Valmieras Ziņas

Par skolu reorganizāciju Rūjienas novadā

Lasīšanas laiks: 4 min

Ņemot vērā radušos situāciju, vēlos izskaidrot skolu reorganizācijas nepieciešamību. Rūjienas novada dome ir pieņēmusi lēmumu reorganizēt novada skolas, domājot par skolēniem, pedagogiem, vecākiem un izglītības kvalitāti Rūjienas novadā. Nevienam vissliktākajos sapņos pirms 20 gadiem neienāca prātā doma, ka kādai no šīm mazajām lauku skoliņām sāks virmot apkārt šādas problēmas, par kurām mums nu ir pienācis laiks domāt un pieņemt nepopulārus lēmumus.

Mīļie līdzcilvēki, padomāsim objektīvi, paskatoties sev apkārt, kas notiek ar mūsu Latviju, Rūjienu, apkārtējiem pagastiem un vispār Latvijas laukiem kopumā. Mēs visi redzam un saprotam – mūsu strauji kļūst mazāk. Viens dodas mācīties uz Rīgu, otrs labākas dzīves meklējumos uz ārzemēm un tā varētu turpināt.

Pašreiz tie lielie, aktīvie bļāvēji un trača cēlāji pret skolu reorganizāciju, ir tie cilvēki, kuri vispār nav lietas kursā par notiekošo, liela daļa pat ir pametuši mūsu novadu un vēl daži pat mūsu mīļo Latviju. Jau tagad daudzi vecāki bērnus skolo citās skolās, tajā skaitā arī Rūjienas vidusskolā. Patiešām ir bēdīgi, ka ir cilvēki, kuri speciāli tracina un uzkurina savus kaimiņus un paziņas, staigājot pa mājām, aktīvi piedaloties sabiedrības maldināšanā, tādējādi pierādot savu “izcilo līderismu”. Ļoti žēl, ka tā notiek, ka cilvēki, neizprotot situāciju, izsaka personiskus apvainojumus cilvēkiem, kuriem šajā situācijā būs jāpieņem turpmākie lēmumi un no tā nekādi nevarēs izvairīties. Aicinu visus pie šī jautājuma risināšanas pieiet bez savām personīgajām interesēm un emocijām, jo emocijas ir tās kas parasti visu grauj, sanaido un posta.

Nav runa par skolu likvidēšanu, kā tas tiek kultivēts, bet ir runa par skolu reorganizāciju.

Mēs stāvam jautājuma priekšā: kas jāizdara šodien, lai rītdiena neatnāktu ar vēl lielākiem pārsteigumiem, sagādājot mums vēl lielākas problēmas un sāpes.

Visām skolām sāk trūkt bērnu, no bērnu skaita savukārt ir atkarīga pedagogu noslodze un atalgojums. Un pats galvenais iemesls, par pamatu šīm mūsu uzsāktajām darbībām ir valsts noteiktais JAUNAIS PEDAGOGU ATALGOJUMA MODELIS, kas liek pašvaldībām sarosīties un nopietni izvērtēt situāciju.

Šajā situācijā nedrīkst nedarīt NEKO, jo rudenī, uzsākot mācības, atklātos, ka trūkst naudas skolotāju algām, lai nodrošinātu mācību procesu, nebūtu naudas atbalsta personālam, pagarinātai grupai un fakultatīvajām nodarbībām arī skolas administrācijai.

Ko tad septembrī mēs vairs varētu darīt? Tad pedagogi izietu ielās un deputāti būtu vainīgi. Domāju, ka apkārtējie novadi un arī daudzi citi novadi Latvijā vēl nav īsti sapratuši situācijas nopietnību, kāda pašreiz no valsts uzlikta pašvaldībām, padarot pašvaldību par ķīlnieci mazo skolu pastāvēšanas jautājumos.

Mūsu kaimiņu Naukšēnu novads šādu reorganizāciju jau veicis pirms vairākiem gadiem, apvienojot Ķoņu pamatskolu un Naukšēnu vidusskolu kā vienotu Naukšēnu novada vidusskolu.

Līdz šim mazo skolu pedagogu un administrācijas atalgojumu nepietiekamību mēs risinājām uz Rūjienas vidusskolas un pašvaldības finanšu līdzekļu rēķina,

jo domes uzstādījums bija, ka visi pedagogi Rūjienas novadā ir vienādi, līdz ar to zaudētāji bija Rūjienas vidusskolas pedagogi.

Tagad jaunajā likumā ir plānots noteikt slodzi skolotājiem 36 stundu apjomā un algu pieaugumu (no 800 eiro – 1050 eiro robežās vienā skolā par pilnu slodzi), ņemot vērā skolēnu skaitu klasē. Un svarīgs arguments šo jauno noteikumu sakarā ir tas, ka nauda tāpat kā iepriekš seko skolēnam konkrētajai skolai, bet aizliegta ir naudas pārdale starp skolām.

Tagad mums priekšā smagākās izšķiršanās, ko darīt – vai solidāri jāsamazina skolā skolotājiem slodzes, lai visiem saglabātos darbs, vai jāatbrīvo no darba pedagogi, lai tie, kuri paliek strādāt, saņemtu pilnu slodzi un atbilstošu atalgojumu.

Līdzīgi ir ar skolas administrācijas darbiniekiem (direktors un viņa vietnieki), ja skolēni skolā ir mazāk par 100, tad viņu amata likme ir tikai 0,5 slodzes.

Gribu uzsvērt, ka pašvaldība nav darba vietu radītāja, bet pakalpojumu sniedzēja un infrastruktūras attīstītāja un uzturētāja. Mums jāskatās nākotnē, kā attīstīsies mūsu novads, ņemot vērā situāciju Latvijā. Lai iedzīvotāji izvēlētos Rūjienas novadu, kā savu dzīves telpu, šeit ir jābūt labiem dzīves apstākļiem, iespējai attīstīt uzņēmējdarbību, iespējai iegūt labu izglītību, jābūt nodrošinātam pamatpakalpojumu klāstam – kultūras, sporta un atpūtas jomā, kā arī brīnišķīgai vietai, kur dzīvot mierīgā, zaļā, harmoniskā vidē.

Pašreiz dome ir pieņēmusi lēmumu visas izglītības iestādes apvienot zem viena nosaukuma – Rūjienas vidusskola,

lai nebūtu skarbā sadalījuma mazās lauku skolas bez naudas un slodzēm un lielā Rūjienas vidusskola, jo mēs visi dzīvojam Rūjienas novadā un esam vienādi atbildīgi par visām izglītības iestādēm.

Tagad galvenais darbs ir komisijai, atrast pašu labāko zelta vidusceļu skolu tālākai darbībai. Komisijā ir iekļauti skolu direktori, domes deputāti, vecāki un skolu pārvaldes vadītāja.

Vēlējos vēl piebilst, ka šis noteikti nebūs vienīgais nepopulārais lēmums, ko nākotnē nāksies pieņemt deputātiem. Skaidri redzams, ka iedzīvotāju skaitam samazinoties, mums nāksies atkal atgriezties gan pie reģionālām reformām, gan smagiem lēmumiem citās jomās.

Novēlu mums visiem sapratni un izdošanos!

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes štābs VALMIERĀ piedāvā darbu VECĀKAJAM KOMUNIKĀCIJAS SPECIĀLISTAM UZ NOTEIKTU LAIKU Darba pienākumi:  Nodrošināt sabiedrības informēšanu par Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes aktivitātēm; Veikt sadarbību ar plašsaziņas līdzekļiem, sagatavot un nosūtīt preses paziņojumus; Veikt preses monitoringu; Nodrošināt informatīvo materiālu, vizualizāciju izstrādi; Iesaistīties publisko pasākumu organizēšanā; Nodrošināt mājas lapas un sociālo tīklu lapu satura organizēšanu, plānošanu, papildināšanu; Veikt pasākumu fotografēšanu, foto apstrādi, foto un video arhīva uzturēšanu. Pamatprasības: 1.līmeņa profesionālā augstākā vai augstākā izglītība sociālajās zinībās (sabiedriskajās attiecībās, žurnālistikā, politoloģijā, stratēģiskajā komunikācijā, psiholoģijā u.c.), var būt pēdējo kursu students (pieredze līdzīgā darbā tiks uzskatīta par priekšrocību); Teicamas latviešu un angļu valodas zināšanas;  Labas organizatoriskās, saskarsmes un prezentēšanas prasmes; Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām un pieredze darbā ar sociālo tīklu kontu administrēšanu, satura veidošanu;  Profesionālas iemaņas un pieredze informatīvu, publicitātes un reprezentatīvo materiālu sagatavošanā;  Prasme foto/video materiālu apstrādē, vizualizāciju veidošanu, izmantojot tādus tiešsaistes rīkus kā Canva utml. Augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; Iespēju paplašināt zināšanas un profesionālās iemaņas; Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Par priekšrocību tiks izvirzīti kandidāti, kuri jau ir zemessargi vai ir gatavi iestāties Zemessardzē. Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vecākais komunikāciju speciālists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.12.2025. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: SABIEDRISKO ATTIECĪBU SPECIĀLISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-12 Kontaktpersona: Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi iesūtīt uz epastu Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Aicina komandai pievienoties C vai C1 transportlīdzekļu vadītājus ar iespēju iegūt D kategorijas vadītāja kvalifikāciju.  APMĀCĪBU SĀKUMS 2026. GADA 13. MARTĀ PRASĪBAS PRETENDENTIEM: vidējā izglītība; vismaz 24 gadi; C vai C1 kategorijas transportlīdzekļa vadītāja apliecība; vēlama pieredze, vadot B, C vai C1 kategorijas transportlīdzekli; labas saskarsmes un komunikācijas prasmes; latviešu valodas un vēlamas svešvalodas zināšanas atbilstoši darba raksturam. APMĀCĪBU PROCESS UN FINANSIĀLĀ ATBALSTA APMĒRS: uzsākot sadarbību, tiks slēgts apmācību līgums; finansiālais atbalsts: 100% sedz uzņēmums; apmācību izmaksās tiek iekļauts: skolas eksāmens, praktiskās braukšanas nodarbības 20 h (ja ir iegūta C1 kategorija) vai 12h (ja ir iegūta C kategorija), CSDD teorijas un braukšanas eksāmens un profesionālā autovadītāju periodiskā apmācība (95 kods); apmācību izmaksu pilnīgai dzēšanai, uzņēmumā nepārtraukti jānostrādā vismaz 2 gadi. DARBA PIENĀKUMI: pasažieru pārvadāšana ar autobusu saskaņā ar grafiku; darbs ar kases aparātu; biļešu pārdošana pasažieriem; kvalitatīva pasažieru apkalpošana. UZŅĒMUMS PIEDĀVĀ: darbu stabilā uzņēmumā; darbavietu pēc paša izvēles: Valmieras, Valkas, Rūjienas vai Smiltenes filiāle; darba samaksu mēnesī līdz 1850 EUR (pirms nodokļu nomaksas); daļēju ceļa izdevumu apmaksu no dzīvesvietas uz darbavietu; iespēju savienot ar darbu citā uzņēmumā; veselības apdrošināšanas iespējas; pilnas sociālās garantijas; 95. koda apmācības; apmācību pirms darba pienākumu uzsākšanas; dinamisku un profesionālu darba vidi. CV iesniegt sūtot elektroniski uz norādīto e-pasta adresi: info@vtu-valmiera.lv vai SIA „VTU Valmiera” personāla daļā darba dienās no plkst.13:00 līdz 16:00 („Brandeļi”, Brandeļi, Kocēnu pagasts,Valmieras novads, Reģ.nr. 40003004220). Informācijai zvanīt uz norādīto tālr.nr. 29231565. Ar pretendentiem, kurus aicināsim uz tikšanos, lai pārrunātu sadarbības iespējas, sazināsimies personīgi! Profesija: KRAVAS AUTOMOBIĻA VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Brandeļi, Brandeļi, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 5 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-03-13 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: info@vtu-valmiera.lv, mob.t.29231565 Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Finanšu un ekonomikas nodaļas budžeta ekonomistu/-i (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • piedalīties budžeta tāmju sagatavošanā pārziņā esošajām Pašvaldības iestādēm; • kontrolēt un analizēt pārziņā esošo Pašvaldības iestāžu apstiprinātā gada budžeta izpildi, kā arī konsultēt jautājumos par budžeta sastādīšanu; • veikt maksas pakalpojumu cenu aprēķinus pārziņā esošām iestādēm; • piedalīties ar pārziņā esošām iestādēm saistīto Eiropas Savienības struktūrfondu un citu politiku instrumentu līdzfinansēto projektu finanšu plānošanā, datu precīzā uzskaitē un naudas plūsmas kontrolē; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība ekonomikas, finanšu vai grāmatvedības jomā; • ne mazāk kā 2 gadu iepriekšēja profesionālā darba pieredze finanšu jomā; • ar darba jomu saistīto normatīvo aktu pārzināšana un finanšu procesu izpratne; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: augsta atbildība, precizitāte, analītiska domāšana, labas komunikācijas prasmes; spēja strādāt patstāvīgi, uzņemties atbildību; • teicamas iemaņas darbā ar MS Office programmām (t.sk. Word, Excel), kā arī ar kādu no grāmatvedības uzskaites datorprogrammām. Kā priekšrocība tiks uzskatīta iepriekšēja darba pieredze ar programmām Horizon un/vai MicroStrategy; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1195 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1258 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Vecākā budžeta ekonomista/-es amatam” līdz 2025.gada 11.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: BUDŽETA EKONOMISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Bankas / Apdrošināšana / Finanses/Grāmatvedība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-11 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri