Valmieras Ziņas

Kāpēc augstākā līmeņa vadītāju piesaiste jāuztic profesionāļiem?

Lasīšanas laiks: 4 min

Vadītāju un speciālistu meklējumi var aizņemt daudz laika un enerģijas resursu. Lai procesu padarītu ātrāku un efektīvāku, ir vērts sadarboties ar personāla atlases speciālistiem, piemēram, ar humansource.lv. Rezultātā tiek iegūti ne tikai profesionāli, pieredzējuši un uz rezultātu orientēti kandidāti, bet arī ietaupīti uzņēmuma resursi un laiks, ko var veltīt biznesa attīstībai.

Augstākā līmeņa vadītāju piesaistes izaicinājumi

Vadītāju un nišas speciālistu piesaiste atšķiras no, piemēram, jauno speciālistu darbinieku atlases. Pirmkārt, kandidātu loks šajā līmenī ir ļoti ierobežots, jo tirgū nav daudz profesionāļu ar specifiskām zināšanām un pieredzi. Otrkārt, šādas vakances bieži vien ir konfidenciālas, jo uzņēmums nevēlas atklāt savus plānus, treškārt, CV un profesionālajos sociālos tīklos pieejamie profili ne vienmēr ir pilnīgi un viegli nolasāmi.

Vadītāju amata pozīcijās ir svarīgi novērtēt kā kandidāts spēj motivēt un vadīt komandu, stratēģiski domāt vai risināt krīzes situācijas. Nepareizs lēmums attiecībā uz augstākā līmeņa speciālistu vai vadītāju atlasi var radīt kā īslaicīgas, tā arī ilgstošas negatīvas sekas uzņēmuma darbībā un reputācijā.

Kāpēc darba sludinājuma publicēšana vairs nav tik efektīva?

Skaidrs, ka uzņēmumā strādājošie  HR speciālisti (in-house) labi pārzina sava uzņēmuma kultūru un ikdienas uzņēmuma vajadzības, tomēr augstākā līmeņa kandidātu piesaiste, atlase un novērtēšana, parasti, nav viņu ikdienas darba kārtībā. Tikai izņēmuma gadījumos, pieredzējis profesionālis, tiešām ielūkosies darba sludinājumu portālos, lai iepazītos ar aktuālo situāciju darba tirgū. Ierobežotā laika, budžeta un datubāžu dēļ var rasties situācijas, kad uzticēt veikt atlasi HR speciālistam nav efektīvākais risinājums, lai aizpildītu “tukšo” amata vietu.

Personāla atlases uzņēmuma priekšrocības

Personāla atlases speciālisti strādā ar pārdomātu un strukturētu pieeju – no uzņēmuma vajadzību noskaidrošanas un vakances analīzes, tirgus izpētes līdz darba līguma noslēgšanai ar atbilstošāko kandidātu, nodrošinot darbinieka aizvietošanas laiku (atkarībā no amata līmeņa, sākot no 3 līdz 12 mēnešiem). Papildus tam, personāla atlases uzņēmumiem ir pieejami dažādi novērtēšanas rīki jeb instrumenti, lai veiktu pamatīgu kandidātu kompetenču, personības novērtēšanu, nodrošinot mērķtiecīgu un kvalitatīvu kandidātu atlasi.

Kompetents atlases uzņēmums piedāvās:

  • Profesionāli novērtētas kompetences – kandidāti tiek vērtēti ar vairākiem novērtēšanas instrumentiem, tiek vērtēts kandidāta CV formātējums, saturs, tiek veiktas gan daļēji strukturētas, gan kompetenču novērtēšanas intervijas, kas ir neatņemama personāla atlases projektu vadītāja darba ikdienas sastāvdaļa. Protams, ikdienā arī tiek izmantoti specializēti testi, kā, piemēram, personības, līderības, uzmanības, intelekta, tiek veiktas situāciju simulācijas, lomu spēles, kas ļauj pārliecināties par reālām prasmēm un ielūkoties potenciālā darbinieka personībā, novērtējot sadarbības potenciālu. Šādi instrumenti lielākajai daļai uzņēmumu ikdienā nav pieejami.
  • Mērķtiecīga talantu uzrunāšana – publicētie darba sludinājumi dažādos interneta portālos, parasti, nesasniedz potenciālos kandidātus, kuri šobrīd ir darba attiecībās un kurus viss apmierina. Personāla atlases konsultantiem ir pieejams plašs kontaktu loks un pieredze kandidātu tiešajā uzrunāšanā (“headhunting”), kas ļauj ātri sasniegt rezultātu, burtiski 4 līdz 7 nedēļu laikā.
  • Diskrēts/konfidenciālsprocess – augstākā līmeņa vadītāju atlases projektos bieži ir nepieciešama konfidencialitāte. Profesionāļi personāla atlases jomā lieto aktīvās pārdošanas pieeju, izmantojot gan saziņu telefoniski, epastos vai sociālajos tīklos, lai, pirmkārt, noskaidrotu kandidāta motivāciju izskatīt jaunas darba iespējas, otrkārt, pārliecinātos par kandidāta atbilstību amatam un noslēgumā prezentē potenciālam darba ņēmējam darba iespēju. Šāda pieeja ļauj pasargāt uzņēmuma reputāciju, jo katrā no uzrunāšanas posmiem netiek publicēts vai minēts uzņēmuma nosaukums, tas arī ļauj saglabāt motivāciju darba ņēmējam, ja potenciālā darba iespēja ir kandidātu ieinteresējusi. Konfidencialitāte strādā abos virzienos, parasti tiek parakstīta vienošanās par konfidencialitātes ievērošanu.
  • Laika un resursu ietaupījums – in-house HR komandai darbinieku atlases procesā ne visās situācijās ir pieejama plaša kandidātu datubāzei. Šāda pieeja parasti noslēdzas bez pieņemtā darbinieka vai rezultēsies vairāku mēnešu ilgā atlases procesā, kas ar lielu varbūtību noslēgsies ar atkārtota darbinieka atlasi.
  • Aizvietošanas garantija – ja arī rūpīgi atlasītais kandidāts, pēkšņi pārdomā un izvēlas citu darba piedāvājumu, neturpina darba attiecības, tad personāla atlases projektu vadītājs nodrošinās efektīvāko risinājumu šāda kandidāta aizvietošanai. Personāla atlases uzņēmuma reputāciju vērtē pēc garantijas gadījumu īpatsvara, Latvijā šāds īpatsvars parasti ir ne vairāk kā 5-10%, pasaulē ~20%.

Ceļš uz drošu izaugsmi

Augstākā līmeņa vadītāju atlasi uzticot tieši profesionāļiem, uzņēmums būtiski samazina risku kļūdīties. Pareizi izvēlēts kandidāts palielina izredzes, ka uzņēmumā samazināsies darbinieku mainība, var sekmēt augstāku lojalitāti pret uzņēmumu, izveidot stabilu un saliedētu komandu. Pieņemot atbilstošus darbiniekus, komandas darbs, pēc novērojumiem, kļūst efektīvāks, ātrāks, saliedētāks, lojalitāte pret uzņēmumu uzlabojas, par uzņēmumu sabiedrībā atsaucas pozitīvāk, reputācija klientu acīs pieaug, kas sekmē vieglāku talantu piesaisti, kā arī samazinās šo talantu piesaistes izmaksas.

Augstākā līmeņa vadītāju atlase ir nozīmīgs solis, lai uz to paļautos tikai ar esošiem resursiem, kā, piemēram, abonētām datubāzēm, paziņu loku vai deleģētu visu iekšējam personāla atlases speciālistam. Ja vēlaties prognozējamu rezultātu, ievērojot konfidencialitāti, izvērtējot visus iesaistītos kandidātus, izmantojot zinātniski pamatotus personāla novērtēšanas rīkus, kā risinājums ir noalgot personāla atlases uzņēmumu.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras 2.vidusskola (turpmāk – Skola) aicina darbā direktora vietnieku/-ci administratīvi saimnieciskajā darbā (1 likme jeb 40 stundas nedēļā) uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Raiņa iela 11, Valmiera, Valmieras novads.   Ja Tev ir vēlme: • vadīt Skolas saimniecisko darbu; • plānot, vadīt un kontrolēt tehnisko darbinieku darbu, nodrošinot saimniecisko darbu izpildi; • piedalīties Skolas budžeta plānošanā, izpildes kontrolē un iepirkuma procedūras izstrādē un organizēšanā, nodrošināt Skolas racionālu resursu izmantošanu; • iegādāties nepieciešamo inventāru, instrumentus un citas materiālās vērtības, nepieciešamības gadījumos sastādīt tehnisko specifikāciju un veikt tirgus izpēti; • sekot darba aizsardzības un ugunsdrošības noteikumu ievērošanai Skolā; • nodrošināt Skolas inženiertīklu (elektrotīkla, signalizācijas, ūdensvada un kanalizācijas, apkures sistēmas) savlaicīgu tehnisko apkopi un profilaktisko apkalpošanu, uzturēšanu kārtībā un piedalīties šajā darbā; • piedalīties Skolas attīstības plānošanā; • iesaistīties Skolas attīstības mērķu un uzdevumu īstenošanā, kā arī Skolas īstenotajos projektos; • veikt Skolas materiālo vērtību uzskaiti, kontroli, piedalīties inventarizācijas komisijas darbā; un Tev ir: • vēlama augstākā izglītība; • vēlama izglītības iestādes saimniecisko darbu pārzināšana un izmaksu sastādīšanas prasme remontdarbiem; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • B kategorijas vadītāja apliecība; • kompetences: prasme plānot un organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu; atbildības sajūta, disciplinētība, precizitāte; komunikācijas un sadarbības prasmes; psiholoģiskā noturība; prasme strādāt individuāli un komandā; • labas prasmes darbam ar datoru un citu biroja tehniku; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 1195 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika līdz 1258 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi.   Profesionālās darbības aprakstu (CV) gaidīsim līdz 2025.gada 17.oktobrim plkst.17.00 iesniedzot personīgi skolā (adrese: Raiņa iela 11, Valmiera, Valmieras novads) vai e-pastā: v2v@valmiera.edu.lv. Pieteikums iesniedzams ar norādi “Direktora vietnieka/-ces vakance”. Tālrunis informācijai: 64207163 (direktors), 64281559 (lietvede). Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SAIMNIECĪBAS VADĪTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Raiņa iela 11, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-10-17 Kontaktpersona: v2v@valmiera.edu.lv 64281559 (lietvede)

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras pirmsskolas izglītības iestāde “Sprīdītis” aicina darbā skolotāja palīgu (40 stundas nedēļā jeb 1,0 likme) uz noteiktu laiku. Darba vietas adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • veikt bērnu aprūpi ikdienā; • sadarboties ar grupas skolotājām, sniegt atbalstu bērniem mācību jomu apguvē; • veidot bērnos kulturālas uzvedības un higiēnas iemaņas; • rūpēties par bērnu dienas režīma ievērošanu; • nodrošināt telpu, inventāra tīrību un kārtību; un ja Tev ir: • vismaz vispārējā vidējā izglītība (vēlams auklītes sertifikāts vai praktiskā pieredze darbā ar bērniem); • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu, disciplinētība; pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; pozitīva un atbildīga attieksme pret darbu; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 760 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 810 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Pieteikuma vēstuli, profesionālās darbības aprakstu (CV), lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz e-pastu: spriditis@valmiera.edu.lv ar norādi “Skolotāja palīga vakance” līdz 2025.gada 8.oktobrim plkst.17:00. Tālrunis papildu informācijai: 64231434. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SKOLOTĀJA PALĪGS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-10-08 Kontaktpersona: spriditis@valmiera.edu.lv 64231434

Mūsu partneri