Valmieras Ziņas

“Rail Baltica” trases novietojumam izveidotas trīs alternatīvas

Lasīšanas laiks: 3 min

Jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekta pētnieki – pilnsabiedrības “RB Latvija” eksperti, līdzdarbojoties pašvaldību un iedzīvotāju darba grupām, izstrādājuši trīs alternatīvas “Rail Baltica” trases novietojumam un tuvojas noslēgumam arī risinājumu meklējumi blīvāk apdzīvotās vietās, aģentūrai BNS pavēstīja “RB Latvija” telpiskās plānošanas eksperts Neils Balgalis.

“Risinājumu meklējumos mums jāsabalansē iedzīvotāju, pašvaldības, vēstures un vides faktori. Latvijas teritorijā vietās, kur ir visasākā interešu sadursme, ir izstrādātas trīs “Rail Baltica” trases alternatīvas jeb jauni trases novietojumi. Tāds tagad ir Mārupes novadam, kas izveidots, ņemot vērā iedzīvotāju un pašvaldības viedokļus. Par ieguvumiem, ja tiks realizēts šis variants, trases pētnieki kopā ar mārupiešiem varēs spriest papildu sabiedriskajā apspriešanā augusta mēnesī. Vēl divas dzelzceļa trases alternatīvas izstrādātas Salacgrīvas novadam, arī ar tām varēs iepazīties papildus sabiedriskajā apspriešanā Salacgrīvā, kas notiks vēl pirms sabiedriskās apspriešanas oktobrī, kas norisināsies trases skartajās pašvaldībās Latvijā,” atzīmēja Balgalis.

Šopavasar, pēc sākotnējās sabiedriskās apspriešanas, kas notika 15 pašvaldībās, tika saņemti vairāk nekā 500 priekšlikumi, tika izveidotas desmit gan pašvaldību, gan iedzīvotāju konsultatīvās darba grupas. Atsevišķos novados darbojās pat divas grupas: gan iedzīvotāju radītas, gan pašvaldību rosinātas.   Kopā tika meklēti risinājumi Bauskas, Baldones, Ķekavas, Mārupes, Inčukalna, Sējas, Limbažu, Salacgrīvas novados un Rīgā. Darba grupās tika precizētas konkrētās intereses, tika vērtēti ierosinājumi, zīmēti trases risinājumu varianti, analizēti ieguvumi un zaudējumi. “Jāatzīst, jo blīvāk apdzīvota vieta, jo grūtāk bija rast risinājumu, lai tas pilnībā atbilstu iedzīvotāju vēlmēm,” piebilda Balgalis.

Viņš norādīja, ka vieni no sarežģītākajiem uzdevumiem ir Sējā, kur jāsaglabā Inķu dzimtas mājas un senkapi, jāsaglabā arī novada lauksaimnieku, tai skaitā “Rāmkalnu” izvērsto uzņēmējdarbību, būtiska ir  nepieciešamība izvairīties no iespējamiem vides riskiem, novietojot dzelzceļu pēc iespējas tālāk no gudrona dīķiem. Uzdevums Baldonē ir Misas un Sarmas kooperatīvu saglabāšana, atvirzot trasi no apdzīvotām vietām, bet Bauskā ceļš un dzelzceļš ir jāsavieto vienā transporta koridorā līdzīgi kā Ķekavā, kas jau ir izdarīts. “Visi risinājumu meklējumi ir noslēguma fāzē un iedzīvotāji ar tiem tiks iepazīstināti oktobrī, sabiedriskās apspriešanas laikā,” atzīmēja  Balgalis.

Līdz šim trases izpētes eksperti analizējuši “Rail Baltica” dzelzceļa koridoru 300 metru platā joslā, līdz sabiedriskajai apspriešanai oktobrī šis izpētes koridors tiks sašaurināts līdz 40 metriem – tas ir Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa trases platums. “Tas nozīmē, ka, sašaurinot izpētes koridoru, ievērojami samazināsies trases skarto īpašumu skaits. Līdz šā gada rudenim turpināsies projekta izpētes darbi, tiks veidoti tehniskie risinājumi un veikts ietekmes uz vidi novērtējums, lai oktobrī ietekmes uz vidi ziņojumu apspriestu tajās pašvaldībās, kuras skar  “Rail Baltica” trase,” norādīja “RB Latvija” telpiskās plānošanas eksperts.

“Rail Baltica” trase 265 kilometru garumā stiepjas cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Olaines, Mārupes, Bauskas novadu un Rīgas pilsētas pašvaldību teritoriju.

Jau ziņots, ka “Rail Baltica” projekts paredz jaunas 1435 mm jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu – Rīgu – Kauņu – Varšavu – Berlīni.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Kokapstrādes uzņēmums SIA Silviko aicina darbā traktortehnikas vadītāju zāģbaļķu šķirošanas līnijā. Darba pienākumi: darbs uz frontālā iekrāvēja- zāģbaļķu padošana uz šķirošanas līniju; z/b izkraušana un pārkraušana; z/b blakusproduktu uzkraušana; uzturēt traktortehniku un savu darba vietu darba kārtībā. Prasības kandidātiem: atbilstošas kategorijas traktortehnikas vadītāja apliecība; iepriekšēja pieredze kokapstrādes uzņēmumā tiks uzskatīta par priekšrocību; vēlama pieredze darbā uz frontālā iekrāvēja; prasme strādāt komandā un spēja pielāgoties nestandarta situācijām; Piedāvājam: atbildīgu darbu stabilā ražošanas uzņēmumā; standarta darba laiku; sociālās garantijas; konkurētspējīgu atalgojumu; Izglītības līmenis: vidējā speciālā Stundas likme: 9.50 EUR (atalgojums ir atkarīgs no prasmēm un pieredzes) Darba vietas adrese: “ Briede”, Zilākalna pagasts, Valmieras novads Darba laika veids: Normāls darba laiks Slodze: viena vesela slodze CV iesniegt pa e-pastu: silvikozagetava@inbox.lv Profesija: TRAKTORTEHNIKAS VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Briede, Zilākalna pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Pakalpojumi Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-06-10 Izglītības līmenis: Profesionālā vidējā izglītība

Vidzemes Augstskola izsludina konkursu uz vakanto amatu Vidzemes Augstskolas Sociālo, ekonomisko un humanitāro pētījumu institūtā: - vadošais pētnieks - 1 vieta; zinātnes nozare Ekonomika un uzņēmējdarbība, apakšnozare Tirgzinība Uz vadošā pētnieka amatu var pretendēt persona, kurai ir doktora zinātniskais grāds, pētījumu profilam atbilstošas zinātniskās publikācijas un/vai patenti, kura spēj patstāvīgi veikt zinātniskos pētījumus, veidot zinātnisko projektu pieteikumus un vadīt citu zinātnieku pētniecisko darbu un kurai zinātniskā un akadēmiskā darba stāžs kopumā nav mazāks par pieciem gadiem (saskaņā ar “Nolikums par vēlēšanām akadēmiskajos amatos Vidzemes Augstskolā”, www.va.lv/dokumenti). Pretendentiem uz vakanto amatu viena mēneša laikā no sludinājuma publicēšanas datuma oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis” jāiesniedz institūta direktoram adresēta motivācijas vēstule, izglītību un zinātnisko grādu apliecinošu dokumentu kopijas, publicēto zinātnisko darbu saraksts, CV ar iekļautu informāciju par dalību/vadību pētnieciskos projektos un angļu valodas zināšanu līmeni. Pieteikumu sūtīt augstskolas juristei-personāla speciālistei: kabinets Nr.222, Tērbatas iela 10, Valmiera, LV-4202 vai pa e-pastu agrita.somase@va.lv ar norādi „Konkurss uz zinātnisko amatu”; tālr.: 26442256. Samaksa: vadošajam pētniekam 8,77-52,62 EUR/h atbilstoši konkrētajam veiktajam darbam. Profesija: PĒTNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Tērbatas iela 10, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-06-09 Kontaktpersona: CV,mot.vēst.,lūdzam sūtīt uz e-pastu: agrita.somase@va.lv

Valmieras tehnikums aicina darbā  Metodiskā centra vadītāju (profesiju klasifikatora kods 2351 01)  (uz nenoteiktu laiku) Mēs piedāvājam: 1 darba slodzi, 5 darba dienas nedēļā (klātienes darbs) Stabilu atalgojumu (no 1843,00 EUR mēnesī, pirms nodokļu nomaksas) Sociālās garantijas (veselības apdrošināšanas polise pēc pārbaudes termiņa) Apmaksātu profesionālo pilnveidi Atbalstu no kompetentiem kolēģiem Modernu darba vidi un labus darba apstākļus Tavā pārziņā būs: Plānot, vadīt un organizēt Valmieras tehnikuma Metodiskā centra darbu Vadīt un organizēt izglītības metodiķu, metodisko jomu un profesionālās izglītības programmu koordinatoru, mūžizglītības moduļu un profesionālo izglītības pedagogu metodisko darbu un sadarbību komisijās, darba grupās Veikt metodisko darbu metodiskās virsvadības jomā "Mehatronika" un citās STEM jomas profesionālās izglītības programmās Tev nepieciešams : Augstākā izglītība pedagoģijā; vadības zinībās vai inženiertehniskajās un līdzīgās nozarēs (vēlams pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas sertifikāts 72h apjomā) Pieredze vadošā administratīvajā darbā izglītības institūcijā /iestādē Valsts valodas prasme augstākajā līmenī Angļu valodas zināšanas ne zemāk kā B1 līmenī Prasmes darbā ar datoru (MS Office programmas) Kompetences: augsta atbildības sajūta, spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus, pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu, psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra B kategorijas autovadītāja apliecība Tālrunis informācijai: direktores vietniece Inga Zariņa-Bojāre 29191344 CV, motivācijas vēstuli un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas lūdzam sūtīt uz e-pastu personals@valmierastehnikums.lv Pieteikumu sūtīt uz e-pastu ar norādi “Metodiskā centra vadītājs” līdz 2024.gada 24.maijam. Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz darba pārrunām klātienē. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti (Vispārīgā datu aizsardzības regula, turpmāk - VDAR) 13. pantu, Valmieras tehnikums informē, ka: 1) Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs vakances atlases konkursa norisi; 2) iepriekš minētās jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir Valmieras tehnikums, reģistrācijas Nr. 90009612809, Vadu iela 3, Valmiera, LV-4201, skola@valmierastehnikums.lv. Profesija: IZGLĪTĪBAS METODIĶIS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Vadu iela 3, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-24 Kontaktpersona: Inga Zariņa-Bojāre Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri