Valmieras Ziņas

Pašvaldības un Vidzemes slimnīca pašu spēkiem uzraksta Enerģijas rīcības plānus

Lasīšanas laiks: 3 min

Vairākas pašvaldības Vidzemē un Vidzemes slimnīca ar pašu iniciatīvu analizēja enerģijas patēriņa datus savās ēkās un sagatavoja Enerģijas rīcības plānu (turpmāk – energoplānu). Tas ir liels solis pretī ilgtspējīgai resursu izmantošanai savās ēkās un pārdomātai ēku apsaimniekošanai. 

Vēl pavisam nesen par energoefektivitāti runāja vien retais. Visbiežāk tie, kuriem likums noteica ievērot obligātās prasības enerģijas patēriņa kontrolei, un tie, kuri iestājās par vidi mums apkārt. Šodien, izvērtējot to, ka daudzām ēkām ir nozīmīgs enerģijas patēriņa samazināšanas potenciāls, viennozīmīgi energoefektivitāte un energoresursu pārdomāta izmantošana pašvaldībā kļūst par tikpat aktuālu kā, piemēram, jaunumi tūrismā, kultūrā, izglītībā vai transportā. 

Vidzemē vairākas pašvaldības ir spērušas lielu soli pretī ilgtspējīgai resursu izmantošanai savās ēkās. Pašvaldību pārstāvji kopīgās darba grupās un pašu spēkiem izstrādājuši energoplānu vienai vai vairākām pašvaldības ēku grupām tuvākajiem 2-3 gadiem. Šobrīd energoplāni ir izstrādāti Apes novada pašvaldībai, Alūksnes novada pašvaldībai, Cesvaines novada pašvaldībai, Gulbenes novada pašvaldībai, Pārgaujas novada pašvaldībai, Priekuļu novada pašvaldībai, Jaunpiebalgas novada pašvaldībai, Lubānas novada pašvaldībai, Smiltenes novada pašvaldībai un SIA Vidzemes slimnīcai. Starp pašvaldību izvēlētajām ēkām ir sociālās aprūpes centrs, internāta ēka, skolas ēkas, sporta zāle, bērnudārzi, tautas nams, pašvaldību administratīvās ēkās un citas sabiedriska rakstura ēkas. Izvēlētās ēkas ir funkcionāli atšķirīgas līdz ar to atšķirīgs arī enerģijas patēriņš tajās. “Īpaši mūs pārsteidza Vidzemes slimnīca, kas nebija sākotnējā projekta mērķauditorija, bet ar savu pašiniciatīvu un sistemātisko, pašaizliedzīgo darbu ir gandrīz izstrādājuši Energopārvaldības sistēmu slimnīcai, kas jau ir nākamais solis pēc energoplāna,” atklāj Vidzemes plānošanas reģiona Energopārvaldības eksperte Laura Dzelzkalēja. 

Energoplāna galvenais mērķis ir samazināt nelietderīgu enerģijas patēriņu izvēlētajās ēkās, detalizēti aprakstot veicamos uzdevumus un darbus, atbildīgās personas un sasniedzamos rādītājus. Jautājot, kāpēc ir vērts ievākt un analizēt enerģijas patēriņa datus, un izstrādāt energoplānu arī mazajās pašvaldībās, sadzirdējām pārliecinošus vārdus: “Arī maza pašvaldība ir daļa no plānošanas reģiona, valsts, pasaules daļas un beigu beigās no zemeslodes. Dzīvot vai vismaz censties dzīvot energoefektīvi ir mūsu visu kopējā atbildība, līdz ar to arī mazajām pašvaldībām ir būtiski domāt par energopārvaldību. Turklāt, šādā virzienā ir jādomā visiem pašvaldību darbiniekiem un iedzīvotājiem, jo pašvaldība ir mūsu kopīgā saimniecība, nevis tikai viena cilvēka – energopārvaldnieka vai cita speciālista rūpe,” tā uzsver Cesvaines novada pašvaldības Teritorijas plānotāja Rūta Putniņa. 

Vidzemes plānošanas reģiona projektu vadītāja Aija Rūse stāsta: “Neskatoties uz to, ka vairākās pašvaldībās ir patiešām aktīva interese par energoresursu pārdomātu izmantošanu, uzsākot projekta ieviešanu, bažījāmies vai pašvaldību speciālistiem būs laiks pievērsties energoplānu rakstīšanai. Tādēļ priecājos, ka projekta gaitā pārliecinājāmies par cilvēku degsmi, iniciatīvu un vēlmi kaut ko uzlabot, mainot ēku apsaimniekošanas pieeju, kā arī pārliecināt pašvaldību vadītājus piešķirt finansējumu energoefektivitātes pasākumiem ēkās.”

Ieraugot savu saimniecību skaitļos un izstrādājot energoplānu, nākamais solis ir neapstāsties, bet gan turpināt realizēt plānoto, nebaidīties no pārmaiņām un apzināti sekot līdzi procesiem un tos analizēt. Tā pašvaldības un Vidzemes slimnīcu sveica Laura Dzelzkalēja, svinīgi pasniedzot izstrādātos energoplānus pasākuma “Enerģijas rīts Vidzemē sadarbībā ar Valmieras pilsētas pašvaldību” ietvaros, kas notika 14. jūnijā Valmieras sākumskolā. 

SIA “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS” aicina savā komandā kolēģi uz nenoteiktu laiku SANTEHNIĶI Galvenie darba pienākumi: • ūdensvadu un kanalizācijas tīklu, siltumapgādes sistēmu apkalpošana • sanitārtehnisko iekārtu uzstādīšana un apkalpošana • ūdens skaitītāju nomaiņa, ierīkošana un uzstādīšana • citu santehnisko darbu veikšana Prasības kandidātiem: • vēlama praktiska darba pieredze santehniķa darbā, būvniecībā • profesionālās kvalifikācijas apliecība vai cits specialitāti apliecinošs izglītības dokuments tiks uzskatīts par priekšrocību • izpratne par ēku tehnisko aprīkojumu (siltumapgāde, ūdensvads un kanalizācija) • prasme kontaktēties ar cilvēkiem • B kategorijas autovadītāja apliecība • valsts valodas zināšanas ne mazākas kā pamata līmenī (A2) Piedāvājam: • dinamisku darbu vienā no lielākajiem namu pārvaldīšanas uzņēmumiem Vidzemē • stabilu atalgojumu no EUR 1280 – 1520 (bruto) mēnesī atkarībā no paveiktā darba, pieredzes un prasmēm • piemaksas par darbu dežūrā • veselības apdrošināšanu pēc nostrādātiem 6 mēnešiem • nelaimes gadījumu apdrošināšanu pēc nostrādātiem 3 mēnešiem • labumu grozu atbilstoši koplīgumam • līdzmaksājumu sporta aktivitātēm • nepieciešamības gadījumā uzņēmums var nodrošināt īres tiesības darbiniekam uzņēmuma īpašumā esošajos īres namos Pieteikties līdz 2025.gada 28.novembrim, sūtot CV elektroniski uz Personals@v-nami.lv vai uz adresi: Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS”, Semināra iela 2a, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Sazināsimies tikai ar tiem pretendentiem, kurus aicināsim uz pārrunām. Tālrunis informācijai: 28329013. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti šīs atlases konkursa ietvaros. Datu pārzinis ir Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS”, Semināra iela 2a, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Profesija: SANTEHNIĶIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Semināra iela 2A, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Pakalpojumi Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-11-28 Kontaktpersona: VALMIERAS NAMSAIMNIEKS VALMIERAS NAMSAIMNIEKS

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Valmieras novada bāriņtiesas (turpmāk – Bāriņtiesa) bāriņtiesas locekli (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • aizstāvēt bērnu un aizgādnībā esošu personu tiesības un tiesiskās intereses, izskatot iesniegumus, sūdzības un veicot faktu pārbaudes; • veikt nepieciešamās darbības, lai nodrošinātu bērna audzināšanu un pienācīgu aprūpi ģimeniskā vidē; • veikt lietu pārraudzību atbilstoši spēkā esošajiem normatīviem aktiem; • sagatavot ierosinātās lietas izskatīšanai bāriņtiesas sēdēs; • pārstāvēt tiesā un citās institūcijās bērnus un personas ar ierobežotu rīcībspēju bāriņtiesas kompetences jautājumos; • pieņemt apmeklētājus un sniegt konsultācijas bāriņtiesas kompetenču jautājumos; • sadarboties ar citām bāriņtiesām, Bērnu aizsardzības centru, ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijām, veselības aprūpes un izglītības iestādēm, sociālajiem dienestiem, policijas iestādēm, Valsts probācijas dienestu un tiesu izpildītājiem, lai nodrošinātu bērnu un aizgādnībā esošo personu tiesību un interešu aizsardzību; • uzturēt un strādāt ar Bāriņtiesas darbam nepieciešamajām datubāzēm, sistēmām un reģistriem; • veikt citus Bāriņtiesu likumā minētus pienākumus; un ja Tev ir: • atbilstība Bāriņtiesu likuma 10.panta otrajā daļā noteiktajiem kritērijiem, ka arī nav attiecināms neviens no Bāriņtiesu likuma 11.pantā noteiktajiem ierobežojumiem; • darba pieredze līdzīgā amatā tiks uzskatīta par priekšrocību; • zināšanas un pieredze bērnu un aizgādnībā esošu personu interešu un tiesību aizsardzības jautājumos; • izpratne par bāriņtiesas darba organizāciju un procesiem; • teicamas prasmes darbā ar datoru, MS Office programmām; • B kategorijas auto vadītāja apliecība; • kompetences: labas komunikācijas un saskarsmes spējas; spēja strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; strādāt ar lielu informācijas apjomu; spēja patstāvīgi organizēt savu darbu un strādāt komandā; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus; analītiskās spējas; augsta atbildības sajūta; precizitāte; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1195 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1258 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • nelaimes gadījumu apdrošināšanu, kā arī darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām; • citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”), augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads ar norādi „Pieteikums bāriņtiesas locekļa/-es amatam”, līdz 2025.gada 3.novembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148, 64207164. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: BĀRIŅTIESAS LOCEKLIS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 8, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-03 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Pievienojies mūsu komandai! Rūjienas pirmsskolas izglītības iestāde “Vārpiņa” (turpmāk – Iestāde) aicina darbā skolotāja palīgu (1 slodze - 40 stundas nedēļā) uz noteiktu laiku sākot ar 2025.gada 10.novembri. Darba vietas adrese: Dārza iela 8, Rūjiena, Valmieras novads. Ja Jūs vēlaties: • palīdzēt pirmsskolas skolotājai organizēt bērnu ikdienas gaitas un rūpēties par tīrību un kārtību telpās; • uzkopt pirmsskolas grupu telpas saskaņā ar telpu un aprīkojuma uzkopšanas un dezinfekcijas grafiku un sanitāri higiēnisko normu prasību ievērošanu; un ja Jums ir: • vismaz vispārējā vidējā izglītība; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu, disciplinētība; pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; pozitīva un atbildīga attieksme pret darbu; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 760 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 810 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi; • atsaucīgu kolektīvu. Profesionālās darbības aprakstu (CV), pieteikuma vēstuli un izglītības dokumenta kopiju gaidīsim līdz 2025.gada 3.novembrim e-pastā: varpina@valmiera.edu.lv vai personīgi (adrese: Rūjienas pirmsskolas izglītības iestāde “Vārpiņa”, Dārza iela 8, Rūjiena, Valmieras novads). Tālrunis informācijai: 26429411. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SKOLOTĀJA PALĪGS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Dārza iela 8, Rūjiena, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-03 Kontaktpersona: varpina@valmiera.edu.lv 26429411.

Mūsu partneri