Valmieras Ziņas

Valmierā 5.jūnijā notiks VARAM rīkotā sabiedriskā apspriešana par reģionālo reformu

Šodien, 14.maijā, Ministru kabinets apstiprināja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sagatavoto informatīvo ziņojumu “Par sabiedriskai apspriešanai izvirzāmo administratīvi teritoriālā iedalījuma modeli”, dodot mandātu oficiālajām konsultācijām ar pašvaldībām un sabiedrības informēšanai. Pirmās sarunas ar pašvaldību deputātiem notiks 27. maijā Preiļos, 5. jūnijā Cēsīs un Valmierā, 6. jūnijā Smiltenē, 7. jūnijā Siguldā, informē VARAM.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce (AP!):

“27.maijā Preiļos VARAM uzsāks lielāko sabiedrisko apspriešanu Latvijas politiskajā vēsturē. Tās ietvaros gada laikā plānoti kopumā vairāk nekā 100 pasākumi, kur uz diskusijām būs aicināti gan pašvaldību deputāti, gan iedzīvotāji. Sekmīga pašvaldību reforma būs zīme, ka mēs Latvijā spējam kaut ko tālredzīgi un saprātīgi uzlabot. Tas būs paraugs arī pārmaiņu procesiem citās sfērās – izglītībā, veselībā, administratīvā sloga samazināšanā. Lai cilvēki Latvijā dzīvotu labāk, lai mazinātos gadiem nenovērstā teritoriālā nevienlīdzība, mums ir jāvirzās uz priekšu.”

Konsultācijas ar pašvaldību deputātiem VARAM organizēs jaunveidojamo novadu centros un ievērojot Eiropas vietējo pašvaldību hartas 5.pantu.

Līdz ar MK apstiprināto ziņojumu, ministram dots mandāts uzsākt oficiālas sarunas ar pašvaldībām un sabiedrību par pašvaldību reformas īstenošanu un piedāvāto administratīvi teritoriālā iedalījuma modeli. Konsultācijas ar pašvaldībām ilgs līdz 2019. gada septembrim. Sabiedrības informēšanas pasākumi pašvaldību iedzīvotājiem notiks līdz 2020.gada maijam. Informācija par tikšanos laiku un vietu būs ievietota gan ministrijas mājaslapā, izplatīta sociālajos tīklos, sniegta pašvaldībām un vietējiem plašsaziņas līdzekļiem.

Vienlaikus ar konsultācijām par administratīvi teritoriālā iedalījuma modeli VARAM uzsāks darbu pie konceptuālā ziņojuma par administratīvi teritoriālo iedalījumu un likumprojekta izstrādes.

Saskaņā ar jauno administratīvi teritoriālo reformu, līdz 2021. gadam Latvijā pašvaldību skaitu plānots samazināt līdz aptuveni 35 pašvaldībām, un pašvaldības plānots veidot ap reģionālās nozīmes attīstības centriem. Šodien MK apstiprinātajā ziņojumā ietverti teritoriālās reformas mērķi valsts attīstībai un iedzīvotāju labklājības nodrošināšanai, kā arī vērtētas 2009.gada teritoriālās reformas sekas, raksturota esošā situācija un piedāvāti risinājumi situācijas uzlabošanai. Ziņojumā kā viens no mērķiem izvirzīts valsts un pašvaldību ekonomiskās izaugsmes un konkurētspējas uzlabošana, kā arī vienlīdzīgas un ilgtspējīgas pašvaldības darbības sistēmu izveidošana. Tāpat uzmanība vērsta uz reģionālās un nacionālās nozīmes attīstības centriem un to lauku teritorijām, sasaistot tos vienotā administratīvā, ekonomiskā un saimnieciskā vienībā, tādējādi radot labākus priekšnosacījumus tautsaimniecības attīstībai un pakalpojumu pieejamībai iedzīvotājiem.

Latvijā šobrīd ir 119 pašvaldības, savukārt 59 no tām neatbilst likumā “Par pašvaldībām” noteiktajiem kritērijiem un prasībām. Neraugoties uz iedzīvotāju skaitu, funkcijas visām pašvaldībām ir vienādas, taču daudzas mazās pašvaldības nespēj izpildīt visas likumos noteiktās funkcijas un līdz ar to nevienlīdzība pašvaldību starpā turpina pieaugt. Īstenojot administratīvi teritoriālo reformu šī nevienlīdzība tiktu novērsta.

Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem.

"Valmieras ziņas" jautā

Vai Valmierā ir nepieciešama diennakts aptieka?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

BIROJA ADMINISTRĀCIJAS VADĪTĀJU VALMIERĀ Prasības • Teicamas lietvedības zināšanas un pieredze dažādu dokumentu un līgumu sagatavošanā; • Pieredze darbā ar Publisko iepirkumu un ES projektu dokumentāciju; • Pieredze darbā ar Elektronisko iepirkumu sistēmu (EIS); • Pieredze personāla atlasē; • Zināšanas datu aizsardzības un darba aizsardzības jomā; • Labas datorprasmes (MS Office) un pieredze darbā ar biroja tehniku; • Teicamas latviešu valodas prasmes, labas angļu un krievu valodas prasmes; • Ļoti labas komunikācijas prasmes; • Augsta atbildības sajūta un nopietna attieksme pret darbu; • B kategorijas autovadītāja apliecība. Pienākumi • Nodrošināt administratīvo atbalstu uzņēmuma vadībai, ieskaitot citu administrācijas darbinieku vadību; • Lietvedības, iepirkumu un personāla dokumentu sagatavošana, ienākošās/izejošās korespondences reģistrācija; • Plānot un organizēt uzņēmuma darbinieku kvalifikācijas celšanas apmācības; • Asistēšana personāla atlasē – sludinājumu sagatavošana, publicēšana, pieteikumu apstrāde, interviju organizēšana; • Kontrolēt iepirkumu gaitu EIS; • Nodrošināt grāmatvedību ar informāciju par darbinieku darba samaksas, amatu u.c. izmaiņām; • Komandējumu dokumentācijas sagatavošana; • Iesaistīties korporatīvo pasākumu un personāla motivēšanas pasākumu plānošanā un organizēšanā. Piedāvājam • Pastāvīgu darbu stabilā būvniecības uzņēmumā Latvijā; • Interesantu darbu ar iespēju papildināt savu profesionālo pieredzi; • Konkurētspējīgu atalgojumu (Bruto 1100 - 1500 EUR/mēn.); • Pretimnākošu kolēģu atbalstu un korporatīvos pasākumus; Gaidīsim Jūsu CV un pieteikuma vēstuli.

Mūsu partneri