Valmieras Ziņas

Uztura speciāliste: ja esi apņēmies, rīkojies, ja neproti – mācies

Nereti viena no mūsu Jaunā gada apņemšanām ir sākt veselīgāk ēst, vairāk sportot, mācīties gatavot. Bieži gan tas izdodas vien īsu brīdi un tad lēnām pazūd. Kāpēc tas tā notiek un kā Jaunā gada apņemšanos pārvērst par veselīgu ieradumu, konsultē BENU Aptiekas pieaicinātā sertificētā uztura speciāliste, uzturzinātnes maģistre Liene Sondore.

Vecajam gadam aizejot un Jauno sagaidot, ir tīri cilvēcīgi atskatīties uz paveikto, padomāt par to, kas ir izdevies, kas varbūt nav sasniegts un kas vēl būtu jāpaveic. Ja vēlamies kaut ko mainīt, piemēram, veselīgāk ēst, nav jāgaida konkrēta diena vai nedēļa. Ja ir nosprausts mērķis, kas ir skaidrs un sasniedzams tieši mums, nevis mammai, vīram, draugiem u.c. – rīkojies jau šodien.

Veido uztura dienasgrāmatu

Vislabāk savas vēlmes un mērķus pierakstīt. Būsim reālisti – ja mums ir liels liekais svars, mērķis nevar būt slaids augums divos mēnešos! Tā tas būtu tikai pasakās. Pieraksti, ko darīsi, ar ko sāksi, pie kādiem speciālistiem un kad iesi. Raksti to plānotājā – uz darba sapulcēm taču mēs ejam, tad kāpēc piemirstam par sevi? Raksti uztura dienasgrāmatu – ja nepatīk rakstīt ar pildspalvu, dienasgrāmatu var rakstīt arī telefonā vai datorā.

Atceries par fiziskām aktivitātēm

Veselīgi ēšanas paradumi iet roku rokā ar fiziskām aktivitātēm. Izdomā konkrēti, uz kādu klubu iesi, pie kāda trenera un ko trenēsies. Cik reižu nedēļā apmeklēsi treniņus. Nereti līdz nopirktais abonements vai vienošanās ar treneri. Ja nepatīk sportot telpās – nūjo, meklē āra treniņu grupas, bet konkrētas, saviem mērķiem atbilstošas, nevis “atradīšu kaut kad un kaut kad iešu”. Ja attaisnojums ir ziema un traucē aukstums, tad pavasarī tas būs lietus, vasarā karstums un tā visu gadu. Ieradumam ir liels spēks – kāds trīs reizes nedēļā iet uz jogu, kāds dejo, kāds peld un nūjo.

Tas ir nepieciešams tev

Vairākums teiks, ka nav laika, ir tumšs, auksti, dārgi. Jā, bet, ja mēs kaut ko vēlamies mainīt, mums kaut kas ir jāziedo. Tāpat vien nekas nenotiek. Ja nevēlies maksāt par nodarbībām – ej staigāt, skrien, vingro, slēpo pilsētas trasēs. Un, ja jau sākotnēji zini, ka nav laika – netērē to lieki ar apņemšanos, kuru tāpat nepildīsi, lai nav tā, ka vēlme mainīt uz papīra ir, bet reāli ikdienā – nē. Atceries, ka tas ir nepieciešams tikai tev un nevienam citam.

Plāno ilgtermiņā, nevis īstermiņā

Iemācies atrast sev piemērotāko ēšanas veidu – diētas, īpaši tās, kas sola strauju svara zudumu dažās nedēļās, nav ilgtermiņa risinājums. Nereti, cik ātri svars tiek zaudēts, tik ātri tas tiek atgūts. Ir jāiemācās ēst veselīgi un mēreni ikdienā, nevis mēnešus trīs mocīties pusbadā un tad to atgūt ar uzviju. Nav jēgas mēnesi ievērot vienu interneta diētu, tad ēst pēc Ājūrvēdas, tad makrobiotikas u.c. principiem, kļūt par vegānu tāpēc, ka tā tagad ēd daudzi, atteikties no kādiem produktiem, taisīt produktu nepanesamības testus… bet kur šajā visā esi tu pats?

Nereti mēs vēlamies ar jaunu apņemšanos pašrocīgi risināt problēmas, kuras būtu jārisina komandā ar psihoterapeitu un uztura speciālistu. Ir jāsaprot, ka mēs bieži krītam kārdinājumos – kāds ēd daudz saldumu, kūkas, kāds pusfabrikātus, kāds mīl ik vakaru iedzert – un te jau vairs nav runa par ēšanas veida maiņu, bet gan par to, kāpēc mēs pieēdamies, kas mūs uz to mudina – stress, attiecības, mūžīgā neapmierinātība ar savu izskatu vai tas, ka esam neizgulējušies un pārstrādājušies.

Lasi informāciju par ēdiena sastāvu

Ja esi nolēmis uzsākt veselīgāk ēst, pārskati savu ikdienas iepirkumu sarakstu. Visvienkāršākais veids – atsakies no našķēšanās ikdienā, gatavajiem veikalu/gastronomijas ēdieniem, gaļas un zivju pusfabrikātiem. Nenes mājās balto miltu izstrādājumus! Palasi, cik cukura satur tava iecienītā mērce, maize, tomātu kečups, sula vai jogurts.

Īpaša uzmanība kvalitātei

Ja esi no tiem, kas nevar paiet garām saldumu/bulciņu stendam – neizlaid ēdienreizes! Ēd labas kvalitātes olbaltumvielas un pilngraudu produktus! Gādā par to, lai mājās ir daudz sakņu, dārzeņu, kvalitatīvu piena produktu, gaļa vai zivis. Ēd pākšaugus – gatavo tos zupās, sautējumos. Ēd pilngraudu produktus. Veikalos ir tik plašs piedāvājums! Neproti gatavot – mācies. Našķu vietā ēd riekstus – bet atceries, dienā ieteicama deva ir ~ 30 g! Lai cik rieksti ir veselīgi, tie tomēr satur daudz kaloriju! Lieto labas kvalitātes eļļas! Mājās neturi desmit dažādas eļļas pudeles, ko tāpat neizlieto, nopērc vienu, bet kvalitatīvu olīveļļu. Iepazīsti garšvielu pasauli. Noteikti konsultējies ar speciālistu, ja vēlies radikāli mainīt ēšanas paradumus un no visēdāja kļūt par veģetārieti vai vegānu. Viss ir saprotams, iespējams, ir jāzina dažas nianses, lai savai veselībai nenodarītu kaitējumu.

Lai izdodas viss iecerētais un Jaunais gads ir bagāts ar jaunām garšām, atklājumiem un izaicinājumiem!

Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem.

Pievienojies mūsu komandai! Valmierā uzņēmējdarbība un attīstība iet roku rokā ar dabisku, sakoptu un sakārtotu vidi. Tā iedvesmo augstiem sasniegumiem sportā, izglītībā, radošiem risinājumiem kultūrā un jaunu virsotņu sasniegšanai! Kā pilsēta nevar pastāvēt bez iedzīvotājiem, tā pašvaldība - bez izglītotiem, lojāliem un atsaucīgiem darbiniekiem. Valmieras pilsētas pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā uz noteiktu laiku ALGU GRĀMATVEDI! Ja Tev ir vēlme: strādāt ar resursu vadības sistēmu “HORIZON” un HoP platformā; dokumentu vadības sistēmā “NAMEJS”; nodrošināt atlīdzības aprēķinu ne mazāk kā 400 Pašvaldības darbiniekiem; pārbaudīt atlīdzības un nodokļu aprēķinus, salīdzinot ar virsgrāmatu; gatavot ar atlīdzības aprēķiniem saistīt nodokļu atskaites, iesniegt Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk-VID) EDS sistēmā; salīdzināt nodokļa aprēķinu ar VID; otrā līmeņa augstākā izglītība grāmatvedības vai finanšu jomā; pieredze darbā ar resursu vadības un uzskaites sistēmu “HORIZON”; pieredze darbā valsts vai pašvaldību budžeta iestādēs specialitātē; pārzināt normatīvo aktu prasības specialitātē un pilnu grāmatvedības ciklu; spēja organizēt savu darbu, strādāt un pieņemt lēmumus patstāvīgi; labas komunikācijas prasmes, precizitāte un spēja strādāt komandā; labas prasmes darbā ar Microsoft Office; teicamas latviešu valodas zināšanas; mēs piedāvājam: labus darba apstākļus drošā un sakārtotā darba vidē; stabilu atalgojumu (9.mēnešalgu grupa no 835 EUR līdz 1020 EUR, atbilstoši darbinieka individuālajam novērtējumam); profesionālās pilnveidošanās iespējas; darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu un citus labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam. Pieteikuma vēstuli, CV un augstākās izglītības dokumenta kopijas var iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmiera.lv, vai personīgi Valmieras pilsētas pašvaldības Apmeklētāju pieņemšanas centrā adrese: Lāčplēša ielā 2, Valmierā, ar norādi „Algu grāmatveža amatam” līdz 2019.gada 22.novembrim plkst.16:00. Tālrunis papildu informācijai: 64207148, 64207156 vai 29448574. Iesniegtos personas datus Valmieras pilsētas pašvaldība izmantos, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu. Ja kandidāts vēlas, lai viņa personas dati tiktu saglabāti Valmieras pilsētas pašvaldības iekšējā datu bāzē ar mērķi tos apstrādāti citos Valmieras pilsētas pašvaldības personāla atlases konkursos, tad pieteikumā vakancei lūdzam kandidātam norādīt savu piekrišanu personas datu saglabāšanai. Sīkāka informācija par personas datu apstrādi Valmieras pilsētas pašvaldībā: http://www.valmiera.lv/images/userfiles/VPP_privatumapolitika%281%29.pdf Profesija: ALGU GRĀMATVEDIS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Bankas / Apdrošināšana / Finanses/Grāmatvedība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2019-11-22 Kontaktpersona: Piet.vēst., CV un augst.izgl.dok.kopijas ar amata norādi sūtīt uz personals@valmiera.lv

SIA "Padtex Insulation" savā komandā aicina KONSTRUKTORUS! Tava darba apraksts: • izgatavot produktu rasējumus atbilstoši klientu un tehnoloģiskām prasībām; • veikt aprēķinu un projektēšanas darbus ar specializētām datorprogrammām; • izstrādāt rūpnieciskās produkcijas dizaina failus; • piedalīties pieprasījumu apstrādes, ražošanas, tehniskās uzraudzības, izstrādājumu pilnveidošanas un realizācijas procesos. Mūsu prasības kandidātiem: • darba pieredze darbā ar specializētām projektēšanas un rasēšanas datorprogrammām (AutoCAD, Creo); • precizitāte, atbildības sajūta, spēja radoši pieiet darbam, gatavība pilnveidoties profesionāli un intelektuāli; • vēlama augstākā tehniskā izglītība (pieļaujama – profesionālā vidējā izglītība vai atbilstošas jomas students); • gatavība doties apmācībās ārzemēs. Mēs piedāvājam: • iespējas pilnveidot darbam nepieciešamās praktiskās prasmes un savas profesionālās zināšanas pieredzējušā kolektīvā; • stabilu darba vietu Valmierā; • konkurētspējīgu atalgojumu 1350 eiro mēnesī pirms nodokļu nomaksas; • labus darba apstākļus; • atsaucīgus kolēģus un darbu lieliskā komandā. CV ar norādi “Konstruktors” gaidīsim līdz 30.novembrim uz e-pastu alise@padtex.lv vai iesniedzot personīgi Cempu ielā 27, Valmierā, LV-4201. Tālrunis informācijai 22418808. Par atlases rezultātiem informēsim uz atlases tikšanos uzaicinātos kandidātus.

Mūsu partneri