Valmieras Ziņas

Šobrīd nevakcinēti deputāti ir 20 pašvaldībās; cik apzinīgi ir tautas priekšstāvji Valmieras novadā?

Lasīšanas laiks: 3 min

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Artūrs Toms Plešs (A/P!) šodienas preses konferencē, informējot par vakcinācijas aptveri pašvaldību deputātu vidū, kā arī pašvaldību amatpersonu darba pienākumu veikšanu pēc 15. novembra, uzsvēra, ka pēc pašvaldību sniegtās informācijas secināms, ka visi domes priekšsēdētāji 15. novembrī būs ar sadarbspējīgiem sertifikātiem, un 92% no pašvaldību deputātiem būs vakcinēti, uzsākuši vakcinācijas kursu vai ir pārslimojuši Covid-19 vīrusu, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija.

Kā liecina VARAM informācija, vakcinējušies visi Valmieras novada pašvaldības domes deputāti.

Šobrīd nevakcinēti deputāti ir 20 pašvaldībās, tādējādi šīs 20 pašvaldības arī pēc 15. novembra būs ar domes deputātiem, kuri nespēs uzrādīt sadarbspējīgu sertifikātu. Ministrs preses konferencē norāda, ka katra domes priekšsēdētāja pienākums un atbildība pēc 15. novembra būs nodrošināt pilnvērtīgu domes darbu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

Ministrs Plešs (A/P!): “Pašvaldības deputāta statuss neatbrīvo no pienākuma vakcinēties. Tāpat kā pašvaldību deputāti nav tiesīgi iziet ārpus mājas ārkārtas situācijas izsludinātās mājsēdes laikā pēc pulksten astoņiem vakarā bez īpaša pamatojuma, tā arī uz pašvaldību deputātiem attiecas tie paši noteikumi, kas saistoši visām publiskā sektora amatpersonām un darbiniekiem. Jāuzsver, ka šī rīkojuma mērķis ne tikai ir epidemioloģiskās drošības nodrošināšana šobrīd, bet arī epidēmijas apkarošana ilgtermiņā, ko var panākt tikai kāpinot vakcinācijas tempu un atveri. Tas nozīmē, ka tie pašvaldību deputāti, kas pēc 15. novembra nespēs uzrādīt sadarbspējīgu sertifikātu, domes darbā nevarēs piedalīties arī attālināti.”

Informējot plašsaziņu mediju pārstāvjus, ministrs atzīmēja, ka ir nosūtījis vēstuli Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai ar aicinājumu topošajā likumā, kas paredz obligātu vakcināciju parlamenta deputātiem, iekļaut normu, kas paredz apturēt deputāta pilnvaras, ja tas nespēj uzrādīt sadarbspējīgu sertifikātu. Attiecīgi, ja pašvaldību deputāts vai deputāte nespēj uzrādīt sadarbspējīgu sertifikātu, nākamās domes sēdē domei būs jālemj par deputāta pilnvaru apturēšanu uz laiku, kad ir iegūts sertifikāts, aizvietojot attiecīgo deputātu ar nākošo no saraksta ievēlēto deputātu.

Kā ziņots iepriekš, 8. oktobrī Ministru kabineta sēdē tika pieņemts drošības pasākumu kopums Covid-19 vīrusa izplatības ierobežošanai, kas tostarp nosaka, ka valsts un pašvaldību institūciju (tai skaitā kapitālsabiedrību) darbinieki un amatpersonas no 2021. gada 15. novembra savus darba pienākumus var veikt tikai tad, ja viņiem ir vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts. līdz ar to pienākums vakcinēties attiecas arī uz pašvaldību deputātiem. 

Reaģējot uz šo valdības lēmumu, ministrs izsūtīja vēstuli pašvaldību deputātiem ar aicinājumu atbildīgi un nevilcinoties izpildīt Ministru kabineta rīkojumu. Pašvaldības ir nozīmīga valsts pārvaldes un līdz ar to arī valsts varas sastāvdaļa, kam ir jārūpējas un jāiestājas gan atsevišķi par savu administratīvo teritoriju iedzīvotāju, gan kopumā par visas sabiedrības un valsts interesēm. Tas sevī ietver arī pienākumu vakcinēties un rādīt piemēru iedzīvotājiem.

Jāatzīmē, ka pēdējo divu nedēļu laikā vakcinācijas temps nevakcinēto pašvaldības deputātu vidū audzis par 39 procentiem. Ministrs aicina neizlēmušos pašvaldību deputātus apzināties situācijas nopietnību, savu līdzatbildību pret sabiedrību un vakcinēties; kā arī pateicas tiem valsts un pašvaldību institūciju darbiniekiem un amatpersonām, kas jau izdarījuši izvēli par labu vakcīnai.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Vairāk par mums uzzināsi šeit: https://www.vid.gov.lv/lv/personals VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS (reģ. Nr. 90000069281) izsludina konkursu uz Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes Otrās juridisko personu parādu atgūšanas daļas galvenā nodokļu inspektora ierēdņa amatu (2 vakances uz nenoteiktu laiku un 1 vakance uz noteiktu laiku) Ar iespēju strādāt Valmierā, Madonā, Cēsīs, Balvos, Daugavpilī vai Rīgā. Nodokļu nomaksas veicināšanas pārvaldes kompetencē ir Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) pamatdarbības un atbalsta funkcijas īstenošana labprātīgas nodokļu, nodevu, citu valsts noteikto obligāto maksājumu un tieši piemērojamos Eiropas Savienības normatīvajos aktos par muitas lietām noteikto maksājumu saistību izpildes, aprēķināšanas un maksāšanas pareizības kontroles, atbalsta un nodokļu parādu piedziņas jomā. Ja vēlies ieguldīt savas zināšanas un prasmes interesantā un dinamiskā vidē un ikdienā pildīt darba pienākumus, kas saistīti ar nodokļu maksātāju nesavlaicīgu norēķināšanu ar valsts budžetu, konkrētas situācijas analīzi un risinājumu piedāvāšanu, vienojoties ar parādnieku par parāda atmaksu, vai nodokļu parādu atgūšanas procesa uzsākšanu parādniekam, piesakies! Obligātās prasības: vismaz pirmā līmeņa profesionālā augstākā (koledža) izglītība; zināšanas nodokļu normatīvajos aktos; atbilstība likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām*; nevainojama reputācija. Ja Tev piemīt kāda no šādām īpašībām, mēs Tevi gaidām Otrās juridisko personu parādu atgūšanas daļā: esi nosvērts; patīk meklēt risinājumus; spēj sekot līdzi informācijai; proti analizēt informāciju; atbildīgi risini izveidojušos situāciju; saskati likumsakarības; strādā ar datoru un programmām; komunicē ar jebkuru personu. Tev ikdienā būs šādi pienākumi: jākomunicē ar nodokļu maksātājiem attālināti vai rakstiski; jārīko un jāpiedalās attālinātajās tikšanās ar nodokļu maksātājiem; jāgatavo pieprasījumi un rīkojumi nodokļu maksātājiem, iestādēm un organizācijām; jāstrādā ar informācijas sistēmām un jāiegūst informācija par nodokļu maksātāju; jāanalizē nodokļu maksātāja saimnieciskā darbība; jāvērtē finanšu dokumenti, jāapkopo informācija un jāgatavo argumentēti lēmumu projekti; jāsadarbojas ar kolēģiem. Mēs piedāvājam: Stabilu atalgojumu, mēnešalga no 1130 līdz 1388 EUR (bruto), pārbaudes laikā līdz 1200 EUR, atkarībā no Tavas profesionālās pieredzes ilguma attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā;. Tev būs sociālās garantijas. Apdrošināšanas polisi. Brīvas papildus dienas (papildatvaļinājuma dienas). Iespēju strādāt mūsdienīgā darba vidē. Labas izaugsmes iespējas. Ieguldīt savas zināšanas un prasmes. Tavs darbs būs novērtēts no kolēģu un vadības puses. Ātri apgūt darba pienākumus. Teicamu kolektīvu. Elastīgu un ērtu darba laiku. Priekšrocības pretendentam ar: ˗ pirmā līmeņa profesionālo augstāko (koledža) izglītību ekonomikā vai komerczinībās un administrēšanā vai tiesību zinātnē. Ierēdņa dienesta vieta: Beātes iela 49, Valmiera; Raiņa iela 3, Madona; Kr.Valdemāra iela 2, Cēsis; Brīvības iela 81, Balvi; Rīgas iela 4/6, Daugavpils; Talejas iela 1, Rīga Pieteikuma vēstuli, dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae (CV)), izglītību apliecinoša dokumenta kopiju 20 dienu laikā no šī sludinājuma publicēšanas Nodarbinātības valsts aģentūras vakanču portālā lūdzam nosūtīt Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, vai uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Konkurss uz NNVP_2JPPAD_GNI_norādi pašvaldību_Vards_Uzvards”. Pretendentiem, kuri izglītību ir ieguvuši ārvalstīs, lūdzam pievienot dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā. Piesakot savu kandidatūru vakantajam ierēdņa amatam, pretendents apliecina, ka atbilst likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 17.panta pirmās daļas un Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām. Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.panta 1. un 2.punktu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu kvalitatīvu atlases konkursa norisi atbilstoši normatīvajiem aktiem nodarbinātības jomā. Personas datu apstrādes pārzinis ir VID Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978, tālr.+371 67122633; datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: datuaizsardziba@vid.gov.lv, tālr. +371 67122658, +371 67122660. Papildu informāciju par personas datu apstrādi un par atlases procesa privātuma politiku VID ir pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļās: Personas datu apstrāde VID un Atlases procesa privātuma politika. Jautājumos par amata pienākumiem zvani uz tālruņa numuru +371 67123733. Ja Tev ir neskaidrības par konkursu, zvani uz tālruņa numuru +371 67122633 vai uzdod savu jautājumu, rakstot uz e-pasta adresi VID.konkursi@vid.gov.lv ar norādi “Jautājums par konkursu”. *Šā panta pirmās daļas 4. punkts neattiecas uz personu, kura pretendē uz ierēdņa amatu, kas ir vakants uz noteiktu laiku. Profesija: GALVENAIS NODOKĻU INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 49, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 3 Aktuāla līdz: 2025-07-28 Kontaktpersona: vid.konkursi@vid.gov.lv, 67122633

Mūsu partneri