Valmieras Ziņas

Kocēnu novada vadītājs: Pašvaldību reformas process neatbilst demokrātijas pamatprincipiem

Lasīšanas laiks: 3 min

Neskaidrība un jautājumi, uz kuriem atbildīgās personas nespēj sniegt atbildes, liek domāt, ka pašreizējais administratīvi teritoriālās reformas piedāvājums ir process, kas notiek tikai tāpēc, ka tam ir jānotiek, uzskata Kocēnu novada domes priekšsēdētājs Jānis Olmanis.

Pirmkārt, ministrija pašvaldību vadītājiem nav darījusi zināmus kritērijus, pēc kuriem šī karte ir uzzīmēta – vai kā kritērijs ir izmantota pašvaldības teritorijas platība, iedzīvotāju skaits, vidusskolas esamība vai neesamība, vai citi kritēriji. Vai par pamatu ir ņemti plaši izplatītie mīti, ka novadu pašvaldības ir vājas, jo pārtiek no pašvaldību izlīdzināšanas fonda finansējuma?

Pašvaldību izlīdzināšanas fonda finansējumu saņem visi attīstības centri un sešas lielās pilsētas, fondā naudu iemaksā tikai 12 pašvaldības (Rīga, Ventspils, Jūrmala un deviņi Pierīgas novadi), tāpēc šis apgalvojums neatbilst patiesībai. Kā vēl viens mīts publiskajā telpā tiek izplatīts apgalvojums, ka “mazās” pašvaldības nespēj iedzīvotājiem nodrošināt kvalitatīvus pakalpojumus. Kocēnu novada pašvaldība nodrošina iedzīvotājiem visus nepieciešamos pakalpojumus, turklāt ir izveidojusi Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru, kas apmeklētājiem sniedz virkni valsts iestāžu pakalpojumu. Vārds “sadarbība” pēdējā laikā saistībā ar pašvaldību reformu tiek pieminēts no dažādiem aspektiem – sākotnēji, ka pašvaldībām ir jāsadarbojas savā starpā, piemēram, sniedzot Izglītības pārvaldes, Būvvaldes, tūrisma un citas jomas pakalpojumus, lai nodrošinātu efektīvu resursu izmantošanu, savukārt tagad sadarbības jautājums tiek pavērsts pretējā virzienā – ka pašvaldību savstarpējā sadarbība liecina par to vājumu un nespēju šos pakalpojumus patstāvīgi nodrošināt. Kocēnu novada pašvaldība veiksmīgi sadarbojas ar bijušā Valmieras rajonā izveidotajām pašvaldībām iepriekšminētajās jomās un nesaskata to kā trūkumu, bet kā ieguvumu gan zināšanu un pieredzes, gan finanšu pārvaldības jomā.

Otrkārt, prezentācijas, kas tika rādītas 10. aprīlī VARAM rīkotajā pasākumā, ir balstītas uz vairākus gadus veciem datiem, kas mūsdienu straujās attīstības ietekmē, manuprāt, ir novecojuši un neatbilst šī brīža situācijai.

Piemēram, LMT prezentācija par mobilo zvanu aktivitāti Latvijā neataino reālo situāciju, jo pašsaprotami, ka lielākā zvanu aktivitāte ir pilsētās, kur atrodas valsts iestādes, bankas un citi uzņēmumi, kuru darbs vistiešākajā mērā ir saistīts ar klientu apkalpošanu, tajā skaitā telefona sarunām. Savukārt maz ticams, ka Kocēnu novadā ražošanas uzņēmumos nodarbinātie cilvēki darba laikā aktīvi runā pa mobilo telefonu. Turklāt jaunākais pētījums par administratīvi teritoriālo reformu, ko ir veicis Agroresursu un ekonomikas institūts, un kas uzrāda pretējus rezultātus, demonstratīvi netiek ņemts vērā. Arī šis apstāklis rada jautājumus par faktu atlases veidu reformas pamatojumam.

Treškārt, process, kā tiek mēģināts īstenot reformu, neatbilst demokrātijas pamatprincipiem – vispirms tiek uzzīmēta karte, un tikai pēc tam sola braukt uz pašvaldībām un runāt ar iedzīvotājiem, un pats būtiskākais – publiski paziņojot, ka iedzīvotāji tiks uzklausīti, bet viņu viedoklis netiks ņemts vērā, jo visu izlems valdība.

Manuprāt, šis process bija jādara otrādi – vispirms jātiekas ar pašvaldībām un iedzīvotājiem, jo pašlaik ministrs uz jautājumu, ko iegūs viena vai otra pašvaldība un tās iedzīvotāji pēc apvienošanas, atbildēt nevar. Iedzīvotāji var veikt aptaujas, bet gala lēmumu pieņems valdība un iedzīvotāju viedoklim būs tikai rekomendējošs raksturs.

Bažas rada arī ne tik senie notikumi, kad lielākā iedzīvotāju emigrācija bija vērojama pēc iepriekšējās reģionālās reformas īstenošanas. Skaidrs ir tas, ka reformas rezultātā centri saglabāsies un kļūs vēl spēcīgāki, bet nomalēm būs jācīnās par izdzīvošanu. Ja šobrīd iedzīvotājs var jebkurā laikā atnākt uz pagasta pārvaldi, personīgi vērsties pie pašvaldības vadības un rast atbildi uz savu jautājumu, nav pārliecības, ka pēc reformas jaunizveidotā pašvaldība iedzīvotājiem būs tikpat ērti pieejama un viegli sasniedzama.

Manuprāt, vajadzētu sākt ar 2. līmeņa pašvaldību iezīmēšanu, kas ietver valsts sektora pakalpojumu nodrošinājuma izvērtēšanu, veikt zonēšanu, lai noskaidrotu, kur šie pakalpojumi nav pieejami, un tikai tad, kad šis jautājums ir sakārtots, ķerties klāt pašvaldībām, kas ir 1. līmenis – vistuvākais iedzīvotājiem un vienlaikus arī demokrātiskākais pārvaldības līmenis, nevis iepriekšējās reformas laikā likvidēto 2. līmeni (rajonu sadalījumu) nosaukt par 1. līmeni.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA "BONO" Meža īpašumu, Cirsmu un Lauksaimniecības zemju  Pārdevēju BONO ir kokrūpniecības un mežsaimniecības nozares uzņēmums. Uzņēmuma darbības virzieni aptver kokmateriālu ieguvi, loģistiku, pirmapstrādi, tālākapstrādi, tirdzniecību un koka māju ražošanu. BONO ir kļuvis par pilnībā integrētu uzņēmumu grupu, kas tiecās izmantot vismodernākās tehnoloģijas un ražošanas metodes, lai koksne iegūtu augstāku pievienoto vērtību visos vērtību ķēdes posmos. GALVENIE DARBA PIENĀKUMI: ▪ Veikt izejošos zvanus potenciālajiem klientiem, lai identificētu interesi par meža īpašuma/lauksaimniecības zemes pārdošanu vai meža izstrādi. ▪ Pārliecināt potenciālos klientus par izteiktā piedāvājuma priekšrocībām un vienoties par darījumu; ▪ Sadarboties ar citām uzņēmuma nodaļām-vērtēšanas/projektu vadības/juridisko nodaļu u.c. pēc nepieciešamības, lai veiksmīgi novērtētu īpašumus, nodotu informāciju par plānoto darījumu kolēģiem. ▪ Izpētīt un saprast uzņēmuma meža īpašumu; cirsmu un lauksaimniecības zemju pirkšanas piedāvājumus. GALVENĀS PRASĪBAS: ▪ Spēja efektīvi un laipni komunicēt, izmantojot tālruni; ▪ Iepriekšēja pieredze zvanu centrā, telemārketingā vai aktīvā pārdošanā pa telefonu B2C sektorā tiks uzskatīta par priekšrocību; ▪ Vēlme apgūt un izprast meža īpašumu; cirsmu un lauksaimniecības zemju biznesa nianses; ▪ Izturība un motivācija ikdienā strādāt ar lielu zvanu apjomu; ▪ Spēja strādāt komandā un sadarboties ar citiem departamentiem; ▪ Labas latviešu un vēlamas krievu valodas prasmes gan mutiski, gan rakstiski. MĒS PIEDĀVĀJAM: ▪ Veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika; ▪ Apmācības un iespēju attīstīties uzņēmumā; ▪ Iespēja strādāt no mūsdienīgas un ērtas darba vides Beātes iela 5; Valmiera; LV-4201. ▪ Konkurētspējīgu atalgojumu sākot no 1800EUR bruto + kvartāla bonusu sistēma - balstīta uz sasniegto rezultātu; ▪ Draudzīgu darba vidi un atbalstošu kolektīvu; ▪ Apmaksātus telekomunikācijas pakalpojumus CV sūtīt uz e-pastu recruitment@bonotimber.com Profesija: PĀRDOŠANAS SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 5, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Lauksaimniecība / Vide Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-07-21

Mēs, AS Brink’S Latvia, esam daļa no Amerikas Savienoto Valstu koncerna Brink’S, kas ir globāls līderis skaidras naudas pārvadājumu jomā. Šobrīd mēs aktīvi meklējam savā komandā inkasentu (-i) darbam Valmierā. Mēs lepojamies ar savu 120 cilvēku lielu un stabilu komandu Latvijā un 165 gadu pieredzi pasaulē. Mēs ar prieku sniedzam pakalpojumus vairāk kā 600 klientiem visā Latvijā. Mūsu vērtības ir Drošība, Fokuss uz klientiem, Ētika un godīgums, Darbinieku pieredze, Pastāvīgi uzlabojumi, Dažādība un komanda. Regulāri veikto personāla lojalitātes aptauju rezultāti rāda, ka mūsu darbinieki augstāk par visu vērtē savus kolēģus un darba saturu. Pievienojoties mums, TU iegūsi valstij nozīmīgu darbu starptautiskā, nozares lielākajā uzņēmumā, kā arī: - profesionālu kolēģu un zinoša vadītāja atbalstu - apmācības veiksmīgai darba uzsākšanai - finansiālu atbalstu apsardzes sertifikāta iegūšanai un pagarināšanai - veselības apdrošināšanu ar pirmo darba dienu - atalgojumu 6.2-7.0 EUR bruto/h, vienmēr laikā - darba apģērbu ērtam darbam, dienesta ieroci un citu ekipējumu Mēs TEV uzticēsim materiālo vērtību inkasāciju, apsardzi un pārvadāšanu, nodrošinot izcilu servisu mūsu klientiem. Mēs sagaidām, ka Tev ir: apsardzes sertifikāts un nepieciešamie dokumenti ieroča nēsāšanas apliecības noformēšanai, B kategorijas autovadītāja apliecība, latviešu valodas prasme un augsta atbildības sajūta. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: hr.lv@brinks.com AS “Brink's Latvia” apstrādās Jūsu personas datus, kas iegūti atlases procesā, lai veiktu atlasi amatam, uz kuru pretendējat, un aizsargātu mūsu intereses strīdu rašanās gadījumā. Atkarībā no amata mēs varam kopīgot Jūsu personas datus ar citiem Brink’s uzņēmumiem, kas ir iesaistīti atlases procesā, un daži no uzņēmumiem var atrasties ārpus ES. Ja Jūs netiksiet pieņemts darbā, mēs iznīcināsim Jūsu datus tā kalendārā gada beigās, kas seko gadam, kurā pieteicāties darbam. Ja vēlaties iegūt plašāku informāciju par to, kā mēs apstrādājam Jūsu datus, lūdzam sazināties ar mums pirms pieteikšanās šim amatam. Ja vēlaties saņemt piedāvājumus dalībai citos konkursos, tostarp uz citiem amatiem, lūdzam norādīt to savā pieteikumā. Lūdzam ņemt vērā, ka šādos gadījumos Jūsu dati tiks kopīgoti Brink's grupas ietvaros (tostarp ārpus ES), kā arī Jūs varat saņemt piedāvājumus dalībai konkursos no citiem Brink's grupas uzņēmumiem. Pateicamies par atsaucību. Profesija: INKASENTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Pakalpojumi Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-07-31 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: hr.lv@brinks.com

Mūsu partneri