Valmieras Ziņas

Personāla trūkuma dēļ īslaicīgi apturēs atsevišķu mazāk noslogoto VUGD posteņu darbību

Lasīšanas laiks: 3 min

Nodarbināto trūkuma dēļ Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) īslaicīgi un periodiski uz laiku apturēs atsevišķu mazāk noslogoto posteņu darbību, ja tas būs nepieciešams pārējo daļu un posteņu darbības nodrošināšanai. VUGD turpinās reaģēt uz izsaukumiem tādā pašā apmērā kā līdz šim, un uz notikumu dosies tuvākās pieejamās struktūrvienības. Iedzīvotājiem arī turpmāk tiks nodrošināta palīdzība veselību un dzīvību apdraudošās situācijās, portālu “Valmieras Ziņas” informēja VUGD Prevencijas un sabiedrības informēšanas nodaļas vecākā inspektore Viktorija Gribuste.

Šobrīd tiek plānots, ka darbības apturēšana varētu skart 18 posteņus, un tas nenotiks vienlaicīgi, bet katra posteņa darbības apturēšanas biežums un ilgums būs atkarīgs no situācijas ar personāla nodrošinājumu. Šie posteņi Kurzemē ir Rojas, Sabiles, Piltenes un Alsungas, Pierīgā – Bulduru un Baldones, Zemgalē – Jaunjelgavas, Neretas, Elejas, Aknīstes, Viesītes un Auces, Vidzemē – Cesvaines, Varakļānu, Mazsalacas un Strenču, Latgalē – Zilupes un Tilžas postenis. 

“Šā brīža situācija attiecībā uz darbinieku trūkumu ir kritiska, jo darbinieki nevar dzīvot postenī. Virsstundas nav norma, tādas varētu būt pieļaujamas tikai ārkārtas situācijās. Iekšlietu ministrija pēdējo gadu laikā vairākas reizes ir ziņojusi valdībai par situāciju iekšlietu dienestos. Personāla trūkums ir ne tikai VUGD, bet arī citos dienestos, tāpēc iekšējai drošībai ilgtermiņā nepieciešams novirzīt atbilstošu finansējumu, tāpat kā aizsardzībai, vismaz 2,5% apmērā no iekšzemes kopprodukta. Tā mēs spēsim plānveidīgi attīstīt dienestus, pasargāt savus iedzīvotājus un nodrošināt efektīvus drošības pasākumus, piesaistīt jaunus darbiniekus nozarei un noturēt esošos, kā arī nodrošināt atbilstošu infrastruktūru un tehniku,” uzsver iekšlietu ministrs Kristaps Eklons. 

„VUGD jau ilgstoši meklē risinājumu, lai noturētu iedzīvotājiem sniegtā pakalpojuma kvalitāti, neapdraudot ugunsdzēsēju glābēju veselību un drošību,” uzsver VUGD priekšnieks ģenerālis O.Āboliņš. „Atsevišķu posteņu darbības apturēšana ir viens no galējiem līdzekļiem, bet 12% vakantu amatu jeb gandrīz 400 nodarbināto iztrūkums oktobra sākumā apvienojumā ar 160 nodarbināto  ilgstošu prombūtni – darbnespējas, bērnu kopšanas atvaļinājumi u.c., mums neatstāj izvēli. VUGD nespēj konkurēt darba tirgū atalgojuma ziņā un gaidāmais cenu un izmaksu kāpums mums neļauj ne tikai piesaistīt jaunus nodarbinātos, bet arī noturēt esošos profesionāļus. Mums šobrīd vairs nav pietiekams ugunsdzēsēju glābēju skaits, lai mēs varētu nodrošināt, ka katru diennakti visās daļās un posteņos autocisternā uz izsaukumu var doties trīs amatpersonas, kas saskaņā ar darba aizsardzības prasībām ir absolūtais minimums.”

Šogad personāla trūkuma problēmas risinātas vairākos veidos. Pirmajā ceturksnī, lai nepārsniegtu saprātīgu virsstundu skaitu, autocisternā uz notikumu bieži devās divi, nevis trīs ugunsdzēsēji glābēji, pārkāpjot darba aizsardzības prasības un palielinot traumu gūšanas risku. Otrajā ceturksnī tika ievērotas darba aizsardzības prasības, bet strauji auga virsstundu skaits, kuras apmaksātas, pārskatot izdevumus. Tas radīja pārslodzi, kas ilgstoši nav pieļaujama. Šī gada pēdējos mēnešos līdzekļu virsstundu apmaksai VUGD budžetā nav un vairākās struktūrvienībās tas nerisinātu kritisko personāla trūkumu, jo, plānojot resursus, ir jāievēro arī likumdošanā noteiktie atpūtas laiki un maksimāli iespējamais virsstundu skaits.

„Posteņu darbības apturēšanas rezultātā neviens ugunsdzēsējs glābējs no darba netiks atlaists. Viņi dosies uz izsaukumiem no citām struktūrvienībām.  Piemēram, kamēr Sabiles posteņa darbība būs apturēta, tā ugunsdzēsēji glābēji tiks pārdislocēti uz apkārtējām daļām un posteņiem – Talsiem, Kandavu, Dundagu un Roju, lai tajās nodrošinātu nepieciešamo ugunsdzēsēju glābēju skaitu reaģēšanai uz izsaukumiem,” skaidro O.Āboliņš.

Neskatoties uz īslaicīgu un periodisku atsevišķu posteņu darbības apturēšanu, VUGD turpinās iedzīvotājiem sniegt nepieciešamo pakalpojumu  – glābt dzīvības dažādos negadījumos un dzēst ugunsgrēkus. 

Tevi interesē labs atalgojums?Piesakies darbam veikalā Depo - Matīšu šosejā 6, Valmierā.Mēs piedāvājam:- Stabilu un vienmēr laicīgi izmaksātu atalgojumu no 5.40 -5.60 EUR/h bruto- Papildus atalgojumam reālas piemaksas par rezultatīvu darbu- Ceļa izdevumu kompensāciju- Ērtu darba formu- Elastīgu darba grafiku- Apmaksātus pārtraukumusGalvenie darba pienākumi:- Sabiedriskās kārtības uzraudzība- Preču kontrole- Pirkumu apliecinošu dokumentu pārbaudīšana- VideonovērošanaPrasības kandidātiem:- Apsardzes sertifikāts (vai vēlme to iegūt)- Latviešu valodas zināšanas- DatorzināšanasDarba laiki:7.45-20.158.00-8.00Darbam pieteikties var, zvanot uz 29460593, elektroniski sūtot CV uz e-pastu: darbs@secure-latvia.lv.Ir iespēja apskatīt citus objektus un pieteikties darbam mūsu mājaslapā.Informējam, ka, iesniedzot savu pieteikumu, Jūs piekrītat, ka Jūsu personas dati tiks apstrādāti, uzglabāti un izmantoti SIA “Secure Solutions Latvia” personāla atlases vajadzībām. Profesija: APSARDZES DARBINIEKS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Matīšu šoseja 6, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-08-26 Kontaktpersona: Heino Eglītis Izglītības līmenis: Pamatizglītība

 SIA "BPO" - Zvanu centrs, kurš veiksmīgi darbojas jau 12 gadus un ir: PAR ētisku pārdošanu, PAR ambiciozu mērķu izvirzīšanu un to sasniegšanu, PAR sadarbību ar fleksibliem, zinošiem, radošiem un atsaucīgiem aģentiem, PAR aģentu attīstību, izaugsmi un labbūtību. Aicina pievienoties savai strauji augošajai komandai  Pārdošanas speciālista amatā Šis noteikti IR ceļš uz panākumiem! Pie mums Tu saņemsi: Profesionālas apmācības pārdošanā un klientu apkalpošanā Atbalstu mērķu sasniegšanā Darba pieredzi inovatīvās un modernās tehnoloģijās Darbam nepieciešamo tehniku Interneta pieslēgumu Nenovērtējamas studijas BPO Akadēmijā Personīgo izaugsmi Apziņu, ka pārdošana ir Dāvana Motivējošu atalgojuma sistēmu, kas sastāv no pamatalgas un bonusiem Tas no Tevis prasīs: Spēju veikt aktīvus izejošos zvanus 8h dienā! Spēju ātri apgūt jaunas lietas Spēju aktīvi un ilgtermiņā strādāt ar sevi Spēju uzņemties atbildību par sevi Spēju analizēt, RĪKOTIES un mainīties Spēju sadzirdēt Spēju objektīvi izanalizēt atgriezenisko saiti Spēju iedziļināties un spēju risināt situācijas pēc būtības Spēju brīvi komunicēt latviešu un vienā svešvalodā  Darba laiks no 08:30 līdz 17:00 Ja Tu esi gatavs jauniem izaicinājumiem, saņemt kolēģu atbalstu un iegūt stabilitāti, PIEVIENOJIES mūsu komandai! Pieteikties var uz e pastu vakances@bposervices.lv, tel saziņai 23079063 Sazināsimies ar visiem kandidātiem, kas iesūtīs savus pieteikumus. Darbs veicams attālināti! Sazināsimies ar visiem kandidātiem, kas iesūtīs savus pieteikumus. Piesakoties, Jūs piekrītat iesniegto personas datu apstrādei konkrētajā atlases procesā. Jums ir iespēja atsaukt piekrišanu savu iesniegto datu apstrādei. Dati tiks saglabāti 2 mēnešus skaitot no saņemšanas brīža. Profesija: PĀRDOŠANAS SPECIĀLISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-08-27 Darba sākšanas datums: 2024-08-29 Kontaktpersona: CV uz e-pastu: vakances@bposervices.lv tālr.: 23079063 Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – pašvaldība) aicina darbā Sociālo lietu pārvaldes struktūrvienības “Sociālo pakalpojumu nodaļa” vecāko sociālo darbinieku/-ci darbam ar projekta pakalpojumiem uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • nodrošināt sociālos pakalpojumus visām iedzīvotāju grupām; • koordinēt projektu pakalpojumu piešķiršanu un administrēšanu, t.sk. valsts apmaksātos pakalpojumus; • veikt lietišķo dokumentu (lēmumu, pārskatu, statistikas, pētījumu, datu analīzes, u.c.) sagatavošanu; • sekot līdzi likumdošanas izmaiņām un sniegt viedokli par to ietekmi uz nozari pašvaldībā; • sadarboties ar kolēģiem, citu profesiju pārstāvjiem, klientiem, kopienas pārstāvjiem vajadzību identificēšanai; • novērtēt sociālo pakalpojumu kvalitāti; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība vai akadēmiskā augstākā izglītība sociālajā darbā, karitatīvajā sociālajā darbā (vai esi pēdējā kursa students/-e ar plānoto iegūstamo profesionālo bakalaura grādu sociālajā darbā un sociālā darbinieka kvalifikāciju); • valsts valodas prasme augstākajā līmenī, zināšanas vismaz vienā svešvalodā (vācu un/vai angļu) profesionālajai darbībai nepieciešamajā apjomā tiks uzskatītas par priekšrocību; • izpratne un prasme pielietot labklājības nozari reglamentējošos normatīvos aktus; • labas iemaņas darbā ar datoru (MS Office) un biroja tehniku; • kompetences: labas komunikācijas, empātijas, klausīšanās prasmes; prasme strādāt komandā; spēja ātri un patstāvīgi pieņemt lēmumus nestandarta situācijās; • priekšrocības pretendentiem, kuriem ir zināšanas un pieredze sociālajā darbā/ projektu vadībā, kā arī ir pieredze darbā ar programmu SOPA; • vēlams: B kategorijas autovadītāja tiesības; mēs piedāvājam: • darba un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1399,- EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1483,- EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Vecākā sociālā darbinieka/-ces amatam Sociālo pakalpojumu nodaļā” līdz 2024.gada 15.augustam. Tālrunis papildu informācijai: 29372138. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SOCIĀLAIS DARBINIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-08-15 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 29372138

Mūsu partneri