Valmieras Ziņas

Tirdzniecības misijas uz eksporta tirgiem

Lasīšanas laiks: 5 min

Viens no efektīvākajiem un ātrākajiem veidiem, kā iegūt papildu informāciju par potenciālo eksporta tirgu un atrast iespējamos sadarbības partnerus, ir doties tirdzniecības misijā uz izvēlēto valsti. Latvijas uzņēmējiem sadarbībā ar Eiropas Biznesa atbalsta tīklu (Enterprise Europe Network – EEN) ir iespējams jau iepriekš identificēt potenciālos sadarbības partnerus konkrētajā valstī, lai vēlāk ar tiem tiktos klātienē un pārrunātu interesējošos jautājumus.

Latvija EEN tīklam pievienojās 2008. gadā. Šajā projektā piedalās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) un Latvijas Tehnoloģiskais centrs (LTC), kas abas kopā veido vienu konsorciju – EEN Latvija. Eiropas Biznesa atbalsta tīkls ir neatsverams informācijas un atbalsta rīks ES uzņēmējiem, kas vēlas paplašināt savu darbību Eiropas Savienībā vai ārpus tās robežām. EEN tīkls aptver vairāk nekā 60 pasaules valstis, un tajā kopīgam darbam apvienotas aptuveni 600 partnerorganizāciju.

EEN Latvija sadarbībā ar LIAA regulāri organizē tirdzniecības misijas Latvijas uzņēmējiem uz dažādām pasaules valstīm – to starpā arī uz ASV, Ķīnu, Japānu u.c. Tirdzniecību misiju ietvaros tiek rūpīgi plānotas arī uzņēmēju kontaktbiržas (brokerage events), kuru laikā misijas dalībniekiem ir iespējams uzrunāt potenciālos sadarbības partnerus, prezentēt savu produktu un, iespējams, jau saņemt pirmos pasūtījumus. Kā liecina statistika, tad EEN tīkla starptautiskās kontaktbiržas katru gadu kopā apmeklē vidēji 70 000 organizāciju.

IEGUVUMI NO DALĪBAS TIRDZNIECĪBAS MISIJĀS

Svarīgākie tirdzniecības misijas mērķi ir tikšanās ar potenciālajiem sadarbības partneriem klātienē un eksporta tirgus labāka iepazīšana. Misijas ietvaros iespējams iegūt papildu informāciju gan par nozares cenām un tendencēm, gan novērtēt sava produkta pirktspēju un konkurētspēju konkrētajā tirgū. Bieži vien uzņēmēji izmanto dalību misijā, lai satiktos ar līdzīgiem savas nozares uzņēmumiem un pārrunātu iespējamo kopīgo dalību starptautiskos iepirkumos.

Informācija par aktuālajām tirdzniecības misijām un kontaktbiržām pieejama EEN Latvija un LIAA mājas lapās. Te iespējams noskaidrot gan uz kādām valstīm tās tiek organizētas, gan kādas nozares uzņēmumiem paredzētas un līdz kuram datumam jāpiesakās. Uzņēmējiem ieteicams pieteikties savlaicīgi, un pēc iespējas precīzāk aizpildīt pieteikuma anketu. Jo precīzāka būs aizpildītā anketa, jo vieglāk un ātrāk EEN Latvija speciālistiem būs iespējams identificēt un uzrunāt potenciālos sadarbības partnerus.

Katram tirdzniecības misijas dalībniekam tiek izveidota arī atsevišķa programma un sastādīts grafiks, kurā paredzētas tikšanās ar atlasītajiem kontaktiem. Eksistē arī kopīga programma visiem dalībniekiem, piemēram, tā var ietvert gan kopīgu nozares izstādes apmeklēšanu (vai arī dalību kopstendā), vizītes pie vietējiem ražotājiem un organizācijām utt. Svarīgi arī atcerēties, ka vietu skaits tirdzniecības misijās parasti ir ierobežots.

Uzņēmumiem, kas vēlas piedalīties misijā, ir jārēķinās ar savu pārstāvju komandējuma (transports, naktsmītne, dienas nauda) izmaksu segšanu, kā arī ar viesnīcas un aviobiļešu rezervēšanu. Dalībnieki var pretendēt uz de minimis atbalstu 80% apmērā no tirdzniecības misijas dalības maksas un ceļa (transporta) izdevumiem. Plašāka informācija LIAA mājas lapā.

LINKEDIN PROFILS – UZŅĒMĒJA VIZĪTKARTE

Egita Aizsilniece – Ibema, LIAA pārstāvniecības vadītāja Nīderlandē, dalās savos novērojumos un ieteikumos, kas varētu noderēt uzņēmējiem, pirms došanās tirdzniecības misijā uz Nīderlandi: Tirdzniecības misijas ir ļoti labs veids, kā iegūt jaunus kontaktus. Bieži tie ir kontakti, līdz kuriem uzņēmējs pats saviem spēkiem tik viegli netiktu. LIAA un EEN Latvija organizētās tirdzniecības misijas parasti tiek savienotas ar kādu konkrētā valstī vai reģionā aktuālu notikumu – nozares konferenci, izstādi utt. Taču galvenais ieguvums, ko parasti min arī paši uzņēmēji, ir jauni personīgie kontakti. Šādās pārrunās ar potenciālajiem sadarbības partneriem tiek uzdoti konkrēti jautājumi un saņemtas konkrētas atbildes, kas visnotaļ atvieglo dzīvi uzņēmējam.

Tirdzniecības misijas bieži ietver arī pieredzes apmaiņu, – kur vienas nozares uzņēmumi viesojas pie tās pašas nozares uzņēmumiem citā valstī. Tas ļauj iedvesmoties gan jaunām idejām un tehnoloģijām, gan atrast sadarbības partnerus kāda kopīga produkta izstrādei.

Svarīgākie “mājas darbi”, ar ko būtu, manuprāt, jārēķinās katram uzņēmējam, pirms došanās tirdzniecības misijās, noteikti ietver informācijas atjaunošanu un sakārtošanu uzņēmuma mājas lapā – angļu valodā. Mājas lapai nav jābūt sarežģītai vai dārgai, bet tādai, kas veiksmīgi atspoguļo uzņēmuma darbību, sniedz informāciju, piemēram, par esošajiem produktiem, to paraugiem, kā arī tajā iespējams iepazīties ar klientu atsauksmēm. Vajadzētu padomāt arī par izdales materiāliem angļu valodā, pie kā varētu, tā teikt, “piesiet dūšu” pārrunu laikā. Cik esmu novērojusi, tad tieši holandieši ļoti augstu vērtē arī klientu atsauksmes uzņēmuma Linkedin profilā. Bieži vien Linkedin saturs tiek pārbaudīts un apskatīts jau sarunas laikā, tādēļ arī par šī profila aktualizēšanu Latvijas uzņēmējiem vajadzētu padomāt.”

UZŅĒMĒJA PIEREDZES STĀSTS

Viens no Latvijas uzņēmumiem, kas izmantojis EEN Latvija sniegtos konsultāciju pakalpojumus saistībā ar ārvalstu partneru piesaisti ir SIA „Gravtex”. Uzņēmums nodarbojas ar mūsdienīgu dekoratīvo žogu un sienas paneļu ražošanu. Sadarbībā ar EEN Latvija un LIAA uzņēmums ir gan piedalījies vairākās tirdzniecības misijās, gan saņēmis informāciju par ES finansējuma piesaistes iespējām, kā arī uzņēmuma profils ievietots EEN biznesa sadarbības datu bāzē.

Andris Filipenoks, uzņēmuma AS „Gravtex” valdes loceklis, par sadarbību ar EEN Latvija un LIAA: „Esam veiksmīgi piedalījušies Latgales reģiona uzņēmēju tirdzniecības misijā uz Tamperi, kas tika organizēta sadarbībā ar Somijas EEN. Līdzīgi esam pabijuši arī Norvēģijā un Nīderlandē. Domāju, ka šādas vizītes uz ārvalstīm ir ļoti noderīgas, un esam pateicīgi EEN Latvija un LIAA, kas  mūs piesaistīja šiem braucieniem. Somijas vizīte vainagojās ar diviem reāliem sadarbības partneriem, ar kuriem šobrīd arī strādājam. Savukārt Norvēģijas vizītes laikā ieguvām noderīgu un praktisku informāciju par turienes tirgu, un kā mūsu produkts tajā tiek pozicionēts. Nozīmīgs bija arī izstādes apmeklējums Nīderlandē, kur smēlāmies idejas mūsu tālākai attīstībai, aplūkojot jaunākos tehnoloģiskos risinājumus.”

NODERĪGA UN AKTUĀLA INFORMĀCIJA

LIAA aktuālo pasākumu kalendārs – par aktuālajiem semināriem, tirdzniecības misijām un starptautiskajām izstādēm.

Logo rinda_gv2016

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina darbā Sociālo lietu pārvaldes struktūrvienības “Sociālo pakalpojumu nodaļa” sociālo darbinieku/-ci. Ja Tev ir vēlme: • nodrošināt sociālos pakalpojumus visām iedzīvotāju grupām; • administrēt valsts apmaksātos pakalpojumus; • veikt personu funkcionālo un aprūpes spēju vērtējumus; • strādāt komandā ar kolēģiem - sociālajiem darbiniekiem un pakalpojumu sniedzējiem; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība vai akadēmiskā augstākā izglītība sociālajā darbā, karitatīvajā sociālajā darbā (vai esi pēdējo kursu students/-e ar plānoto iegūstamo bakalaura grādu sociālajā darbā un sociālā darbinieka kvalifikāciju); • prasme pielietot normatīvos aktus, kas reglamentē sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšanu; • prasme sagatavot vēstules, vērtējumus lēmumus, līgumus; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: labas komunikācijas, empātijas, klausīšanās prasme; prasme strādāt komandā; spēja ātri un patstāvīgi pieņemt lēmumus nestandarta situācijās; • B kategorijas autovadītāja tiesības; • priekšrocības pretendentiem, kuriem ir zināšanas un pieredze sociālajā darbā, kā arī ir pieredze darbā ar programmu SOPA (sociālo pabalstu administrēšanas informācijas sistēma); mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1195 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1258 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Profesionālās darbības aprakstu (CV), motivācijas vēstuli un izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, LV-4201, ar norādi „Sociālā darbinieka/-ces vakancei” līdz 2025.gada 19.decembrim.  Tālrunis papildu informācijai: 29372138. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SOCIĀLAIS DARBINIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-19 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 29372138

Mēs esam KLONDAIKA – daļa no Entain NCE un starptautiskās Entain grupas, vienas no pasaules lielākajām iGaming kompānijām ar 30 000+ darbinieku.Entain  NCE pārvalda vairākus populārus zīmolus – Optibet, Bwin, BetCity, Ninja  Casino un, protams, KLONDAIKA – leģendāru zīmolu Latvijā.Mūsu  stāsts sākās jau 1988. gadā, bet šodien Klondaika ir izklaides un atpūtas tīkls 14 pilsētās, piedāvājot aizraujošu atpūtu gan klātienē, gan tiešsaistē. Klientu apkalpošanas speciālists azarta zonā/bārmenis Atalgojums: - No 1200 līdz 1800 Eur bruto (pirms nodokļiem) + bonusi par labiem darba rezultātiem. Darba grafiks: - Maiņu darbs (pilna slodze) - Maiņas 12h vai 24h - Sākums plkst. 08:00 vai 20:00 Pieredze nav nepieciešama – mēs Tev visu iemācīsim. Ko iegūsi, strādājot pie mums? - Stabilu darbu starptautiskā uzņēmumā - Veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšanu - Apmaksātu mācību atvaļinājumu un regulāras apmācības pilnveidei - Dzimšanas dienas brīvdienu un dāvanu tavā dienā - Darbam un atpūtai pieejamus apartamentus Spānijā (Marbella) un Rīgā - Atbalstu sportiskām aktivitātēm un organizētas labbūtības aktivitātes - Grandiozus saliedēšanās pasākumus un foršus kolēģus - Psihologa/terapeita konsultācijas online – apmaksātas - Atlīdzību par briļļu/kontaklēcu iegādi darba vajadzībām - 2 papildus apmaksātas brīvdienas, ja gada laikā būsi veicis 2 sociāli atbildīgas aktivitātes - Bonusus par labiem darba rezultātiem Pievienojies mums un kļūsti par daļu no starptautiskas komandas, kas strādā ar prieku un azartu. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: darbs@klondaika.lv Tālrunis informācijai: 22222222 Profesija: SPĒĻU IEKĀRTU PĀRRAUGS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 4, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Pakalpojumi Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2026-01-31 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: darbs@klondaika.lv

Pievienojies mūsu komandai! Kocēnu pamatskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā sociālo zinību un vēstures skolotāju uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Alejas iela 2, Kocēni, Kocēnu pagasts, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • īstenot vispārējās izglītības programmu apguvi atbilstoši vispārējās izglītības programmām; • plānot un organizēt savu darbu atbilstoši Iestādes mērķiem un uzdevumiem; un ja Tev ir: • atbilstoša profesionālā kvalifikācija (Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”); • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: komunikācijas un sadarbības prasmes; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; mēs piedāvājam: • 16 kontaktstundas nedēļā, darba slodze vienojoties kopā ar citu apmaksātu pienākumu veikšanu līdz 25 stundām nedēļā; • atalgojumu EUR 1520 pirms nodokļu nomaksas par slodzi (36 stundām); • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālas garantijas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās kompetences pilnveides iespējas; • radošu un atbalstošu darba vidi. Pretendentiem profesionālās darbības aprakstu (CV) un izglītības dokumenta/-u kopiju/-as lūdzam iesniegt līdz 2025.gada 23.decembrim e-pastā kocenu.pamatskola@valmiera.edu.lv. Tālrunis uzziņām: 29573195. Informējam, ka pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām.   Profesija: VISPĀRĒJĀS PAMATIZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 2, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Nepilnais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-23 Kontaktpersona: kocenu.pamatskola@valmiera.edu.lv 29573195

Mūsu partneri