Valmieras Ziņas

Lielākā interese par “Tet” un “Tildes” izveidoto virtuālo asistentu “Covidbot” ir Valmierā

Lielākā interese par telekomunikācijas uzņēmuma “Tet” un valodu tehnoloģiju uzņēmuma “Tilde” izveidoto virtuālo asistentu “Covidbot” drošticamas informācijas meklēšanai par Covid-19 ir Valmierā, aģentūru LETA informēja “Tet” pārstāvji.

“Covidbot” drošticamas informācijas meklēšanai par Covid-19 izmantojuši 3200 cilvēku, un kopumā uzdoti 10 742 jautājumi. 

Iedzīvotāju informēšanai virtuālo asistentu savās mājaslapās izvietojušas arī Latvijas pašvaldības – Valmiera, Smiltenes novads, Strenču novads un Alūksnes novads. Sarunu skaits aug ar katru dienu, un visaktīvāk jautājumus uzdod Valmieras iedzīvotāji, veidojot 14,8% no visiem pieprasījumiem. 

“Tet” mākslīgā intelekta pakalpojumu vadītāja Inese Zariņa minēja, ka lielākā daļa pieprasījumu ir par slimības izplatības statistiku Latvijā un ārvalstīs, aktualitātēm valstī un veselības jautājumiem, piemēram: “Kur nodot analīzes?”, “Vai es esmu slims?”, “Kā pasargāt sevi un tuviniekus?”, kā arī, ko nozīmē sociālā distancēšanās un ar to saistītie ierobežojumi. Jautājumus lielākoties uzdod no plkst.11 līdz 15.

Kopumā datu bāzē ir apkopotas vairāk nekā 200 atbildes uz dažādiem jautājumiem no valsts iestāžu sniegtās informācijas: Ministru kabineta, Veselības ministrijas, Slimību profilakses un kontroles centra, Izglītības ministrijas, Kultūras ministrijas, Ekonomikas ministrijas un citām. 

Patlaban “Covidbot” tiek papildināts ar informāciju par dīkstāves pabalstiem un uzņēmēju iespējām, bet drīzumā tajā būs pieejama arī informācija par dažādiem tiešsaistes resursiem, piemēram, saturu, ko var noskatīties, paliekot mājās, vai tiešsaistes vingrošanas iespējām. 

“Šis robots ir unikāls ar to, ka katru dienu ir nepieciešams mainīt informāciju, kas nāk no valsts iestādēm. Tas nozīmē, ka robota trenēšanas process būtiski atšķiras no tā, kā esam strādājuši līdz šim. Parasti tajā vajag ielikt klientu apkalpošanas informāciju, kas nemainās gadu vai divus, un robotu treneriem jāstrādā ar dažādām atbilžu variācijām. Virtuālā asistenta “Covidbot” gadījumā informācijas strauja mainība ir jauna pieredze gan “Tet”, gan “Tildes” komandām,” skaidroja Zariņa.

LETA jau vēstīja, ka “Tet” un “Tilde” izveidojuši virtuālo asistentu jeb covidbotu uzticamas informācijas iegūšanai par Covid-19 pandēmiju.

Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem.

"Valmieras ziņas" jautā

Kā Covid-19 ietekmējis jūsu darbu?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Mūsu partneri