Valmieras Ziņas

Cik droši ir personas dati slimnīcā

Lasīšanas laiks: 3 min

Rīt, 25. maijā, visā Eiropas Savienībā (ES) jāsāk ievērot Vispārīgās datu aizsardzības regulas (turpmāk – Regula) prasības. Vairāki iedzīvotāji ir interesējušies, kā jaunā Regula ietekmēs viņu attiecības ar slimnīcu, vai būs jāaizpilda kādi papildu dokumenti un kā vispār slimnīca nodrošinās jauno prasību ievērošanu?

Kā skaidro Vidzemes slimnīcas Juridiskās un iepirkumu nodaļas vadītāja Rudīte Motte, pacientu datu aizsardzība vienmēr ir bijusi ļoti svarīga slimnīcas ikdienas darba sastāvdaļa. To nodrošina gan ārstniecības personāls, gan apkalpojošais un atbalsta personāls, par informācijas sistēmu drošību rūpējas informācijas tehnoloģiju speciālisti. “Kopumā Regula”, uzsver R. Motte, “būtiski nemaina līdzšinējos personas datu apstrādes un aizsardzības pamatprincipus, kuri jau 18 gadus ir nostiprināti Fizisko personu datu aizsardzības likumā. Savukārt pacientu datu pieejamības un drošības jautājumus reglamentē Pacientu tiesību likums, Ministru kabineta noteikumi “Medicīnisko dokumentu lietvedības kārtība” u.c.. Pacientu datu aizsardzībā būtisks ir likumības un godprātības principi, kurus ievērot ir slimnīcas personāla pienākums.”

Gatavojoties Regulas piemērošanai, ir notikušas darbinieku sanāksmes nodaļās un struktūrvienībās, atkārtoti pievēršot uzmanību pacientu datu apstrādes un aizsardzības pamatprincipiem, to ievērošanai katrā darba vietā, kur tiek apkalpoti klienti un pacienti. Ņemot vērā, ka informācija par personas veselības stāvokli (analīžu, izmeklējumu, diagnožu rezultāti u.c.) ir sensitīvi – īpaši aizsargājami dati, par ko slimnīcai jāuzņemas atbildība, pacientiem un tuviniekiem jārēķinās, ka slimnīca personas datu aizsardzībai pievērsīs vēl lielāku uzmanību, lai konsekventi ievērotu likuma prasības. Praktiski tas nozīmē, ka slimnīcas personāls – nodaļas administrators, māsa vai ārsts telefoniski piederīgajiem nesniegs informāciju par pacienta atrašanos slimnīcā, diagnozēm, veselības stāvokli vai jebko citu, jo telefoniskā sarunā nav iespējams identificēt personu un pastāv liels risks ļaunprātīgai informācijas izmantošanai.

Tikai izņēmuma gadījumos telefoniski tiks sniegta informācija, ja būs iespējams identificēt ieinteresēto personu – zvanītāju, kā to personu, kuru līgumā pacients pats norādījis kā savu uzticamības personu, kurai drīkst izpaust informāciju par viņa veselības stāvokli.

Praksē vērojams, ka nereti poliklīnikas reģistratūrā kāda persona vēlas izņemt sava piederīgā analīžu rezultātus, diagnostisko izmeklējumu slēdzienus, jo pats klients dzīvo tālu, ir krietnos gados, nespēj atbraukt utt. Pacientu tiesību likums paredz, ka informāciju par pacientu drīkst izpaust tikai ar viņa rakstveida piekrišanu. Vidzemes slimnīca vērš uzmanību, ka minētajos gadījumos ir nepieciešama paša pacienta rakstveida piekrišana, iesniegums, ko slimnīcas personāla klātbūtnē pacients uzraksta un atstāj slimnīcā, norādot uzticības personu, ja nevēlas, ka analīžu rezultātus vai izmeklējuma aprakstus nosūta ģimenes ārstam un arī nevēlas tos saņemt elektroniski.

Attiecībā uz bērna ārstēšanu – bez pilnvaras tikai māte un tēvs drīkst pavadīt bērnu uz izmeklējumiem un analīzēm, lemt par ārstniecību vai attiekšanos no tās. Visiem pārējiem radiniekiem nepieciešama pilnvara, kas noformējama pie zvērināta notāra vai pašvaldības bāriņtiesā.

Lai novērstu pārpratumus – personas identificēšanai plānveida pakalpojuma saņemšanai der tikai personu apliecinošs dokuments – pase vai ID karte (autovadītāja apliecība nav personu apliecinošs dokuments!). Slimnīcas personāls ir tiesīgs atteikt izmeklējumu vai speciālista konsultāciju, ja apmeklētājs nevar uzrādīt derīgu pasi vai ID karti (līdzībās ar banku vai pastu – uz tiem taču neejam saņemt pakalpojumu, ja nav līdzi pase vai ID karte!). Jāievēro, ka Regula paredz ne tikai jaunu pieeju un pastiprinātu uzmanību  fizisko personu datu aizsardzībai, bet arī soda sankcijas – ar septiņiem un astoņiem cipariem rakstāmas naudas summas – par Regulas prasību pārkāpumiem.

Vēl izskanējis jautājums: vai tuvinieku turpmāk drīkstēs attālināti (pa tālruni vai elektroniski) pieteikt uz izmeklējumu vai konsultāciju? Jā, drīkstēs, jo persona (pieteicējs) nav uzskatāma par pacientu, jo vēl nav saņēmusi veselības aprūpes pakalpojumu. Personas identifikācija un personas datu apstrāde notiks dienā, kad cilvēks būs ieradies uz izmeklējumu vai pie speciālista. Tad klients, pēc personas apliecinošu dokumentu uzrādīšanas, tiks identificēts un dos medicīnisko dokumentu noformēšanai nepieciešamo informāciju, kuru slimnīca apstrādās ar mērķi sniegt veselības aprūpes pakalpojumu.

Latvijas Pasts aicina komandā C kategorijas Kurjeru/-i (uz noteiktu laiku) Valmierā Darba pienākumi: Saņemt un pārbaudīt piegādē izsniegtos sūtījumus; Veikt sūtījumu piegādi un sūtījumu saņemšanu. Prasības kandidātiem: B, C kategorijas autovadītāja apliecība un 95 kods; Latviešu valodas prasmes atbilstoši vidējā līmeņa B(1) pakāpei; Labas komunikācijas un saskarsmes prasmes; Spēja un vēlme ātri pielāgoties dažādiem darba apstākļiem un pienākumiem. Mūsu piedāvājums: Atalgojums 1020,00 - 1250,00 EUR (bruto) mēnesī; Darba laiks no plkst. 06:00 līdz 15:00; Veselības apdrošināšanas polise pēc 3 nostrādātiem mēnešiem; Obligātās veselības pārbaudes izdevumu segšana pēc pārbaudes laika; Nelaimes gadījumu apdrošināšana no pirmās dienas; Plašs labumu grozs, tostarp papildatvaļinājuma dienas (par darba stāžu un veselības veicināšanai) dažādi pabalsti, dāvanas un citas priekšrocības; Darba apģērbs visiem gadalaikiem un darba telefons. Papildu informācija: Interesentus aicinām sūtīt savu CV - cv@pasts.lv vai zvanīt uz norādīto telefona numuru: 26165707 Novērtējam katru saņemto pieteikumu, taču informējam, ka sazināsimies ar tiem kandidātiem, kuri tiks izvirzīti uz otro atlases kārtu. Nosūtot savu CV un piesakoties konkursam uz izsludināto vakanci, Jūs piekrītat savu personas datu apstrādei personāla atlases vajadzībām konkrētā konkursa ietvaros. Datu apstrādes termiņš – 3 (trīs) mēneši no atlases konkursa noslēguma dienas. Profesija: KURJERS Darba vietas adrese: LATVIJA, Cempu iela 8D, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-02 Kontaktpersona: VAS Latvijas Pasts

Mēs esam Tet oficiālais sadarbības partneris,  kas paplašina klientu konsultantu komandu. Meklējam 2 kolēģus  🔧 Tavi pienākumi: Darbs ar jauniem un esošiem klientiem Konsultēt par Tet pakalpojumu un produktu (internets, televīzija, viedie risinājumi, elektrība),  klātienē veicot vizītes pie tiem. Esošo pakalpojumu piedāvāšana un piemērotāko risinājumu atrašana Individuālo un komandas mērķu sasniegšana Lieliskas klientu pieredzes radīšana 🎯 Tu esi ideāls kandidāts, ja: Tev patīk komunicēt un Tu viegli rodi kontaktu ar cilvēkiem Tu vēlies pelnīt, attīstīties un esi gatavs izkāpt no komforta zonas Tev ir pozitīva attieksme, enerģija un spēja mācīties Esi azartisks un enerģisks Vēlies mācīties, attīstīties un pelnīt Esi motivēts/-a sasniegt rezultātus un nedomā palikt "komforta zonā" 🎁 Mēs piedāvājam:  Profesionālas apmācības un mentoru atbalstu Tirgū konkurētspējīgu atalgojumu Motivējošu, draudzīgu kolektīvu un mūsdienīgu darba vidi Ātras izaugsmes iespējas tiem, kas vēlas vairāk 💰 Darba alga: 1300–2500 € 📩 Sūti savu CV ar norādi "Valmiera" uz: cv@balticsalessolutions.lv. Profesija: KONSULTANTS Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Uzņēmuma līgums Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Uzņēmuma līgums Aktuāla līdz: 2025-12-15 Kontaktpersona: Sūti savu CV uz cv@balticsalessolutions.lv

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras Dizaina un mākslas vidusskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā direktora vietnieku/-ci izglītības jomā (profesijas kods 1345 04) uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adrese: Purva iela 12, Valmiera, Valmieras novads, LV-4201. Ja Jūs vēlaties: • piedalīties izglītības procesa organizēšanā un nodrošināt izglītības procesa metodisko vadību Iestādē; • nodrošināt Valsts izglītības standarta, izglītības programmu un mācību priekšmetu programmu īstenošanas metodisko vadību; • piedalīties Iestādes iekšējo kārtību un reglamentējošo normatīvo aktu izstrādē; • sagatavot mācību gada pārskatus par metodiskā darba izvērtējumu; • piedalīties mācību gada darba plāna sastādīšanā, sadarbībā ar mācību priekšmetu skolotājiem; • sadarbībā ar pedagogiem, sagatavot mācību priekšmetu programmas; • vadīt mācību programmu metodisko kopu vadītāju/nodaļu vadītāju sapulces un organizēt metodiskās pedagogu sapulces, tikšanās u.c.; • vadīt izglītības programmu realizācijas kvalitātes uzraudzību; • organizēt izglītojamo profesionālo priekšmetu darbu skates, profesionālās ievirzes izglītības nobeiguma un profesionālās vidējās izglītības kvalifikācijas darbu norisi; • koordinēt Valsts konkursa norisi un citu Iestādes konkursu norisi skolā un Vidzemē; • organizēt izglītojamo līdzdalību mācību priekšmetu olimpiādes, konkursos, skatēs; un Jums ir: • izglītība saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likuma un Bērnu tiesību aizsardzības likuma noteiktajām prasībām; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • zināšanas un izpratne nozari regulējošo normatīvo aktu pielietošanā; • kompetences: prasme organizēt un plānot savu darbu atbilstoši Iestādes mērķiem un uzdevumiem; prasme analizēt un vispārināt problēmas, noteikt darbības virziena prioritātes; prasme pastāvīgi pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību; labas saskarsmes un komunikācijas prasmes, digitālās prasmes, psiholoģiskā noturība; precizitāte un iniciatīva, elastība; • prasme strādāt ar biroja tehniku un informāciju tehnoloģijām; mēs piedāvājam: • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” (pārbaudes laikā no 1876,50 EUR mēnesī pirms nodokļu nomaksas); • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • darbu radošā, uz sadarbību vērstā kolektīvā, aktīvu, dinamisku darbu, iespēju gūt jaunu pieredzi un pilnveidot profesionālās iemaņas; • sakārtotu darba vidi. Pieteikuma vēstuli, CV, izglītības dokumentu kopijas lūdzam iesniegt elektroniski sūtot uz e-pastu: vdmv@valmiera.edu.lv, vai personīgi Valmieras Dizaina un mākslas vidusskolā, Purva ielā 12, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi “Direktora vietnieka/-ces vakancei”, līdz 2025.gada 17.decembrim. Tālrunis papildus informācijai: 64207372. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS /IZPILDDIREKTORS (IZGLĪTĪBAS JOMĀ) Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Purva iela 12, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-12-17 Kontaktpersona: vdmv@valmiera.edu.lv 64207362

Mūsu partneri