Valmieras Ziņas

Partijas atbild: “Suverenitātes” redzējums par Latvijas prioritātēm

Lasīšanas laiks: 5 min

Gatavojoties 12.Saeimas vēlēšanām, septembra sākumā portāls “Valmieras Ziņas” elektroniski uzrunāja visus 13 Saeimas deputātu kandidātu sarakstus, lūdzot identificēt viņuprāt trīs būtiskākās šī brīža problēmas Latvijā un instrumentus – kā tās risināt.

Mūsu aicinājumam atsaucās “Suverenitāte”partija “Brīvība. Brīvs no bailēm, naida un dusmām”nacionālā apvienība “Visu Latvijai!”-”Tēvzemei un Brīvībai/LNNK”“POLITISKĀ PARTIJA IZAUGSME”“Latvijas attīstībai”Zaļo un Zemnieku savienība“No sirds Latvijai”Latvijas Krievu savienība“Vienoti Latvijai”, kā arī Jaunā konservatīvā partija.

Lūdzām ne vairāk kā 600 vārdos aprakstīt trīs izvirzītās aktuālākās problēmas un piedāvātos risinājumus. Kā partijām tas izdevies – spriediet Jūs, bet pirms došanās uz vēlēšanām aicinām iepazīties ar šiem un citiem kandidātu sarakstiem un piedāvātajām programmām Centrālās vēlēšanu komisijas mājaslapā.

“Suverenitātes” redzējums par Latvijas prioritātēm:

Cilvēku sabiedrību var uztvert kā savdabīgu, saprātīgu makroorganismu, kuram, kā jau jebkuram citam organismam piemīt pašsaglabāšanās instinkts un  četras pamata vajadzības, tostarp izglītība, medicīna, komunālo pakalpojumu sfēra un transports. Jebkuras pama vajadzības deformācija vai sagrūšana mūsdienu pasaulē sākumā noved sabiedrību līdz degradācijai, bet ar laiku arī līdz pilnīgai bojāejai. Aplūkosim katru sabiedrības izdzīvošanas kritēriju un izanalizēsim to stāvokli Latvijā.

Izglītība. Cilvēka apmācības process – tā nav tikai noteikta zināšanu krājuma nodošana. Pašos apmācības pamatos ir informācijas meklēšanas, sistematizēšanas un izmantošanas prasmes treniņš. Tās ir kvalitatīvas un nekvalitatīvas izglītības atšķirības pazīmes. Iespēja iegūt kvalitatīvu izglītību – tas ir pamats, kas nosaka jebkura jaunieša turpmāko dzīvi. Tā ir iespēja realizēt sevi tieši tajā jomā, kura ir interesanta un saistoša. Tā ir iespēja ne tikai saņemt materiālu atalgojumu, bet gūt no paveiktā morālu baudu. Tā ir tieksme pilnveidoties, iespēja neizjust bailes no konkurences, vēlme radīt un veidot, nesot ar savu darbu labumu sabiedrībai. Savukārt kvalitatīvas izglītības pieejamība masām ir gan sabiedrības sekmīguma kritērijs kopumā, gan tās pastāvīgas un stabilas attīstības ķīla. Tāpēc

mēs uzskatam, ka valsts attīstībai ir būtiski, lai izglītība būtu pieejama bez maksas.

Medicīna. No cilvēka veselības stāvokļa ir atkarīga gan viņa apmierinātība ar dzīvi, gan šīs dzīves piesātinājums. Kad cilvēks ir vesels, viņam piemīt spēks un enerģija, kas dod iespēju pilnībā atklāt savu potenciālu. Iespēja izārstēt slimības, kā arī savlaicīga slimību profilakse nav greznība, bet gan pirmā nepieciešamība. Savukārt medicīnas kvalitāte un pieejamība nosaka tik svarīgu faktoru kā sabiedrības lietderības koeficientu. Latvijā nav brīvi pieejamas medicīnas, vismaz lielākajai daļai iedzīvotāju. Paradokss: slimnīcas, pansionāti, veselības centri un citas medicīnas iestādes ir, bet brīvi pieejamas medicīnas nav. 

Mēs esam par to, lai Latvijas iedzīvotājiem tiktu nodrošināta bezmaksas veselības aprūpe.

Komunālo pakalpojumu sfēra. Komunālo pakalpojumu sfēra skar to cilvēka dzīves daļu, kuru viņš pats uztver kā savu personisko telpu- mājas. Varbūt tieši tāpēc cilvēki, nemaz neiedziļinoties maksā praktiski jebkuru summu par savu mājokļu apkalpošanu. Latvijā komunālo pakalpojumu sfēra ir brīnumu sfēra. Par tāda veida energoresursiem kā gāze un elektrība nākas maksāt vairākas reizes dārgāk par to tirgus cenām un desmitiem reižu vairāk par to pašizmaksu.

Pamēģiniet atcerēties,cik izmaksāja komunālie pakalpojumi tikai kādu gadsimta ceturksni atpakaļ? Un neviens kaut kā nerunāja par rentabilitātes trūkumu, tātad valstij tādi tarifi bija izdevīgi.

Un tas nav nekāds brīnums, jo tajos laikos komunālo pakalpojumu sfēra pilnībā atradās valsts pārvaldībā, bez garās starpnieku-labdaru rindas.

Transports. Iespējas nodrošināšana sabiedrības locekļiem brīvi pārvietoties bez kādiem ierobežojumiem, tā ir gan pašas sabiedrības, gan valsts infrastruktūras attīstības ķīla. Jo vienkāršāk, izdevīgāk un ātrāk var nokļūt no punkta „A” līdz punktam „B”, jo lielāka būs cilvēku plūsma uz punktu „B”. Jo lielāka plūsma, jo ātrāk attīstās infrastruktūra. Bet te jau var runāt par finanšu plūsmu, investīcijām, jaunām darba vietām.

Transports ir tā nozare, kuru dotē praktiski jebkura valsts pasaulē un bez jebkādām ierunām.

Jautājums ir šo dotāciju apmērā un to turpmākas izmantošanas atbilstībā. Iespēja brīvi pārvietoties, kontaktēties ar draugiem, radiniekiem, pārvietoties darba jautājumos – tā ir katra cilvēka parasta dabīga vēlēšanās. Papildus tam, ja ir pietiekoši attīstīta bezmaksas sabiedriskā transporta struktūra, atkrīt nepieciešamība bieži izmantot personīgās automašīnas, kas savukārt atslogo arī transporta mezglus.

Kāds ir iepriekš minēto “sociālo vajadzību” stāvoklis Latvijā? Kvalitatīvas izglītības praktiski nav, medicīna – tikai izredzētajiem, rēķini par komunālajiem pakalpojumiem ik gadu uzstāda jaunus rekordus, bet sabiedriskā transporta izmantošana būtiski ietekmē maciņa saturu, neskatoties uz visām valsts dotācijām. Izdevīga šāda situācija ir vien tiem, kas kā starpnieki pelna uz to tautsaimniecības nozaru rēķina, kuras sabiedrībai ir ļoti svarīgas.

Uz kā rēķina realizēt izmaiņas sistēmā? Atbilde ir vienkārša: uz starpnieku un pārējo “labdaru” likvidācijas rēķina, kuru kabatās nonāk līdz pat 90% naudas līdzekļu. Ja izglītības, medicīnas, komunālo un transporta pakalpojumu apmaksas slogu uzņemsies valsts, sākotnēji liekas, ka tā ir kolosāla summa, kas budžetam nav pa spēkam, taču, ja mēs skaitīsim izdevumus bez tiem pašiem starpniekiem, tad izrādīsies, ka summa kļūs vairākas reizes mazāka. Bet taisnīguma labad jāatzīmē, ka tiešie mērķa izdevumi pat tad būs lieli.

Padomājiet, kur novirzīsies iedzīvotāju budžetos atbrīvojušies naudas līdzekļi? Tie vienalga tiks iztērēti, tikai uz kvalitatīvi atšķirīgiem produktiem un pakalpojumiem, un ieplūdīs valsts ekonomikā. Būs pieprasītas tās preces, uz kurām iepriekš cilvēki pat neskatījās, jo viņiem nebija naudas. Radīsies pieprasījums, būs izdevīgi investēt ražošanā, kas neizbēgami stimulēs valsts infrastruktūras attīstību, jaunu darba vietu rašanos, būtiski palielināsies nodokļu ieņēmumi, stabili attīstīsies ekonomika, pie tam ne uz pastāvīgas kreditēšanas rēķina.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Valmieras tehnikums aicina darbā GALVENO SPECIĀLISTU METODIĶI (profesiju klasifikatora koda Nr. 2351 03) uz nenoteiktu laiku Piedāvājam: · 1 darba slodzi, 40 stundas un 5 darba dienas nedēļā · Stabilu atalgojumu (no 1303 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas) · Sociālās garantijas (veselības apdrošināšanas polise pēc pārbaudes termiņa, papildatvaļinājums) · Apmaksātu profesionālo pilnveidi · Teicamus darba apstākļus atbalstošā kolektīvā · Modernu darba vidi un labus darba apstākļus Galvenie darba pienākumi: · Nodrošināt pieaugušo izglītības (pilnveides, tālākizglītības, neformālās izglītības, meistarklašu, darbnīcu) programmas un to īstenošanu · Izstrādāt pieaugušo izglītības mācību priekšmetu, moduļu programmas, tematiskos plānus · Sagatavot dokumentāciju pieaugušo izglītības resursu centra sniegto pakalpojumu nodrošināšanai (e-klase, edy365.com, akti, līgumi, rīkojumi, atskaites, sarakstes dokumentācija) · Plānot pieaugušo izglītības publicitāti un īstenot reklāmas pasākumus izglītojamo piesaistei Prasības pretendentam: · Pirmā līmeņa profesionālā augstākā vai augstākā izglītība (vēlams uzņēmējdarbībā, ekonomikā, vadības zinātnēs) · Labas zināšanas darbā ar datoru un biroja programmatūru (MS Office) · Vēlama praktiskā darba pieredze pieaugušo izglītības jomā · Par priekšrocību tiks uzskatīta praktiskā darba pieredze pieaugušo izglītības jomā un mācību darba satura un mācību priekšmeta didaktikas pārzināšana · Labas prasmes lietvedībā (darbs ar dokumentu vadības sistēmām) · Valsts valodas prasme augstākajā līmenī · Labas komunikācijas prasmes · B kategorijas autovadītāja apliecība Tālrunis informācijai: Direktores vietniece Inga Zariņa-Bojāre 29191344 CV, motivācijas vēstuli un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas lūdzam sūtīt uz e-pastu personals@valmierastehnikums.lv ar norādi “Galvenā speciālista metodiķa vakancei” līdz 2025.gada 31.maijam. Profesija: GALVENAIS SPECIĀLISTS METODIĶIS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Vadu iela 3, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-05-31 Kontaktpersona: Inga Zariņa-Bojāre Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Valmieras tehnikums aicina darbā IZGLĪTĪBAS METODIĶI (sākotnējo izglītības programmu attīstības jomā) (profesiju klasifikatora kods 2351 01) uz nenoteiktu laiku Piedāvājam: 1 darba slodzi, 40 stundas un 5 darba dienas nedēļā Stabilu atalgojumu (1837 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas) Sociālās garantijas (veselības apdrošināšanas polise pēc pārbaudes termiņa, papildatvaļinājums) Apmaksātu profesionālo pilnveidi Teicamus darba apstākļus atbalstošā kolektīvā Modernu darba vidi un labus darba apstākļus Galvenie darba pienākumi: · Plānot un vadīt izglītības iestādes metodiskā darba un izglītības programmu attīstības procesu profesionālās izglītības programmās "Mehatronika", kvalifikācija "Mehatronisku sistēmu tehniķis", "Inženiermehānika, mehānika un mašīnbūves tehnoloģija", kvalifikācija "Mašīnbūves tehniķis"; “Metālapstrāde”, kvalifikācijas “Programmvadības metālapstrādes darbgaldu iestatītājs”, “Lokmetinātājs metināšanā ar mehanizēto iekārtu aktīvās gāzes vidē (MAG/135); “Enerģētika un elektrotehnika", kvalifikācija "Atjaunojamās enerģētikas tehniķis"; "Programmēšana", kvalifikācija "Programmēšanas tehniķis". · Izstrādāt vai aktualizēt profesionālās izglītības programmas paraugus, t.sk. tematisko plānu izstrādi, aktualizāciju, īstenošanai sākotnējā profesionālajā izglītībā Vadīt un sadarboties ar savas atbildības jomas metodisko jomu koordinatoriem: valodu mācību joma (latviešu valoda); kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas mācību jomā (literatūra); sociālā un pilsoniskā mācību joma; tehnoloģiju mācību joma. Vadīt un sadarboties ar profesionālās izglītības pedagogiem mūžizglītības moduļos: "Valodas, kultūras izpratne un izpausmes" (1., 2.līmenis); "Informācijas un komunikācijas tehnoloģija" (1., 2.līmenis) Izstrādāt metodiskos materiālus profesionālās izglītības programmu īstenošanai (mācību metožu izvēle, teorijas un prakses saikne, pielāgošana darba vidē balstītām mācībām. Nodrošināt izcilības (ekselences) un labās prakses ieviešanu, organizējot un vadot seminārus, praktiskās darbnīcas (ar nozares pārstāvju piedalīšanos) un laboratorijās profesionālās izglītības iestāžu, kas īsteno izglītības programmas attiecīgajā metodiskajā jomā, pedagogiem, kā arī citiem interesentiem (citu izglītības iestāžu izglītojamajiem, nozares uzņēmumu darbiniekiem, u.c.) Prasības pretendentam: Izglītība atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 11.septembra noteikumiem Nr. 569 „Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību” Uz pretendentu neattiecas Izglītības likumā un Bērnu tiesību aizsardzības likumā noteiktie ierobežojumi strādāt par pedagogu Labas zināšanas darbā ar datoru un biroja programmatūru (MS Office) Par priekšrocību tiks uzskatīta pieredze izglītības metodiķa vai līdzīgā amatā Labas komunikācijas un sadarbības prasmes Par priekšrocību tiks uzskatīta pedagoģiskā darba stāžs (vismaz 2 gadi) Labas prasmes lietvedībā (darbs ar dokumentu vadības sistēmām) Valsts valodas prasme augstākajā līmenī Labas komunikācijas prasmes B kategorijas autovadītāja apliecība Tālrunis informācijai: Direktores vietniece Inga Zariņa-Bojāre 29191344 CV, motivācijas vēstuli un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas lūdzam sūtīt uz e-pastu personals@valmierastehnikums.lv ar norādi “Izglītības metodiķa vakancei” līdz 2025.gada 31.maijam. Profesija: IZGLĪTĪBAS METODIĶIS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Vadu iela 3, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-05-31 Kontaktpersona: Inga Zariņa-Bojāre Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

SIA „Firma Madara’89”, Reģ.Nr.40003115846 - viens no lielākajiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem, kas veiksmīgi darbojas pārtikas mazumtirdzniecībā, piedāvā darbu pārdevējam (-ai) veikalā “top!” Valmierā, Miera ielā 5. Galvenie darba pienākumi: Pārtikas un nepārtikas preču tirdzniecība; Pircēju apkalpošana pie kases; Preču pieņemšana, pasūtīšana, uzskaite, izvietošana tirdzniecības zālē; Preču realizācijas termiņu, marķējuma, kvalitātes, uzglabāšanas apstākļu un atbilstošas temperatūras kontrole. Prasības kandidātiem: Vēlama pieredze pārtikas tirdzniecībā; Precizitāte, atbildības sajūta. Piedāvājam: Veselības apdrošināšana; Papildus sociālās garantijas pēc nostrādāta gada; Svētku dāvanas; Atmaksātus papildatvaļinājumus; Profesionālās un personīgās izaugsmes iespējas, mūsdienīgu darba vidi; Darba alga no EUR 950-1000 (bruto); Darba laiks maiņās no plkst. 8.00-22.00. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv, ar norādi – pārdevējs Valmierā, Miera ielā vai pieteikties personīgi, vai WhatsApp mob.tel.nr. +371 26144204. Profesija: MAZUMTIRDZNIECĪBAS VEIKALA PĀRDEVĒJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Miera iela 5, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-05-18 Kontaktpersona: top! VALMIERA, MIERA IELA 5 Whatsapp Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri