Valmieras Ziņas

Valmieras novada iedzīvotāji pirmo reizi vērtē jaunizveidotās pašvaldības darbu

Lasīšanas laiks: 4 min

Sabiedrības iesaistei ir nozīmīga loma pašvaldības nozaru attīstības procesā, ar mērķi pieņemt lēmumus atbilstoši sabiedrības vajadzībām un savlaicīgi izskaidrot tos, lai tie būtu saprotami novada iedzīvotājiem, uz kuriem lēmumi attieksies, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras novada pašvaldības Zīmolvedības un sabiedrisko attiecību nodaļas komunikācijas un sabiedrisko attiecību speciāliste Marija Melngārša.

Veicot iedzīvotāju aptaujas, pašvaldībai ir iespēja vairāk uzzināt par iedzīvotāju prioritātēm, tā veicinot novada teritorijas līdzsvarotāku attīstību un uzlabotu iedzīvotāju dzīves kvalitāti.

Lai noskaidrotu iedzīvotāju viedokli par novadā paveikto 2021. gadā un lai veicinātu Valmieras novada iedzīvotāju līdzdalību dažādu norišu plānošanā, Valmieras novada pašvaldība aicināja piedalīties aptaujā, kas norisinājās no 2022. gada 28. februāra līdz 27. martam.

Valmieras novada pašvaldība iedzīvotāju aktivitāti, iesaistoties Valmieras novada pašvaldības pirmo 6 mēnešu darba analīzē un novērtēšanā, vērtē kā ļoti zemu, ņemot vērā, ka aptaujas anketas bija pieejamas gan elektroniski, gan nodrukātas pašvaldības informatīvajā izdevumā, kas tiek izplatīts katrā novada mājsaimniecībā. Lai veicinātu iedzīvotāju iesaisti, nākotnē pašvaldība plāno veidot tematiskas un īsas aptaujas, kā arī meklēt jaunus veidus iedzīvotāju viedokļu noskaidrošanai. Kopumā aptaujā piedalījās 228 respondenti vecumā no 26 līdz 60+ gadiem, no kuriem 129 jeb 56 % ir Valmieras pilsētas iedzīvotāji, savukārt, nedaudz mazāk no pārējām novada pilsētām un pagastiem. Aptaujā piedalījušies iedzīvotāji, kuri pārstāv dažādas iedzīvotāju grupas. 77 % aptaujāto norādījuši, ka ir apmierināti ar dzīvi Valmieras novadā.

No aptaujas dalībniekiem saņemti ieteikumi, ka ir nepieciešams uzlabot ielu un ceļu stāvokli, ko iedzīvotāji līdz ar teritoriju labiekārtošanas vajadzībām vērtē, kā nozīmīgāko kvalitatīvas dzīves vides veidotāju. Izvērtējot Valmierā pieejamos saimnieciskos pakalpojumus, dominē vērtējums “labi”. Lielākais skaits aptaujas dalībnieku snieguši atzinīgu novērtējumu par centralizēto ūdensapgādi un kanalizāciju (85 % jeb 109 no sniegtajām atbildēm ir “ļoti labi” un “labi” novērtējumi), publisko teritoriju apgaismojumu (84 % jeb 107 augsti novērtējumi) un atkritumu šķirošanas pakalpojuma pieejamību (83 % jeb 106 augsti novērtējumi). Savukārt, salīdzinoši vairāk “viduvēji” un “slikti” novērtētas šādas jomas: ielu, ietvju un pašvaldības ceļu uzturēšana un remonti.

Savukārt, otra būtiskākā nozare, kura iedzīvotājiem ir svarīga, ir sociālā joma, tādēļ sociālā pakalpojuma saņemšana lokāli ir viens no būtiskākajiem faktoriem ikdienā. Arī skolēnu bezmaksas ēdināšana, transporta nodrošinājums un atbalsts ģimenēm. Aptaujātie kā būtisku uzskata arī dzīvojamā fonda palielināšanu. Iedzīvotāju skatījumā viena no lielākām Valmieras novada vērtībām ir daba, tās saglabāšana un dzīvesvides pievilcība.

Tāpat iedzīvotājiem būtiskas nozares ir arī kultūra, izglītība, veselības aprūpe, drošība, savstarpējā komunikācija ar pašvaldību gan Valmierā, gan lokāli – pagastu teritorijās. Izglītības jomā visaugstāk iedzīvotāji novērtē vispārējās, interešu un pirmsskolas izglītības piedāvājumu. Iedzīvotāji visaugstāk ir novērtējuši sporta un aktīvās atpūtas, veselīga dzīvesveida popularizēšanas un kultūras pasākumu piedāvājumu, novada tēla veidošanu un klientu apkalpošanas darbu. Iedzīvotāju skatījumā trīs prioritāri veicamie darbi Valmieras novadā ir: 1. ielu un ceļu infrastruktūras un seguma uzlabošana un uzturēšana, 2. dažādu teritoriju un pilsētvides infrastruktūras labiekārtošana (t.sk., bērnu rotaļu laukumi, Gaujas promenāde Valmierā, Valmieras tirgus u.c.), 3. dzīvesvietas pieejamības uzlabošana.

Lielākoties iedzīvotāji par aktualitātēm novadā un pašvaldības pieņemtajiem lēmumiem informāciju saņem pašvaldības informatīvajā izdevumā, pašvaldības mājaslapā un Facebook. Lai gan 80% aptaujāto ir norādījuši, ka informāciju par pašvaldību saņem, izmantojot viedtālruņus, informatīvo izdevumu iedzīvotāji labprāt lasa drukātā veidā. 42% iedzīvotāji nav gatavi pāriet uz informatīvā izdevuma lasīšanu digitāli, pat, ja ir tāda iespēja.

Jauno informatīvā izdevuma formātu (krāsains, žurnāla tipa atvērums A4 izmērā, 32 lpp.) 45 % vērtē atzinīgi – “labi”, “ļoti labi” (27 %). 72 % aptaujāto informatīvā izdevuma saturu vērtē “labi“ un “ļoti labi“. Saziņai ar pašvaldību iedzīvotāji izmanto arī zvanu pa tālruni (57 %), saziņu pa e-pastu (47 %) un klātienes tikšanos (39 %). Izvērtējot Valmieras novada pašvaldības sadarbību ar iedzīvotājiem, puse no anketas dalībniekiem to atzinuši par “labu” (50 %), tam seko vērtējumi “viduvēji” (27 %) un “ļoti labi” (10 %).

Lai uzlabotu pašvaldības sadarbību ar iedzīvotājiem, respondenti visbiežāk iesaka pilnveidot komunikāciju, piemēram, organizējot tikšanās ar iedzīvotājiem. Arī pašvaldība atzīst, ka tikšanās ar iedzīvotājiem ir vislabākā un efektīvākā savstarpējās saziņas forma, līdz ar to ir atsākušās iedzīvotāju tikšanās. Pirmā iedzīvotāju tikšanās ar pašvaldības domes priekšsēdētāju Jāni Baiku, apvienību vadītājiem un citiem pašvaldības darbiniekiem jau ir notikusi Mazsalacā, drīzumā notiks Sedā, un tādas ir plānotas vēl citur novadā.

Aptaujātie iedzīvotāji atzīst, ka pēc Administratīvi teritoriālās reformas Valmieras novada pašvaldība veicina sakārtotu un attīstītu dzīves un uzņēmējdarbības vidi. Aptaujātie atzinuši, ka vislielākā Valmieras novada vērtība ir dabas saglabāšana. Dzīvesvides pievilcību aptaujātie novērtējuši kā “labu“ (57 %) un “ļoti labu“ (29 %), “viduvēji“ (13 %). Šobrīd, kad turpinās Valmieras novada attīstības plānošanas dokumentu izstrāde, novada iedzīvotāju līdzdalība un saņemtie priekšlikumi ir ļoti būtiski Valmieras novada attīstības ilgtermiņa plānošanai.

Plašāk ar iedzīvotāju aptaujas rezultātiem var iepazīties pašvaldības mājaslapā www.valmierasnovads.lv, sadaļā “Sabiedrības līdzdalība” – “Iedzīvotāju aptauja”.

Zemessardzes 2.Vidzemes brigāde (Reģ.Nr. Reģ.Nr. 90000040549) VALMIERĀ uz noteiktu laiku piedāvā darbu VADOŠAJAM FINANSISTAM Darba pienākumi:  Izstrādāt ZS 2.VBde budžeta projektu un plānotā finansējuma izmaksu sadalījumu pa ceturkšņiem; Veikt kārtējā gada ZS 2.VBde budžeta izdevumu programmu izpildes uzskaiti pa mēnešiem un pārplānošanu gada laikā;  Vadīt 2.VBde budžeta projektu un izstrādāt priekšlikumus budžeta grozījumiem; ZS 2.VBde budžeta ietvaros veikt finanšu līdzekļu sadali ZS 2.VBde vienībām atbilstoši veicamajam uzdevumam; Apkopot ZS 2.VBDE štāba un vienību iesūtītās vajadzības iepirkumu veikšanai; Sagatavot ZS 2.VBde izdevumu tāmes vienību nodrošināšanai ar nepieciešamajām preču iegādēm atbilstoši plānotajam budžetam; Veidot vienību saimniecisko darījumu norēķinu dokumentu sagataves resursu vadības sistēmā HORIZON; Veikt ZS 2.VBde budžeta izpildes analīzi par noteiktu laika periodu vai par noteiktu izdevumu programmu pēc daļas priekšnieka pieprasījuma; Kontrolēt ZS 2.VBde komandiera pavēļu izpildi savas kompetences ietvaros; Apkopot, sagatavot un iesniegt nepieciešamo informāciju pēc ZS Štāba pieprasījumiem par atbildībā esošajiem jautājumiem; Pamatprasības: 2.līmeņa augstākā izglītība; Kvalifikācijas kursi grāmatvedībā; Vismaz divu gadu darba pieredze grāmatveža, finansista amatā (pieredze grāmatvedības darbā valsts iestādē tiks uzskatīta par priekšrocību)  Prasme lietot grāmatvedības programmu “Horizon”; Teicamas latviešu un vēlamas angļu valodas zināšanas; Labas organizatoriskās prasmes Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām;  Precizitāte un augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja pielietot pozitīvās saskarsmes iemaņas, psiholoģiskā noturība; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; · Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vadošais finansists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.01.2026. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: FINANSISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-12 Kontaktpersona: Pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi sūtīt uz aija.bumane@mil.lv, t. 26130777. Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) Burtnieku apvienības pārvalde (turpmāk – Pārvalde) aicina darbā palīgstrādnieku/-ci (Ēveles pagastā) uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • veikt saimnieciskos darbus Ēveles pagasta teritorijā: • apsekot Pašvaldības autoceļus, veikt neliela apjoma remontdarbus, ceļmalu apkopšanu, pļaušanu, krūmu izciršanu, zāģēšanu, novākšanu; • palīdzēt kopt, formēt un izzāģēt kokus un krūmus, palīdzēt likvidēt vēja vai citādā veidā nodarītos postījumus un novākt bīstamos kokus, kas apdraud ēkas, elektrolīnijas, autoceļus un citus objektus; • piedalīties teritorijas labiekārtošanā un uzturēšanā; • rūpēties par Pārvaldes atbildībā esošo ēku un telpu tehnisko stāvokli; un ja Tev ir: • pamatizglītība un pamatiemaņas vai pamata pakāpes profesionālā izglītība; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • zināšanas par ēku, telpu, teritoriju un autoceļu ikdienas uzturēšanas un remontu darbiem, to apjomu noteikšanu; • pamatiemaņas būvdarbu un remontdarbu plānošanā un veikšanā; • iemaņas darbā ar traktortehniku, dārza tehniku, dažādiem mehānismiem un iekārtām; mēs piedāvājam: • normālo darba laiku 40 stundas nedēļā; • pamatalgu 740 EUR (ar 01.01.2026. 780 EUR pirms nodokļu nomaksas) pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV un motivācijas vēstuli, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz e-pastu burtniekuapvieniba@valmierasnovads.lv, ar norādi „Pieteikums palīgstrādnieka/-ces Ēveles pagastā amatam”, līdz 2025.gada 22.decembrim. Papildu informācija, zvanot pa tālruni: 29388422 vai 26434663. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PALĪGSTRĀDNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Ozolu iela 7, Burtnieki, Burtnieku pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-22 Kontaktpersona: burtniekuapvieniba@valmierasnovads.lv 29388422

Mūsu partneri