Valmieras Ziņas

Kas ir kopzīmola karte un kā tā var palīdzēt biznesā?

Lasīšanas laiks: 7 min

Amerikā kopzīmola kartes ir ieviestas jau sen un, neskatoties uz to, ka sākotnēji tām paredzēja īslaicīgu mūžu, tās spējušas saglabāt savu popularitāti arī šodien.

Eiropā situācija ir nedaudz citāda, jo šeit kopzīmola kartes vēl tikai nostiprina savas pozīcijas. Eiropā visbiežāk kopzīmola kartes izmanto aviosabiedrības, bankas, veikalu tīkli un mobilie operatori, piedāvājot klientu kartes, kurās iekļautas dažādas bonusu sistēmas. Jāteic, ka šodien gandrīz jebkuram uzņēmumam, kurš ir gatavs ieguldīt klientu lojalitātes veicināšanas programmas izveidē un aktīvi piedalīties tās virzīšanā tirgū, ir iespēja izveidot savu kopzīmola Visa vai MasterCard maksājuma karti, tādejādi klientiem papildus piedāvājot arī finanšu pakalpojumus.

Kopzīmola kartes izmanto uzņēmumi arī Latvijā

Latvijas Bankas maksājumu statistikas dati rāda, ka 2015.gadā visvairāk lietotais bezskaidrās naudas maksāšanas līdzeklis bija maksājumu kartes. Karšu maksājumu skaits 2015.gadā bija 215.2 milj., bet to apjoms – 4.2 mljrd. eiro. Salīdzinājumā ar 2014.gadu, karšu maksājumu skaits pieauga par 12.7%, bet apjoms – par 11.1%.

Pieaugošā maksājumu karšu popularitāte dod iespēju uzņēmējiem izmantot tās kā mārketinga rīku, apvienot lojalitātes un maksājumu funkciju vienā, un izdot kopzīmola kartes.

Latvijā zināmākie piemēri ir tirdzniecības centru tīkla “Galactico” un DNB bankas izdota karte un Rīga Plaza dāvanu karte, kas izveidota sadarbībā ar Transact Pro. Turpretī tirdzniecības centrs “Stockmann” sadarbībā ar “Nordea” banku piedāvā saviem klientiem iegūt MasterCard kredītkarti, kas kalpo gan kā klienta karte tirdzniecības centrā, gan kā norēķinu karte. Līdzīga prakse ir arī “airBaltic” aviokompānijai, kura izplata Visa priekšapmaksas kartes.

Šobrīd arī mikrokreditēšanas uzņēmumi, kuri vēlas piedāvāt saviem klientiem kredītlīnijas vai iespēju ilgstoši vai vairākkārtīgi izmantot kredīta summu, uzskata kopzīmola kartes par vienu no iespējām šo ieceri īstenot.

Tādēļ ir vērts sīkāk apskatīt, kas tad īsti ir kopzīmola karte un kādas iespējas tā sniedz.

Ar šo jēdzienu visbiežāk saprotam kopzīmola lojalitātes maksājuma kartes vai kredītkartes, nevis lojalitātes kartes noteiktām atlaidēm konkrētos veikalos. Piemēram, Somijā, Baltijas valstīs un Krievijā popularitāti jau ir iekarojusi PINS lojalitātes programma, kas piedāvā krāt punktus visā pasaulē, izmantojot dažādas kopzīmola kartes.

PINS pārstāve Annika Davidsone: “Kā tas darbojas? Visbiežāk bankas apbalvo savus klientus, kopzīmola kartes lietotājus, dāvājot punktus par katru iztērēto euro. Piemēram, Latvijā šāda karte ir PINS MasterCard kredītkarte, kuru izveidojusi Nordea banka sadarbībā ar PINS.

Pasaulē uzņēmumi – kopzīmola karšu programmu dalībnieki arvien vairāk sāk piedāvāt saviem klientiem tā saucamos “soft benefits” jeb tādas kā statusa privilēģijas, kas nodrošina lielāku emocionālo piesaisti konkrētam uzņēmumam.

Piemēram, aviokompānija airBaltic PINS kopzīmola kartes turētājiem papildus ierastajiem PINS par katru iztērēto euro nodrošina noteiktus statusa līmeņus, kuru ietvaros apbalvo savus klientus, piedāvājot “fast track”, “business lounge” izmantošanu lidostā, kā arī vairākas citas privilēģijas.”

Pieci veidi, kā kopzīmola kartes var palīdzēt biznesam

Dažādos pasaules reģionos kopzīmola kartes uztver dažādi. Ja Eiropā kartes zīmolu uzskata par sava veida apliecinājumu personas statusam, tad, piemēram, ASV patērētāji reti pievērš uzmanību tam, ar kuru karti viņi norēķinās kādā veikalā, lielāku nozīmi piešķirot kartes funkcionalitātei – lai tā būtu maksimāli plaši izmantojama, taču karšu izdevējiem tā ir lieliska iespēja konkurencei, lai piesaistītu klienta uzmanību un panāktu, ka klients biežāk lieto tieši viņu izdoto karti.

Maksims Jaroševskis: “Latvijā ir cita situācija, jo šeit vidējam patērētājam parasti ir viena bankas emitēta debetkarte, kas piesaistīta algas kontam šajā pašā bankā un kas tad arī tiek izmantota bezskaidras naudas maksājumiem, kur tas ir iespējams. Nelielai daļai ir arī otra karte – kredītkarte, turklāt bieži vien tā paša izdevēja. Jāpiebilst, ka 90% tirgus aizņem izdevēji – lielās universālās komercbankas, kas savā starpā konkurē ne tikai ar karšu produktiem, bet ar visu savu pakalpojumu klāstu. Savukārt kopzīmola kartes ir produkts, kas var palīdzēt tieši mazajiem izdevējiem izcelties citu, t.sk. “lielo” vidū un piesaistīt klientus.”

Ir zināmi daudzi piemēri, kad bankas sadarbojas ar viesnīcām, aviokompānijām un mazumtirgotājiem, lai piedāvātu klientiem bonusus par savu karšu izmantošanu. Bankām tas ir izdevīgi, bet ko iegūst otrs partneris?

“Kopzīmola karte ir labs veids, kā veicināt lojalitāti un padarīt kartes piedāvājumu pievilcīgāku visiem tās lietotājiem un iesaistītajām pusēm – karšu izdevējs iegūst klientu, kas norēķinās ar tā karti, tirgotājs nostiprina klientu lojalitāti un iegūst iespēju piesaistīt jaunus klientus, savukārt klients – iespēju izmantot labumus un ērtības, kas tiek piešķirtas tikai šo karšu lietotājiem. Kopzīmola karte tirgotājam dod iespēju izveidot īpašu produktu, kas atbilst gan pasaules līmeņa Visa un MasterCard drošības standartiem, gan apvieno lietderīgo ar patīkamo – norēķinu karti ar iespēju pievienot dažāda veida lojalitāti veicinošus instrumentus, piemēram, atlaides, punktu krāšanu vai iespēju kaut ko laimēt. Viss, protams, atkarīgs no tā, kādā nozarē tirgotājs darbojas un kāda ir tā mērķauditorija, neaizmirstot likt lietā gan radošas idejas, gan arī dažādus inovatīvus risinājumus, ” Transact Pro” valdes loceklis Maksims Jaroševskis.

Transact Pro Eiropas kopzīmola karšu projektu merķauditorijas vidējais karšu lietotāju vecums ir no 28-45 ar tendenci pakāpeniski samazināties. Šo tendenci apstiprina arī Goldman Sachs pētījums, kurā norādīts, ka tie, kas dzimuši laika posmā no 1981.-2000. gadam un tagad sāk vai jau aktīvi veic ekonomisko darbību, ir tā saucamā Millenium paaudze, kas nākotnē būs atvērtāka dažādiem jauninājumiem finanšu nozarē. Piemēram, 14% Millenium paaudzes mazo uzņēmumu īpašnieki izmanto alternatīvo (nebanku) finansēšanas veidu. Pētījuma rezultāti parādīja, ka banku nozarei ir visaugstākais potenciālais risks ciest Millenium paaudzes izvēlēto finanšu pakalpojumu dēļ, jo tā ir daudz atvērtāka dažādiem inovatīviem finanšu risinājumiem. Šī tendence var kalpot kā priekšrocība, ar kopzīmola karšu palīdzību veidojot inovatīvas lojalitātes programmas, kuras var pielāgot katra uzņēmuma un tā klientu vajadzībām.

