Valmieras Ziņas

Iedzīvotājiem izmaksāti krīzes pabalsti ārkārtējās situācijas laikā

Lasīšanas laiks: 3 min

Lai palīdzētu Valmieras novada deklarētajiem iedzīvotājiem, kuriem ārkārtējās situācijas radītu apstākļu dēļ nav līdzekļu pamatvajadzību nodrošināšanai, Valmieras novadā apvienotajās pašvaldībās 2020. un 2021. gada pirmajā pusgadā piešķirts pabalsts krīzes situācijā, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Liene Pinne.

2020.gada 16. aprīlī Valmieras pilsētas pašvaldības domes deputāti lēma par pabalsta piešķiršanu krīzes situācijā 80 EUR apmērā vienai personai mēnesī un papildus 50 EUR mēnesī par katru nepilngadīgu bērnu. 2020. gadā izsniegti 130 pabalsti 18230 EUR apmērā. Savukārt no 2021. gada 25. marta Valmieras pilsētas pašvaldības domes sēdē lemts turpmāk krīzes pabalstu ārkārtējās situācijas laikā, bet ne ilgāk kā līdz 2021. gada 30. jūnijam, noteikt 150 EUR apmērā vienai personai mēnesī, papildus saglabājot 50 EUR mēnesī par katru ģimenē esošu nepilngadīgu bērnu.  2021. gadā kopā izsniegti 63 pabalsti 10900 EUR apmērā.

2020.gadā bijušajā Burtnieku novada pašvaldībā krīzes pabalsts ārkārtējās situācijas laikā piešķirts divām personām 870 EUR apmērā, savukārt 2021. gadā septiņām personām 1060 EUR apmērā. Krīzes pabalsts šajā pašvaldībā ārkārtējās situācijas laikā saistībā ar Covid-19 pilngadīgai personai bija 120 EUR mēnesī un papildus 50 EUR par katru ģimenē esošu nepilngadīgu bērnu.

Bijušajā Kocēnu novada pašvaldībā 2020. gadā pabalstu krīzes situācijā, kas saistīts ar Covid-19 ietekmi, piešķīra divām ģimenēm, kopumā astoņām personām. Pabalstos izmaksātā summa 2550 EUR. 2021. gadā šāds pabalsts nav pieprasīts un piešķirts. Ārkārtējās situācijas krīzes pabalsta apjoms bijušā Kocēnu novada teritorijā bija 100 EUR vienai personai un papildus 50 EUR mēnesī par katru nepilngadīgu bērnu.

Krīzes pabalsta apjoms ārkārtējās situācijas laikā bijušajā Mazsalacas novada pašvaldībā bija 80 EUR vienai personai. 2020. gadā bijušā Mazsalacas novada pašvaldībā pabalstu ārkārtējās situācijas laikā saņēmušas piecas personas, izmaksāts 1120 EUR. No tiem viena persona saņēmusi pabalstu četrus mēnešus, divas personas divus mēnešus un divas personas trīs mēnešus. 2021. gadā šāds pabalsts nav pieprasīts un piešķirts.

Atbalsts ārkārtējās situācijas laikā 2020. un 2021. gadā bija pieejams arī bijušajā Beverīnas, Strenču, Rūjienas un Naukšēnu novada teritorijā, tomēr neviens iedzīvotājs šajā laikā posmā to nepieprasīja.

Pabalstu krīzes situācijā 2020. un 2021. gada pirmajā pusē piešķīra mājsaimniecībai vai atsevišķai personai mājsaimniecībā, kurai ievērojami samazinājušies vai ir zaudēti ienākumi saistībā ar Covid-19 izplatību izsludinātās ārkārtējās situācijas dēļ. Krīze ārkārtējās situācijas kontekstā nozīmē mājsaimniecības ienākumu būtisku samazināšanos vai pilnīgu zaudēšanu salīdzinājumā ar iepriekšējo periodu pirms ārkārtējās situācijas iestāšanās, nespēju šajā situācijā veikt visus obligātos maksājumus un apmierināt savas un savu ģimenes locekļu pamatvajadzības, izmantojot ierastos problēmu risināšanas veidus, kā arī nepieciešamību saņemt materiālu un psihosociālu palīdzību.

Krīzes pabalstu nodrošināšanas izdevumus pašvaldībām ar mērķdotācijām daļēji kompensēja valsts. 2020. gadā un 2021. gada sākumā krīzes pabalstiem 50 %, bet ne vairāk kā 40 EUR mēnesī vienai personai.  Savukārt pašvaldības papildu piešķirto pabalstu krīzes situācijā katram bērnam līdz 18 gadiem 50 EUR apmērā mēnesī, valsts kompensēja 100% apmērā. Savukārt 2021.gada sākumā tika valstiski veikti grozījumi Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā. Grozījumi likumā noteica palielināt valsts nodrošināto mērķdotāciju pašvaldībām izdevumu segšanai 50 % apmērā no iedzīvotājam izmaksātā pabalsta krīzes situācijā, bet ne vairāk kā 75 EUR mēnesī vienam cilvēkam. Vienlaikus nosakot, ka krīzes pabalstu ārkārtējās situācijas laikā iespējams saņemt, kamēr visā valstī ir izsludināta ārkārtējā situācija sakarā ar Covid-19 izplatību, bet ne ilgāk kā līdz 2021.gada 30.jūnijam.

Jaunajā Valmieras novadā vienota sociālo pabalstu sistēma būs izstrādāta un pieejama no 2021.gada 1.oktobra, to apstiprinās un par to lems Valmieras novada pašvaldības dome.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

GALVENIE DARBA PIENĀKUMI: Kreditoru uzskaite - ienākošo rēķinu apstrāde, grāmatošana, kontrole; Ienākošo rēķinu nodokļu (PVN un UIN) uzskaite grāmatvedībā atbilstoši LR likumdošanai; Pamatlīdzekļu rēķinu apstrāde; Savstarpējo realizācijas rēķinu izrakstīšana; Avansa norēķinu un NĪN grāmatošana; Savstarpējo norēķinu salīdzināšana; Dalība ikmēneša un gada slēgšanas procesā; Dalība dažādos grāmatvedības procesos un projektos.  MĒS PIEDĀVAJAM: Profesionālas pilnveides iespējas; Veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika; Mūsdienīgu un ērtu darba vidi Beātes ielā 5, Valmierā, LV-4201; Pieredzei un kvalifikācijai atbilstošu atalgojumu sākot no EUR 1400 pirms nodokļu nomaksas. GALVENĀS PRASĪBAS: Izglītība grāmatvedības, finanšu vai ekonomikas jomā; Darba pieredze līdzvērtīgā amatā; Izcilas iemaņas ar MS Office, pieredze darbā ar MS Navision; Vēlme nepārtraukti attīstīties, apgūt jaunas prasmes un rīkus; Prasme plānot savu laiku, noteikt prioritātes; Augsta atbildības sajūta, precizitāte; Labas saskarsmes prasmes; Teicamas latviešu valodas zināšanas. Pieteikumu sūtīt uz e-pasta adresi - ruta.lacberga@bonotimber.com Profesija: GRĀMATVEDIS (CETURTĀ LĪMEŅA KVALIFIKĀCIJA) Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 5, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Bankas / Apdrošināšana / Finanses/Grāmatvedība Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-06-09 Kontaktpersona: Rūta Lacberga

Pieaugot pasūtījumiem, aicinām pievienoties saldējuma ražotājus “Rūjienas saldējums” komandai! Mēs Tev uzticēsim: Veikt darbu pie ražošanas līnijām saldējuma ražotnē; Veikt gatavās produkcijas, iepakojuma kvalitātes, marķējuma novērtēšanu; Veikt citus līdzīga rakstura uzdevumus pēc maiņas vadītāja norādēm. No Tevis sagaidām: Precizitāti, atbildības sajūtu, spēju produktīvi darboties intensīvos darba apstākļos; Spēju strādāt maiņu grafikā; Vēlmi mācīties un apgūt jaunas prasmes; Medicīnisko izziņu Nr. 027/u. Piedāvājam: Atalgojumu sākot no 1000 – 1300 EUR pirms nodokļu nomaksas; Darba attiecības līdz 2025.gada 30.septembrim; Sociālās garantijas; Apmācības darbu uzsākot, kas nepieciešamas darba pienākumu veikšanai; Darbu maiņu grafikā – dienas un nakts maiņas; Dinamisku darba vidi; Darba apģērbu; Bezmaksas kafiju un saldējumu; Iespēju iegādāties saldējumu par darbiniekiem draudzīgām cenām; Draudzīgu kolektīvu. Darba vieta: Rūjienā, Upes ielā 5 Gaidīsim Tavu pieteikumu (CV) līdz 30.maijam uz e-pastu: personals@rujienassaldejums.lv Tālrunis informācijai: 29468727 (personāla vadītāja). Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz pārrunām. Nosūtot savu CV, pretendents piekrīt, ka SIA “Rūjienas saldējums” reģ. nr. 44103057131, kā datu pārzinis, veiks personas datu apstrādi CV atlases procesā. Profesija: CEHA STRĀDNIEKS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Upes iela 5, Rūjiena, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 5 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-05-30 Kontaktpersona: Nora Kārkliņa

Mūsu partneri