Lasīšanas laiks: 4 min
Jau informējām, ka paredzēts veikt Leona Paegles un Voldemāra Baloža ielu pārbūvi, veidojot Valmieras pilsētas Rietumu industriālo maģistrāli. Komentējot publikāciju portālā un mūsu “Facebook” lapā, lasītāji pauda bažas, ka smagais transports tiks novirzīts pa Leona Paegles ielu, garām skolām, kas pasliktinās drošības situāciju. Tāpat komentāros norādīts, ka, izbūvējot Leona Paegles ielas turpinājumu, tiks izpostīta klusā pastaigu vieta Putriņu mežā. Lai noskaidrotu, kādēļ nepieciešams īstenot šo projektu un kāpēc izvēlēta tieši šāda transporta kustības shēma, uzdevām jautājumus Valmieras pilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājam Jānim Baikam.
Pašvaldības vadītājs norādīja, ka Leona Paegles un Voldemāra Baloža ielas kvartālā jau vēsturiski pastāv industriālā teritorija, sākot no Mākslinieku ielas līdz pat uzņēmumam “Valmieras piens”. Bijušā maizes kombināta teritorijā attīstās uzņēmējdarbība. Tur izveidots “DB Schenker” loģistikas centrs un tiks izvietoti arī citi uzņēmumi.
Pašlaik smagā tehnika brauc pa Brēžas ielu līdz Rīgas ielai. Tā kā šis ir dzīvojamo māju rajons un tuvumā atrodas skolas, ikdienā šeit pārvietojas daudz bērnu. Pēc ielu pārbūves paredzēts smago transportu pa šiem ielu posmiem nevirzīt. Tāpat arī Voldemāra Baloža ielas posms no Brēžas ielas līdz Ausekļa ielai un Jumaras iela ir noslogota ar smago transportu, lai gan tam nav paredzēta.
“Valmieras pilsētas teritorijas plānojumā Leona Paegles ielas turpinājums ir paredzēts līdz Jumaras ielai. Taču, lai smagā transporta plūsma neskartu dzīvojamās mājas, šī projekta ietvaros to maršruts tiek novirzīts no Leona Paegles ielas gar daļu Putriņu meža līdz Ausekļa ielai un tālāk pa Voldemāra Baloža ielu. Tādējādi kravas automašīnu kustība neskars Jumaras ielā esošo dzīvojamo māju kvartālu un pirmsskolas izglītības iestādi. Voldemāra Baloža ielai pie pagrieziena uz Jumaras ielu plānots izbūvēt turpinājumu līdz Somu ielai,”
skaidro J.Baiks.
Turpina pieaugt arī transporta plūsma Rīgas ielā. Pa to ik dienu Valmierā iebrauc ap 6000 automašīnu. Ja dažādu iemeslu dēļ tiktu bloķēta satiksme rotācijas aplī pie Vidzemes Olimpiskā centra, iebraukšana pilsētā no Rīgas puses nebūtu iespējama. Satiksme tad būtu jānovirza pa apvedceļu.
Projekta ietvaros taps pilnīgi jauns posms starp Rietekļa un Eduarda Lācera ielu, kā arī tiks pārbūvēts Leona Paegles ielas posms no Ausekļa ielas līdz Brēžas ielai. Izbūvējot jauno ielu, veidosies alternatīvs maršruts iebraukšanai pilsētā, atslogojot Rīgas ielu. Izveidoto ielu savienojot ar pilsētas apvedceļu, kas savienojas ar Eiropas transporta tīklā (TEN-T) ietilpstošo valsts galveno autoceļu A3, projektam tiks piesaistīts Eiropas Savienības līdzfinansējums.
“Gribu kliedēt bažas par to, ka smagais transports līdz ar jaunā maršruta izveidi brauks gar Valmieras sākumskolu un Valmieras Valsts ģimnāziju, apdraudot bērnu drošību.
Arī pēc projekta īstenošanas no Brēžas ielas līdz pat centram pa Leona Paegles ielu smagajam transportam pārvietošanās būs aizliegta. Pārbūvētās ielas drošību pat uzlabos, jo smagais transports pa Brēžas ielu vairs nebrauks,”
uzsvēra pašvaldības vadītājs.
Vēl sociālajos medijos izskanējuši argumenti, ka, izbūvējot Leona Paegles ielas turpinājumu, tiks izpostīta pastaigu vieta Putriņu mežā.
“Manuprāt, pašlaik esošais smilšu ceļš gar industriālo zonu nav visai pievilcīga pastaigu vieta. Tas ir nesakopts, dubļains un neizgaismots. Izbūvējot ielu, teritoriju sakops, uzstādīs apgaismojumu un brauktuvei blakus tiks izbūvēts gājēju un velo celiņš, kas pa Ausekļa un Voldemāra Baloža ielu turpināsies līdz pat Somu ielai.
Gājēju/velo celiņš pēc iedzīvotāju ierosinājuma netiks bruģēts, bet būs asfaltēts, jo šis ceļa klājums ir gludāks un līdz ar to piemērotāks riteņbraucējiem. Būs arī gādāts, lai gājēji un velobraucēji varētu droši šķērsot brauktuvi krustojumos. Savukārt posms starp Ausekļa un Jumaras ielu netiks asfaltēts. Taču arī to ir plānots sakārtot, lai padarītu patīkamāku gājējiem un velobraucējiem. Taču pastaigu takas putriņu mežā un gar Gauju netiks pārveidotas. Ielas pārbūve notiks Leona Paegles ielas posmā gar meža malu,” pastāstīja J.Baiks.
Šis projekts veiksmīgi sasaistās ar Gaujas promenādes izveides projektu, kura ietvaros paredzēts izveidot gājēju un velo celiņu gar Gauju no Valmieras Mūzikas skolas līdz Dzelzs tiltam. Tādējādi abos projektos izveidotie gājēju/velo celiņi tiks savienoti, izveidojot maršrutu no pilsētas centra līdz pat apvedceļam. Savukārt Dzelzs tiltu plānots atjaunot Igaunijas-Latvijas programmas līdzfinansētā projekta “Green Railways” ietvaros.
Leona Paegles un Baloža ielas rekonstrukcijas projektu plānots uzsākt 2018.gadā, un Gaujas promenādes izveidi iecerēts sākt 2019.gadā.