Valmieras Ziņas

Šodien stājas spēkā administratīvi teritoriālā reforma

Lasīšanas laiks: 4 min

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) rīkotajā tiešsaistes preses konferencē par Administratīvi teritoriālās reformas stāšanos spēkā ministrs Artūrs Toms Plešs (AP!) un valsts sekretāra vietniece reģionālajos jautājumos Ilze Oša informēja par galvenajām izmaiņām, reformai stājoties spēkā. No šodienas darbu sāk 43 pašvaldību domes 119 pašvaldību vietā. Tāpat tika akcentēti vietvaru turpmāk veicamie uzdevumi un ministrijas paveiktais, palīdzot pašvaldībām gatavoties reformai, portālu “Valmieras Ziņas” informēja VARAM.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Artūrs Toms Plešs (AP!): “Šodien 119 pašvaldību vietā Latvijas karti iekrāso 43 pašvaldības. Tas ir ļoti nozīmīgs solis uz priekšu Latvijas daudz straujākā attīstībā un izaugsmē. Šobrīd mēs dzīvojam tādā laikmetā, kur, tikai kopā liekot spēkus un sadarbojoties, mēs varam izdarīt vairāk. Liekot kopā prātus un prasmes, idejas un resursus mēs daudz sekmīgāk varēsim nodrošināt tādu pārvaldību, kuras centrā ir cilvēks un tādu pārvaldību, lai nodrošinātu pēc iespējas kvalitatīvākus pakalpojumus iedzīvotājiem neatkarīgi no dzīvesvietas. Reformas galvenais mērķis ir izveidot ekonomiski daudz attīstītākas pašvaldības, kuras spēj sniegt iedzīvotājiem pakalpojumus salīdzināmā kvalitātē. Tas ir nozīmīgs solis uz priekšu, lai apvienotu resursus un spēkus, tādējādi veidojot pašvaldības kā spēcīgu sociālekonomisku vienību, kas spēj daudz aktīvāk un labāk piesaistīt investīcijas, attīstīt uzņēmējdarbību un nodrošināt daudz labākus dzīves apstākļus iedzīvotājiem.”

Pašvaldību reforma iedzīvotājiem un valstij kopumā sniegs būtiskus ieguvumus un nodrošinās līdzsvarotāku reģionālo attīstību, mazinot nevienlīdzības plaisu starp Rīgu un pārējo Latviju un stiprinot sadarbību starp laukiem un pilsētām.

Jaunajām pašvaldību domēm jāpieņem lēmums par izstrādātā jaunveidojamā novada pašvaldības administratīvās struktūras projektu un atbilstoši lemtajam jāveic reorganizācija. Iestāžu reorganizāciju VARAM aicina veikt līdz 2021.gada beigām.

Pašvaldībām arī turpmāk būs jānodrošina pakalpojumi iedzīvotājiem pēc iespējas tuvāk dzīves vietai, nodrošinot tos pagasta pārvaldēs, vietējā bibliotēkā vai caur klientu apkalpošanas centriem. Pašvaldību pārziņā būs iespēja izvēlēties kuru no pakalpojumu sniegšanas modeļiem izmantot. Administratīvais centrs nebūs vienīgā vieta, kur iedzīvotājs varēs saņemt pakalpojumus.

Pēc pašvaldību reformas mainās dzīvesvietas adrese, taču iedzīvotājiem nebūs nepieciešams speciāli mainīt dokumentus, jo elektroniskajās sistēmās viss tiks nomainīts automātiski. Citos dokumentos to varēs darīt tad, kad būs kāds cits iemesls konkrēto dokumentu mainīt, piemēram, ja tam beidzas derīguma termiņš.

