Valmieras Ziņas

No šodienas, 1. marta, iedzīvotāji var iesniegt gada ienākumu deklarācijas par 2023. gadu

Lasīšanas laiks: 3 min

Sākot no šodienas, 1. marta, iedzīvotāji var iesniegt gada ienākumu deklarācijas par 2023. gadu. Brīvprātīgi, attaisnoto izdevumu atgūšanai, deklarāciju iespējams iesniegt trīs gadu garumā. Savukārt iedzīvotājiem, kam deklarācija jāsniedz obligāti, tas jāizdara līdz 1.jūnijam vai, ja kopējie ienākumi pērn bijuši lielāki par 78 100 eiro, līdz 1. jūlijam, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valsts ieņēmumu dienesta Sabiedrisko attiecību daļa.

Līdz 1. marta plkst. 7.00 iedzīvotāji jau ir iesnieguši 76 714 deklarācijas. Lielās iedzīvotāju intereses dēļ nakts laikā un arī darbdienai sākoties elektroniskās deklarēšanas sistēmai var neizdoties pieslēgties ar Latvija.lv autentifikācijas līdzekļiem un tai skaitā ar eParaksts un eParaksts mobile. Tāpēc iedzīvotāji ir aicināti autentifikācijai pagaidām izmantot EDS lietotājvārdu un paroli.

Brīvprātīgi iesniegt gada ienākumu deklarāciju, lai atgūtu pārmaksāto nodokli par saviem un savu ģimenes locekļu attaisnotajiem izdevumiem, var ikviens cilvēks, par kura ienākumiem tiek maksāts iedzīvotāju ienākuma nodoklis. Attaisnotie izdevumi ir izdevumi par ārstniecības un zobārstniecības pakalpojumiem, par augstāko izglītību un kvalifikācijas celšanu, kā arī par bērnu interešu izglītību jeb pulciņiem. Tāpat attaisnotie izdevumi ir arī ziedojumi un dāvinājumi sabiedriskā labuma organizācijām un politiskajām partijām, kā arī iemaksas privātajos pensiju fondos un uzkrājošā dzīvības apdrošināšanā. Iesniedzot deklarāciju, iespējams saņemt arī gada laikā nesaņemtos nodokļu atvieglojumus.

Savukārt obligāti deklarācija ir jāiesniedz tiem iedzīvotājiem, par kuru ienākumiem valstij citādi nav informācijas – piemēram, pašnodarbinātajiem vai iedzīvotājiem, kas ienākumus guva ārvalstīs. Deklarācija obligāti jāiesniedz arī tad, ja gada laikā ir saņemti mazākajiem ienākumiem paredzētie atvieglojumi, bet gada kopējie ienākumi tomēr bijuši lielāki, tāpēc cilvēkam pēc deklarācijas aizpildīšanas jāatmaksā šī atvieglojuma jeb atlaides daļa.

Nodokļu pārmaksu VID atmaksā iedzīvotājiem ne vēlāk kā trīs mēnešu laikā no deklarācijas iesniegšanas.

Iedzīvotāji, kas pērn pieteicās pārmaksas automātiskai saņemšanai bez deklarācijas aizpildīšanas, šo pārmaksu saņems laikā no 1.oktobra līdz 31.decembrim. Tomēr arī tad, ja cilvēks ir pieteicies automātiskajai atmaksai, viņš noteikti drīkst arī iesniegt deklarāciju – lai iesniegtu attaisnoto izdevumu čekus vai lai pārmaksu saņemtu ātrāk nekā sākot no 1.oktobra.

Gada ienākumu deklarācija ir jāiesniedz elektroniski Valsts ieņēmumu dienesta (VID) elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS) https://eds.vid.gov.lv

Plaša informācija par deklarācijas iesniegšanu pieejama VID tīmekļvietnē: https://www.vid.gov.lv/lv/gada-ienakumu-deklaracija

Iedzīvotāji, kam nepieciešama palīdzība deklarācijas aizpildīšanā, ir aicināti doties uz jebkuru no vairāk nekā 170 Valsts un pašvaldību vienotajiem klientu apkalpošanas centriem visā Latvijā (https://www.pakalpojumucentri.lv/vpvkac). Pēc iepriekšēja pieraksta, zvanot pa tālruni + 371 67120005, atbalstu klātienē var saņemt arī astoņos VID klientu apkalpošanas centros. Ierodoties klātienē, līdzi jābūt personu apliecinošam dokumentam (pase vai ID karte) un, ja cilvēks izmanto internetbanku, tās lietotājvārdam un parolei, lai varētu pieslēgties VID EDS.

Tāpat telefonisku konsultāciju iespējams saņemt, zvanot uz VID konsultatīvo tālruni 67120000. Lai konsultants varētu sniegt pēc iespējas personalizētu konsultāciju, sarunas laikā zvanītajam vēlams pieslēgties elektroniskās deklarēšanas sistēmai, lai varētu konsultantam apliecināt savu identitāti.

Deklarāciju iesniegšanas laikā īpaši jāuzmanās no krāpniekiem, kas uzdodas par VID. Lai atgūtu pārmaksātos nodokļu, iedzīvotājiem ir tikai jāaizpilda gada ienākumu deklarācija, nekādas citas darbības nav jāveic. Deklarāciju jāaizpilda tikai elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS) https://eds.vid.gov.lv. VID iedzīvotājiem nesūta īsziņas un e-pastus, neaicina ievadīt savus datus, sekot nepazīstamām saitēm, instalēt jebkādas programmas. Īsziņas, e-pasti un arī zvani, kas aicina veikt šādas darbības nodokļu pārmaksas atgūšanai, ir krāpnieciski.

Ja elektroniskās deklarēšanas sistēmā neizdodas autentificēties ar “e-paraksts Mobile”, jāpārliecinās, vai ir atjaunota parakstīšanai paredzētā lietotne: https://www.eparaksts.lv/lv/par_mums/Jaunumi/Aicinam_nekavejoties_atjaunot__eParaksts_mobile_lietotni_uz_jaunako_versiju

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Valmieras novada bāriņtiesas (turpmāk - Bāriņtiesa) priekšsēdētāja palīgu uz noteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • sniegt atbalstu Bāriņtiesas priekšsēdētājam iestādes darbības nodrošināšanā, dokumentu, lietu sagatavošanā, reģistru ziņu aktualizācijā (darbs ar datu bāzēm); • veikt nepieciešamo datu uzskaiti, uzraudzību, to sistemātisku aktualizāciju saistībā ar Bāriņtiesas darbībām; • sniegt atbalstu Bāriņtiesas darbiniekiem, veikt Bāriņtiesas sēžu protokolēšanu un sēžu protokola sagatavošanu, piedalīties ģimeņu dzīves apstākļu pārbaudēs, riska novērtējumos, personu uzklausīšanā, veikt noskaidroto ziņu dokumentēšanu / fiksāciju; • piedalīties piemērotu aizbildņu, aizgādņu un audžuģimeņu meklēšanā, apmācību organizēšanā saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem; • veikt organizatoriskos pasākumus dažāda veida sanāksmju norisei saistībā ar Bāriņtiesas darbību (supervīzijas, semināri, apmācības, kursi, pieredzes apmaiņa u.tml.); un ja Tev ir: • atbilstība Bāriņtiesu likuma 15.1panta noteiktajiem kritērijiem, kā arī nav attiecināms neviens no Bāriņtiesu likuma 11.pantā minētajiem ierobežojumiem; • izpratne un zināšanas par bāriņtiesas darba organizāciju un procesiem; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: spēja patstāvīgi plānot un organizēt savu darbu, spēja strādāt komandā, augsta atbildības sajūta pret darba pienākumiem un precizitāte to izpildē, pašiniciatīva, spēja analītiski domāt un strādāt ar lielu informācijas apjomu, labas komunikācijas prasmes un pozitīva domāšana; • teicamas iemaņas darbā ar datoru, MS Office programmām, informācijas sistēmām un biroja tehniku; • B kategorijas auto vadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 999 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Bāriņtiesas priekšsēdētāja palīga/-dzes amatam” līdz 2025.gada 30.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: Bāriņtiesas PRIEKŠSĒDĒTĀJA PALĪGS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 8, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-30 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Termo.lv (SIA Muwit) ir viens no vadošajiem nozares uzņēmumiem reģionā.  Augot uzņēmumam, aicinām darbā apkures tehniķi. Darba pienākumi: Siltumsūkņu montāža: hidraulika, iekšas/āra bloku montāža, sūkņi/akumulācijas tvertnes, pieslēgšanās mājas apkures sistēmai; Darbs Rīgā/Pierīgā/Vidzemē (vakaros pēc darba brauc atpakaļ mājās, retas reizes 1-2 naktis paliek objekta tuvumā, uzņēmuma nodrošinātā viesnīcā/apartamentos). Nepieciešama: Iepriekšēja pieredze apkures sistēmu montāžā (nav obligāti jāveic tieši siltumsūkņu montāža; to iemācīsim); B kategorijas vadītāja apliecība. Piedāvājam: Draudzīgus kolēģus un labus darba apstākļus; Nepieciešamās apmācības; Saprotošu un pretimnākošu uzņēmuma vadību; Visu nepieciešamo darbam: instrumentus, darba apģērbu, ņemot vērā Tavas vēlmes. Darba laiku: 8:30-17:30. Sagaidām: Pozitīvi noskaņotu personību ar augstiem kvalitātes un darba standartiem. Cilvēku ar pieredzi apkures sistēmu/hidraulikas montāžā. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu endijs@termo.lv vai pieteikties telefoniski pa mob. 26401098 (Endijs). Ja vēlies mūs redzēt, apmeklē mūsu sociālos tīklus - Youtube/Instagram/TikTok "Termo Siltumsūkņi". Profesija: SILTUMAPGĀDES UN APKURES SISTĒMU TEHNIĶIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Krautuves iela 1, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 2 Aktuāla līdz: 2026-01-12 Kontaktpersona: Kontakttālrunis: 26401098.

Piesakies par apsardzes darbinieku  darbam veikalā Depo - Matīšu šosejā 6, Valmierā. Labs atalgojums apsardzes sfērā. Nodrošināsim: - Stabilu un vienmēr laicīgi izmaksātu atalgojumu no 5.40 -5.60 EUR/h bruto - Papildus atalgojumam reālas piemaksas par rezultatīvu darbu - Ceļa izdevumu kompensāciju - Ērtu darba formu - Elastīgu darba grafiku - Apmaksātus pārtraukumus - 100 % ārstniecības izdevumu apmaksu, ja noticis nelaimes gadījums darbā Ir iespēja nopelnīt papildus prēmiju 150 Eur bruto par jaunu darbinieku piesaisti Galvenie darba pienākumi: - Sabiedriskās kārtības uzraudzība - Preču kontrole - Pirkumu apliecinošu dokumentu pārbaudīšana - Videonovērošana Prasības kandidātiem: - Apsardzes sertifikāts (vai vēlme to iegūt) - Latviešu valodas zināšanas - Datorzināšanas Darbam pieteikties var, zvanot uz zemāk norādīto tālruni, elektroniski sūtot CV uz e-pastu ar pievienotu kontaktinformāciju. Tālrunis: 29460593, e-pasts: darbs@secure-latvia.lv Informējam, ka, iesniedzot savu pieteikumu, Jūs piekrītat, ka Jūsu personas dati tiks apstrādāti, uzglabāti un izmantoti SIA “Secure Solutions Latvia” personāla atlases vajadzībām. Profesija: APSARDZES DARBINIEKS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Matīšu šoseja 6, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-21 Kontaktpersona: Heino Eglītis Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri