Valmieras Ziņas

Lietderīgi ieteikumi, iekārtojot mazāku un lielāku biroju – radošumam un produktivitātei

Lasīšanas laiks: 3 min

Iekārtojot lielāku vai mazāku biroju, uzņēmējam allaž jāžonglē ar vairākiem mainīgajiem – izmaksām, optimālu telpas izmantojumu, produktīvu atmosfēru un darbinieku labsajūtu. Lai interjera iekārtošana sagādātu prieku, nevis galvassāpes, ar ieteikumiem un novērojumiem dalās salona “Kate” biroja mēbeļu nodaļas vadītāja Ieva Bušere.

“Tehnoloģiju laikmetā mainās veids, kā cilvēki strādā, domā un pat nogurst. Darba videi ir jāmainās līdzi, ja uzņēmēji vēlas sagaidīt no saviem darbiniekiem labus rezultātus. Turklāt estētiska, moderna un funkcionāla darba vide ir svarīgs faktors jauno talantu piesaistē. Pašlaik neviens vairs neraujas strādāt uz biroju ar “pirmsplūdu” laiku interjeru,” uzskata lietpratēja.

Zonu dažādība stimulē radošumu

Teju ikvienam ir pazīstama situācija, ka sarežģītu situāciju izdodas atrisināt, stāvot pie kafijas aparāta vai vārot tēju. Tādēļ uzņēmumos, kur darbinieki veic intelektuālo darbu, ieteicams veidot atšķirīgas vides.

“Piemēram, kādā telpas galā telpā var novietot mīkstās atpūtas mēbeles – zviļņus, atpūtas krēslus vai dīvānus. Turklāt izkārtot tā, lai radītu it kā no pārējās telpas nodalītu zonu. Citur atkal var novietot stāvgaldu, pie kura darbinieki varēs iedzert tēju vai kafiju un aprunāties neformālā gaisotnē, tādējādi atpūšoties no ierastās darba rutīnas pie rakstāmgalda,” teica speciāliste.

Atvērtā tipa birojos jādomā par atpūtas telpu

Atvērtie biroji uzlabo komunikāciju un saliedē komandu, tomēr tie rada arī stresu un šajā vidē cilvēks ātrāk nogurst. Tāpēc ir jādomā par telpu nodalīšanu un atpūtas zonu izveidi.

“Ja šim mērķim nav iespējams atvēlēt atsevišķu telpu, tad nodalītas zonas sajūtas radīšanai var izmantot tā dēvētos akustiskos audumus. Piemēram, Šveices ražotāja “Creation Baumann” tekstils ir gan estētiski skaists, gan pilda funkciju – slāpē, mazina trokšņu līmeni,” stāsta “Kate” tekstila nodaļas vadītāja Kristīne Vēja.

Sakārtota darba vide veicina koncentrēšanos

Viens no biežākajiem nekārtības radītājiem mūsdienu darba vietās ir lielais vadu daudzums – datori, ekrāni, drukas iekārtas, neskaitāmas ierīces, kurām nepieciešams elektrības un vājstrāvas pieslēgums. Vadu murskulis uz galda vai ap darba vietu rada haotisku iespaidu, turklāt tas arī nav droši.

“Pat ar visdārgākajām mēbelēm iekārtots birojs izskatīsies nekārtīgs un nekopts, ja visur rēgosies vadi. Tāpēc, ja ir prognozējama plaša ierīču lietošana, kaut vai tajā pašā sapulču zālē, ieteicams izvēlēties galdus, kuros jau ir iestrādāti elektrības kontakti vai atveres vadu un pagarinātāju noslēpšanai,” skaidroja Bušere.

“Ievedam” biroja telpās dabīgumu un mājīguma sajūtu

Šī ir viena no pēdējā laika aktuālākajām tendencēm, kurai ir dažādas izpausmes – atsegtas mūra un betona sienas; zaļie augi; dabīgi vai pasteļtoņi (balts, pelēks un kafijas tonis); dabīgā linoleja virsmas, kas ir patīkamas taustei, skaistās krāsās un 100% gatavotas no dabīgām izejvielām.

“Birojos ienāk audumi ar dabīgām faktūrām – vilnas (filca), lina, un aktuāli arī audumi ar apdruku. Turklāt birojos žalūziju vietā atkal atgriežas aizkari vai arī aizkari papildina žalūzijas,” tā Vēja.

Galdi ar regulējamu augstumu

Pašreizējā darba specifika ir radījusi situāciju, ka cilvēks darba ikdienā kļūst aizvien mazkustīgāks – piemēram, ja agrāk dokumentus glabājām plauktos, kur vajadzēja piecelties un pieliekties, lai tos dabūtu, tad tagad viss tiek glabāts elektroniski.

Tāpēc, iekārtojot biroju, ir vērts domāt par mēbelēm, kas ļauj darbiniekiem izkustēties arī sēžot pie datora. Piemēram, krēsli, kuros sēžot var izstaipīties, atliecoties pēc iespējas lielākā amplitūtā. Galdi ar regulējumu augstumu, lai varētu mainīt darba pozas no sēdoša uz stāvošu, un arī sēdus stāvoklī mainīt darba virsmas augstumu.

“Faktiski labsajūtai ir būtiski, lai mēbeles varētu reaģēt uz ķermeņa signāliem,” tā Bušere.

Bušere piebilst, ka neatkarīgi no tā, kādu pieeju katrs izvēlas biroja iekārtošanā, jāatceras, ka ir vienības, uz kurām taupīt nevajadzētu: “Proti, jo tuvāk ķermenim ir mēbele, jo svarīgāka tā ir. Tātad vispirms krēsls un galds, tad viss pārējais. Jo tikai tad, ja cilvēks varēs ērti sēdēt/stāvēt, trokšņu netraucēts nodoties darbam un turklāt elpot svaigu gaisu, ir sagaidāma maksimāli efektīva strādāšana.”

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras muzejs (turpmāk – muzejs) aicina darbā uz nenoteiktu laiku apmeklētāju konsultantu/-ti (pilna slodze). Darba vietas adrese: Bruņinieku iela 1, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • sniegt apmeklētājiem (t.sk. ārvalstu tūristiem) informāciju par ekspozīciju “de Woldemer” un muzeju, vadīt ekskursijas ekspozīcijā de Woldemer; • nodrošināt kvalitatīvu klientu servisu latviešu valodā un svešvalodās; • veikt ekspozīcijas telpu, inventāra, videonovērošanas kameru monitoringu; • veikt skaidras/bezskaidras naudas darījumus, veikt skaidras naudas un POS termināla uzskaiti ar kases aparātu; • sagatavot un iesniegt ar pienākumu izpildi saistīto grāmatvedības atskaiti; • nodrošināt apmeklētāju uzskaiti elektroniskajā apmeklētāju reģistrācijas modulī; un ja Tev ir: • vidējā izglītība; • pieredze darbā muzejā vai kultūras mantojuma objektā/ iestādē radniecīgā jomā; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • vienas Eiropas Savienības dalībvalstu oficiālās valodas zināšanas saskarsmes nodrošināšanā ar ārvalstu klientiem, kuri nepārvalda valsts valodu; • kompetences: labas komunikācijas spējas ar klientiem; spēja strādāt komandā un individuāli; spēja pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību par pieņemtajiem lēmumiem; augsta atbildības sajūta, precizitāte, pozitīva attieksme pret darbu; • labas datorlietošanas prasmes; mēs piedāvājam: • summēto darba laiku; • atbildīgu un dinamisku darbu uz attīstību vērstā iestādē; • pamatalgu pārbaudes laikā 936 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 985 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu un citas sociālās garantijas atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Profesionālās darbības aprakstu (CV) un motivācijas vēstuli lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz muzejs@valmierasnovads.lv, vai personīgi: Valmieras muzejs, Bruņinieku iela 1, Valmiera, Valmieras novads, ar norādi „Apmeklētāju konsultanta/-tes amatam”, līdz 2026.gada 7.janvārim. Tālrunis papildu informācijai: 64224770. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: KLIENTU APKALPOŠANAS SPECIĀLISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Bruņinieku iela 1, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-07 Kontaktpersona: muzejs@valmierasnovads.lv 64224770

"Valmieras piens", AS piedāvā darbu laborantam (-ei) Prasības kandidātam: Profesionālā vidējā izglītība pārtikas rūpniecībā; Zināšanas par kvalitātes vadības, vides pārvaldības, produkta nekaitīguma un pārtikas drošuma sistēmu standartu prasībām; Spēja strādāt ar datoru ikdienas darba uzdevumu veikšanai; Augsta atbildības sajūta, precizitāte un spēja strādāt patstāvīgi. Galvenie darba pienākumi: Ražošanas tehnoloģiskā procesa, iekārtu un inventāra higiēnas stāvokļa kontrole; Tehnoloģisko parametru un gatavās produkcijas fizikāli ķīmisko un sensoro analīžu veikšana saskaņā ar noteikto plānu; Analīžu rezultātu izvērtēšana atbilstoši uzņēmuma standartiem un specifikācijām; Laboratorijas dokumentācijas un gatavās produkcijas kvalitātes apliecību noformēšana. Mēs piedāvājam: Dinamisku un stabilu darba vidi; Nepieciešamās apmācības, uzsākot darbu; Bruto darba algu no 1190 EUR; Veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšanu pēc pārbaudes laika; Bezmaksas iknedēļas pārtikas produktu komplektus un citus uzņēmuma labumus. Pretendentus lūdzam sūtīt CV uz e-pastu: valmieras.piens@foodunion.com. Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks izvirzīti nākamajai atlases kārtai. Nosūtot savu CV, pretendents piekrīt, ka AS “Valmieras piens”, reģ. nr. LV 40003020475, kā datu pārzinis, veiks personas datu apstrādi CV atlases procesā. Profesija: LABORANTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 93, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-16 Darba sākšanas datums: 2025-12-17 Kontaktpersona: Sannija Novika Izglītības līmenis: Profesionālā vidējā izglītība

Mūsu partneri