Valmieras Ziņas

Oriģināli veidi, kā atrast darbiniekus klātienē un tiešsaistē

Lasīšanas laiks: 3 min

Darbaspēka trūkums skāris jau 60% Latvijas uzņēmumu – šāda ziņa plašsaziņas līdzekļos izskanēja pērnā gada nogalē. Problēma ir aktuāla visā Latvijā, un tiek pielietoti dažādi instrumenti tās risināšanai – gan Rīgā, gan reģionos notiek vakanču gadatirgi, daudzviet tiek rīkotas Karjeras dienas un citi pasākumi, kas palīdzētu darba devējam atrast darbiniekus un otrādi – potenciālajiem darba ņēmējiem atrast darba vietas.

Vakanču gadatirgus

Vakanču gadatirgus daudzviet Latvijā kļuvis par tradicionālu pasākumu, kas norisinās vairākus gadus pēc kārtas sadarbībā ar Nodarbinātības valsts aģentūru. Gadatirgū tiekas attiecīgā reģiona uzņēmēji, kuri prezentē tā brīža aktuālās vakances, savukārt potenciālajiem darbiniekiem ir iespēja ne tikai atrast darbu, bet arī rast atbildes uz daudziem ar darbu un profesionālo izaugsmi saistītiem jautājumiem. Šāds darbinieku atlases formāts atļauj veikt pirmās darba intervijas uzreiz pasākuma laikā. Rīgā šādu gadatirgu laikā tiek piedāvātas vairāk nekā 800 vakances.

Virtuālās un parastās Karjeras dienas

Karjeras dienas ir potenciālo darbinieku atlases pasākums, kas lieti noder uzņēmumiem, kurus interesē jauniešu piesaiste praksei vai pastāvīgam darbam. Šāda veida pasākumus tradicionāli rīko izglītības iestādes – gan vidusskolas, gan augstākās izglītības iestādes. Karjeras dienu formāts ir ļoti lietderīgs tiem uzņēmumiem, kuros darba laiks ir elastīgs un savienojams ar studijām.

Lai gan virkne darba devēju uzsver, ka darbinieku atlasē neiztikt bez personiska kontakta un klātienes tikšanās, popularitāti gūst arī Virtuālās Karjeras dienas, kuras iespējams apmeklēt, neizejot no mājām vai biroja. Šāds formāts ļauj ietaupīt laiku, taču izvēlēto darbinieku tik un tā nāksies aicināt uz darba interviju klātienē.

Aizmirst par ģeogrāfiskajām robežām

Vēl viens kreatīvs veids, kā atrast darbiniekus, ir aizmirst par ģeogrāfiskajām robežām. Mūsdienu tehnoloģijas ļauj mums komunicēt un sadarboties ar cilvēkiem visā pasaulē – arī darbinieku meklēšana var notikt pēc tāda paša principa, piemēram, tekstu veidotājam reklāmām vai mājas lapām nebūt fiziski nav jāatrodas uzņēmumā vai pat tajā pašā pilsētā.

Ačgārnā meklēšana

Ņemot vērā darbinieku trūkumu tik plašā uzņēmumu skaitā, ikvienam darba devējam jārēķinās ar lielu konkurenci, tāpēc virkne ekspertu iesaka rīkoties otrādi – nevis meklēt starp visiem darba meklētājiem, bet precīzi definēt, kāds cilvēks tiek meklēts, tad saprast, kur šādi cilvēki uzturas (gan klātienē, gan tiešsaistē), kādus sociālos tīklus lieto u.tml., un tad izvietot savu darba piedāvājumu tieši tur. Turklāt darba devējiem tiek ieteikts arī komunikācijas valodu pielāgot tam, kāds darbinieks tiek meklēts, piemēram, jauniešus jāuzrunā tajos sociālajos tīklos, kurus viņu apmeklē, vieglā, neformālā valodā.

Sadarbība ar asociācijām un biedrībām

Nedrīkst aizmirst par asociācijām, biedrībām un citām nevalstiskajām organizācijām. Gandrīz ikvienai profesijai un nozarei ir profesionālā asociācija, piemēram, žurnālisti, pedagogi, mediķi u.c. Uzņēmējam, kas meklē attiecīgās profesijas darbinieku, noteikti ir vērts sazināties ar nevalstisko organizāciju, iespējams, pat piedalīties tās rīkotajos pasākumos u.tml. Šādu organizāciju vadība lielākoties ir informēta par situāciju nozarē, par reģioniem, kur ir visvairāk attiecīgās profesijas darbinieku, kuri no viņiem ir kvalificētāki u.c., kas palielina uzņēmuma iespējas atrast kvalificētu un motivētu darbinieku.

Viss jaunais ir labi aizmirsts vecais

Mūsdienu digitālajā pasaulē nepelnīti aizmirsts veids, kā atrast meklēto, arī darbinieku, ir skrejlapas. Sagatavojiet skrejlapas ar informāciju par vakanci un uzņēmuma kontaktiem un izplatiet to, vadoties pēc vakances specifikas, piemēram, ja meklējat viesmīļus, izplatiet šo informāciju jauniešu pulcēšanās vietās u.tml. Izmantojot šo potenciālo darbinieku uzrunāšanas veidu, galvenais ir parūpēties, lai skrejlapa ir pamanāma, piesaistītu uzmanību un sniegtu gana daudz informācijas, lai potenciālais darbinieks varētu īsumā iepazīties ar vakanci un sazināties ar jums.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Zemessardzes 2.Vidzemes brigāde (Reģ.Nr. Reģ.Nr. 90000040549) VALMIERĀ uz noteiktu laiku piedāvā darbu VADOŠAJAM FINANSISTAM Darba pienākumi:  Izstrādāt ZS 2.VBde budžeta projektu un plānotā finansējuma izmaksu sadalījumu pa ceturkšņiem; Veikt kārtējā gada ZS 2.VBde budžeta izdevumu programmu izpildes uzskaiti pa mēnešiem un pārplānošanu gada laikā;  Vadīt 2.VBde budžeta projektu un izstrādāt priekšlikumus budžeta grozījumiem; ZS 2.VBde budžeta ietvaros veikt finanšu līdzekļu sadali ZS 2.VBde vienībām atbilstoši veicamajam uzdevumam; Apkopot ZS 2.VBDE štāba un vienību iesūtītās vajadzības iepirkumu veikšanai; Sagatavot ZS 2.VBde izdevumu tāmes vienību nodrošināšanai ar nepieciešamajām preču iegādēm atbilstoši plānotajam budžetam; Veidot vienību saimniecisko darījumu norēķinu dokumentu sagataves resursu vadības sistēmā HORIZON; Veikt ZS 2.VBde budžeta izpildes analīzi par noteiktu laika periodu vai par noteiktu izdevumu programmu pēc daļas priekšnieka pieprasījuma; Kontrolēt ZS 2.VBde komandiera pavēļu izpildi savas kompetences ietvaros; Apkopot, sagatavot un iesniegt nepieciešamo informāciju pēc ZS Štāba pieprasījumiem par atbildībā esošajiem jautājumiem; Pamatprasības: 2.līmeņa augstākā izglītība; Kvalifikācijas kursi grāmatvedībā; Vismaz divu gadu darba pieredze grāmatveža, finansista amatā (pieredze grāmatvedības darbā valsts iestādē tiks uzskatīta par priekšrocību)  Prasme lietot grāmatvedības programmu “Horizon”; Teicamas latviešu un vēlamas angļu valodas zināšanas; Labas organizatoriskās prasmes Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām;  Precizitāte un augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja pielietot pozitīvās saskarsmes iemaņas, psiholoģiskā noturība; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; · Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vadošais finansists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.01.2026. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: FINANSISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-12 Kontaktpersona: Pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi sūtīt uz aija.bumane@mil.lv, t. 26130777. Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri