Valmieras Ziņas

Valmieras novada iedzīvotāji pirmo reizi vērtē jaunizveidotās pašvaldības darbu

Lasīšanas laiks: 4 min

Sabiedrības iesaistei ir nozīmīga loma pašvaldības nozaru attīstības procesā, ar mērķi pieņemt lēmumus atbilstoši sabiedrības vajadzībām un savlaicīgi izskaidrot tos, lai tie būtu saprotami novada iedzīvotājiem, uz kuriem lēmumi attieksies, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras novada pašvaldības Zīmolvedības un sabiedrisko attiecību nodaļas komunikācijas un sabiedrisko attiecību speciāliste Marija Melngārša.

Veicot iedzīvotāju aptaujas, pašvaldībai ir iespēja vairāk uzzināt par iedzīvotāju prioritātēm, tā veicinot novada teritorijas līdzsvarotāku attīstību un uzlabotu iedzīvotāju dzīves kvalitāti.

Lai noskaidrotu iedzīvotāju viedokli par novadā paveikto 2021. gadā un lai veicinātu Valmieras novada iedzīvotāju līdzdalību dažādu norišu plānošanā, Valmieras novada pašvaldība aicināja piedalīties aptaujā, kas norisinājās no 2022. gada 28. februāra līdz 27. martam.

Valmieras novada pašvaldība iedzīvotāju aktivitāti, iesaistoties Valmieras novada pašvaldības pirmo 6 mēnešu darba analīzē un novērtēšanā, vērtē kā ļoti zemu, ņemot vērā, ka aptaujas anketas bija pieejamas gan elektroniski, gan nodrukātas pašvaldības informatīvajā izdevumā, kas tiek izplatīts katrā novada mājsaimniecībā. Lai veicinātu iedzīvotāju iesaisti, nākotnē pašvaldība plāno veidot tematiskas un īsas aptaujas, kā arī meklēt jaunus veidus iedzīvotāju viedokļu noskaidrošanai. Kopumā aptaujā piedalījās 228 respondenti vecumā no 26 līdz 60+ gadiem, no kuriem 129 jeb 56 % ir Valmieras pilsētas iedzīvotāji, savukārt, nedaudz mazāk no pārējām novada pilsētām un pagastiem. Aptaujā piedalījušies iedzīvotāji, kuri pārstāv dažādas iedzīvotāju grupas. 77 % aptaujāto norādījuši, ka ir apmierināti ar dzīvi Valmieras novadā.

No aptaujas dalībniekiem saņemti ieteikumi, ka ir nepieciešams uzlabot ielu un ceļu stāvokli, ko iedzīvotāji līdz ar teritoriju labiekārtošanas vajadzībām vērtē, kā nozīmīgāko kvalitatīvas dzīves vides veidotāju. Izvērtējot Valmierā pieejamos saimnieciskos pakalpojumus, dominē vērtējums “labi”. Lielākais skaits aptaujas dalībnieku snieguši atzinīgu novērtējumu par centralizēto ūdensapgādi un kanalizāciju (85 % jeb 109 no sniegtajām atbildēm ir “ļoti labi” un “labi” novērtējumi), publisko teritoriju apgaismojumu (84 % jeb 107 augsti novērtējumi) un atkritumu šķirošanas pakalpojuma pieejamību (83 % jeb 106 augsti novērtējumi). Savukārt, salīdzinoši vairāk “viduvēji” un “slikti” novērtētas šādas jomas: ielu, ietvju un pašvaldības ceļu uzturēšana un remonti.

Savukārt, otra būtiskākā nozare, kura iedzīvotājiem ir svarīga, ir sociālā joma, tādēļ sociālā pakalpojuma saņemšana lokāli ir viens no būtiskākajiem faktoriem ikdienā. Arī skolēnu bezmaksas ēdināšana, transporta nodrošinājums un atbalsts ģimenēm. Aptaujātie kā būtisku uzskata arī dzīvojamā fonda palielināšanu. Iedzīvotāju skatījumā viena no lielākām Valmieras novada vērtībām ir daba, tās saglabāšana un dzīvesvides pievilcība.

Tāpat iedzīvotājiem būtiskas nozares ir arī kultūra, izglītība, veselības aprūpe, drošība, savstarpējā komunikācija ar pašvaldību gan Valmierā, gan lokāli – pagastu teritorijās. Izglītības jomā visaugstāk iedzīvotāji novērtē vispārējās, interešu un pirmsskolas izglītības piedāvājumu. Iedzīvotāji visaugstāk ir novērtējuši sporta un aktīvās atpūtas, veselīga dzīvesveida popularizēšanas un kultūras pasākumu piedāvājumu, novada tēla veidošanu un klientu apkalpošanas darbu. Iedzīvotāju skatījumā trīs prioritāri veicamie darbi Valmieras novadā ir: 1. ielu un ceļu infrastruktūras un seguma uzlabošana un uzturēšana, 2. dažādu teritoriju un pilsētvides infrastruktūras labiekārtošana (t.sk., bērnu rotaļu laukumi, Gaujas promenāde Valmierā, Valmieras tirgus u.c.), 3. dzīvesvietas pieejamības uzlabošana.

Lielākoties iedzīvotāji par aktualitātēm novadā un pašvaldības pieņemtajiem lēmumiem informāciju saņem pašvaldības informatīvajā izdevumā, pašvaldības mājaslapā un Facebook. Lai gan 80% aptaujāto ir norādījuši, ka informāciju par pašvaldību saņem, izmantojot viedtālruņus, informatīvo izdevumu iedzīvotāji labprāt lasa drukātā veidā. 42% iedzīvotāji nav gatavi pāriet uz informatīvā izdevuma lasīšanu digitāli, pat, ja ir tāda iespēja.

Jauno informatīvā izdevuma formātu (krāsains, žurnāla tipa atvērums A4 izmērā, 32 lpp.) 45 % vērtē atzinīgi – “labi”, “ļoti labi” (27 %). 72 % aptaujāto informatīvā izdevuma saturu vērtē “labi“ un “ļoti labi“. Saziņai ar pašvaldību iedzīvotāji izmanto arī zvanu pa tālruni (57 %), saziņu pa e-pastu (47 %) un klātienes tikšanos (39 %). Izvērtējot Valmieras novada pašvaldības sadarbību ar iedzīvotājiem, puse no anketas dalībniekiem to atzinuši par “labu” (50 %), tam seko vērtējumi “viduvēji” (27 %) un “ļoti labi” (10 %).

Lai uzlabotu pašvaldības sadarbību ar iedzīvotājiem, respondenti visbiežāk iesaka pilnveidot komunikāciju, piemēram, organizējot tikšanās ar iedzīvotājiem. Arī pašvaldība atzīst, ka tikšanās ar iedzīvotājiem ir vislabākā un efektīvākā savstarpējās saziņas forma, līdz ar to ir atsākušās iedzīvotāju tikšanās. Pirmā iedzīvotāju tikšanās ar pašvaldības domes priekšsēdētāju Jāni Baiku, apvienību vadītājiem un citiem pašvaldības darbiniekiem jau ir notikusi Mazsalacā, drīzumā notiks Sedā, un tādas ir plānotas vēl citur novadā.

Aptaujātie iedzīvotāji atzīst, ka pēc Administratīvi teritoriālās reformas Valmieras novada pašvaldība veicina sakārtotu un attīstītu dzīves un uzņēmējdarbības vidi. Aptaujātie atzinuši, ka vislielākā Valmieras novada vērtība ir dabas saglabāšana. Dzīvesvides pievilcību aptaujātie novērtējuši kā “labu“ (57 %) un “ļoti labu“ (29 %), “viduvēji“ (13 %). Šobrīd, kad turpinās Valmieras novada attīstības plānošanas dokumentu izstrāde, novada iedzīvotāju līdzdalība un saņemtie priekšlikumi ir ļoti būtiski Valmieras novada attīstības ilgtermiņa plānošanai.

