Valmieras Ziņas

Iznākusi Nira Eijala un Raiena Hūvera grāmata “Noķert uz āķa”

Lasīšanas laiks: 2 min

“Noķert uz āķa” – tāds ir nosaukums apgādā “Zvaigzne ABC” nupat iznākušajai Nira Eijala un Raiena Hūvera grāmatai.

Rūpīgi izpētot mūsdienu veiksmīgākos tehnoloģiju produktus, Nirs Eijals izstrādājis Āķa modeli, ko ražotāji izmanto paradumu veidošanā. Tieši paradums padara produktu, bez kura patērētājs itin viegli varētu iztikt, par pirmās nepieciešamības preci. Lietotājam nav miera, līdz nepārvaramā vēlme pēc šī produkta ir apmierināta… līdz nākamajai reizei.

Āķa modelis izskaidro:

  • kāpēc dažu zīmolu produktiem izdodas piesaistīt mūsu uzmanību, savukārt citi tā arī paliek nepamanīti,
  • kāpēc attiecībā uz dažiem produktiem mums izstrādājas pieradums,
  • kas jāņem vērā, lai izstrādātu veiksmīgu produktu un patērētājs to izvēlētos atkal un atkal, taču uzņēmumam nebūtu jātērē daudz līdzekļu reklāmai vai agresīvam mārketingam.

“Āķa modelis” ir četru stadiju process, ko ražotāji izmanto paradumu veidošanā. Eijals skaidro – “āķi” savieno lietotāja problēmu ar ražotāja risinājumu pietiekami bieži, lai izveidotu paradumu. Un tieši paradumam ir vitāli svarīga nozīme daudzu produktu veiksmē, jo par patērētāja uzmanību sacenšas tik daudzi ārējie stimuli, ka patērētājs ir “jāuzsēdina uz āķa”, lai noturētu viņa uzmanību un radītu vēlmi atgriezties pie konkrētā produkta. Ja tas izdodas, patērētājs atgriežas atkal un atkal, un uzņēmumam nav jātērē daudz līdzekļu reklāmai vai agresīvam mārketingam. Grāmatas autors uzsver: par produktu ir jādomā kā par vitamīniem un pretsāpju līdzekli. Proti, produkts ir veiksmīgs tad, ja tirgū piedāvā inovatīvu risinājumu un atrisina kādu patērētāja problēmu, līdzīgi kā pretsāpju līdzeklis, taču ilgtermiņā rada atkarību un ir kā tonizējošs vitamīnu kokteilis, no kura ir grūti šķirties.

“Noķert uz āķa” var lasīt gan kā ceļvedi, kā izveidot produktu, kuru cilvēki vienkārši nespēj nolikt malā, gan kā grāmatu, kura atklāj, kā lielāki un mazāki uzņēmumi cenšas ar mums manipulēt. Nirs Eijals saistošā veidā parāda ne vien to, kā tiekam pakļauti zīmoliem, bet kā jebkuram uzņēmumam vajadzētu domāt par saviem produktiem no to izstrādes pirmsākumiem.

Grāmata būs saistoša lasāmviela tehnoloģiju jomas speciālistiem, spēļu un lietojumprogrammu izstrādātājiem, dizaina, reklāmas un pārdošanas jomas speciālistiem, zīmolvežiem, start-up uzņēmējiem, blogu autoriem, mārketinga studentiem un ikvienam, kuru interesē patērētāju psiholoģija.

Pieejama arī e-grāmata.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Zemessardzes 2.Vidzemes brigādes 22.kaujas nodrošinājuma bataljons (22.KNBn) piedāvā darbu SABIEDRISKO ATTIECĪBU SPECIĀLISTAM uz noteiktu laiku Profesijas kods : 2432 08 Darba pienākumi: Koordinēt bataljona darbību civilmilitārās sadarbības jomā; Organizēt un veikt informācijas vides monitoringu; Veidot un uzturēt civilo institūciju un sadarbības partneru kontaktpersonu datu bāzi bataljona atbildības teritorijā; Sagatavot informatīvo materiālu publicēšanai sociālajos medijos un vietējā presē. Veidot un uzturēt bataljona foto/video arhīvu; Pārstāvēt bataljonu sadarbībā ar plašsaziņas līdzekļiem; Veikt sadarbību ar plašsaziņas līdzekļiem, sagatavot un nosūtīt preses paziņojumus. Prasības pretendentam: atbilstība likuma “Par valsts noslēpumu” 9. panta prasībām; izglītība: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība sociālajās zinībās (sabiedriskajās attiecībās, žurnālistikā, politoloģijā, stratēģiskajā komunikācijā, u.c.); teicamas latviešu un angļu valodas zināšanas; labas organizatoriskās, saskarsmes un prezentēšanas prasmes; augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; · Iespēju paplašināt zināšanas un profesionālās iemaņas, · Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Atalgojums no 1472 euro pirms nodokļu nomaksas, atkarībā no pretendenta profesionālās pieredzes un izglītības attiecīgajā jomā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā; Par priekšrocību tiks izvirzīti kandidāti, kuri jau ir zemessargi vai ir gatavi iestāties Zemessardzē. Motivētu pieteikuma vēstuli ar norādi “Sabiedrisko attiecību speciālists” un CV sūtīt uz e-pastu anna.kondratjeva@mil.lv līdz 31.10.2025. Tālrunis informācijai par amata pienākumiem 29477238. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: SABIEDRISKO ATTIECĪBU SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-10-31 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: anna.kondratjeva@mil.lv Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Mūsu partneri