Lasīšanas laiks: 2 min
Portāls “Valmieras Ziņas” jau informēja, ka Valmieras pilsētas pašvaldība izstrādā tematisko plānojumu “Valmieras pilsētas transporta infrastruktūras attīstības koncepcija” ar mērķi izvērtēt esošo Valmieras pilsētas transporta infrastruktūru, identificēt problēmas, izstrādāt iespējamo attīstības koncepciju, izvirzot un definējot sasniedzamos mērķus, kā arī uzdevumus mērķu sasniegšanai. Veicot plānojumam nepieciešamos pētījumu, atklājas vairāki interesanti fakti par transporta plūsmu pilsētā un autovadītāju paradumiem.
Tiekoties ar iedzīvotājiem, Valmieras pilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs Jānis Baiks pastāstīja:
“Lai iegūtu datus par transporta plūsmu, Valmierā vairākās vietās tika uzstādīta ierīce transporta vienību skaitīšanai. Kā liecina ierīces apkopotie dati, pilsētā ik dienas iebrauc ap 6000 automašīnām. Tiltu pār Gauju darbadienās abos virzienos šķērso vidēji 20 tūkstoši automašīnu. Maksimālā tilta kapacitāte vēl nav sasniegta, tomēr transporta plūsma pēdējos gados ir būtiski pieaugusi. Pirms jaunā tilta būvniecības tika veikts līdzīgs pētījums. Tolaik pāri tiltam dienā pārbrauca 12 tūkstoši automašīnu.”
Valmieras mērs atklāja, ka automašīnu skaitītājs arī fiksē transporta līdzekļu ātrumu. Apkopotie dati neiepriecina, jo vairākās vietās pilsētā lielākā daļa autovadītāju būtiski pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, tādēļ pašvaldība sadarbībā ar Valsts policiju meklē risinājumus kā disciplinēt autovadītājus.
J. Baiks pastāstīja, ka skaitīšanas ierīce fiksējusi gadījumu, kad kāda automašīna Gaujas tiltu dienas laikā šķērsojusi ar 110 km/h lielu ātrumu. Taču vislielākās raizes ir par transporta plūsmu no Valkas puses, kur vidējais ātrums pārsniedz 80 km/h.
“Zīmi “Valmiera” neviens nepamana. Visi rullē iekšā, nesamazinot ātrumu, tādēļ būs jādomā par satiksmes mierināšanas pasākumiem šajā ielas posmā,”
norādīja Valmieras mērs.
Domes priekšsēdētājs piebilda, ka tuvākajā nākotnē vēl viena tilta būvniecība pilsētā, lai atslogotu jau esošo, nav iespējama. Jauna tilta būvniecība ir pārāk dārga, ņemot vērā Valmieras budžetu. Turklāt 4 kilometru attālumā pie pilsētas robežas uz apvedceļa ir vēl viens tilts. Šādos apstākļos pilsētai ar 25 tūkstošiem iedzīvotāju praktiski nav nekādu iespēju piesaistīt Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumu vēl viena tilta būvniecībai.