Plašāk ar iedzīvotāju aptaujas rezultātiem var iepazīties pašvaldības mājaslapā www.valmierasnovads.lv, sadaļā “Sabiedrības līdzdalība” – “Iedzīvotāju aptauja”.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Vairāk par mums uzzināsi šeit: https://www.vid.gov.lv/lv/personals VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ. Nr. 90000069281) izsludina konkursu uz Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes Otrās juridisko personu parādu atgūšanas daļas galvenā nodokļu inspektora ierēdņa amatu (2 vakances uz nenoteiktu laiku un 1 vakance uz noteiktu laiku) Ar iespēju strādāt Valmierā, Madonā, Cēsīs, Balvos, Daugavpilī vai Rīgā. Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) pamatdarbības un atbalsta funkcijas īstenošana labprātīgas nodokļu, nodevu, citu valsts noteikto obligāto maksājumu un tieši piemērojamos Eiropas Savienības normatīvajos aktos par muitas lietām noteikto maksājumu saistību izpildes, aprēķināšanas un maksāšanas pareizības kontroles, atbalsta un nodokļu parādu piedziņas jomā. Ja vēlies ieguldīt savas zināšanas un prasmes interesantā un dinamiskā vidē un ikdienā pildīt darba pienākumus, kas saistīti ar nodokļu maksātāju nesavlaicīgu norēķināšanu ar valsts budžetu, konkrētas situācijas analīzi un risinājumu piedāvāšanu, vienojoties ar parādnieku par parāda atmaksu, vai nodokļu parādu atgūšanas procesa uzsākšanu parādniekam, piesakies! Obligātās prasības: vismaz pirmā līmeņa profesionālā augstākā (koledža) izglītība; zināšanas nodokļu normatīvajos aktos; atbilstība likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām*; nevainojama reputācija. Ja Tev piemīt kāda no šādām īpašībām, mēs Tevi gaidām Otrās juridisko personu parādu atgūšanas daļā: esi nosvērts; patīk meklēt risinājumus; spēj sekot līdzi informācijai; proti analizēt informāciju; atbildīgi risini izveidojušos situāciju; saskati likumsakarības; strādā ar datoru un programmām; komunicē ar jebkuru personu. Tev ikdienā būs šādi pienākumi: jākomunicē ar nodokļu maksātājiem attālināti vai rakstiski; jārīko un jāpiedalās attālinātajās tikšanās ar nodokļu maksātājiem; jāgatavo pieprasījumi un rīkojumi nodokļu maksātājiem, iestādēm un organizācijām; jāstrādā ar informācijas sistēmām un jāiegūst informācija par nodokļu maksātāju; jāanalizē nodokļu maksātāja saimnieciskā darbība; jāvērtē finanšu dokumenti, jāapkopo informācija un jāgatavo argumentēti lēmumu projekti; jāsadarbojas ar kolēģiem. Mēs piedāvājam: Stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1130 līdz 1388 EUR (bruto), pārbaudes laikā līdz 1200 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes ilguma attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā;. Tev būs sociālās garantijas. Apdrošināšanas polisi. Brīvas papildus dienas (papildatvaļinājuma dienas). Iespēju strādāt mūsdienīgā darba vidē. Labas izaugsmes iespējas. Ieguldīt savas zināšanas un prasmes. Tavs darbs būs novērtēts no kolēģu un vadības puses. Ātri apgūt darba pienākumus. Teicamu kolektīvu. Elastīgu un ērtu darba laiku. Priekšrocības pretendentam ar: ˗ pirmā līmeņa profesionālo augstāko (koledža) izglītību ekonomikā vai komerczinībās un administrēšanā vai tiesību zinātnē. Ierēdņa dienesta vieta: Beātes iela 49, Valmiera; Raiņa iela 3, Madona; Kr.Valdemāra iela 2, Cēsis; Brīvības iela 81, Balvi; Rīgas iela 4/6, Daugavpils; Talejas iela 1, Rīga Pieteikuma vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 20 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz NNVP_2JPPAD_GNI_norādi pašvaldību_Vards_Uzvards”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Piesakot savu kandidatūru vakantajam ierēdņa amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67123733. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru +371 67122633 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. *Šā panta pirmās daļas 4. punkts neattiecas uz personu, kura pretendē uz ierēdņa amatu, kas ir vakants uz noteiktu laiku. Profesija: GALVENAIS NODOKĻU INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 3 Aktuāla līdz: 2025-07-28 Kontaktpersona: vid.konkursi@vid.gov.lv, 67122633

Mūsu partneri