Valmieras Ziņas

“Food Union” šogad kāpinājis eksportu līdz 19% no kopējā pārdošanas apmēra

Lasīšanas laiks: 2 min

Pārtikas koncerns “Food Union” šī gada laikā kāpinājis eksporta apmērus līdz 19% no kopējā pārdošanas apjoma, aģentūrai LETA sacīja “Food Union” Latvijā ģenerāldirektore Irēna Holodnaja.

Lai arī primāri uzņēmuma darbība ir vērsta uz vietējā tirgus nodrošināšanu, kā arī saldējumu izstrādi un ražošanu citiem “Food Union” grupas uzņēmumiem, 2021. gada laikā panākts apmierinošs pārdošanas pieaugums ārvalstu tirgos, eksporta īpatsvaram pieaugot no 16% līdz 19% kopējos pārdošanas rezultātos. Lielāko pieaugumu veidoja pārdošanas apjomu audzēšana kompānijas vēsturiskajos eksporta tirgos Ukrainā, Lietuvā un Igaunijā, kā arī Azerbaidžānā.

“Esam gandarīti ar rezultātiem Lietuvā un Igaunijā, kur pērn tika pieņemts stratēģisks lēmums izvērst Latvijā ražotu piena produktu, bet īpaši piena uzkodu jeb biezpiena sieriņus, desertu un krēmu pārdošanu,” sacīja Holodnaja. Uzņēmums šī gada laikā Igaunijā nostiprinājis “Kārums” biezpiena sieriņu pārdošanu, kā arī sācis ražot jaunus sieriņus ar Igaunijā populāra saldējuma zīmolu “Väike Tom”. Tikmēr Lietuvā “Food Union” sācis saldējuma zīmola “Pols” biezpiena sieriņu augļu glazūrās tirdzniecību.

“Jau pēc viena gada mērķtiecīga darba būtiski esam izaudzējuši tirgus daļas abos tirgos un par 50% kāpinājuši biezpiena sieriņu ražošanas apjomus Rīgā speciāli uzbūvētajā cehā,” atzina kompānijas pārstāve.

Vaicāta par turpmākajiem plāniem eksporta jomā, Holodnaja norādīja, ka uzņēmuma eksporta potenciāls ne tuvu nav izsmelts un nākamajos gados plānots apgūt ar vien jaunus tirgus. Lai veicinātu eksporta kāpumu, “Food Union” nesen izveidojis interaktīvu eksporta produktu katalogu, kā arī nostiprinājis eksporta ekspertu komandu ar mērķi proaktīvi uzrunāt potenciālos klientus. Tas jau ir rezultējies ar divu jaunu līgumu noslēgšanu Norvēģijā un Kazahstānā.

Atsevišķs eksporta virziens “Food Union” grupā ir Dienvidaustrumāzijas valstu tirgi. “Honkongā, Taivānā un Singapūrā mums jau pāris gadus ir distribūcijas ofisi, kā rezultātā šo valstu veikalos ir nopērkami Latvijas patērētāju iecienītie saldējumi un jogurta sieriņi,” informēja uzņēmuma ģenerāldirektore. Drīzumā plānots uzsākt eksportu arī uz Malaiziju.

Jau ziņots, ka pārtikas koncerns “Food Union”, kurā šobrīd ietilpst “Rīgas piena kombināts” un “Valmieras piens”, pērn strādāja ar 109,7 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 11% vairāk nekā gadu iepriekš.

“Food Union” grupā ir Latvijas “Rīgas piena kombināts”, kas 2020.gada februārī pievienoja “Rīgas piensaimnieku”, un “Valmieras piens”, tāpat grupā ir lielākais saldējuma ražotājs Igaunijā “Premia”, lielākais saldējuma ražotājs Dānijā “Premier Is” un saldējuma izplatītājs “Hjem Is”, saldējuma ražotājs Norvēģijā “Isbjrn Is”, saldējuma ražotājs Rumānijā “Alpin57Lux” un saldējuma ražotājs Baltkrievijā “Ingman Ice Cream”. “Food Union” ir arī divas piena produktu un bērnu pārtikas ražotnes Ķīnā. Koncerna lielākais akcionārs ir uzņēmējs no Krievijas Andrejs Beshmeļņickis.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Mūsu partneri