Valmieras Ziņas

Pārvaldīt finanšu līdzekļus kopā vai atsevišķi?

Lasīšanas laiks: 3 min

Nenoliegsim, ka pārvaldīt finanšu līdzekļus kopā, kad esat nopietnās attiecībās ar savu partneri un plānojat kopīgu nākotni, var būt sarežģīts un kompromisiem pilns pasākums. Tāpēc ir svarīgi uzzināt, kā tieši plānot un pārvaldīt kopīgās finanses un izvairīties no galvassāpēm, kas rodas no dažādiem strīdiem, kas saistīti ar naudas lietām.

Svarīgākās pamatlietas, kurām jāpievērš uzmanība un ar kurām jārēķinās, lemjot, kā pārvaldīt finanšu līdzekļus kopa kā pārim:

  1. Nav tādas vienas pieejas, kas derēs vienādi labi visiem pāriem bez izņēmuma.

Kā jūs pārvaldīsiet savas kopīgās finanses, būs atkarīgs no jūsu attieksmes pret naudu. Piemēram, vai abas puses uzskata, ka sms kredīti ar sliktu kredītvēsturi un bez ierobežojumiem (sms lån rki ingen hindring 2000 kr) ir labs veids, kā papildināt mājsaimniecību ar nepieciešamajām precēm. Jūs varētu atrast jomas, kurās abi jūtaties komfortabli, bet būs arī tādi naudas jautājumi, kuros jums būs nepieciešams panākt abpusēji izdevīgu kompromisu. Pirms apvienojat savas finanses, mēģiniet izprast viena otra pieeju un attieksmi saistībā pret naudu. Tas palīdzēs jums jau starta pozīcijā atrast jomas, kurās jūs esat vienisprātis un kuras varētu radīt potenciālas problēmas.

  1. Uzticēšanās un abpusējs taisnīgums.

Atverot kopīgu bankas kontu, jūs abi būsiet atbildīgi par parādiem vai pārsnieguma kredītiem, kas tajā parādīsies, tādēļ ir ļoti svarīgi uzticēties vienam otram. Jums ir jābūt abpusējai skaidrībai par to, ko jūs uzskatāt par taisnīgu ieguldījumu no abām pusēm šī kopīgā konta uzturēšanā. Atcerieties pārskatīt visas vienošanās, ja  jūsu vai partnera dzīvē kaut kas mainās, piemēram, ja kāds no jums zaudē vai maina darbu vai arī, ja jūsu ģimeni papildina bērni.

  1. Iestatiet stingras robežas un skaidri aplieciniet arī sadaļas, kurās abi esat neatkarīgi.

Jau no paša sākuma skaidri izsakiet savas prasības un vajadzības attiecībā uz kopīgu naudas pārvaldīšanu, kas ir tieši tas, ko jūs no sava partnera gaidāt. Pamēģiniet iestatīt kopīgo tēriņu limitus, piemēram, ja esat nolēmuši iegādājieties kaut ko, kas pārsniedz noteiktu limita summu, jums būs nepieciešams iesaistīt savu partneri, lai varētu pieņemt kopīgu lēmumu par pirkuma nepieciešamību. Pārliecinieties, ka esat skaidri norādījis arī tās robežas, cik liela finansiālā neatkarība jums būs nepieciešama kā daļai no pāra. Tādā veidā jums abiem būs zināmas savas starta pozīcijas un jums vairs nevajadzēs strīdēties par nenozīmīgām domstarpībām, kas iepriekš nav tikušas izrunātas.

  1. Esiet ļoti uzmanīgi un piesardzīgi lēmumā par kopīgām finansēm, ja kādam no jums ir slikta kredītvēsture.

Dzīvot kopā vai apprecēties ar cilvēku, kuram ir slikta kredītvēsture, jūs tieši neietekmēs. Tomēr, tiklīdz jūs atvērsiet kopīgu bankas kontu vai vēlēsieties paņemt hipotēku kopā, jūsu partnera sliktais kredītreitings varētu pamatīgi ietekmēt jūsu izredzes uz šādu pakalpojumu piešķiršanu. Pirms naudas kontu apvienošanas ir laba doma vispirms godīgi pārbaudīt savu un partnera kredītreitingu. It īpaši, ja jau attiecību sākumā pamanījāt, ka jūsu otrai pusei ir bijuši izņemti vairāki lēti aizdevumi internetā jeb billige lån online, kuri tā arī līdz šim pilnībā nav nomaksāti. Šis jautājums noteikti ir jāceļ gaismā, ja plānojat lietot kopīgu bankas kontu.

  1. Pārliecinieties, ka esat līdzvērtīgi partneri.

Maksimāli izvairieties no tādas situācijas, kad tikai viens no jums pilnībā izprot jūsu kopīgās finanses. Neatkarīgi no tā, cik ļoti neieinteresēts viens no jums varētu būt naudas pārvaldīšanas izsekošanā, ļaujot tikai vienam partnerim kontrolēt visas kopējās finanses, var izvērsties par ļoti sliktu paradumu jums abiem. Savstarpēja sapratne nozīmē, ka jūs abi zināt, ko jūs varat un nevarat atļauties.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Airlux SIA ir uzņēmums, kas nodarbojās ar siltumsūkņu, ventilācijas un dzesēšanas sistēmu montāžu un tirdzniecību , palielinoties darba apjomam meklējam komandā papildspēkus: MONTIERI ar zināšanam par apkures, ventilācijas sistēmām, dzesēšanas sistēmam. Tavi pienākumi būs: - Apkures, ventilācijas un dzesēšanas sistēmu montāža; Tu esi: - Pozitīvs, precīzs un atbildīgs; - Spējīgs plānot un organizēt savu darbu, kā arī strādāt patstāvīgi; - Izbūvējis un pārzini apkures un ventilācijas sistēmas, proti rīkoties ar nepieciešamajiem instrumentiem un orientēties tehniskajā informācijā; - Spējīgs rast risinājumus problēmsituācijās; - Strādājis ar aukstumaģentiem (tiks uzskatīs par priekšrocību); - Spējīgs strādāt komandā, ir vēlme mācīties un regulāri pilnveidot profesionālās iemaņas; - Tev patīk dinamisks darbs. Mēs piedāvājam: - Darba pienākumu veikšanai nepieciešamās apmācības; - Kvalitatīvai darba veikšanai nepieciešamo aprīkojumu; - Bruto atalgojumu sākot no 2000 EUR (atkarībā no pieredzes un kvalifikācijas) mēnesī; - Draudzīgu un motivējošu komandu; - Dinamiska darba vide un darbs visā Latvijas teritorijā. Aicinām pieteikumu un CV sūtīt uz e-pastu: airlux@airlux.lv vai arī sazināties telefoniski: 20324084. Atbilstošākie kandidāti tiks uzaicināti uz pārrunām. Profesija: INŽENIERKOMUNIKĀCIJU TEHNIĶIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Mūrmuižas iela 20, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-20 Darba sākšanas datums: 2025-10-24 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: airlux@airlux.lv Izglītības līmenis: Vispārējā pamatizglītība

SIA “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS” aicina savā komandā kolēģi uz nenoteiktu laiku SANTEHNIĶI Galvenie darba pienākumi: • ūdensvadu un kanalizācijas tīklu, siltumapgādes sistēmu apkalpošana • sanitārtehnisko iekārtu uzstādīšana un apkalpošana • ūdens skaitītāju nomaiņa, ierīkošana un uzstādīšana • citu santehnisko darbu veikšana Prasības kandidātiem: • vēlama praktiska darba pieredze santehniķa darbā, būvniecībā • profesionālās kvalifikācijas apliecība vai cits specialitāti apliecinošs izglītības dokuments tiks uzskatīts par priekšrocību • izpratne par ēku tehnisko aprīkojumu (siltumapgāde, ūdensvads un kanalizācija) • prasme kontaktēties ar cilvēkiem • B kategorijas autovadītāja apliecība • valsts valodas zināšanas ne mazākas kā pamata līmenī (A2) Piedāvājam: • dinamisku darbu vienā no lielākajiem namu pārvaldīšanas uzņēmumiem Vidzemē • stabilu atalgojumu no EUR 1280 – 1520 (bruto) mēnesī atkarībā no paveiktā darba, pieredzes un prasmēm • piemaksas par darbu dežūrā • veselības apdrošināšanu pēc nostrādātiem 6 mēnešiem • nelaimes gadījumu apdrošināšanu pēc nostrādātiem 3 mēnešiem • labumu grozu atbilstoši koplīgumam • līdzmaksājumu sporta aktivitātēm • nepieciešamības gadījumā uzņēmums var nodrošināt īres tiesības darbiniekam uzņēmuma īpašumā esošajos īres namos Pieteikties līdz 2025.gada 28.novembrim, sūtot CV elektroniski uz Personals@v-nami.lv vai uz adresi: Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS”, Semināra iela 2a, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Sazināsimies tikai ar tiem pretendentiem, kurus aicināsim uz pārrunām. Tālrunis informācijai: 28329013. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti šīs atlases konkursa ietvaros. Datu pārzinis ir Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS”, Semināra iela 2a, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Profesija: SANTEHNIĶIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Semināra iela 2A, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Pakalpojumi Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-11-28 Kontaktpersona: VALMIERAS NAMSAIMNIEKS VALMIERAS NAMSAIMNIEKS

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Valmieras novada bāriņtiesas (turpmāk – Bāriņtiesa) bāriņtiesas locekli (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • aizstāvēt bērnu un aizgādnībā esošu personu tiesības un tiesiskās intereses, izskatot iesniegumus, sūdzības un veicot faktu pārbaudes; • veikt nepieciešamās darbības, lai nodrošinātu bērna audzināšanu un pienācīgu aprūpi ģimeniskā vidē; • veikt lietu pārraudzību atbilstoši spēkā esošajiem normatīviem aktiem; • sagatavot ierosinātās lietas izskatīšanai bāriņtiesas sēdēs; • pārstāvēt tiesā un citās institūcijās bērnus un personas ar ierobežotu rīcībspēju bāriņtiesas kompetences jautājumos; • pieņemt apmeklētājus un sniegt konsultācijas bāriņtiesas kompetenču jautājumos; • sadarboties ar citām bāriņtiesām, Bērnu aizsardzības centru, ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijām, veselības aprūpes un izglītības iestādēm, sociālajiem dienestiem, policijas iestādēm, Valsts probācijas dienestu un tiesu izpildītājiem, lai nodrošinātu bērnu un aizgādnībā esošo personu tiesību un interešu aizsardzību; • uzturēt un strādāt ar Bāriņtiesas darbam nepieciešamajām datubāzēm, sistēmām un reģistriem; • veikt citus Bāriņtiesu likumā minētus pienākumus; un ja Tev ir: • atbilstība Bāriņtiesu likuma 10.panta otrajā daļā noteiktajiem kritērijiem, ka arī nav attiecināms neviens no Bāriņtiesu likuma 11.pantā noteiktajiem ierobežojumiem; • darba pieredze līdzīgā amatā tiks uzskatīta par priekšrocību; • zināšanas un pieredze bērnu un aizgādnībā esošu personu interešu un tiesību aizsardzības jautājumos; • izpratne par bāriņtiesas darba organizāciju un procesiem; • teicamas prasmes darbā ar datoru, MS Office programmām; • B kategorijas auto vadītāja apliecība; • kompetences: labas komunikācijas un saskarsmes spējas; spēja strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos; strādāt ar lielu informācijas apjomu; spēja patstāvīgi organizēt savu darbu un strādāt komandā; prasme patstāvīgi pieņemt lēmumus; analītiskās spējas; augsta atbildības sajūta; precizitāte; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1195 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1258 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • nelaimes gadījumu apdrošināšanu, kā arī darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām; • citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”), augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads ar norādi „Pieteikums bāriņtiesas locekļa/-es amatam”, līdz 2025.gada 3.novembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148, 64207164. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: BĀRIŅTIESAS LOCEKLIS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 8, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-03 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri