Valmieras Ziņas

Ilgtspējīgas vides veidošana: VPR kopā ar Cēsu un Valmieras novadu pašvaldību speciālistiem pieredzes apmaiņas vizītē Barselonā 

Lasīšanas laiks: 4 min

Februāra izskaņā Vidzemes plānošanas reģiona komanda  kopā ar pārstāvēm no Cēsu un Valmieras novada pašvaldībām devās uz Barselonu, lai piedalītos Interreg Europe starptautiskā projekta “Jauni sadarbības modeļi labākas dzīves vides veidošanai” (PICOBELLO) pieredzes apmaiņas vizītē. Trīs dienu laikā sešas projektā iesaistītās dalībvalstis un sadarbības partneri   izzināja dažādus piemērus, vēršot uzmanību tam, kā efektīvāk sadarboties ar vietējām kopienām un uzņēmējiem, lai radītu videi draudzīgus, estētiskus, kvalitatīvus un funkcionālus risinājumus, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Vidzemes plānošanas reģiona sabiedrisko attiecību speciāliste Laima Spalva.

Barselona ir pazīstama kā viena no progresīvākajām Eiropas pilsētām, kuras attīstībā veiksmīgi tiek integrēts dizains, tehnoloģijas un iedzīvotāju līdzdalība. Pieredzes apmaiņas vizītes laikā dalībniekiem bija iespēja iepazīties ar dažādiem attīstības projektiem un sabiedrības iesaistes iniciatīvām, kas ir kļuvušas par būtisku pilsētas plānošanas kultūras daļu. Piemēram, iepazīts projekts, kura laikā vietējie iedzīvotāji paši izplānojuši publisko ārtelpu savā apkaimē, izveidojot soliņus, atpūtas zonas un zaļās teritorijas, kas atbilst viņu pašu vajadzībām un vēlmēm. Tāpat pēc studentu iniciatīvas Barselonas Universitātē ir ieviests kurss par klimata krīzi, kas ne tikai veicina jauniešu izpratni par ilgtspēju, bet arī sagatavo viņus nākotnes darba tirgum, kur vides un ekonomikas izaicinājumi kļūs arvien aktuālāki.

Klātienē tika aplūkoti arī vairāki praktiski piemēri, kas demonstrē ilgtspējīgas attīstības un kopienas sadarbības principus. Viens no tiem – TMDC darbnīca, kas izveidota bijušā rūpnīcas kompleksā un piedāvā koplietošanas darba telpas, aprīkojumu un specializētus instrumentus koka, metāla apstrādei un citiem amatniecības darbiem. Kopstrādes pieeja, daloties gan ar tehnoloģijām, gan zināšanām, veicina gan aprites ekonomiku, kas palīdz samazināt resursu patēriņu, gan arī veido kopienu, kas rada labvēlīgu vidi inovācijām.

Prezentāciju veidā dalībnieki izzināja labās prakses piemērus arī no citām projekta partnervalstīm. Piemēram , Grieķijā, Salonikos,  darbojas aprites ekonomikas – priekšmetu un ierīču labošanas centrs, kurā iedzīvotāji var gan izmantot dažādus instrumentus, gan saņemt palīdzību no speciālistiem vai cits no cita. Tiek rīkoti arī atsevišķi pasākumi apmācību veidā, strādājot ar konkrētiem materiāliem. Papildus tam, Grieķijā īstenots arī “Kafsimo” projekts, kas vērsts uz kafijas atkritumu pārstrādi un to atkārtotu izmantošanu. Polijā attīstītas pilsētu dārzkopības iniciatīvas. Zaļās zonas tiek plānotas, ņemot vērā konkrētās apkaimes vajadzības un vietējo iedzīvotāju vēlmes, kas nodrošina, ka tās kļūst par organisku un funkcionālu pilsētas ainavas sastāvdaļu. Projekta partneri no Francijas uzsvēra pilsētplānošanas stratēģiju nozīmi, pielāgojot tās ilgtspējas prasībām un mūsdienu vajadzībām. Ar inovatīviem risinājumiem un ciešu sadarbību starp dažādām nozarēm tiek panākts, ka publiskā ārtelpa kļūst funkcionāla, pievilcīga un pieejama visām sabiedrības grupām.

Savukārt, Valmieras novada pašvaldības galvenā arhitekte Zanda Lapsa dalījās pieredzē ar starptautiskajiem partneriem par ilgtspējīgas saimniekošanas principu ieviešanu pašvaldībā. Viņa akcentēja energoefektivitātes uzlabojumus ēkās, estētiskos un pieejamības uzlabojumus publiskajā ārtelpā un pašvaldības nākotnes ieceres ilgtspējīgas infrastruktūras attīstībā. Ārvalstu partneriem īpaši saistoša šķita Valmieras novada pašvaldības ēku renovācijā un būvniecībā izmantotā koka arhitektūras pieeja, kas Eiropas dienvidu valstīs ir krietni mazāk izplatīta. 

Šī pieredzes apmaiņa deva iespēju izzināt metodes, kā veicināt iedzīvotāju iesaisti, attīstīt aprites ekonomikas principus un veidot kvalitatīvu dzīves vidi. Dažādu valstu piemēri atklāja veidus, kā ilgtspējas principi var tikt praktiski ieviesti dažādās jomās – sākot no infrastruktūras attīstības un resursu atkārtotas izmantošanas līdz pat vietējās kopienas iesaistei un jaunām sociālajām iniciatīvām. 

Lai turpinātu īstenot projekta PICOBELLO mērķus, 14. martā Vidzemes plānošanas reģions Valmiermuižā organizē reģionālo iesaistīto pušu tikšanos. Šajā sanāksmē īpaša uzmanība tiks pievērsta ilgtspējas tēmai un ilgtspējīgai būvniecībai. Plašāka informācija: projekta PICOBELLO vadītāja  Eva Meijere, eva.meijere@vidzeme.lv.  

Projekts “Jauni sadarbības modeļi labākas dzīves vides veidošanai” (PICOBELLO) tiek īstenots Interreg Europe pārrobežu sadarbības programmas no 2021. līdz 2027. gadam ietvaros. Tā mērķis ir uzlabot reģionālās attīstības politikas instrumentus partneru reģionos, izmantojot kopradošu zināšanu apmaiņas procesu par to, kā Eiropas reģioni savās attīstības stratēģijās īsteno trīs Jaunā Eiropas Bauhaus vērtības: ilgtspēju, estētiku un iekļaušanu. Vairāk par projektu: https://ej.uz/86jm

Šī publikācija ir sagatavota ar Eiropas Savienības finansiālu atbalstu. Par tās saturu pilnībā atbild Vidzemes plānošanas reģions un tā nevar tikt izmantota, lai atspoguļotu Eiropas Savienības uzskatus.  

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība aicina darbā Valmierā – Valmieras novada Dzimtsarakstu nodaļas (turpmāk – Iestāde) vadītāja vietnieku/-ci uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • veikt civilstāvokļa aktu reģistrāciju, civilstāvokļa aktu reģistru (CAR) aktualizāciju, atjaunošanu; sagatavot atzinumus; • sagatavot, noformēt Iestādes dokumentus nodošanai arhīvā saskaņā ar lietu nomenklatūru un uzturēt iestādes CAR arhīvu atbilstoši normatīvajiem aktiem; veikt arhīva fonda kataloga aizpildīšanu un rūpēties par CAR grāmatu uzskaiti un glabāšanu; • sagatavot dokumentus citām institūcijām, juridiskām un fiziskām personām CAR jautājumos, t.sk., nosūtīšanai ārvalstu dzimtsarakstu nodaļām; • veikt apmeklētāju pieņemšanu Iestādes kompetencē esošajos jautājumos; sniegt konsultācijas CAR jautājumos; • vadīt svinīgu laulību, dzimšanas apliecību izsniegšanas, bērnības svētku ceremonijas; • veikt vēsturiski sastādīto CAR datorizētu apstrādi; un ja Tev ir: • izglītība un atbilstība Civilstāvokļa aktu reģistrācijas likuma 12.panta trešās daļas prasībām; • zināšanas par valsts / pašvaldības darbību reglamentējošo normatīvo aktu piemērošanu, izpratne par CAR jautājumiem (par priekšrocību tiks uzskatīta pieredze vadošā amatā un līdzvērtīgas jomas darbā, t.sk., darbā ar arhīvu pēdējo 5 gadu laikā valsts vai pašvaldības iestādē); • prasmes un zināšanas juridisku dokumentu sagatavošanā, pārvaldībā, lietu arhivēšanā; • prasmes darbā ar digitālajiem rīkiem; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: izcilas saskarsmes un komunikācijas prasmes; vēlama publiskās uzstāšanās pieredze; augsta atbildības sajūta, uzmanība un precizitāte; spēja loģiski domāt un analizēt; organizatora spējas; prasme strādāt komandā un individuāli; • B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pilnas slodzes darbu (40 stundas nedēļā; summētais darba laiks, jo darbs arī noteiktās sestdienās); • pamatalgu pārbaudes laikā 1399 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1483 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”, pamatojot motivāciju savas kandidatūras izvirzīšanai amatā, aprakstot Iestādes vadītāja vietnieka darbam nepieciešamās spējas un sev piemītošās spējas, kā arī darba devēja ieguvumu, pieņemot darbā attiecīgo pretendentu), augstākās izglītības dokumenta kopiju (pretendentiem, kuri izglītību ieguvuši ārvalstīs, jāpievieno dokuments par izglītības akadēmisko atzīšanu Latvijā) lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv vai personīgi Valmieras novada pašvaldības Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā, ar norādi „Dzimtsarakstu nodaļas vadītāja vietnieka/-ces amatam” līdz 2025.gada 19.decembrim. Tālrunis papildus informācijai: 26444235. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PAŠVALDĪBAS PAMATDARBĪBAS STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS /PRIEKŠNIEKA VIETNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-19 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 26444235

Pievienojies mūsu komandai! Naukšēnu pamatskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā pirmsskolas izglītības skolotāju (38 stundu slodzi nedēļā (0,950 likme)) uz noteiktu laiku līdz 31.08.2026. Darba vietas adrese: “Naukšēnu skola”, Naukšēni, Naukšēnu pagasts, Valmieras novads. Ja Tu vēlies: • plānot un nodrošināt kvalitatīvu izglītības procesu atbilstoši normatīvo aktu prasībām; • plānot un organizēt savu un izglītojamo darbu atbilstoši Iestādes mērķim un uzdevumiem; • pārzināt mācību un audzināšanas darba saturu un mācību priekšmeta metodiku; un Tev ir: • izglītība saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likuma un Bērnu tiesību aizsardzības likuma noteiktajām prasībām; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • izpratne par izglītojamo vecumposmu attīstības īpatnībām un saskarsmes psiholoģijas likumsakarībām; • kompetences: labas saskarsmes un komunikācijas prasmes; precizitāte un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; prasmes strādāt komandā, elastība; mēs piedāvājam: • iespējas piedalīties Iestādes izaugsmes veicināšanā un profesionālās pilnveidošanās iespējas; • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.445 “Par pedagogu darba samaksu”, 1566 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • labus darba apstākļus, aktīvu, dinamisku darbu un iespēju gūt jaunu pieredzi. CV, pieteikuma vēstuli lūdzam nosūtīt uz e-pastu: nauksenu.pamatskola@valmiera.edu.lv ar norādi “Pirmsskolas izglītības skolotājs/-a” līdz 2025.gada 23.decembrim. Tālrunis papildu informācijai: 26082207. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Naukšēnu skola, Naukšēni, Naukšēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Nepilnais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-23 Kontaktpersona: nauksenu.pamatskola@valmiera.edu.lv 26082207

Mūsu partneri