Klientu lojalitāte. Jebkuram uzņēmumam ir vēlme nodibināt ilgtspējīgu sadarbību ar savu klientu – lai klients atkal un atkal atgrieztos, jo tieši šeit pakalpojumu klāsts vislabāk atbilst klienta vēlmēm un vajadzībām, var saņemt izdevīgākos piedāvājumus. Šajā ziņā kopzīmola karte palīdzēs tirgotājam izprast savu klientu loku, segmentēt to, jo, piesakoties kartei, tiek norādīts klienta vecums, dzimums, nodarbošanās veids un cita būtiska informācija, ko klients ļauj izpaust tirgotājam. Ilgākā laika posmā, analizējot klientu pirkumu paradumus, kopzīmola kartes paver iespēju izveidot klientu uzvedības modeli, izstrādāt personificētus piedāvājumus un informēt klientus tieši par tām precēm un pakalpojumiem, ko viņi visbiežāk meklē.

Jaunu klientu piesaiste. Viena no iespējām veiksmīgi piesaistīt jaunus klientus vienmēr ir bijusi dažādu atlaižu, privilēģiju un citu labumu piedāvāšana, tādēļ kopzīmola kartēm tiek pievienotas dažādas bonusu sistēmas, piemēram, lojalitātes programma, kas sniedz iespēju krāt punktus, lai vēlāk tos izmantotu norēķiniem vai izvēlētos kādu īpašu dāvanu no uzņēmuma, atlaižu programma, kur, pieaugot kopējai pirkumu vērtībai, pieaug arī turpmāk piešķirto atlaižu apmērs, dažādas īpašo piedāvājumu un atlaižu kampaņas. Izvērtējot piedāvātos bonusus, klients nereti ir gatavs mainīt līdzšinējo izvēli par labu uzņēmumam ar izdevīgāku piedāvājumu.

Atpazīstamības veicināšana. Uzņēmums, kas ieguldījis spēkus un laiku sava zīmola izstrādē, meklēs iespēju un veidus arī tā atpazīstamības veicināšanai. Šādam nolūkam lieliski kalpo arī kopzīmola karte – ar individuāli izstrādātu, īpašu dizainu, pieskaņotām krāsām, uzņēmuma logo un citām būtiskām niansēm, kas ļauj atšķirt karti citu vidū un asociēt to ar noteiktu uzņēmumu. Starp citu, tas ir lielisks veids, kā ātri un viegli uztverami nodot klientam savu moto, savu pasaules redzējumu!

Apgrozījuma pieaugums. Lielāks apgrozījums un finansiālais ieguvums gan uzņēmumam, gan karšu izdevējam. Uzņēmums iegūst no jaunu klientu piesaistes un esošo klientu motivēšanas izmantot uzņēmuma pakalpojumus, bet karšu izdevējs – no apkalpoto transakciju skaita. Pašu klientiem pievienojas klāt arī sadarbības partnera klienti. Turklāt pareizi izvēlēts kartes dizains un lojalitātes programma apgrozījuma un peļņas apjoma pieaugumu var tikai un vienīgi veicināt.

Klienta ieguvums. Apmierināts un priecīgs klients – pareizi un apdomīgi ieguldītu tirgotāja pūļu rezultāts un pamats veiksmīgai uzņēmējdarbībai! Klients vienmēr pratīs novērtēt pūles un laiku, ko uzņēmums būs tam veltījis, un nedalītu uzmanību, ko uzņēmums būs izrādījis, piemeklējot īpašus piedāvājumus, ļaujot klientam ne tikai ietaupīt līdzekļus vai laiku, bet arī ik reizi sajust un pārliecināties, ka tieši viņš ir tas, kas pieņem lēmumu un izdara izvēli. Ar kopzīmola kartes palīdzību to var panākt bez pārliekas uzbāzības, neielaužoties klienta privātajā telpā, tādējādi viešot klientā uzticību uzņēmumam un pārliecību par savas izvēles pareizību.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Mazsalacas pirmsskolas izglītības iestāde “Dārziņš” (turpmāk – Iestāde) aicina darbā saimniecības vadītāju (20 stundas nedēļā (0.5 likmes)). Ja Tev ir vēlme: • vadīt, organizēt un pārraudzīt Iestādes tehniskā personāla darbu; • nodrošināt un organizēt Iestādes ēku inženiertīklu savlaicīgu tehnisko un profilaktisko apkalpošanu; • organizēt un uzraudzīt ugunsdrošības un darba drošības noteikumu ievērošanu; • piedalīties Iestādes budžeta plānošanā un iepirkuma procedūras izstrādē un organizēšanā; • iegādāties nepieciešamo inventāru, instrumentus un citas materiālās vērtības, nepieciešamības gadījumos sastādīt tehnisko specifikāciju un veikt tirgus izpēti; un ja Tev ir: • vispārējā vidējā vai profesionālā vidējā izglītība; • darba drošības un ugunsdrošības jautājumu pārzināšana tiks uzskatīta par priekšrocību; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • labas iemaņas darbā ar datoru (MS Office programmām, interneta pārlūkprogrammām un sociālajiem tīkliem); • kompetences: elastība, atbildība, iniciatīva; teicamas komunikācijas prasmes; mēs piedāvājam: • atbildīgu, interesantu un radošu darbu; • pamatalgu pārbaudes laikā 468 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 492,50 EUR pirms nodokļu nomaksas; • sociālās garantija, darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu un citus labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam. CV un motivācijas vēstuli, sūtīt Iestādes vadītājai S.Liepai uz e-pastu: darzins@valmiera.edu.lv, vai iesniedzot personīgi adresē: Parka iela 14, Mazsalaca, Valmieras novads līdz 2025.gada 23.maijam. Tālruņa numurs papildu informācijai: 27871920. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SAIMNIECĪBAS VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Parka iela 14, Mazsalaca, Valmieras nov. Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-05-23 Kontaktpersona: darzins@valmiera.edu.lv 27871920

AS "Sadales tīkls" (reģistrācijas Nr.40003857687) nodrošina elektroenerģijas savienojumu vairāk nekā 790 000 klientu pieslēgumu visā Latvijā. Mēs ilgtermiņā rūpējamies par droša, vieda un efektīva elektrotīkla attīstību, lai nodrošinātu klientiem kvalitatīvu elektroapgādi un veicinātu sabiedrības labklājību, drošību un izaugsmi. Aicinām darbā specializētā automobiļa vadītājus-/as Darbs saistīts ar komandējumiem Latvijas teritorijā.  1 darba vieta Valmierā, Raiņa ielā 12B vai Siguldā, Augļu ielā 2 Mēs Tev uzticēsim veikt elektropārvades līniju trašu tīrīšanas darbus ar speciālo tehniku un instrumentiem veikt kravu pārvadājumus un strādāt ar specializēto tehniku elektropārvades līniju remonta darba izpildē veikt ikdienas tehnisko apkopi un piedalīties darba pienākumu veikšanai nodoto transportlīdzekļu uzturēšanas un remonta darbos Piesakies, ja Tev ir vēlme un interese strādāt ar dažāda veida specializēto tehniku vispārējā vidējā izglītība motorzāģa un krūmgrieža operatora apliecība pieredze mežistrādē B, BE, C un CE kategorijas autovadītāja apliecība un braukšanas pieredze vēlama profesionālā transportlīdzekļu vadītāju kategorija (95.kods) TR2 kategorijas traktortehnikas vadītāja apliecība un braukšanas pieredze valsts valodas zināšanas pamata līmenī (A2) prasme darbā ar datoru (MS Office) Esot mūsu komandā, Tu iegūsi amata algu no 1465 EUR līdz 1640 EUR bruto mēnesī veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšanu piektdien īsāku darba laiku papildu 5 atvaļinājuma dienas gadā papildu finansiālu atbalstu ikgadējam atvaļinājumam papildu apmaksātas brīvdienas un atbalstu īpašos dzīves gadījumos profesionālus un atsaucīgus kolēģus apmācību darba vietā profesionālās izaugsmes iespējas uz tehnoloģijām balstītu darba vidi vienā no Latvijas vadošajiem uzņēmumiem mūsdienīgu un drošu darba apģērbu un individuālās aizsardzības līdzekļus darba specifikai atbilstošu aprīkojumu un instrumentus mūsdienīgu un jaunu autotransportu un specializēto tehniku apmaksātas apmācības, kas nepieciešamas darbam Pieteikumus gaidīsim līdz 13.05.2025. Piesakies mājaslapā, šeit: Specializētā automobiļa vadītāji/-as (specifika-trašu tīrīšana), neiekļaujot sensitīvu informāciju (piem. foto, tautību, vecumu utt.). Iesniegto informāciju uzglabāsim 6 mēnešus. Ar detalizētu informāciju par AS "Sadales tīkls" veikto personas datu apstrādi var iepazīties mājas lapas https://sadalestikls.lv/lv/noteikumi Iesniegtā informācija atlases caurspīdīguma nodrošināšanas un darbinieku interešu pārstāvības mērķa sasniegšanai var tikt nodota LAB "Enerģija", www.energija.lv. Iebildumu gadījumā informē mūs, e-pasts: darbs@sadalestikls.lv Profesija: SPECIALIZĒTĀ /AUTOMOBIĻA VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Raiņa iela 12B, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-05-13 Kontaktpersona: Personāla daļa Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

SIA “Artifex plus” ir uzņēmums Valmiermuižā ar 23 gadu pieredzi nozarē, plašu piedāvājuma klāstu vizuālās reklāmas un drukas materiālu izgatavošanā.  Aicina savā komandā Digitālo iekārtu operatoru/-i   drukas un apstrādes iekārtām (printeri, digitālie griezēji, laminatori, iesiešanas u.c. iekārtas) Galvenās prasības: Teicamas datora lietošanas prasmes. Laba loģiskā un tehniskā domāšana, vizuālā uztvere. Radoša pieeja -spēja rast tehniskus risinājumus nestandarta situācijās. Augsta atbildības sajūta, disciplinētība, pedantisms un precizitāte. Pieredze darbā ar instrumentiem un dažādiem materiāliem, rokdarbiem. Spēja ātri apgūt jaunas iekārtas un tehnoloģijas. Lasīt un iedziļināties iekārtu tehniskajās instrukcijās angļu valodā. B kategorijas autovadītāja apliecība Galvenie pienākumi: Nodrošināt kvalitatīvu vizītkaršu, bukletu un citu informatīvo un reklāmas produktu izgatavošanu un apstrādi. Darbs ar printeriem, digitāliem griezējiem, pēcapstrādes iekārtām, laminēšanu, iesiešanu, locīšanu un tml. Analizēt saņemto vizuālo un digitālo materiālu un veikt korekcijas drukas procesā. Plānot un uzraudzīt procesus, veikt izejmateriālu pasūtījumus un uzskaiti. Veikt citus ar uzņēmuma darbību saistītus darbus (dokumentu apstrāde, uzskaite). Piedāvājam: Apmācību darbam ar drukas un pēcapstrādes iekārtām. Iespēju ikdienā strādāt ar jaunākām tehnoloģijām, iespēju profesionāli pilnveidoties. Atalgojumu no 1000-1500 bruto, (atkarīgs no padarītā apjoma, kvalitātes un ieinteresētības). Darba vietas adrese: Alejas iela 12, Valmiermuiža, Valmieras nov. CV ar pieredzes (veikto pienākumu) vai hobiju un interešu aprakstu lūdzam sūtīt uz e-pastu:lietvediba@artifex.lv Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: DIGITĀLĀS IESPIEŠANAS OPERATORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-05-14 Kontaktpersona: ARTIFEX PLUS

Mūsu partneri