Valmieras Ziņas

Kāda sociālā palīdzība pieejama Valmieras novada iedzīvotājiem?

Lasīšanas laiks: 5 min

Sociālā atbalsta sistēmas vienādošana Valmieras novada iedzīvotājiem kopš novada izveides, apvienojot astoņas pašvaldības, ir bijusi tās prioritāte. Sociālās jomas speciālisti ir kopā strādājuši, izvērtējot līdzšinējo sniegto pakalpojumu un atbalsta apmēru katrā pašvaldībā, lai izstrādātu vienotus noteikumus par mājsaimniecības atzīšanu par trūcīgu vai maznodrošinātu un sociālās palīdzības pabalstiem Valmieras novada pašvaldībā, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Elīna Upīte.

Saņemt trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusu un sociālās palīdzības pabalstus var Valmieras novadā dzīvesvietu deklarējušas personas vai personas, kuru pēdējā deklarētā dzīvesvieta ir bijusi Valmieras novadā.

Trūcīgas mājsaimniecības ienākumu slieksni nosaka valsts, un tas ir 272 eiro pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā un 190 eiro pārējām personām mājsaimniecībā. Savukārt maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni nosaka pašvaldība – Valmieras novada pašvaldības saistošajos noteikumos noteiktais ienākumu slieksnis ir 280 eiro pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā un 196 eiro pārējām personām mājsaimniecībā.

Sociālās palīdzības pabalsti iedalās divās grupās: pamata pabalsti (garantētā minimālā ienākuma (GMI) pabalsts un mājokļa pabalsts) un papildu pabalsti (pabalsts krīzes situācijā, pabalsti atsevišķu izdevumu apmaksai, tai skaitā pabalsts veselības aprūpei, pabalsts mājokļa pielāgošanai).

GMI pabalsts

Lai saņemtu GMI pabalstu, nav obligāts trūcīgas mājsaimniecības statuss, jo pabalstu piešķir, pamatojoties uz mājsaimniecības materiālā stāvokļa izvērtējumu. Garantētais minimālais ienākumu līmenis mājsaimniecības pirmajai personai no 2021. gada 1. janvāra ir 109 eiro, bet katrai nākamai personai 76 eiro. GMI pabalsta apmēru aprēķina kā starpību starp garantētā minimālā ienākuma sliekšņu summu mājsaimniecībai un mājsaimniecības kopējiem ienākumiem.

Pabalstu piešķir uz trim mēnešiem, ja mājsaimniecībā ir vismaz viena persona darbspējīgā vecumā, vai sešiem mēnešiem, ja mājsaimniecībā nav nevienas personas darbspējīgā vecumā vai uz personu attiecas Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 36. panta otrajā daļā noteiktie izņēmumi.

Mājokļa pabalsts

Mājokļa pabalsts ir materiāls atbalsts ar mājokļa lietošanu saistīto izdevumu segšanai, un tā saņemšanai nav obligāts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss. Aprēķinot mājokļa pabalsta apmēru, ņem vērā izdevumus par dzīvojamās telpas lietošanu (īres maksa, izdevumi par apsaimniekošanas maksu), par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvojamās telpas lietošanu (siltumenerģija apkures un karstā ūdens nodrošināšanai, elektroenerģijas, ūdens, dabasgāzes, kanalizācijas vai asenizācijas nodrošināšana, sadzīves atkritumu apsaimniekošana), par telekomunikāciju pakalpojumiem un internetu, kā arī izdevumi par ūdens skaitītāju uzstādīšanu un verifikāciju.

Valmieras novada pašvaldība informē, ka šobrīd ir izveidojusies situācija, kad lielai daļai mājokļa pabalsta pieprasītāju pabalsts ir piešķirts 2021. gada pirmajā pusē. Lai aprēķinātu turpmāk piešķiramā pabalsta apmēru, mājsaimniecībām tās dzīvesvietai tuvākajā Valmieras novada Sociālo lietu pārvaldes sociālo darbinieku pieņemšanas vietā jāiesniedz iesniegums un ar mājokli saistītu izdevumu apliecinoši dokumenti, lai sociālā darba speciālists varētu noteikt pabalsta apmēru un veikt pabalsta pārrēķinu, ja tas būs nepieciešams.

