Valmieras Ziņas

Kāpēc ir svarīgi veidot ergonomisku darba vidi?

Lasīšanas laiks: 4 min

Pēdējās desmitgadēs darba vides koncepts ir būtiski mainījies, jo ir parādījušies atvērtā tipa biroji, kopstrādes telpas, attālinātais darbs un daudzi citi modeļi, pateicoties kuriem, ikviens var piemeklēt savām dzīves vērtībām un apstākļiem ērtāko risinājumu, kur un kā strādāt. Tomēr visā šajā lielajā brīvībā nevajadzētu aizmirst par tādu terminu kā “ergonomika”. Tā joprojām ir nozīmīga ikvienā birojā un jebkurā citā vietā, kuru izmantojat darbam. Kāpēc ir tik svarīgi veidot ergonomisku darba vidi?

Vairāk enerģijas un uzmanības darbam

Jo darba vidē mazāk dažādu traucēkļu, kas novērš uzmanību un rada diskomfortu, jo labāk iespējams koncentrēties darba procesam. Tāpēc ir tik būtiski, ka ir ērta un pielāgota darba zona, atbilstoši darba specifikai pielāgots aprīkojums un mēbeles, pareizi noregulēts apgaismojums, nav traucējošu skaņu. Liela nozīme ir arī telpas vai vietas kopējam mikroklimatam – kā ķermenis tajā jūtas, vai nav pārāk auksti vai karsti. Ja visas šīs lietas ir balansā un pārdomātas, tad darbinieks var savu enerģiju novirzīt pienākumu veikšanai, nevis risināt diskomforta jautājumus, kas atņem uzmanību un samazina koncentrēšanos.

Augstāka darba produktivitāte

Veltot vairāk uzmanības darba pienākumiem un jūtoties ērti savā darba vidē, cilvēks noteikti arī vairāk padara. Tāpēc ergonomiska darba vide ir viens no primārajiem faktoriem, kas nodrošina produktivitāti. Un produktivitāte attiecīgi ietekmē uzņēmuma panākumus, peļņu un citus attīstības faktorus. Ja uzņēmumā ir nepietiekama produktivitāte, noteikti ir jāanalizē situācija un jāmeklē tam cēloņi. Pilnīgi iespējams, ka cēlonis ir tik vienkāršs kā neērta, nepatīkama un nepiemērota darba vide, nevis darbinieku neatbilstība vai slinkums. Radot darbam patīkamu un ergonomisku vidi, produktivitātes rādītāji noteikti uzlabosies.

Mazāks nogurums un fiziskais diskomforts

Neērts krēsls, pārāk vēsas vai karstas telpas, slikta redzamība datora ekrānā saules dēļ, nefunkcionālas iekārtas un citas mēbeles – šie un vēl daudzi citi ar ergonomiku saistītie faktori, ja tie nav sakārtoti, var ietekmēt cilvēka fizisko pašsajūtu. Piemēram, var sāpēt mugura, galva, pasliktināties imunitāte, kas noved pie biežākas saslimšanas. Fiziskais diskomforts, kuru rada nesakārtota darba vide, samazina enerģiju, darbaspējas un produktivitāti. Neergonomiska darba vide uzņēmumam var radīt papildu izmaksas, jo rodas dīkstāve, mazāk tiek padarīts, darbinieki slimo, jāizmaksā slimības nauda utt. Tie ir izdevumi, no kuriem varētu izvairīties, ja tiktu piesaistīti speciālisti un ieguldīti līdzekļi, lai izvērtētu un sakārtotu darba telpas atbilstoši ergonomikas standartiem.

Veselības saudzēšana ilgtermiņā

Par neergonomiskas vides ietekmi uz veselību jādomā ne tikai šodienas kontekstā, kad darbinieki biežāk slimo, bet arī ilgtermiņā, jo, ja gadiem tiek strādāts vietā, kur ir nepareiza  un pārmērīga slodze mugurai, kur ir nelabvēlīgs mikroklimats un citas problēmas, tas var veicināt hronisku slimību attīstību un pat draudēt ar darbnespēju, iedragājot cilvēka atlikušās dzīves kvalitāti. Tāpēc darba devējam ir pienākums nodrošināt tādus darba apstākļus, kas nerada riskus veselībai ne īstermiņā, ne ilgtermiņā. Pielāgota vide, mēbeles, iekārtas, patīkamas un labi aprīkotas telpas – tā nav greznība, bet gan nepieciešamība. Arī tad, ja izvēlaties strādāt nevis konkrētā birojā vai darbavietā, bet strādāt attālināti, jāatceras, ka vienmēr jāpatur prātā ergonomiskas darba vides principi, jo no tiem lielā mērā atkarīgs, cik produktīvi spēsiet veikt darba pienākumus, kā arī tie var radīt ietekmi uz veselības stāvokli.

Iespēja piesaistīt labāku darbaspēku

Uzņēmums, kurš parūpējies par savu darbinieku komfortu, iekārtojot ergonomisku un mūsdienīgu vidi, ir pieprasītāks darba devējs. Protams, arī citi vakances faktori ir svarīgi, bet vieta un vide, kurā jāstrādā, arī ir ļoti būtiska. Pat tad, ja ir laba alga, bet darba vide nesakārtota un veselībai nedraudzīga, ir lielāka iespēja, ka cilvēks gribēs pārtraukt darba attiecības. Ja uzņēmums vēlas piesaistīt kvalificētus darbiniekus, kuri strādā ilgtermiņā un ir patiesi lojāli savai darbavietai, tad ergonomiska darba vide ir viens no svarīgiem priekšnosacījumiem.

Cik izmaksā ergonomiska darba vide?

Ergonomika darbā – tas ir ļoti plašs jēdziens, kas ietver dažādas ar drošību, veselību, efektivitāti un dizainu saistītus aspektus. Lai tos ieviestu, nepieciešams ieguldīt finanšu līdzekļus. Protams, izdevumu apjoms atkarīgs no uzņēmuma specifikas, telpu lieluma un citiem aspektiem, tāpēc konkrētas izmaksas nav iespējams noteikti, nevērtējot katru gadījumu atsevišķi. Neliela mājas biroja iekārtošana atbilstoši ergonomikas principiem var izmaksāt pāris simtus eiro, bet lielākam birojam telpu aprīkošanai var būt vajadzīgi vairāki tūkstoši eiro. Bet jāatceras, ka tas ir ieguldījums, kas atmaksājas – ar produktivitāti, darbinieku apmierinātību, labāku veselību, konkurētspējas pieaugumu un citiem ieguvumiem.

Ja jums aktuāla ergonomiskas darba vides ierīkošana uzņēmumā, mājas birojā vai citviet, kur strādājat, bet šobrīd nav pieejami nepieciešamie naudas līdzekļi, noderīgi būs Aizdevums.lv finanšu pakalpojumi – patēriņa kredīts un naudas kredīts, kas saimnieciskās darbības veicējiem piedāvā aizdevumu līdz pat 10 000 EUR, kurus var izmantot savu mērķu, ieceru un vajadzību īstenošanai.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

“Rūjienas saldējums” komanda aicina pievienoties papildspēkus – mehāniķi Galvenie pienākumi: Pārzināt iekārtu lietošanas, ekspluatācijas un drošības instrukcijas; Plānot un organizēt ikmēneša un ikgadējo ražošanas iekārtu apkopes un remonta darbus; Uzturēt atbilstošā darba kārtībā infrastruktūras objektus un komunālo saimniecību; Informēt tiešo vadītāju par pamanītiem bojājumiem, avārijām infrastruktūrā un komunālajā saimniecībā: Uzturēt un regulāri aizpildīt tehnisko dokumentāciju pēc tiešā vadītāja rīkojuma; Veikt citus līdzīga rakstura uzdevumus uzņēmumā pēc tiešā vadītāja vai uzņēmuma vadītāja rakstiska vai mutiska rīkojuma. Galvenās prasības: Vēlama iegūta tehniskā izglītība vai praktiskā darba pieredze iekārtu apkalpošanā; Iepriekšēja darba pieredze ražošanas uzņēmumā tiks uzskatīta par priekšrocību; Pārzināt gan tehniskas, gan elektroniskas nianses ražošanas iekārtām; Labas komunikācijas un sadarbības prasmes; Spēja būt lojālam pret uzņēmumu, kurā strādā. Piedāvājam: Atalgojumu sākot no 1500 EUR pārbaudes laikā pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika atkarīgs no Tavām prasmēm un spējām; Sociālās garantijas; Veselības apdrošināšanu pēc 3 nostrādātajiem mēnešiem; Apmācības darbu uzsākot, kas nepieciešamas darba pienākumu veikšanai; Dinamisku darba vidi; Darba apģērbu; Bezmaksas kafiju un saldējumu; Un citus bonusus. Darba vieta: Rūjienā, Upes ielā 5 Gaidīsim Tavu pieteikumu (CV) līdz 1.jūlijam uz e-pastu: personals@rujienassaldejums.lv Tālrunis informācijai: 29468727 (personāla vadītāja). Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz pārrunām. Nosūtot savu CV, pretendents piekrīt, ka SIA “Rūjienas saldējums” reģ. nr. 44103057131, kā datu pārzinis, veiks personas datu apstrādi CV atlases procesā. Profesija: MEHĀNIĶIS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Upes iela 5, Rūjiena, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-07-01 Kontaktpersona: Nora Kārkliņa

Ja esi enerģisks un esi gatavs jauniem izaicinājumiem, kā arī vēlies sevi pilnveidot un izmantot savas profesionālās zināšanas un pieredzi kopējo mērķu sasniegšanā, tad tieši Tu, kā kolēģis, esi nepieciešams Valsts sociālās aprūpes centra "Zemgale" komandai!* Valsts sociālās aprūpes centrs "Zemgale" ir lielākais valsts ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniedzējs Latvijā! aicinām darbā filiāles "Rūja" vadītāju! Prasības pretendentam: otrā līmeņa profesionālā augstākā vai akadēmiskā augstākā izglītība; darba pieredze sociālajā sistēmā vai ar sociālajiem pakalpojumiem saistītā jomā vismaz 1 gads tiks uzskatīta par priekšrocību; pieredze vadītāja amatā vismaz 3 gadi; zināšanas par valsts politiku sociālās rehabilitācijas, sociālās un veselības aprūpes jomā un šo jomu reglamentējošiem normatīvajiem aktiem; prasme strādāt psiholoģiski sarežģītās situācijās; prasme vērtēt faktus, analizēt datus, paredzēt un novērtēt riskus; spēja atzīt un identificēt problēmas, izprast to rašanās cēloņus un piedāvāt risinājumus; datorprasmes lietotāja līmenī (MS Word, Excel, PowerPoint u.c.); pieredze darbā pašvaldības iestādē vai valsts pārvaldē tiks vērtēta kā priekšrocība; prasme strādāt paaugstinātas intensitātes un nenoteiktības apstākļos; valsts pārvaldes vērtību un ētikas principu izpratne; derīgs elektroniskais paraksts. Galvenie pienākumi: nodrošināt kvalitatīvu un ilgtspējīgu ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanu un klientu tiesību ievērošanu filiālē; nodrošināt efektīvu filiāles resursu vadību; nodrošināt pilnvērtīgu komandas darbu un starpinstitucionālu sadarbību klientu interesēs; nodrošināt sistemātisku sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas procesa izpildes uzraudzību; nodrošināt klientu drošības uzraudzību; darbs iepirkumu komisijās; nodrošināt darbības nepārtrauktību pakalpojuma sniegšanā. Piedāvājam:sociālās garantijas, atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam;  alga (bruto) EUR 1950 – EUR 2722 atkarībā no profesionālās pieredzes un kompetencēm, pārbaudes laikā līdz EUR 2000 atkarībā no pieredzes un profesionālajām prasmēm sociālajā jomā un vadībā; darba pieredzi valsts pārvaldē un profesionālās izaugsmes iespējas; labus darba apstākļus; draudzīgus, atsaucīgus un profesionālus kolēģus. Informējam: Amatam ir valsts amatpersonas statuss. Darba vieta: VSAC "Zemgale" filiāle "Rūja", Jeri, Jeru pagasts, Valmieras novads. Profesionālās darbības aprakstu (CV), motivētu pieteikuma vēstuli un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas ar norādi "Filiāles "Rūja" vadītājs" sūtīt uz e-pastu: vakances@vsaczemgale.gov.lv Piesakot savu kandidatūru uz izsludināto amata vietu, Jūs uzticat savus personas datus Valsts sociālās aprūpes centram “Zemgale”. Detalizēta informācija par personas datu apstrādes aspektiem šī nolūka sasniegšanai ir norādīta iestādes mājas lapā, adrese: https://www.vsaczemgale.gov.lv/lv/media/2279/download Informējam, ka sazināsimies tikai ar tiem kandidātiem, kuri tiks aicināti uz interviju. Par atteikumu ziņosim tikai tiem kandidātiem, kas tiks uzaicināti uz interviju. Gadījumā, ja trīs nedēļu laikā pēc CV nosūtīšanas neesat saņēmis uzaicinājumu uz darba interviju, varat uzskatīt, ka Jūsu kandidatūra netika virzīta pārrunām. *Valsts sociālās aprūpes centrs "ZEMGALE" (reģ.nr.40900035103) ir labklājības ministra pakļautībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde, kas sniedz valsts apmaksātu ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu abu dzimumu pilngadīgām personām institūcijā ar smaga garīga rakstura traucējumiem (I un II invaliditātes grupa).  Profesija: VADĪTĀJS /DIREKTORS (SOCIĀLĀS LABKLĀJĪBAS JOMĀ) Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūja, Jeri, Jeru pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-06-20 Kontaktpersona: CV ar profesijas norādi sūtīt uz e-pastu vakances@vsaczemgale.gov.lv Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri