Valmieras Ziņas

Svētku laikā parasti pieaug negadījumu skaits daudzdzīvokļu mājokļos

Lasīšanas laiks: 3 min

Garajās svētku brīvdienās Ziemassvētku un Jaungada svinību laikā sadzīves negadījumu un problēmu skaits mājokļos pieaug pat līdz 50 %. Nekustamo īpašumu pārvaldīšanas un apsaimniekošanas grupa CIVINITY norāda, ka Ziemassvētkos un Jaunajā Gadā ik gadu tiek saņemts ievērojami vairāk izsaukumu par elektroenerģijas padeves pārrāvumiem un bojājumiem, aizsērējušas kanalizāciju vai bojātu sanitārtehniku, atslēgu un slēdzeņu nomaiņu un citām problēmām nekā parastās dienās.

Svētku laikā mājās notiek lielāka rosība un intensīvāka darbība, tādēļ biežāk gadās dažādas problēmas – gan ar aizsērējušu kanalizāciju, gan elektroierīču pārslodzi un tādēļ pārtrauktu elektrības padevi. Biežie izsaukumi liecina, ka cilvēki joprojām neievēro elementārus drošības pasākumus, kādēļ var rasties risks ne tikai paša īpašuma drošībai, bet arī kaimiņu drošībai. Tādus riskus var radīt, piemēram, elektrības padeves pārrāvumi, kas rodas saslēdzot vienlaicīgi vairākas elektroierīces, tādējādi radot pārslodzi un bīstamas situācijas, kā arī atstājot mājokli bez elektrības pat uz vairākām stundām, ja elektrības drošinātāji nav pieejami dzīvokļa īpašniekam.

Arī pošanās svētku brīvdienām bieži vien notiek lielā steigā. Cilvēki aizmirst aizvērt ūdens krānus, atstāj pilošas dušas, logus vēdināšanas režīmā vai ieslēgtas elektroierīces. Dati liecina, ka tieši svētku laikā un brīvdienās atstātajos mājokļos notiek ūdens noplūdes un cita veida situācijas, kas rada bojājumus īpašumam. Pēc svētkiem, kad saimnieki atgriežas mājās, atklājas dažādas problēmas, kas radušās nepārdomātas rīcības dēļ. Sanitārtehniķu, elektriķu un remonta meistaru izsaukumi pēcsvētku laikā pieaug vismaz par 50 %.

Protams, bīstamākas ir situācijas, kad elektroierīces ir atstātas pieslēgtas elektrības padevei, un tādi standarta gadījumi ir ar gludekļiem vai, piemēram, sviestmaižu cepšanas pannām. Nedrīkst aizmirst, ka arī elektrības kontaktam pieslēgts dators vai mobilais telefons var radīt augstas bīstamības situāciju un pat izraisīt ugunsgrēku.

Speciālisti skaidro, ka arī vēdināšanas režīmā atstāts logs var radīt drošības riskus. Pirmkārt, zemākajos stāvos un privātmājās tas var kļūt par ērtu iekļūšanas ceļu zaglim. Tāpat vēdināšanas režīmā atstāts logs var radīt bojājumus īpašumam, ja sākas slikti laika apstākļi – lietus, sniegs, vētra. Nereti ir arī gadījumi, kad vēdināšanas režīmā atstātā logā iesprūst kaķis vai cits mājdzīvnieks, kurš saimnieku prombūtnes laikā mājoklī atstāts viens un ir izdomājis izkļūt ārā. Tāpēc aicinām arī padomāt par drošību, lai mājās atstātais mājdzīvnieks sveiks un vesels sagaidītu saimnieku atgriešanos.

Pēcsvētku laikā, kad iedzīvotāji atgriežas no svētku brīvdienām ārpus pilsētas un konstatē situāciju mājoklī, par 50 % pieaug izsaukumi, kas saistīti ar dažādu ūdens noplūžu vai elektrisko ierīču nepareizas lietošanas radītiem bojājumiem. Aicinām, dodoties svētku brīvdienās, rūpīgi pārliecināties, vai mājoklī ir veikti visi drošības pasākumi, lai novērstu nelaimi, kas var skart gan paša mājokli, gan kaimiņus. Kā arī, dodoties atvaļinājumā, iesakām dzīvokļa atslēgas atstāt ģimenes locekļiem vai draugiem, kuri būs pieejami pēkšņas avārijas situācijas gadījumā un varēs nodrošināt piekļuvi dzīvoklim operatīvai avārijas novēršanai. Tas palīdzēs izvairīties no situācijas, kad kaimiņi tiek atstāti bez ūdens, elektrības vai cita pakalpojuma, ja avārija skar kopējās komunikācijas.

Lai parūpētos par sava īpašuma un kaimiņu drošību, aicina daudzdzīvokļu ēku iedzīvotājus atcerēties par drošības pasākumiem svētku svinību laikā un, pirms atstāt mājokli uz ilgāku laiku svētku brīvdienās:

– aizgrieziet ūdens krānus un pārliecinieties, ka ūdens netek ne izlietnē, ne dušā, ne tualetes podā;

– aizveriet logus un balkonu durvis, aizslēdziet ārdurvis;

– izslēdziet elektroierīces un atvienojiet tās no elektrības padeves;

– rūpīgi aizveriet kāpņu telpu durvis, lai svētku laikā nepiederošas personas nevar uzturēties jūsu kāpņu telpā un bojāt kopīpašumu, piemēram, ūdens vai elektrības skaitītājus, kas atrodas kāpņu telpās;

– neatstājiet velosipēdus, bērnu ratiņus un citus priekšmetus kāpņu telpā vai uz balkoniem pirmajā un otrajā stāvā;

– nerakstiet sociālajos tīklos vai telefona autoatbildētājā, kur un uz cik ilgu laiku esat aizbraukuši.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā  Valmieras novada Nekustamā īpašuma apsaimniekošanas pārvaldes nekustamo īpašumu speciālistu/-i (dzīvojamo telpu īres jautājumos) (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • nodrošināt Pašvaldības palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā Pašvaldības iedzīvotājiem; • administrēt Pašvaldības dzīvojamā fonda datu bāzi; • nodrošināt Pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanas programmas procesu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes paaugstināšanai un pagalmu labiekārtošanai; • koordinēt Pašvaldības dzīvojamo māju privatizācijas procesu; • izskatīt personu iesniegumus par palīdzības sniegšanu saistībā ar dzīvojamo platību, uzraudzīt un kontrolēt īres līgumu termiņu un nosacījumu izpildi; • nodrošināt darbu Dzīvokļu komisijā/apakškomisijās; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība (priekšroka tiks dota pretendentiem ar otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstāko izglītību tiesību zinātnēs); • ar jomu saistīto normatīvo aktu pārzināšana un izpratne to pielietošanā; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • kompetences: ļoti labas organizatoriskās un saskarsmes spējas, analītiska un loģiska domāšana; precizitāte; augsta atbildības sajūta; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus; spēja argumentēt savu viedokli; prezentācijas prasmes; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; • B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1165 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1226 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Nekustamā īpašumu speciālista/-es (dzīvojamo telpu īres jautājumos) amatam” līdz 2024.gada 7.maijam. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: Nekustamā īpašuma SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-07

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Iepirkumu nodaļas iepirkumu speciālistu/-i uz noteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • nodrošināt publisko iepirkumu un iepirkumu procedūru organizēšanu atbilstoši spēkā esošiem normatīviem aktiem; • izstrādāt iepirkumu procedūru dokumentāciju; • veikt iepirkumu publicēšanu Iepirkumu uzraudzības biroja publikāciju vadības sistēmā un pasūtītāja pircēja profilā - Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS); • administrēt iepirkumu norises gaitu un iepirkumu rezultātu publicēšanu EIS atbilstoši normatīvo aktu prasībām; • veikt iepirkuma procedūrās iesniegto piedāvājumu atbilstības vērtēšanu atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un iepirkuma noteikumiem; • veikt saraksti ar fiziskām un juridiskām personām atbilstoši normatīvo aktu prasībām, saskaņā ar Pašvaldībā noteikto dokumentu aprites kārtību; • nodrošināt Iepirkumu nodaļas dokumentācijas un iepirkumu lietu sakārtošanu, noformēšanu un uzglabāšanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām un nomenklatūrai; • konsultēt Pašvaldības darbiniekus ar iepirkumiem saistītos jautājumos; un ja Tev ir: • augstākā izglītība un vismaz viena gada darba pieredze publisko iepirkumu veikšanā; • amata pienākumu izpildei nepieciešamo normatīvo aktu pārzināšana un izpratne to pielietošanā; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • kompetences: teicamas komunikācijas un sadarbības prasmes; precizitāte un augsta atbildības sajūta; analītiska un loģiska domāšana; spēja strādāt ar lielu datu apjomu; spēja patstāvīgi organizēt savu darbu, noteikt mērķus, ievērot termiņus; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; • teicamas prasmes darbam ar biroja tehniku, MS Office programmatūru; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1165 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1226 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads ar norādi “Iepirkumu speciālista/-es amatam” līdz 2024.gada 7.maijam. Tālrunis papildus informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: IEPIRKUMU SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-07

Mūsu partneri