Lai nodrošinātu administratīvo centru labāku sasniedzamību un mobilitāti jaunajās pašvaldībās, ministrija turpina īstenot autoceļu investīciju programmu. Šobrīd plānots atjaunot vai pārbūvēt 1 067 km, t.sk. iekļaujot papildu ceļu posmus. Jau šogad ir uzsākta ceļu projektu realizācija 569 km garumā piešķirtā valsts budžeta finansējuma  91,9 milj. eiro ietvaros. Savukārt 2022.-2024.gadā plānota valsts reģionālo un vietējo autoceļu posmu atjaunošana vai pārbūve 238 km garumā no pieejamā finansējuma Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā 92,3 milj. eiro ietvarā.

Jaunizveidojamām pašvaldībām 2021.gadā līdz 1.decembrim tiks piešķirts valsts budžeta finansējums, kā vienreizēja dotācija, lai līdzfinansētu administratīvi teritoriālās reformas īstenošanas rezultātā radušos administratīvos izdevumus kura jāizlieto līdz 2021.gada 31.decembrim.

VARAM turpina īstenot valsts aizdevumu programmu pašvaldību investīciju projektiem pandēmijas seku mazināšanai uz tautsaimniecību, lai iespējami mazinātu Covid-19 negatīvo ietekmi uz ekonomiku. Aizdevumu programmas ietvaros pašvaldībām ir iespējams saņemt Valsts kases aizņēmumu gan pašvaldības transporta infrastruktūras attīstībai, gan pašvaldības autoceļu un ielu kompleksa infrastruktūrā ietilpstošo tiltu, pārvadu un estakāžu būvniecībai vai pārbūvei.

Pēc 2021.gada 1.jūlija pašvaldību vēlēšanās ievēlētajai domei saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma pārejas noteikumu 17.punktu 2021.gadā jāizvērtē novadu veidojošo bijušo pašvaldību pieņemtos saistošos noteikumus un jāpieņem jauni novada saistošie noteikumi. Līdz novada saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2022. gada 1. jūnijam ir spēkā novadu veidojošo bijušo pašvaldību saistošie noteikumi, un tātad arī šajos saistošajos noteikumos paredzētie pašvaldību sniegtie pakalpojumi. Tādējādi nosacījumi par nodevu apmēru un citiem jautājumiem tiks skatīti domē izvērtējot līdzšinējo regulējumu un pieņemot jaunu.

Jaunizveidojamām pašvaldībām jau 2020.gada nogalē tika piešķirts valsts budžeta finansējums, lai tās kopīgi uzsāktu izstrādāt jaunizveidojamo pašvaldību plānošanas dokumentus. Paredzēts, ka visās pašvaldībās plānošanas dokumentu 1.redakcijas tiks izstrādātas un nodotas publiskajai apspriešanai līdz 2021.gada 15.novembrim. Plānošanas dokumentu mērķis ir noteikt prioritāros investīciju projektus un veicamās darbības jaunizveidotās pašvaldības mērķtiecīgai attīstībai turpmākajos gados, tāpēc VARAM aicina visus interesentus iesaistīties savas pašvaldības jauno plānošanas dokumentu izstrādē, sniedzot priekšlikumus par savas teritorijas attīstības virzieniem.

Aktuālais jautājums

Vai 2024. gads Jums būs veiksmīgāks par 2023. gadu?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

AICINA PIEVIENOTIES APDROŠINĀŠANAS KONSULTANTUS VALMIERĀ Ja uzskati sevi par veiksmīgu pārdošanas speciālistu vai vēlies par tādu kļūt un Tevi interesē apdrošināšanas pakalpojumi - pievienojies Compensa Life Vienna Insurance Group SE Latvijas filiāles komandai! Ko dara apdrošināšanas konsultants? • Piedāvājot klientiem vispiemērotākos dzīvības un veselības apdrošināšanas pakalpojumus, nodrošina mūsu klientiem, viņu ģimenes locekļiem un uzņēmumu darbiniekiem drošību un finansiālo aizsardzību neparedzētās dzīvas situācijās Kas raksturo veiksmīgu konsultantu? • Lielisks sarunu partneris ar interesi ikdienā komunicēt ar dažādiem cilvēkiem • Vēlme mērķtiecīgi strādāt un saņemt pienācīgu atalgojumu • Augsta motivācija un iniciatīva • Rezultatīva pieredze pārdošanā • Vidējā vai augstākā izglītība • Latviešu un krievu valodas zināšanas Ko iegūst apdrošināšanas konsultants? • Mācības darbam un pašizaugsmei • Mentoru, kurš palīdz uzsākt veiksmīgu sadarbību • Draudzīgu un profesionālu vidi • Darba samaksu no 700 līdz 1500+ EUR bruto, kas sastāv no pamatalgas un mainīgās daļas, kura atkarīga no pārdošanas rezultāta Par mums Compensa Life Vienna Insurance Group SE Latvijas filiāle specializējas dzīvības apdrošināšanā ar uzkrājumu veidošanu, privātās pensijas un mūža pensijas apdrošināšanā, uzkrājošajā apdrošināšanā bērniem, nelaimes gadījumu un veselības apdrošināšanā fiziskām un juridiskām personām. Compensa Life ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Latvijā, kas piedāvā onkoloģisko slimību apdrošināšanu, kas pieejama vietnē oncodrop.lv. Mēs priecāsimies saņemt CV un motivācijas vēstuli līdz 2024. gada 6.martam uz e-pastu: agita.ulmane@compensalife.lv Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks izvirzīti nākamajai atlases kārtai. Nosūtot pieteikumu un CV konkursam uz izsludināto vakanci, kandidāts/te kā datu subjekts saskaņā ar fizisko personu datu aizsardzības tiesību aktu prasībām piekrīt iesniegto personas datu apstrādei Compensa Life Vienna Insurance Group SE Latvijas filiālē (juridiskā adrese: Vienības gatve 87h, Rīga, LV-1004) uz laiku, kas nav ilgāks par trīs mēnešiem no atlases konkursa noslēgšanās dienas. Datu apstrādes mērķis – datu izmantošana un glabāšana personāla atlases vajadzībām. Savu piekrišanu personas datu apstrādei kandidāts/te var atsaukt rakstveidā.

Pievienojies mūsu komandai! Rūjienas vidusskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā sekretāru/-i uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Rūjienas vidusskola, Rīgas iela 30, Rūjiena, Valmieras novads.  Ja Tev ir vēlme: • veikt dokumentu noformēšanu, veidošanu, kārtošanu, uzglabāšanu atbilstoši nomenklatūrai dokumentu pārvaldības kārtībai; • veikt ierobežotas pieejamības informācijas apstrādi; • nodrošināt inventarizācijas dokumentu pārvaldību; • organizēt un koordinēt skolēnu transporta pieprasījumus un izmaiņas, sadarbojoties ar pārvadātāju; • pārzināt Iestādes struktūru, darbības jomas, pienākumu sadali starp skolas darbiniekiem; un ja Tev ir: ● vidējā, vidējā/ profesionālā vai augstākā izglītība; ● labas latviešu valodas zināšanas; ● zināšanas par likumdošanu personu datu aizsardzībā un prasme orientēties normatīvajos aktos; ● prasme lietot dažādus tehniskos līdzekļus informācijas iegūšanā, atlasē, apkopošanā un nosūtīšanā; ● kompetences: augsta atbildības sajūta; spēja pielāgoties dažādām mainīgām situācijām; prasme strādāt komandā un plānot savu laiku; ● iepriekšēja pieredze līdzīgā amatā tiks uzskatīta par priekšrocību; mēs piedāvājam: • pilnu darba slodzi; • pamatalgu pārbaudes laikā 714 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 751 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Profesionālās darbības aprakstu (CV) lūdzam iesniegt līdz 2024.gada 1.martam e-pastā: rujienas.vidusskola@valmiera.edu.lv ar norādi “Vakance – sekretārs/-e”. Tālrunis informācijai lietvedībā: 64263605. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SEKRETĀRS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 30, Rūjiena, Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-03-01

Mūsu partneri