Pabalsts krīzes situācijā

Lai saņemtu pašvaldības atbalstu krīzes situācijas seku novēršanai vai mazināšanai, viena mēneša laikā pēc krīzes situācijas rašanās Valmieras novada Sociālo lietu pārvaldē jāiesniedz iesniegums un krīzes situācijas faktu apliecinoša dokumenta kopija (uzrādot oriģinālu). Katastrofu gadījumos pabalsta apmērs ir līdz trīs valstī noteiktām minimālām mēneša darba algām. Citos no mājsaimniecības gribas neatkarīgu apstākļu gadījumos, ja mājsaimniecība savas pamatvajadzības nespēj nodrošināt saviem spēkiem, pabalsta apmērs ir līdz vienai valstī noteiktai minimālai mēneša darba algai. Pabalsts krīzes situācijā ir vienreizējs, bet var tikt izmaksāts atkārtoti, izvērtējot situāciju, kādā nonākusi mājsaimniecība.

Pabalsts veselības aprūpei

Personai no trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības, kurai ir radušies ar veselības aprūpi saistīti izdevumi un kurus persona ir apmaksājusi, ir iespēja saņemt pabalstu. Tā apmērs ir 50% no minētajiem izdevumiem, bet nepārsniedzot 300 eiro kalendāra gadā.

Pabalstu piešķir, lai segtu izdevumus par veiktajām pacienta iemaksām un pacienta līdzmaksājumiem valsts apmaksātiem veselības aprūpes pakalpojumiem, veiktajiem maksas veselības aprūpes pakalpojumiem, kurus neapmaksā no valsts budžeta, optisko briļļu iegādi, valsts kompensējamo medicīnisko ierīču (izņemot zāļu un uztura bagātinātāju) iegādi.

Pabalsts mājokļa pielāgošanai

Pabalstu mājokļa pielāgošanai var saņemt persona, kurai ir I grupas redzes invaliditāte vai I grupas invaliditāte un pārvietojas riteņkrēslā, un kurai ir trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss. Pabalsta maksimālais apmērs vienai personai ir 2000 eiro, to piešķir viena mājokļa pielāgošanai, kā arī atkārtoti šo pabalstu var pieprasīt ne ātrāk kā pēc pieciem gadiem.

Pabalstu mājokļa pielāgošanai var saņemt, lai veiktu iekštelpu vides pielāgojumu izbūvi, iekštelpu aprīkošanu ar tehniskajiem palīglīdzekļiem, ārējās vides pielāgošanu – uzbrauktuves ierīkošanu vai pacēlāja iegādi un ierīkošanu, ja persona dzīvo ēkas pirmajā stāvā, tāmes, mājokļa pārbūves vai atjaunošanas projekta vai vienkāršotās pārbūves vai atjaunošanas apliecinājuma kartes izstrādes un tās saskaņošanas Valmieras novada Būvvaldē apmaksai, izņemot gadījumu, ja mājoklī iepriekš veikta patvaļīga būvniecība. Pabalsts nav paredzēts, lai iegādātos tehniskos palīglīdzekļus, kas tiek apmaksāti no valsts budžeta līdzekļiem.

Covid-19 pabalsts krīzes situācijā

Līdz 2021. gada 31. decembrim mājsaimniecībai vai atsevišķai personai mājsaimniecībā, kurai ievērojami samazinājušies vai ir zaudēti ienākumi saistībā ar Covid-19 izplatību izsludinātās ārkārtējās situācijas dēļ, ir iespēja saņemt pabalstu krīzes situācijā 150 eiro apmērā vienai personai mēnesī.

Lai saņemtu plašāku informāciju, aicinām iedzīvotājus personīgi vērsties Valmieras novada Sociālo lietu pārvaldes sociālo darbinieku pieņemšanas vietās vai rakstīt uz e-pastu slp@valmierasnovads.lv.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA “ZAAO” izsludina konkursu uz valdes locekļa/-les - aprites ekonomikas centra “Daibe” vadītāja/-as amatu ar kompetenci inženiertehniskajā jomā. SIA “ZAAO” sniedz kvalitatīvus atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumus – atkritumu savākšanu, šķirošanu, pārvadāšanu, apstrādi un apglabāšanu videi draudzīgā veidā, kā arī veic sabiedrības informēšanu un izglītošanu. SIA “ZAAO” ir publiski privāta 11 pašvaldību – Alūksnes, Balvu, Cēsu, Gulbenes, Limbažu, Madonas, Saulkrastu, Siguldas, Smiltenes, Valkas un Valmieras – kapitālsabiedrība. Obligātās minimālās prasības: Valsts valodas zināšanas ne zemākas par C1 līmeni un angļu valodas zināšanas ne zemākas par B2 līmeni; Augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā inženiertehniskā izglītība (ja izglītība iegūta ārzemēs, tad pretendents iesniedz izziņu no Augstākās izglītības centra par izglītības pielīdzināšanu), kas nodrošina nepieciešamo zināšanu un kompetenču kopumu, lai profesionāli pildītu valdes locekļa uzdevumus Sabiedrībā; Vismaz divu gadu pieredze (kas iegūta pēdējos 10 (desmit) gados) valdes locekļa vai valdes loceklim līdzvērtīgā vadošā amatā (līdzvērtīgs vadošs amats ir padomes loceklis, uzņēmuma vadītājs, struktūrvienības vadītājs, nodaļas vadītājs, departamenta vadītājs vai cits augstāka līmeņa vadības amats, kas tieši atskaitās uzņēmuma vadībai vai valdei) vidējā vai lielā uzņēmumā vai valsts vai pašvaldības iestādē vides pārvaldības un vides aizsardzības jomā; Nevainojama reputācija, kas nozīmē, ka nav iemesla pamatotām šaubām par personas nevainojamu reputāciju un nav pierādījumu, kas liecinātu par pretējo; Kandidāts piekrīt valsts amatpersonas statusam un noteiktajiem ierobežojumiem. Atbilstība likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” prasībām; Kandidātam nav noteikti ierobežojumi Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 37. panta ceturtajā daļā. Pieredze uzņēmumam stratēģisku un/vai vides aizsardzības projektu vadībā; Pieredze iepirkumu procesos un vadībā. Papildu punkti tiks piešķirti: Par pieredzi vides pārvaldības un vides aizsardzības jomā atkritumu apsaimniekošanas nozarē; Par pieredzi uzņēmumam stratēģisku un/vai vides aizsardzības projektu vadībā atkritumu apsaimniekošanas jomā/nozarē; Par iepirkumu procesos un vadībā atkritumu apsaimniekošanas jomā/nozarē. Citas būtiskas kompetences, kuras tiks vērtētas: Izpratne par vides pārvaldību; Prasmes strādāt ar lielu dokumentācijas/datu apjomu (iepirkumu procedūras, uzņēmumam stratēģiski projekti) atbilstoši jomai; Izpratne par ESG jautājumu savstarpējā mijiedarbībā un ietekmē uz uzņēmuma darbības virzieniem. Par pieredzi ESG jautājumu savstarpējā mijiedarbībā un ietekmē uz uzņēmuma darbības virzieniem vides pārvaldības un vides aizsardzības jomā atkritumu apsaimniekošanas nozarē tiks piešķirti papildus punkti. Valdes locekļa/-es amata pienākumu pildīšanai nepieciešamas šādas vadības kompetences: Stratēģiskais redzējums (būtiskā kompetence); Lēmumu pieņemšana un atbildība (būtiskā kompetence); Orientācija uz attīstību; Orientācija uz rezultāta sasniegšanu.  Pieteikuma iesniegšanas prasības Pieteikumu konkursam var iesniegt līdz 2025. gada 21. jūlijam (ieskaitot) elektroniska dokumenta veidā, izmantojot drošu elektronisko parakstu, nosūtot uz elektroniskā pasta adresi: valdes_loceklis@astralexecutive.com Kandidātus/-es lūdzam iesniegt šādus dokumentus: 1. Elektroniski parakstītu un datētu motivētu pieteikumu, iekļaujot informāciju, kas apliecina sludinājumā norādītās izglītības, pieredzes un prasmju esamību; 2. Dzīves gaitas un darba pieredzes aprakstu (izmantojot CV formu), kurā iekļauts arī pašvērtējums par valodu zināšanām, norādot pēdējo desmit gadu laikā būtiskāko informāciju par uzņēmuma darbības jomu, Pretendenta atbildību un pienākumiem, un nozīmīgākajiem sasniegumiem attiecīgajā uzņēmumā, kā arī Pretendenta kontaktinformāciju (e-pasta adrese, tālruņa numurs); 3. Valdes locekļa/-es amata kandidāta/-es elektroniski parakstītu apliecinājumu, izmantojot pievienoto apliecinājuma formu un apliecinot (Apliecinājums): • atbilstību Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 37.panta ceturtās daļas prasībām; • ka kandidāts/-e ievērojot likuma „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā”  noteiktos ierobežojumus, novērsīs iespējamās interešu konflikta situācijas, ja tiks ievēlēts valdes locekļa/-es amatā. 4. Augstāko izglītību apliecinoša dokumenta kopiju (ja augstākā izglītība iegūta ārvalstīs, pievieno dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā). 5. Valsts valodas prasmes apliecinoša dokumenta kopiju (iesniedz tikai gadījumā, ja izglītība nav iegūta valsts valodā un tā nav dzimtā valoda). 6. Citus dokumentus, kas apliecina kandidātam izvirzīto prasību izpildi. Mēneša atlīdzība valdes loceklim (bruto): 3980,83 EUR. SIA “ZAAO” valdes locekļa/-es personāla atlases un novērtēšanas process sastāvēs no 3 (trim) kārtām un to īstenos atlases konkursa nominācijas komisija un personāla atlases kompānija SIA “ASTRAL Executive Search”. Informējam, ka kandidātiem, kuri tiks virzīti otrajai vērtēšanas kārtai, nominācijas komisija lūgs iesniegt stratēģisko redzējumu (prezentācijas formā, līdz 15 minūtēm) par SIA “ZAAO” galvenajiem nākotnes izaicinājumiem, sniedzot ieskatu svarīgākajās prioritātēs un priekšlikumus to īstenošanai un iespējamos risinājumus kapitālsabiedrības darbībai ierobežotu resursu apstākļos. Pamatojoties uz Vispārīgās datu aizsardzības regulas 13.pantu, informējam, ka Jūsu: 1. pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šā konkursa norisi, kā arī atlases procesā Jūsu dati tiks nodoti SIA “ZAAO” sadarbības partnerim – personāla atlases pakalpojumu sniedzējam SIA „ASTRAL Executive Search”; 2. personas datu apstrādes pārzinis: SIA “ZAAO”, reģistrācijas numurs: 44103015509. Pārziņa adrese ir Rīgas iela 32, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201 Kontaktinformācija saziņai: Tālrunis: +371 64281250 Elektroniskā pasta adrese: zaao@zaao.lv Vairāk informācijas par SIA “ZAAO” veikto personas datu apstrādi personāla atlases procesā atrodama SIA “ZAAO” tīmekļvietnē šeit. Ja ir radušies jautājumi par atlases procesu vai iesniedzamajiem dokumentiem, lūgums sazināties ar SIA “ASTRAL Executive Search” konsultanti Kristu Kristiānu Ziediņu (krista.ziedina@astralexecutive.com; +371 26681185) Profesija: VALDES LOCEKLIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rīgas iela 32, Valmiera, Valmieras nov. Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Vadība / Administrēšana Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-07-21 Kontaktpersona: Krista Ziediņa

