosinātajām reformām

Lasīšanas laiks: 4 min

Piektdien, 30.oktobrī, Valmierā viesojās izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile. Dienas pirmajā daļā viņa piedalījās konferencē pedagogiem “Vidzemes Augstskola: sadarbības partneris izglītībā”, kur nolasīja ievadreferātu. Vēlāk ministre tikās ar Vidzemes Augstskolas rektoru Gati Krūmiņu un Valmieras pilsētas domes priekšsēdētāju Jāni Baiku.

Mārīte Seile žurnālistiem pastāstīja, ka reģionālo vizīšu laikā viņa cenšas redzēt un uzzināt pēc iespējas vairāk. Arī Valmierā viņai bijusi aizņemta diena, ar ViA rektoru un skolu pārstāvjiem pārrunājot iespējas augstskolai sadarboties ar vispārējās izglītības iestādēm. Savukārt pašvaldībā ministre apspriedusi ar pilsētas vadību izglītības sistēmas ciešāku sasaisti ar uzņēmējdarbību.

“Šī bija lieliska diena lieliskā pilsētā, kurā, manuprāt, ir visas iespējas ilgtspējīgai attīstībai gan no vides, gan no cilvēku materiālās un emocionālās labklājības viedokļa. Neapšaubāmi izglītības sistēma šajā pilsētā ir labi sakārtota, ar skaidru redzējumu par to, kurp doties, un ar skaidru redzējumu, kas papildus ir nepieciešams, lai notiktu attīstība,”

norādīja M.Seile.

Valmieras pašvaldības vadītājs norādīja, ka izglītības jomā jānodrošina sasaiste starp dažādiem izglītības līmeņiem, sākot no bērnudārza, lai skolēni būtu sagatavoti katram jaunam līmenim, un, absolvējot skolu, būtu gatavi apgūt zināšanas arodskolās un augstskolās.

J.Baiks pastāstīja, ka pilsētas ietvaros ir izveidojusies cieša sadarbība starp dažāda līmeņa izglītības iestādēm, taču problēmas sistēmā var risināt, darbojoties tikai plašākā mērogā. Tādēļ šīs dienas diskusijā piedalījušies arī Vidzemes plānošanas reģiona pārstāvji.

Aptuveni puse Vidzemes Augstskolas absolventu paliek dzīvot un strādāt reģionā, palīdzot attīstīt uzņēmējdarbību. J.Baiks uzsvēra, ka šī iemesla dēļ augstskolas darbība ir jāstiprina. Taču pašlaik finansējums valsts ietvaros tiek sadalīts nevienlīdzīgi, Vidzemei atvēlot vismazāk budžeta finansētas studiju vietas, salīdzinot ar citiem reģioniem.

Pašvaldības vadītājs arī akcentēja jautājumu par skolu tīkla un pedagogu atalgojuma modeļa reformas nepieciešamību.

“Šis jautājums izraisa emocijas, bet ir jāskatās uz to racionāli. Nevar būt tāda situācija, ka izmaksas par vienu skolēnu dažādās skolās var atšķirties pat divas ar pusi reizes. Tādēļ ir nopietni jāizvērtē, cik efektīvi tiek izmantoti valsts resursi, kas ir ieguvēji un kas ir zaudētāji,”

pauda J.Baiks. Domes priekšsēdētājs arī uzsvēra nepieciešamību diferencēt valsts finansējumu vidusskolām un ģimnāzijām, lai tās varētu attīstīties par ekselences izglītības iestādēm.

Pilsētas mērs bija gandarīts, ka diskusijā augstskolā piedalījusies arī izglītības un zinātnes ministre, kas varējusi izzināt par tām problēmām, kas ir aktuālas Vidzemes reģionā, un pauda cerību, ka viņa palīdzēs tās risināt valsts mērogā.

Ministre pateicās J.Baikam par atbalstu skolu tīkla reformai un atzina, ka pirmie soļi šajā jomā sabiedrībā ir izraisījuši neviennozīmīgu vērtējumu.

“Šajās diskusijās ļoti bieži iztrūkst līdzsvars starp racionāliem argumentiem un emocijām, bieži emocionāliem argumentiem ņemot virsroku. Nedomāju, ka ir pārspīlēts šobrīd noteiktais limits, ka vidusskolas klasē ir jābūt vismaz desmit skolēniem, un 12 skolēniem no 2018.gada. Apvienotās klases vidusskolā nav labākā izvēle jauniešiem.

Viņu interesēs ir stipras, konkurētspējīgas vidusskolas, kurās ir gana daudz specializācijas iespēju, kur ir kvalificēti pedagogi, kuriem var nodrošināt pilna laika darbu. Ir skaidri jāsaprot, ka reformas izglītībā ir nepieciešamas, nevis lai paturētu visas esošās ēkas un nodrošinātu darbu visiem esošajiem skolotājiem, bet lai nodrošinātu kvalitatīvu izglītību par saprātīgu cenu,” uzsvēra M.Seile.

Ministre norādīja, ka bieži vien divas mazas vidusskolas atrodas pat piecu vai desmit kilometru attālumā. Taču lēmumu par skolu reorganizāciju pieņem nevis ministrija, bet pašvaldības, un tām vajadzētu būt tik prātīgām, lai savstarpēji vienotos, kas ir labākais risinājums, lai skolēniem nodrošinātu labu izglītību. M.Seile pauda nožēlu, ka ir nācies pielietot administratīvas metodes, Ministru Kabineta noteikumos nosakot minimālo skolēnu skaitu, jo pašvaldībām vajadzētu pašām spēt pieņemt saprātīgu lēmumu, domājot gan par izglītības kvalitāti, gan par izmaksu efektivitāti.

Ministre informēja, ka vēl nav pieņemt lēmums, kā nākamgad tiks rēķinātas algas pedagogiem. Finanšu ministrija ceturtdien, 29.oktobrī, apstiprinājusi, ka nākamā gada 4 mēnešiem papildus rezervēti 9 miljoni eiro un 27 miljoni turpmākajiem gadiem pedagogu algu mērķdotācijai.

Ja tiktu ieviests modelis pašreizējā redakcijā, Valmiera kopējā finansējuma apjomā būtu ieguvēja, papildus saņemot 23%.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ. Nr. 90000069281) izsludina konkursu uz Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes Algas nodokļu daļas galvenā nodokļu inspektora ierēdņa amatu (vakance uz nenoteiktu laiku) Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) pamatdarbības un atbalsta funkcijas īstenošana labprātīgas nodokļu, nodevu, citu valsts noteikto obligāto maksājumu un tieši piemērojamos Eiropas Savienības normatīvajos aktos par muitas lietām noteikto maksājumu saistību izpildes, aprēķināšanas un maksāšanas pareizības kontroles un atbalsta jomā. Mūsu vērtības ir efektivitāte, atbildība un sadarbība. Ja Tev ir: akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība; zināšanas nodokļu normatīvajos aktos; spēja strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; pamatprasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; atbilstība likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām; nevainojama reputācija. Ja Tev ir kāda no šīm īpašībām vai prasmēm, mēs Tevi gaidām Algas nodokļa daļā: proti argumentēt un pamatot savu viedokli; esi nosvērts, komunikabls un atvērts jautājumiem; atbildības sajūta, precizitāte, disciplinētība un līdzsvarotība; pārzini vai interesē kā notiek process kādā no nozarēm, piemēram, būvniecības nozarē, mazumtirdzniecībā, ražošanas nozarē, sabiedriskajā ēdināšanā, pakalpojuma sniegšanā; spēj saskatīt likumsakarības, analizēt un aprakstīt iegūto informāciju; proti strādāt ar datoru un programmām; labprāt dodies ārpus darba vietas; jūties droši svešā vietā un spēj runāt ar jebkuru personu. Tev ikdienā būs šādi pienākumi: Jākomunicē ar nodokļu maksātājiem kā klātienē vai attālināti, tā rakstiski. Jārīko un jāpiedalās klātienes un attālinātajās tikšanās ar nodokļu maksātājiem. Jāveic nodokļu maksātāja saimnieciskās darbības apmeklēšana/novērošana. Jāgatavo pieprasījumi nodokļu maksātājiem, kredītiestādēm, valsts un pašvaldību institūcijām. Jāstrādā ar programmām un informācijas sistēmām. Jāvērtē grāmatvedības reģistri un dokumenti. Jāanalizē iegūtā un apkopotā informācija. Jāapraksta rezultāti, gatavojot nodokļu rēķinus un lēmumu projektus. Jāsadarbojas ar kolēģiem. Mēs piedāvājam: Stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1483 līdz 1719 EUR (bruto), pārbaudes laikā līdz 1521 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes ilguma attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; Tev būs sociālās garantijas. Apdrošināšanas polisi. Brīvas papildus dienas (papildatvaļinājuma dienas). Iespēju strādāt daļēji attālināti. Labas izaugsmes iespējas. Ieguldīt savas zināšanas un prasmes. Tavs darbs būs novērtēts no kolēģu un vadības puses. Ātri apgūt darba pienākumus. Teicamu kolektīvu. Elastīgu un ērtu darba laiku. Priekšrocības pretendentam ar: akadēmisko vai otrā līmeņa profesionālo augstāko izglītību ekonomikā vai komerczinībās un administrēšanā vai tiesību zinātnē; pieredzi nodokļu administrēšanā vai uzņēmējdarbībā, vai finanšu vadībā, vai finanšu analīzē, vai grāmatvedībā, vai auditā vai tiesību zinātnē ne mazāk kā divi gadi. Ierēdņa dienesta vieta: Beātes iela 49, Valmiera. Pieteikuma vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 20 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz NNVP_AND_GNI_Valmiera_Vards_Uzvards”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam ierēdņa amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67121490. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru +371 67122633 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: GALVENAIS NODOKĻU INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-22 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Vairāk par mums uzzināsi šeit: www.vid.gov.lv VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ.Nr.90000069281) izsludina konkursu uz Informātikas pārvaldes Reģionālās tehniskā atbalsta daļas Otrās nodaļas vecākā informācijas tehnoloģiju administratora darbinieka amatu (1 vakance uz nenoteiktu laiku) Informātikas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmuma dienesta (turpmāk – VID) atbalsta funkcijas īstenošana informācijas sistēmu resursu pārvaldības jomā. Mūsu vērtības ir: efektivitāte, atbildība, sadarbība. Ja Tev ir: vidējā vai profesionālā vidējā izglītība; praktiskas zināšanas par datortīklu (LAN) uzbūvi, izmantotajiem protokoliem, konfigurēšanu un darbības principiem; padziļinātas un praktiskas zināšanas par darbstaciju operētājsistēmām un lietojumprogrammām, to uzstādīšanu un apkopes veikšanu; padziļinātas un praktiskas zināšanas par datortehnikas t.sk. perifērijas iekārtu uzbūvi, darbības principiem un veidiem; labas prasmes darbā ar MS Outlook, Word, Excel; spēja patstāvīgi organizēt darbu un strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; spēja uzņemties atbildību un pieņemt lēmumus; atbilstība likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām; nevainojama reputācija. Ja esi gatavs nodrošināt: lietotāju tehnisko atbalstu, datortehnikas un programmatūras problēmu lokalizāciju un risināšanu; datortehnikas sagatavošanu un uzturēšanu; tehniskās infrastruktūras un serveru darbības uzturēšanu; informācijas un komunikāciju tehnoloģiju drošības pasākumu nodrošināšanu. Pievienojies mūsu kolektīvam, jo mēs piedāvājam: stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1405 līdz 1777 EUR (bruto), - pārbaudes laikā līdz 1529 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; interesantu un stabilu darbu, draudzīgu kolektīvu; personīgo izaugsmi un profesionālo zināšanu pilnveidošanu; iespēju piedalīties dažādās apmācību programmās; sociālās garantijas; veselības apdrošināšanas polisi no pirmā mēneša; papildatvaļinājuma dienas. Priekšrocības pretendentiem ar: vidējo vai vidējo profesionālo izglītību informācijas tehnoloģiju jomā; praktisko darba pieredzi informātikas jomā vismaz vienu gadu; B kategorijas vadītāja apliecību. Darbinieka darba vieta: Beātes iela 49, Valmiera, LV-4201 Motivācijas vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 15 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas dienas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz IP_RegioTAD_2N_VITA_Vārds_Uzvārds”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Sazināsimies ar tiem pretendentiem, kuri tiks izvirzīti personāla atlases otrajai kārtai. Piesakot savu kandidatūru vakantajam darbinieka amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta otrās daļas prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67123444. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru 67122630 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. Profesija: INFORMĀCIJAS TEHNOLOĢIJU ADMINISTRATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-17 Kontaktpersona: Tālrunis: 67122633 E-pasts: vid.konkursi@vid.gov.lv

Mūsu partneri