Valmieras Ziņas

Kāpēc augstākā līmeņa vadītāju piesaiste jāuztic profesionāļiem?

Lasīšanas laiks: 4 min

Vadītāju un speciālistu meklējumi var aizņemt daudz laika un enerģijas resursu. Lai procesu padarītu ātrāku un efektīvāku, ir vērts sadarboties ar personāla atlases speciālistiem, piemēram, ar humansource.lv. Rezultātā tiek iegūti ne tikai profesionāli, pieredzējuši un uz rezultātu orientēti kandidāti, bet arī ietaupīti uzņēmuma resursi un laiks, ko var veltīt biznesa attīstībai.

Augstākā līmeņa vadītāju piesaistes izaicinājumi

Vadītāju un nišas speciālistu piesaiste atšķiras no, piemēram, jauno speciālistu darbinieku atlases. Pirmkārt, kandidātu loks šajā līmenī ir ļoti ierobežots, jo tirgū nav daudz profesionāļu ar specifiskām zināšanām un pieredzi. Otrkārt, šādas vakances bieži vien ir konfidenciālas, jo uzņēmums nevēlas atklāt savus plānus, treškārt, CV un profesionālajos sociālos tīklos pieejamie profili ne vienmēr ir pilnīgi un viegli nolasāmi.

Vadītāju amata pozīcijās ir svarīgi novērtēt kā kandidāts spēj motivēt un vadīt komandu, stratēģiski domāt vai risināt krīzes situācijas. Nepareizs lēmums attiecībā uz augstākā līmeņa speciālistu vai vadītāju atlasi var radīt kā īslaicīgas, tā arī ilgstošas negatīvas sekas uzņēmuma darbībā un reputācijā.

Kāpēc darba sludinājuma publicēšana vairs nav tik efektīva?

Skaidrs, ka uzņēmumā strādājošie  HR speciālisti (in-house) labi pārzina sava uzņēmuma kultūru un ikdienas uzņēmuma vajadzības, tomēr augstākā līmeņa kandidātu piesaiste, atlase un novērtēšana, parasti, nav viņu ikdienas darba kārtībā. Tikai izņēmuma gadījumos, pieredzējis profesionālis, tiešām ielūkosies darba sludinājumu portālos, lai iepazītos ar aktuālo situāciju darba tirgū. Ierobežotā laika, budžeta un datubāžu dēļ var rasties situācijas, kad uzticēt veikt atlasi HR speciālistam nav efektīvākais risinājums, lai aizpildītu “tukšo” amata vietu.

Personāla atlases uzņēmuma priekšrocības

Personāla atlases speciālisti strādā ar pārdomātu un strukturētu pieeju – no uzņēmuma vajadzību noskaidrošanas un vakances analīzes, tirgus izpētes līdz darba līguma noslēgšanai ar atbilstošāko kandidātu, nodrošinot darbinieka aizvietošanas laiku (atkarībā no amata līmeņa, sākot no 3 līdz 12 mēnešiem). Papildus tam, personāla atlases uzņēmumiem ir pieejami dažādi novērtēšanas rīki jeb instrumenti, lai veiktu pamatīgu kandidātu kompetenču, personības novērtēšanu, nodrošinot mērķtiecīgu un kvalitatīvu kandidātu atlasi.

Kompetents atlases uzņēmums piedāvās:

  • Profesionāli novērtētas kompetences – kandidāti tiek vērtēti ar vairākiem novērtēšanas instrumentiem, tiek vērtēts kandidāta CV formātējums, saturs, tiek veiktas gan daļēji strukturētas, gan kompetenču novērtēšanas intervijas, kas ir neatņemama personāla atlases projektu vadītāja darba ikdienas sastāvdaļa. Protams, ikdienā arī tiek izmantoti specializēti testi, kā, piemēram, personības, līderības, uzmanības, intelekta, tiek veiktas situāciju simulācijas, lomu spēles, kas ļauj pārliecināties par reālām prasmēm un ielūkoties potenciālā darbinieka personībā, novērtējot sadarbības potenciālu. Šādi instrumenti lielākajai daļai uzņēmumu ikdienā nav pieejami.
  • Mērķtiecīga talantu uzrunāšana – publicētie darba sludinājumi dažādos interneta portālos, parasti, nesasniedz potenciālos kandidātus, kuri šobrīd ir darba attiecībās un kurus viss apmierina. Personāla atlases konsultantiem ir pieejams plašs kontaktu loks un pieredze kandidātu tiešajā uzrunāšanā (“headhunting”), kas ļauj ātri sasniegt rezultātu, burtiski 4 līdz 7 nedēļu laikā.
  • Diskrēts/konfidenciālsprocess – augstākā līmeņa vadītāju atlases projektos bieži ir nepieciešama konfidencialitāte. Profesionāļi personāla atlases jomā lieto aktīvās pārdošanas pieeju, izmantojot gan saziņu telefoniski, epastos vai sociālajos tīklos, lai, pirmkārt, noskaidrotu kandidāta motivāciju izskatīt jaunas darba iespējas, otrkārt, pārliecinātos par kandidāta atbilstību amatam un noslēgumā prezentē potenciālam darba ņēmējam darba iespēju. Šāda pieeja ļauj pasargāt uzņēmuma reputāciju, jo katrā no uzrunāšanas posmiem netiek publicēts vai minēts uzņēmuma nosaukums, tas arī ļauj saglabāt motivāciju darba ņēmējam, ja potenciālā darba iespēja ir kandidātu ieinteresējusi. Konfidencialitāte strādā abos virzienos, parasti tiek parakstīta vienošanās par konfidencialitātes ievērošanu.
  • Laika un resursu ietaupījums – in-house HR komandai darbinieku atlases procesā ne visās situācijās ir pieejama plaša kandidātu datubāzei. Šāda pieeja parasti noslēdzas bez pieņemtā darbinieka vai rezultēsies vairāku mēnešu ilgā atlases procesā, kas ar lielu varbūtību noslēgsies ar atkārtota darbinieka atlasi.
  • Aizvietošanas garantija – ja arī rūpīgi atlasītais kandidāts, pēkšņi pārdomā un izvēlas citu darba piedāvājumu, neturpina darba attiecības, tad personāla atlases projektu vadītājs nodrošinās efektīvāko risinājumu šāda kandidāta aizvietošanai. Personāla atlases uzņēmuma reputāciju vērtē pēc garantijas gadījumu īpatsvara, Latvijā šāds īpatsvars parasti ir ne vairāk kā 5-10%, pasaulē ~20%.

Ceļš uz drošu izaugsmi

Augstākā līmeņa vadītāju atlasi uzticot tieši profesionāļiem, uzņēmums būtiski samazina risku kļūdīties. Pareizi izvēlēts kandidāts palielina izredzes, ka uzņēmumā samazināsies darbinieku mainība, var sekmēt augstāku lojalitāti pret uzņēmumu, izveidot stabilu un saliedētu komandu. Pieņemot atbilstošus darbiniekus, komandas darbs, pēc novērojumiem, kļūst efektīvāks, ātrāks, saliedētāks, lojalitāte pret uzņēmumu uzlabojas, par uzņēmumu sabiedrībā atsaucas pozitīvāk, reputācija klientu acīs pieaug, kas sekmē vieglāku talantu piesaisti, kā arī samazinās šo talantu piesaistes izmaksas.

Augstākā līmeņa vadītāju atlase ir nozīmīgs solis, lai uz to paļautos tikai ar esošiem resursiem, kā, piemēram, abonētām datubāzēm, paziņu loku vai deleģētu visu iekšējam personāla atlases speciālistam. Ja vēlaties prognozējamu rezultātu, ievērojot konfidencialitāti, izvērtējot visus iesaistītos kandidātus, izmantojot zinātniski pamatotus personāla novērtēšanas rīkus, kā risinājums ir noalgot personāla atlases uzņēmumu.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandā! Valmieras 2.vidusskolas struktūrvienība “Varavīksne” aicina darbā skolotāja palīgu (profesijas kods 5312 01) (40 stundas nedēļā, viena likme) uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Raiņa iela 11, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • veicināt un nostiprināt bērniem pašapkalpošanās prasmes un kultūrhigiēniskās iemaņas; • veikt bērnu aprūpi ikdienā; • nodrošināt telpu uzkopšanu saskaņā ar higiēnas noteikumu prasībām; • sadarboties ar grupas pedagogiem; un ja Tev ir: • vismaz vispārējā vidējā izglītība; • valsts valodas prasme atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu, disciplinētība; pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; pozitīva un atbildīga attieksme pret darbu; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 760 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 810 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • radošu un interesantu darbu atsaucīgā un draudzīgā kolektīvā; • profesionālās pilnveides iespējas un izaugsmes iespējas; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Profesionālās darbības aprakstu (CV), motivācijas vēstuli, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz e-pastu v2v@valmiera.edu.lv, līdz 2025.gada 28.novembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64281559. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SKOLOTĀJA PALĪGS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Raiņa iela 11, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-28 Kontaktpersona: v2v@valmiera.edu.lv 64281559 (lietvede)

SIA „Firma Madara’89”, Reģ.Nr. 40003115846 - viens no lielākajiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem, kas veiksmīgi darbojas pārtikas mazumtirdzniecībā, piedāvā darbu pārdevējam (-ai) veikalā “top!” Valmierā, Pauku ielā 1. Galvenie darba pienākumi: Pārtikas un nepārtikas preču tirdzniecība; Pircēju apkalpošana pie kases; Preču pieņemšana, pasūtīšana, uzskaite, izvietošana tirdzniecības zālē; Preču realizācijas termiņu, marķējuma, kvalitātes, uzglabāšanas apstākļu un atbilstošas temperatūras kontrole. Prasības kandidātiem: Vēlama pieredze pārtikas tirdzniecībā; Precizitāte, atbildības sajūta. Piedāvājam: Veselības apdrošināšana; Papildus sociālās garantijas pēc nostrādāta gada; Svētku dāvanas; Apmaksātus papildatvaļinājumus; Profesionālās un personīgās izaugsmes iespējas; Interesantu darbu stabilā uzņēmumā, mūsdienīgu darba vidi; Darba alga no EUR 1000-1050 (bruto); Darba laiks maiņās no plkst. 8.00-22.00. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv, ar norādi – pārdevējs Valmierā, Pauku ielā 1 vai pieteikties personīgi WhatsApp mob.tel.nr. +371 25 614 427. Profesija: MAZUMTIRDZNIECĪBAS VEIKALA PĀRDEVĒJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Pauku iela 1, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-11-20 Kontaktpersona: top! VALMIERA, PAUKU 1 lūdzam sūtīt uz e-pastu vai pieteikties WhatsApp

Mūsu partneri