Ja Tev rūp vides aizsardzība, Tev ir drosme pārstāvēt valsti darbā par zaļāku un labvēlīgāku vidi un Tevi interesē darbs ar normatīvo aktu piemērošanu, iespējams, tieši Tevi gaidām mūsu komandā Valsts vides dienesta (Nr. 90000017078) Atļauju pārvaldes Piesārņojuma un dabas resursu departamenta Piesārņojuma novēršanas daļas eksperta amatā  (viena ierēdņa amata vieta uz nenoteiktu laiku) Šajā amatā Tev piedāvājam: iegūt vērtīgu pieredzi vides aizsardzības jomā un profesionālās attīstības iespējas; jaunā darbinieka apmācību un kvalifikācijas celšanas pasākumus; darbu komandā kopā ar profesionāliem un atsaucīgiem darba kolēģiem; mēnešalgu no 1008 līdz 1512 euro pirms nodokļu nomaksas, atbilstoši kvalifikācijai un kompetencei; veselības apdrošināšanu; atvaļinājuma pabalstu, papildatvaļinājumu no 8 līdz 10 darba dienām, kā arī citus valsts pārvaldē paredzētus, ar papildu atlīdzību saistītus pasākumus; darba vietu kādā no mūsu reģionālajiem birojiem (Rīga, Valmiera, Madona, Daugavpils, Rēzekne, Jelgava, Ventspils, Liepāja), ar iespēju pēc pārbaudes laika strādāt daļēji attālināti. Uzticēsim Tev:  sagatavot atļaujas A un B kategorijas piesārņojošai darbībai;  reģistrēt C kategorijas piesārņojošas darbības; sagatavot izziņas un atzinumus par piesārņojošas darbības kategoriju; ievadīt un aktualizēt informāciju Valsts vides dienesta informācijas sistēmās; sagatavot vides informāciju un atbildes uz iesniegumiem par jautājumiem kompetences jomā. Sagaidām, lai Tev ir: atbilstība Valsts civildienesta likuma 7.panta prasībām; augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība vides zinātnē, ģeogrāfijā, bioloģijā, ģeoloģijā, ķīmijā vai ķīmijas tehnoloģijā, inženierzinātnēs (maģistra grāds tiks uzskatīts par priekšrocību); izpratne par normatīvo aktu piemērošanu un vides aizsardzības normatīvo aktu pārzināšana; profesionālā darba pieredze vides aizsardzības nozarē tiks uzskatīta par priekšrocību; labas datora lietošanas prasmes (Microsoft Office). Taču tikpat svarīgi, lai Tev piemīt prasme un vēlēšanās strādāt komandā, prasme strādāt ar liela apjoma informāciju, spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus savas kompetences robežās, augsta atbildības sajūta, kā arī labas komunikācijas un sadarbības prasmes. Gaidīsim Tavu pieteikuma vēstuli, dzīves un iepriekšējās darba pieredzes aprakstu (CV) Valsts vides dienestam uz e-pasta adresi: CV@vvd.gov.lv (ar norādi „Konkursam – Piesārņojuma eksperts”) Tālrunis uzziņām: 67084203  Vairāk par iestādi: http://www.vvd.gov.lv/ Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi. Personas datu pārzinis: Valsts vides dienests, reģistrācijas numurs 90000017078, adrese: Rūpniecības iela 23, Rīga, LV 1045. Profesija: EKSPERTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Pāvila Rozīša iela 13, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Ierēdņa amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-07-21 Kontaktpersona: Dokumentus sūtīt uz e-pasta adresi: CV@vvd.gov.lv, tel.67084203 Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri